2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Megjegyzés az M7-es baleset mellé

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

[Origo - Súlyos baleset történt az M7-esen, óriási dugó van a Balaton felé]

A vörös Toyota Prius+ tulaja vagyok.

tl,dr: kisebb fejre mért ütéssel mindenki megúszta szerencsére.

A kiscsaládommal - feleség és 5 illetve 2 éves kislányok - szerettem volna anyós látogatóba menni a Balatonra. Mily meglepő, de az M7-esen állt a sor és az autópályán kihelyezett táblán megírták, hogy baleset miatt. Ez teljesen szokványos nyáron péntek délután. Éppen elértük a baleset helyszínét, amikor látom hogy az előttem lévő kocsisor erősen lassít, de úgy hogy a közvetlenül előttem menő C-HR láthatóan ABS-szel állt meg, mert pattogtak a kerekei. Szeretek valamennyi távolságot hagyni, szóval erősebben fékezve, de megálltunk mögötte. Ekkor gondoltam, hogy na vajon a mögöttem lévő is megtud állni?! A hír alapján nyilván nem és elég komolyan belénk rongyolt a Seatos, aminek hatására az előttünk lévő C-HR-nek neki ütköztünk. És ezt megfejelte még meg egy másik Toyotas.

A kirándulás lefújva.

Mivel éppen egy másik baleset mellett haladtunk el, ezért a közutas autó gurult néhány métert és beállt mögénk. Ő már hívta a rendőröket és a motoros egységek secperc alatt kiértek. Ők hívták a helyszínelőket, akik meg aztán a tűzoltókat, mert én nem tudtam lejönni a Seatról. Sőt, mindkét autót elkezdtem húzni.

Közben intéznem kellett az autómentőt és mivel az autómentő nem 5 személyes, ezért jó ismerősömet kértem meg, hogy a kiscsaládot vigye haza. Ezúton köszönöm neki, hogy kisegített a bajból.

A C-HR-rel való ütközés nem komoly, a lökhárító repedés/karcoláson kívül más nem történt. Na, de a Seatos már komolyabb volt.

A Seatról nem csináltam képet, de meglepődnék, ha nem gazdasági totálkár lenne. Ott minden tört, ami az autó elejében vagy a motorház teteje körül volt. A másik Toyotast nem néztem.

A rendőrök felvették a jegyzőkönyvet, amivel a Seatos és a Toyotas elismerte a felelősségét. Én kitöltöttem egy baleseti bejelentőt a Seatossal és majd a C-HR-essel is külön, hogy az ő esetében is teljes legyen a kép papíron.

A C-HR-ben ülők amúgy teljesen jó arcok voltak. A végefelé már a lányaimmal társalogtak.

Az autószerelőnél és kíváncsi vagyok, hogy:
- mit fog dönteni a biztosító?
- mennyit fog fizetni, ha megállapítják, hogy nem voltam vétkes?
- mennyire építhető vissza jól az autó hátulja?

A hír egyébként - bármilyen meglepő -, de ebben a formában nem igaz, mert:
- azon a helyen két baleset volt
- a képek, amik készültek ott 4 autó vett részt a balesetben
- a mi balesetünk előtt is már 10 km-es volt a sor, mert a miénk 15 óra után történt, a hír pedig 13 órai.

[/objektív: OFF]

Mi az Isten ku..a fa..t nem lehet azt a ki....t féktávolságot tartani?!

Hozzászólások

(#1) Pécsi gyerek


Pécsi gyerek
addikt

Örülök neki hogy mindenki jól van :) Az utakon katasztrófa ami megy sajnos :(( Kitartás az ügyintézéshez :R

Gigabyte b360 hd3+i5 8400+4×4 gb ddr4 2400 mhz+fsp 460 80+Gtx 1060 6 Gb +zalman z1 neo

(#2) UnA


UnA
Korrektor

A posztod alapján az Origo hozta a formáját és képesek voltak egy koccanásos balesethez egy megfelelően bulváros címet adni. Esetleg lehetett volna meg "hihetetlen" vagy "elképesztő" jelzőkkel még egy kicsit turbózni rajta... :N

(#3) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Az a lényeg hogy nem történt komolyabb baj! Hogy okoskodjak is, lakott területen kívül, pláne autópályán, ha valamilyen okból nagyobbat kell lassítani, pumpálom a féket és rögtön nyomom a vészvillogót is, pont ezért, hogy felhívjam a mögöttem lévő figyelmét.

[ Szerkesztve ]

(#4) Atti777


Atti777
senior tag

"mennyire építhető vissza jól az autó hátulja?"

Egy külső képből ezt nem lehet megmondani, de jóval kisebb ütközésnél is láttam már olyat, hogy a pótkerék beszorult a tartójába, pedig ott kívülről szinte nem is látszott sérülés az autón.

Путин, иди нахуй!

(#5) Samus


Samus
addikt

"mennyire építhető vissza jól az autó hátulja?"

A képek alapján itt nem csak a lökhárító kapott, hanem a karosszéria/alváz is, de ne legyen igazam.

A kérdésre pedig. Márkaszervizben, gyári technológiával észrevehetetlenül javítható, úgy, hogy utána a gyári állapottal megegyező lesz az esztétikai és funkcionális működése is. Persze nem kis pénzért (lásd az őzzel történt ütközésről készült bejegyzést), de mivel Te (is) voltál a vétlen fél, ezt a Seatos biztosítója fogja intézni az általad választott szervizzel.

[ Szerkesztve ]

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#6) buherton válasza Samus (#5) üzenetére


buherton
őstag

Nem márkaszervizbe került, hanem egy biztosítóval szerződött szervizbe. Lehet át kellene vitetni oda az autót?! Soha nem történt még velem ilyen és nem igazán tudom hogyan tovább.

Abban bízok, hogy mivel a Seat inkább a kocsink alá ment, mint neki, ezért hátha nem tört annyi minden. De az tény és való, hogy nem láttam sem a csomagteret, sem a mankókerék környékét, se azt, hogy mi van a lökhárító mögött.

Közben eszembe jutott, hogy a gyereküléseket is valószínűleg cseréltetni kellene. Vajon a biztosító ezt is fizeti?

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#7) zolikaDB


zolikaDB
veterán

"A hír egyébként - bármilyen meglepő -, de ebben a formában nem igaz, mert:"
- origo

"Mi az Isten ku..a fa..t nem lehet azt a ki....t féktávolságot tartani?!":
-> azért baz.meg, mert:
- 60-as táblánál a picsámba van minden autó, pedig nem jókedvemből fékezek, és ismerem az utat, ahol járok, előre fékezek, hogy tudják, én lassítani fogok (mert 60-as tábla jön)
- reszketek a STOP (!!!) táblánál, amikor állóra fékezek, mert rendszeresen/de ma is a ZÚJ DÁCSIJA, AA rencámmal a picsámba satuzik. STOP ember, most jövök a templomból.
A stop tábla nem azt jelenti, hogy ÁLLJ, elsőbbségadás kötelező? Állj, akkor is ha nem a Kádár János féle menet vonul át előttem.

Ezért nem lehet féktávolságot tartani.

* kérdezd meg a Juhász Jenőt, hátha van valami kontaktja, ahol a P3-at kikalapálják.

[ Szerkesztve ]

(#8) sh4d0w


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Egeszen elkepeszto mennyisegu gyoker van az utakon, idonkent raketavetoket szeretnek elolre-hatulra beepitve.

https://www.coreinfinity.tech

(#9) AxBattler


AxBattler
félisten

Mi az Isten ku..a fa..t nem lehet azt a ki....t féktávolságot tartani?!

Mintha csak magamat hallanám, én ilyen esetekben elengedem a gázt, és hagyom sebességben gurulni/lassulni az autót... esetleg néhány finom fékjelzés.
A paraszt mondjuk ettől nem lesz kevésbé paraszt, de legalább felmegy a vérnyomása.
Ahogyan elválnak az útjaink,egy erős gázfröccsel amúgy is kilő mögülem...

A fő, hogy épségben megúsztátok! :K

[ Szerkesztve ]

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#10) updog


updog
senior tag

Csak az utolsó mondatra reagálva - amióta hétszemélyesünk van, és a hátsó sorban utazik az egyik gyerek (~50 centire a kocsi hátuljától), rettegek hogy valami marha belénkfut (amint a pici akkora lesz hogy normális gyerekülésben kibír másfél órát, újra 2. sorban fog mindenki ülni).

Nem véletlen hogy a pályán a követési "távolságot" úgy írják ki, hogy 2 másodperc. Gyors fejszámolással az azt jelenti, hogy ~60-70 méterre kéne autózni az előzőtől, és ez szerintem még egy szinte azonnali reakciót is feltételez (és 130km/h sebességet ugye...). Igaz, még nincs 10 éve hogy vezetek, de 20 éve utazok rendszeresen autópályákon, szerintem ennyi idő alatt nem túl sok 60 méteres távolságtartást láttam. Tegnap is előztünk egy kamionsort, szemmel láthatóan lemaradva az előzőtől, ~130-cal mentem én is a belsőben a többiek után. Természetesen a tükörben láttam magam mögött a tömör kocsisort és a közvetlen mögöttem lévő szerintem egy autónyi távolságot nem hagyott...

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.