2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

A spanyol vonatbaleset margójára

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nagyon sajnálok mindenkit, aki akár fizikailag, akár mentálisan megsérült a spanyol vonatbalesetben.

De pár dolog csak piszkálja a csőrömet. Tele van a net azzal, hogy ez egy kamikáze masiniszta volt. Az indexen is fotó volt arról, hogy egyszer két kilóval küldte a vonatot. Hogy ezt hogy nem vették észre? Nincs azokon a vonatokon adatrögzítő rendszer? Nem értékelik ki soha az adatokat?

Oké, átsiklik a szűrőn egy ilyen öngyilkos jellegű fickó. Oké, egyszer megküldi a vonatot. El tudom képzelni, hogy ilyen van (igazából nem, de most mindegy). De hogy kerülhetett vissza a vezető állásba? Nem látta senki, hogy rodeózik a szerelvénnyel? Nem jeleztek automaták, hogy túl hamar futott ki a térközből a vonat?

Nem kéne most nagyon sok fejnek hullani sorozatban arrafelé? Azoknak is, akik olyan biztosító rendszert vettek, szereltek, engedélyeztek a vonalra, ami engedte, hogy 180-nal rongyoljanak bele a kanyarba. Azoknak is, akik a korábbi száguldozás után nem álltak oda a fickó elé és tépték le a fél arcát és dobták a várárokba...

Komolyan nem értem.

Hozzászólások

(#1) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

/set topic open.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#2) Lenry


Lenry
félisten

azért tőled egy picit több utánjárást vártam volna, mint hogy felülj egy ilyen bulváros hisztikeltésnek

persze, hogy ment 200-zal... mert lehetett annyival menni. ez egy szuperexpressz volt, egy olyan pályán. nem a kelebiai gyorsról van szó.
tavaly március óta egyetlen Renfe-s dolgozó sem szúrta volna ki a képet, ha az bármi veszélyeset jelentett volna? ne már...

Az El País szerint a fedélzeti monitoron kigyulladt a sebességtúllépésre figyelmeztető vészjelzés, de a mozdonyvezető a fékezés ellenére már nem tudta elkerülni a balesetet.

na ez az, ami nem létezhet.
200-as szakasz után rögtön jön a 80-as kanyar és csak akkor gyullad ki a lámpa? no way
a lámpának akkora távolságban kell kigyulladnia, hogy biztonságos sebességre tudd lassítani a vonatot.

abban a kanyarban valami komoly gebasz történhetett, és nem biztos, hogy csak a j.vez. hibázott

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#3) Vakegérke válasza Lenry (#2) üzenetére


Vakegérke
veterán

A hírek szerint az automatikának is érzékelnie kellett volna a gyorshajtást, és megállítania a szerelvényt. Most azt vizslatják, hogy az adott pályaszakasz rendelkezett-e biztonsági berendezésekkel.
Ahány hír, annyiféle.
Tény, hogy akár koronás is lehet a fő, ha a felelősé, porba kell hullania.

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#4) finest


finest
őstag

Úgy értetted, h sajnálod, akinek lelki sérülést okozott? A mentálisan sérült az, akinek elmebaja van.

“Don’t shoot, I’m Globish.”

(#5) Kolondrum válasza Lenry (#2) üzenetére


Kolondrum
félisten

Azért töröltem amit írtam, mert ott más dimenziók vannak vonatok szintjén. A sebességek terén meg végképp.

(#6) feka007


feka007
nagyúr

Ilyenkor azért jó, hogy nálunk már 120-nál kisiklanának a vonatok mindenhol, ezért nem is lehetne ekkora katasztrófa

(#7) Avicularia


Avicularia
veterán

Svédországban is van gyorsvonat 200 feletti sebességgel.[link]
Miért ne tolhatta volna neki annyival? Csak rossz helyen nyomta a gázt :(

(#8) Lenry válasza Kolondrum (#5) üzenetére


Lenry
félisten

azért a Renféről tudni kell, hogy nem egy Deutsche Bahn... sok tekintetben nem.
ez a szupervonatos dolog is kb akkora vállalás nekik, mintha a MÁV ugrana neki. pénzük is kb annyi van rá.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#9) E.Kaufmann


E.Kaufmann
addikt

Túl sok mostanában a vonatbaleset. Nem lehet hogy tevékenykedik egy újabb Matuska Szilveszter mostanában? Ő se csak Biatorbágyon pukkantott.

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#10) Vladi


Vladi
nagyúr

Nem sokat tudok erről a balesetről. De az biztos, hogy a vasút nem csak úgy megy, mint a közúti közlekedés, hogy Sanyi vidd már át a szuperexpresszt Sevillába... Bonyolult szabály és ellenőrző rendszer van. Minden vonatról pontosan tudják hol van éppen, mit csinál. Milyen a pálya állapota, a jelzőké, a vonaté, minden percre pontosan meg van tervezve. stb.

Elég sok adatot kéne átnézni ahhoz, hogy bármit lehessen mondani.

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.