2019. június 18., kedd

Gyorskeresés

Opel Astra F 1993, egy hűséges társ!

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A történet egészen 2003-ig nyúlik vissza, miután édesanyám Fiat Uno-ja úgy gondolta ideje megpihenni. Ekkor kezdtünk keresni autót, és főként a praktikusság volt elsősorban szempont. Az autót akkor hozták Nürnbergből, 990.000 ft volt az ára.
Az extrákról:
- sibedá' (tetőablak)
- ABS
- Blaupunkt magnó
- gyári kagylóülések
- na meg a szexi metálkék fényezés.
Mikor hozzánk került kb 120-130.000 km volt benne, nem emlékszem pontosan, mert 9 éves voltam. Az autó az örökkévalóság plusz egy napos motorral szerelt 1.6i 8v. Nem egy erőmű de a mai napig tudja a gyári értékeket, mint fogyasztásban, mint menettulajdonságokban. Teltek az évek az autóval, és sajnos volt vele probléma. 2x állt le alattunk az autó, egyszer kb' 2007-ben a semmi közepén meghalt a generátor ( ami ezeknél típushiba ). A tankot pontosan 5x(!!!) kellett cserélni - bár itt hozzátenném, hogy ez a mesteremberek hozzá nem értéséből is fakadt - mert mindig vákumot kapott és szétrepedt egy gyengébb illesztésnél.
Aztán elérkeztünk 2008-hoz, és ahhoz , hogy felköltöztünk Pestre, ahol anyukám nem igazán akart vezetni, így hát letettük a ház előtt az autót. Láttam, ahogy az enyészeté lesz az autó. A tipikus F Astra helyeken teljesen elrohadt az autó. 2010-nél és 164.000 km-nél járunk, mikor is építkezni kezdtünk vidéken, és szükség lett egy málhás szamárra. Bevontatták egy szerelőhöz, ahol megkapott mindent. Lakatolás, futómű javítás, szíjak, folyadékok, és minden amire szükség volt. A sok cuccolás és a rossz útviszonyok miatt, a hátsórugó kettétört, de ez is orvosolva lett. Ekkor én már 16 éves voltam, és ott vidéken elkezdtem vele tanulgatni, játszani stb' stb. 2011-ben meg lett a jogsim, az autó már felesleges lett anyámék számára és hát ki ha nem én, megkaptam :)
Itt indul tehát az én történetem. Elég sok helyre eljártunk vele, mert vagy kellett pakolni, vagy csak haverokkal jártunk ide-oda. Mivel nem sok pénzem volt, így a szervizelések kezdtek elmaradni, vagy házilagosan megoldódni. A 2. leállása már velem történt a Hungária körút kellős közepén. Vígan, boldogan ment, egyszer csak megállt a motor. Kiderült, hogy a gyújtásmodul halt meg, és szikra híján tolni lehetett. Miután meg lett oldva, végzetes probléma nem volt vele. Volt 2 kisebb koccanásom, ami nem igazán lett kilakatolva, így eléggé kezdett hajazni egy vasas, vagy lomis járgányra, de a dolgát tette. Olajat nem kell már az autóban cserélni, mert ő kiköpi, én meg utána töltöm. Ahhoz, hogy rendben legyen, meg kéne bontani a motort ami drága és nem is szeretném. Még így is 6-8 literrel eljár az autó!!! (Közel 20évesen, szerintem nem egy rossz érték). Sokszor utaztunk vele akár 500km-eket is gond nélkül, 5-en, nagy cuccokkal. Egyszer Budapest-Kaposvár, Kaposvár - Budapest útvonalat 4-en plusz egy 120kg-os nyerőgéppel tettük meg.
Gyűltek a kilométerek, meg a hibák, amivel nem tudtam mit kezdeni. 2012 nyarán elhúztam melózni, hogy a műszakit és a rendbetételt ki tudjam pengetni. Az autó teljesen ki lett lakatolva, mindenhol visszakapta a gyári fényezést, az első futóművet ki kellett cserélni, ugyanis szétesett. Az autó 188.000km-el került újra hozzám augusztusban, teljesen kiglancolva. Azóta megint sokat utaztunk vele hibák nélkül. Bár az elektronika produkál néha furcsaságokat. A hátsóajtóban a központizár egyszer jó, egyszer nem, a duda ugyanez. Na mindegy, majd kitalálunk rá valamit.
Jelenleg várjuk a telet, és a havat, hogy lehessen játszani újra. 196.896km-nél tartunk december 8-án, ami egy 20éves autónál egyáltalán nem sok.
Nekem a célom a 222.222 km, bár félek az elengedéstől, mert a 10 év alatt, és főleg az elmúlt
2 évben nagyon hozzám nőtt
(P:C)2010 tél(/P)

(P:C)2011 november (első koccanás)(/P)

(P:C)2011 tél . Azt hittük nincsen lejjebb, ez volt a vég, gusztustalan stb stb.(/P)

(P:C)2012 nyár a MEGÚJULÁS(/P)

Hozzászólások

(#1) FatalEror


FatalEror
(PH! addikt)

Ha rendesen gondját viseled,és nem lopják el,sose kell elengedned. ;)

HardCore is my LifeStyle

(#2) Thunderzolee


Thunderzolee
(PH! addikt)

Végre egy autó, aminek nincs tekergetve az órája. :D

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#3) beefjeez


beefjeez
(senior tag)

Nekünk is f astra van, 1995-ös, 1.4 8v.
Szerintem nagyon jó kocsi, mivel caravan, ezért hatalmas.

(#4) kmisi99


kmisi99
(PH! kedvence)

Ilyen astrával vezetek most én is. Igaz mivel tanuló kocsi meg már eléggé széthajtott már kicsit viseltes de még gurul. :D

Dell Precision M4600

(#5) alkatraz3000


alkatraz3000
(őstag)

nálam is van sok dologgal baj, de most a -20ban is indul vígan, és egy kicsi menet után úgy fűt, hogy beleolvadunk az ülésbe.
hozzátenném azt is, hogy a "mai", szóval kb' 5-6 éves autók reggelente már lógnak a bikakábelen, én meg csak mosolygok :)

[ Szerkesztve ]

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#6) DeFranco


DeFranco
(PH! nagyúr)

Mostanában minden vágyam egy G Astra. Még fedezet is lenne rá, szakértelem viszont egy szál sem, a piacon viszont rengeteg a leharcolt céges - tekert példány, vagy olyan, aminek a torka véres. Már a hajamat tépem emiatt, mert csak toporgok egy helyben, ma itthon egy amatőr nem tud jól választani.

(#7) alkatraz3000


alkatraz3000
(őstag)

én nem merem ajánlani a G astrát. Ott főként az ECOtec motorok vannak, amik meg gyárilag rettentően zabálja az olajat. Őszintén megmondom, hogy egy Astra F 2000 körüli évjárata (nem ecotec motorral ) sokkal jobb választás lenne. Azok nem is rohadnak már annyira, de azért még benne van a régikor megbízhatósága :)
Felszereltségileg tudják hozni a G astra szintjét, de nem bonyolult autó egyáltalán ( otthon is szerelhető ).
Motorból amit ajánlanék az minimum 1.6-os legyen. Az 1.4-es 8szeleppel (60Le) nagyon nyöszörgős! 1.6 si ami már 100 lóerő, de még nem ecotec, esetleg 2.0i, ami szintén 100le (bár ez sokkal ritkább) .

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#8) beefjeez válasza alkatraz3000 (#7) üzenetére


beefjeez
(senior tag)

A miénkben 1.4 8v 82le-vel van, ezt is tudom ajánlani, keveset eszik, és azért mégsem olyan gyengus...

(#9) DeFranco válasza alkatraz3000 (#7) üzenetére


DeFranco
(PH! nagyúr)

Tök mindegy, a probléma ugyanaz. Igazad van, off és ezért elnézést kérek, de kifakadt belőlem. Elég nagy gond ez most.

Ettől függetlenül az autódhoz gratulálok, ez tényleg egy kivételesen nagy széria. Erre mondja a latin, hogy "Das Auto". Agyonüthetetlen.

[ Szerkesztve ]

(#10) Lauda válasza DeFranco (#6) üzenetére


Lauda
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Hogyne lehetne valasztani, max Te nem tudsz. Anno dizel corsa-t, astra-t kerestem, az meg sokkal nehezebb feladat normalisat talalni es rengeteg autot megneztem, mire talaltam, de olyan nincs, hogy nincs. Azota eltelt 7 ev es az auto a mai napig tokeletes. Keresni kell, kitartoan.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.