2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Nagykerek vs. Garancia vs. PéCéBót

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nem írok neveket, vagy márkákat, csak szimplán termékeket, szemben a nagykerek garanciáztatási metódusával, és helyenként az önjavuló termékekről. Privátban sem!!!

Alaplap #1: Ügyfél behozza, nem kapcsol be. Tesztelem, nem indul az istennek se. bármilyen ram/CPU/táp kombóval indítanám, nem. Egyszerűen el se jut a POST-ig. Szerdán elviszik, pénteken kapom az üzenetet, hogy véget ért, visszaküldik, hogy nem hibás. Összerakom, működik. De előtte 2 napot leszenvedtem vele...

Telefon #1: Saját cucc, visszaküldöm egy valag hibalistával. Nekifutásból ott kezdődik, hogy a sarka minimálisan kopva volt, ezért csak feltételes garival vették át. 19!! (tizenkilenc) napig vándorolt nagykertől nagykereken át a szervizig, ahol szoftvert frissítettek rajta, és szintén visszaküldte a nagyker, hogy nem jelentkezett a hiba. De a hiba ugyanúgy fenn áll, tehát küldhetem megint vissza, és 2 hónapig megint nem lesz telefonom. - Most beszéltem a szervizzel, közvetlen nekik küldöm vissza, így a 2 hónapból faragok legalább 19 napot...

VGA #1: visszaküldöm EREDETI dobozában, vagy nem adott képet, vagy csíkozott, vagy csak a kép felét adta le. Több gépben tesztelve, a hiba valós volt. 2 hónapig oda volt, visszaküldik OEM-ként, hogy a világ összes játékát kijátszották vele (sz szerint értsd, 6 sornyi játék fel van sorolva), semmi hibát nem tapasztaltak...

Router #1: ledek villognak, és ennyi. nem oszt netet, nincs admin felület, nincs DHCP, nincs semmit. Reset nem segít. Viszonylag gyorsan (1 hónap) alatt lezajlott, hogy bizony hibás. Erre nem terméket küldenek, hanem sztornó számlát. Egyszerűbb nekik ezek szerint lesztornózni, és a vele járó hercehurcát lezongorázni, mint a polcra nyúlni, és kiadni egy másikat (mai napig létező termékről beszélünk), mint ahogy mindig is szokták. Az részletkérdés, hogy nem írták jóvá, az egy másik hercehurca lesz...

És ugye itt jön a garancia kérdése. Ugyebár jelenlegi törvény szerint az van, hogy törekedni kell arra, hogy 15 napon belül visszakapja vevő. És pont. Ha jól tudom nincs maximalizálva az idő. Ebben ugye a vevők is meg lettek szivatva, mert ugyebár ők még a 30 napban hisznek. Elhiszem, hogy szar nekik, hogy 2 hónapja odavan a gyerek telefonja/tabletje/egere/akármije, de a legnagyobb szívás a viszonteladóké, ugyanis nálunk verik az asztalt az ügyfelek a 30 nappal (persze nem érdekli a torvény, de ha meghallják, hogy 15 nap, akkor még jobban verik az asztalt), és mi csak annyit tudunk válaszolni, amit a nagykerek, hogy "A garanciális ügyintézés folyamatban, szíves türelmét kérjük"...

Bocsi mindenkitől, csak így kora hajnalba éhgyomorra kijött belőlem, miután jött a futár. Nem minősíteni, vagy szidni akarom a nagykereket, vagy az ott dolgozókat.

Hozzászólások

(#1) kemotox


kemotox
addikt

Karma. Azért kaptad, mert mindig szabadságon vagy, és nem nyomtatsz zárás után ;] ;]

(#2) mickemoto


mickemoto
őstag

Nekem is éppen gariban van egy notebook, már két és fél hete, nem elég hogy hiába van a garancia, kifizettetik az alkatrészt, a javítást és a szállítást is, de még hetekig ülnek is rajta.Meg is fogadtam, többet új gépet az életbe nem veszek. A garancia fabatkát sem ér, legalábbis Észer-nél biztos nem.

(#3) Bazsesz válasza kemotox (#1) üzenetére


Bazsesz
őstag

Kimaradt, hogy munkaidőben diablo3-azok ;]

(#2) mickemoto: Ott valami akkor nagyon nincs rendben. Bővíted, vagy felhasználói hibából eredő a javítás?

''Játék a szavakkal mintájára Dúd a betűkkel :d Előadja Bazsesz művészúr :)'' by Esmein

(#4) mickemoto válasza Bazsesz (#3) üzenetére


mickemoto
őstag

Nem felhasználói hanem anyaghiba, szétpattant a kijelző alja mert a zsanértartó csavarok kiszakadtak a helyükről.Külsérelmi nyom egy szál se, mégis user errorra hivatkoztak.
Mindegy is, csak legyek túl a dolgon aztán viszlát Észer egy életre.

(#5) pprod94


pprod94
aktív tag

Nekem egy microsd főtt meg, 1,5!!! hónap alatt nem kezdtek vele semmit, de utána legalább jóváírták. De egy micro sd-ről beszélünk.. Sokat nem lehet rajta javítani.

(#6) Bazsesz válasza mickemoto (#4) üzenetére


Bazsesz
őstag

Sajnos ez a hibajelenség márkától függetlenül így lesz. Valahol az apróbetűsben le van írva - vagy az apróbetűsben le van írva, hogy honnan töltheted le az apróbetűst - hogy hogy kell HIVATLOSAN, SZAKSZERŰEN kinyitni a notebook-ot. Ha ellenkezőleg csinálod törik a zsarnér, meg a műanyag, mert olyan silány anyagból készül. Általában az esetek 99%-ban az egy oldalról történő nyitás eredménye (tehát hogy csak bal oldalról, vagy jobb oldalról nyitod, és nem két kézzel, egyelő erővel, finoman, óvatosan, ahogy a nagykönyven meg van írva, és ha nem úgy csinálod gari ugrik). De hogy lásd, milyen jófejek mostanság: 1 méterig vízálló telefonra nem vionatkozik a garancia, ha vizet kap. Tehát ennyire nem ér semmit a gari.

Az Acer - Asus - PackardBell notebook márka alja meg amúgy is olyan, hogy hajjaj. Kb. 10-12 csavar, és darabjaira hullik az egész. Régen meg kihagytál belőlük biztonságos 20-25 csavart, és olyan atomstabil volt, hogy hihetetlen. Jelen pillanatban ha jót akarsz magadnak Lenovo. Utálom szervizelni, mert össze vannak rakva tisztességesen

(#5) pprod94: 4GB-os pendeive 3,5 hónap. Nyertem? :)

''Játék a szavakkal mintájára Dúd a betűkkel :d Előadja Bazsesz művészúr :)'' by Esmein

(#7) ricinus13 válasza Bazsesz (#6) üzenetére


ricinus13
senior tag

Az Asus tényleg nagyon szar. Nem volt drága gép amikor megvettem de nem is a kínálat legalja. Múltkor szétszedtem portalanítani, a csavarok helye mállik szét, nincs hova visszatekerni, procin teljesen szétfolyva a paszta, csavarfejek is azonnal mennek tönkre. Soha többet Asus szemetet.

(#8) mickemoto válasza Bazsesz (#6) üzenetére


mickemoto
őstag

Sajnos így van, egyébként most hogy a csavar szóba került, azok is simán potyogtak belőle, pedig vigyázok a gépre.Mikor észrevettem már vagy négy hiányzott, természetesen porszívó elintézte őket.Mostmár ott tartok hogy havonta ellenőrzöm és utánhúzom őket.Kíváncsi leszek vajon úgy kapom-e vissza a szervízből ahogy volt, vagy beleraknak plusz négy csavart.
Egyébként ha már garanciáról van szó, nem tudod véletlenül van-e olyan márka aminek a sima mezei garanciáját itthon végzik Magyarországon.Tudtommal Asus,Acer de még asszem Lenovo is külföldön javít.

(#9) pprod94 válasza Bazsesz (#6) üzenetére


pprod94
aktív tag

El kell ismernem a vereséget! :)

(#10) adika4444 válasza mickemoto (#8) üzenetére


adika4444
addikt

Tán asszem HP ilyen.

üdv, adika4444

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.