Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Jakuu


Jakuu
őstag

Azert valami adat nem lenne rossz arrol, hogy a kepen lathato Multiadapteres teszt, milyen diszkret es integralt videokartya kombinaciojabol szarmazik, mert ez igy akar egy maszatolasnak is tunhet az MS reszerol.

(#2) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

Szép elgondolás, csak hiba van a kréta körül, kettő is:

#1: Throttling és a játék CPU-igénye. Az igp+dVGA történetből leginkább a gyenge dVGA-s notebookok profitálnának, viszont egy laposban még szuper hűtés esetén is beüt a throttling, elég durván. Tegnap teszteltem az új laposomat (Latitude E7450, i7-5600U+GT840M), a hűtése jó, sima furmark GPU+CPU burn tesztnél a cpu bőven 2.7GHz fölött szaladgál. Viszont amikor ráeresztem az Aida cpu+gpu1+gpu2 nyúzóját, akkor visszafogja magát 1.6GHz-re, ez bő 40% bukta.

#2: Támogatás: ok, lehet(?), hogy a játékok támogatni fogják - talán nem csak a techdemónak valók, hanem 1-2 értelmes darab is. De mi lesz driver fronton? Az AMD driverei olyanok, amilyenek - erősen játékfüggő, hol szerepelnek jól - az intel még rosszabb, 1év után pottyant egyet a termékeire, hogy legacy és csókolom, a játékprofil-gondozást elfelejthetjük.

Re #1: egyetértek, az AMD-s hibrid-cf már eddig is működött úgy-ahogy. Kíváncsi lennék mit tud pl egy intel HD 5500 + geforce GT 840m együtt.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#3) -Skylake-


-Skylake-
addikt

Azert nagy formak , az SLI es CF rendszereket akarjak ujraeleszteni es demozzak az uj multiadaptert azzal , hogy hoz 10% pluszt ha egyutt megy az INTEGRALT gpu az APUban es melle egy diszkret kartya. Hat velos mit ne mondjak.

"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably

(#4) Cifu


Cifu
nagyúr

Most lehet én vesztem el, de minden IGP-vel működni fog a dolog?

A szövegkörnyezetből ez jön le. De egy 2000-es vagy 3000-es szériájú intel IGP-vel is?

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#5) #16939776


#16939776
törölt tag

Ha most berakok egy dGPU-t az alaplapba, akkor nem tiltja automatán az IGP-t??
Melyik VGA kijáraton lesz a kimenet az alaplapin/dVGA-n?
Azt lehet tudni hogy mekkora többlet késleltetéssel jár ez az elrendezés a +10% FPS-ért cserébe??

Kicsit butaság szagú a dolog: Csak a sokmagos, igp-nélküli CPU-kon nem fog kielégítően futni, amit IGP+dVGA-ra programoztak? WTF?!

[ Szerkesztve ]

(#6) t72killer válasza -Skylake- (#3) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Valós igp-s szituban (ld #2) a cpu throttling miatt valszleg az a 10% inkább bukta lesz, főleg minimum-fps téren :U. Még ha a dVGA-val megegyező erejű igp-nk is lenne, a 40-50% throttling valszleg még egy jól optimalizált játékban is hazavágná a játékélményt. Asztalinál esetleg fizikát lehetne vele számoltatni (notin ez továbbra is throttling-veszélyes), de megnézném én azt, hogy mikor fogják ezt működőképesen támogatni. OK, AMD VGA+igp párosra lehet lesz valami működőképes, de az cpu fronton olyan harmatgyenge, főleg az APU-k, hogy azon már a jóisten - akarom mondani Zen se nagyon segít.

#4: kétlem, DX12/windows 10 kompatibilisnek kell lennie az igp-nek, a HD2-3000 pedig nem az. Ha a Broadwell támogatni fogja, az már nagy szó:U.

#5: Rátapintottál egy újabb Achilles-sarokra: "természetesen" az igp framebuffer-ét használná a cucc, á'la a sokat szidott nvidia Optimus vagy AMD Enduro. Megfelelő Bios-sal amúgy használható mind2 GPU.

#7: "Vagy ha beleraktak volna egy GCN-es IGP-t a Summit Ridge-be, akkor kicsúsztak volna már a TDP keretből ??" - Bizony:(. Nagyon fel akarják kötni azt a bizonyost CPU fronton, így nincs hely az igp-nek.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#7) jedis


jedis
senior tag

Abu ! Akkor az új Zen alapokra épülő Summit Ridge AMD procik, az IGP hiánya miatt hátrányban lesznek DX12 alatt a heterogén multiadapter üzemmódban nem ? Nem értem, hogy az összes Intel prociban van már IGP, akkor az AMD miért erőlteti ezt a CPU vonalat, mikor pont ők találták ki az APU -kat ? Vagy ha beleraktak volna egy GCN-es IGP-t a Summit Ridge-be, akkor kicsúsztak volna már a TDP keretből ??? :U ?

Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !

(#8) haxiboy válasza jedis (#7) üzenetére


haxiboy
veterán

Az AMD nagyon a jövőnek fejleszt. És sajnos hogy legyen bevétele kénytelen azon az úton járni amit az Intel. Majd ha az Intel is nekiáll komoly APUkat gyártani amely grafikus teljesítményben is megközelíti az AMD megoldását akkor valószínűleg a pirosok lesznek előnyben ha nem is végig de egy darabig biztosan.

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#9) HUfantom


HUfantom
őstag

Hát ez engem egyáltalán nem győzött meg a Multi GPU használhatóságáról.

A cikk szépen leírja, hogy majd a processzorokban lévő IGP-vel, de nekem egy kalap sz*rt sem ér. Nem a Maximum +10% fogja meghozni az áttörést a 4K-s megjelenítőkön való játékhoz...
Már 2560*1440-nél is a modern játékok letérdeltetnek bármilyen 1DB GPU-s rendszert és az a felbontás, hol van még a 4K-hoz képest / Persze az erőforrásigény nem egyenesen arányos a felbontással /

Viszont a mostani formában lévő SLI/Crossfire meg nem jó.......
Ismét oda fogunk kilyukadni, hogy X játéknak egyik fél fizetett és azt az API-t támogatja az Y játéknak a másik fél.
Aztán ha nincs pénz akkor majd DLC-ben "ígérik" /=SOHA/ a multiGPU támogatást

Megint a vásárlók /mi/ isszák meg a levét az egésznek.

“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway

(#10) Jack@l válasza Cifu (#4) üzenetére


Jack@l
veterán

Nyilván egy dx12-es igp azért alap kell hogy legyen.

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#11) t72killer válasza haxiboy (#8) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

"Majd ha az Intel is nekiáll komoly APUkat gyártani amely grafikus teljesítményben is megközelíti az AMD megoldását"

Már elkezdett. HD 5500 vs R6 Kaveri. Tény, az AMD egyelőre gyorsabb 10-15%-kal, de már messze nem az a fele-duplája/negyede-négyszerese különbség, mint a Sandy grafikás időkben. Haswell-től kezdve az intel igp már tényező a piacon.

#12: Pont a felsőkategóriában kétlem, hogy bármi haszna lenne az igp+dVGA megoldásnak. Azért képzeld el, mihez vezetne, ha egy GTX 980-at rákényszerítenének, hogy egy akármilyen igp-vel együtt dolgozzon. Csúcskategóriában a CPU kihasználtság jellemzően magas, ergo mi lesz a RAM-csatornákért folyó igp vs cpu versennyel és a throttlinggal? Lehet, hogy átlag FPS-ben hozna pár %-ot a konyhára, de (főleg az optimalizálási szokásokat ismerve) tartok tőle, hogy a minimum FPS hazavágná az egészet.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#12) Malibutomi válasza HUfantom (#9) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Lehet nem az a 10% váltja meg a világot, de jelenleg pl felsökategóriában (ha már 1440p-t hoztad fel) +10% gpu erö 40-70.000ft-ba kerül.

Arra tényleg kiváncsi lennék, hogy mit használtak a tesztben. Vagyis mit hoz egy erösebb vga részü apu.

(#13) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Nekem az a fura az egészben, hogy gyakran a kiadók még arra se adnak elég időt és pénzt, hogy nagyjából bugmentesen kerüljön piacra a játék és épp ezért nem értem, hogy minek invesztálna ebbe pénzt a kiadó. Az aki 1 GPU-t használ ugyanannyit fizet a játékért, mint aki többet szeretne használni, ráadásul a piac nagyon kicsi százalékáról beszélünk. Ergo az a pénz és idő amit ebbe a kódrészletbe öl, egyszerűen kukába kidobott pénz.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#14) Malibutomi válasza Tigerclaw (#13) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

A piac nagyon kicsi százalékát nem értem.
Nem az intel százalékosan a legnagyobb vga eladó a sok igp miatt?

(#15) t72killer válasza Tigerclaw (#13) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

SLI/CF tényleg kevés van, de a hibrid rendszerekkel (Optimus, Enduro - ill sima asztali, amiben egy modern proci mellett dVGA is van) dunát lehet rekeszteni, sztem a mostanában eladott dVGA-s rendszerek jórésze ilyen - főleg intel oldalon, ahol az lga 2011 extrém drága.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#16) Bici válasza jedis (#7) üzenetére


Bici
félisten

Szerintem lesz Zen magos prociból 4 mag+IGP és 8 magos IGP nélküli felállás is. Legalábbis a legutolsó pletykák szerint. Aztán majd 2039-be kiderül.

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#17) #16939776 válasza Jack@l (#10) üzenetére


#16939776
törölt tag

"Nyilván egy dx12-es igp azért alap kell hogy legyen."

Érzésem szerint ezzel akarják majd "feldobni" az évek óta pangó mainstream CPU/alaplap piacot, ami a DX12 alacsony cpu igénye tovább gyengítene:
Ha ez(cikk témája) beüt, azt is el merem képzelni, hogy rendszeresen fognak olyan apró újítások megjelenni az IGP-ben, amik nélkül nem fog futni "megfelelően" a legújabb játék.

És ugye a játékstúdiók támogatásához elég pénze van Intelnek, és le tudja zsírozni a dolgot, ha érdekében áll eladni az új CPU-it.

Részemről bek@ph@tják ha a DX-12-höz mindenből ujjat kell vennem, miközben a CPU-m és a gpu-m teljesítménye bőven elég ahhoz a felbontáshoz/beállításokhoz amin játszom.

Persze ne legyen igazam, és élvezzük a fejlődést hátradőlve :U

[ Szerkesztve ]

(#18) Abu85 válasza t72killer (#2) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A hardveres résszel az MS nem tud mit kezdeni. Ez színtiszta szoftver.

DirectX 12 alatt nincs grafikus driver! Ezek csak shader fordítók és user módban futó profilok lesznek. A kernel drivert a Microsoft kivégezte.

(#7) jedis: Nem kötelező csak CPU-t venni. Ott van az AMD-nél is a Kaveri, vagy annak a leváltó APU-ja. És igen, ha a játék ilyen modellt használ, akkor az APU jó eséllyel gyorsabb lesz, mint a sima CPU.
Nincs minden Intel prociban IGP. Az E-s verziók sima processzorok.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#19) Jack@l válasza #16939776 (#17) üzenetére


Jack@l
veterán

Mármint arra értetem, hogy a multi gpu kihasználásához kell a dx12-es igp. Elég baj lenne ha rá akarnák eröltetni a jónépre az igp-t is, miközben sokkal nagyobb szívás külön lekezelni a két kártyát, lehet sokkal nagyobb az overhead a kártyák közti másolgatások miatt, mint maga a nyereség. Szóval nem kell azt olyan forrón enni. Ez a 10 százalék semmi ahhoz képest ,amennyit majd szívniuk kell a fejlesztőknek vele.

@(#18) Abu85: aha, azért adott ki már az NV DX12 kompatibilis win10 drivert, mert nincs.

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#20) t72killer válasza #16939776 (#17) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Meglássuk, eléggé újcuccvevős ez a DX12, annyira, hogy a jelenlegi vasak közül kb csak a kazán GCN támogatja rendesen, a Maxwellnél mindíg kihangsúlyozzák, hogy csak Tier2. Én lassan lekoptatom magam a jósgömbös topicokról, csak idegesíti vele magát az ember, hogy oké, a legeslegújabb vas nem rossz, de várj még fél évet (valójában egy egészet), és kijön valami extracsilivili. Ebben a várakoztatósdiban az AMD nagymester, ők azt is eljátszák, hogy a beigért szépség végül ki se jön a piacra.

Az igazán jó játékokat, amikkel aztán tömegek fognak játszani, nem fogják DX99-hez és spéci hardverhez kötni, saját magát lőné t#kön vele a kiadó, lévén még nyugaton se dobja ki a 2-3-4k$-os gépét évente a játékos. Attól, hogy új maxwell, gcn csodák sorakoznak a polcon, még lehet játszani egy GTX 770-nel, HD7850-nel.

#18: "DirectX 12 alatt nincs grafikus driver! " Erre kíváncsi leszek, főleg intel igp oldalon javul-e a szitu, hogy nem kell kernel-drivert írniuk "szegényeknek".

#21: "A fejlesztőnek a feladata, hogy minden architektúrára külön megírja ezeket direkten az alkalmazásba" - hogy miért tartok én ettől :U . Ezekután egy (vga driver) helyett annyi oka lehet a kékhalálnak, amennyi játékot/3D alkalmazást tesz fel az ember a gépre...

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#21) Abu85 válasza Jack@l (#19) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mindenki kiadott már shader fordítót, de a driver hagyományos értelemben MEGSZŰNIK!!!!!!!!! Eltűnik a kernel driver, volt és nincs, /dev/null. Minden, ami eddig a kernel driverben volt, ami vezérelte a GPU-n a hazárdokat, a memóriát, az állapotokat, stb-stb-t el fog tűnni. A fejlesztőnek a feladata, hogy minden architektúrára külön megírja ezeket direkten az alkalmazásba, mert nincs már kernel driver. Még trükközni sem lehet, mert a DX12-ben csak és kizárólag maga az alkalmazás kap képet arról, hogy mi van a VRAM-ban. Egy külső folyamat egy csomó 0-t és 1-est lát, és fogalma sincs arról, hogy mely memóriacímen mi van. Ezért low-level az API, mert gyakorlatilag nem több a driver egy shader fordítónál, minden más az alkalmazás reszortja.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#24) Loha válasza Malibutomi (#12) üzenetére


Loha
veterán

Arra tényleg kiváncsi lennék, hogy mit használtak a tesztben.

Csak ennyit árultak el: integrated Intel GPU and a discrete NVIDIA GPU

Ha jól látom 1 képkockányi késleltetés a megoldás hátránya:

(#25) Abu85 válasza #32839680 (#23) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mivel nincs kernel driver, így az alkalmazásba épített optimalizálás határozza meg az architektúra sebességét. Ha mondjuk jön egy új GPU, ami olyan architektúrát használ, amelyre az alkalmazásba épített allokációs paraméterezés nem jó, akkor az az új GPU lehet, hogy lassabb lesz az ominózus programban, mint az elődje. Ez a low-level vagy explicit irány áldozata. Azt sose mondta senki, hogy ennek a rengeteg pozitívuma mellett nincs árnyoldala, és igen sajnos az új hardverek a kedvenc játékodban nem biztos, hogy gyorsabbak lesznek, mint a régiek, még akkor sem, hogy papíron jóval erősebbek. Ez az ára a közvetlen elérésnek.
Ez amúgy nem jó. Senki sem mondja azt, hogy az. Viszont annyit nyerünk a low-level eléréssel, hogy elfogadható ez a probléma.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#27) Malibutomi válasza t72killer (#20) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Meglássuk, eléggé újcuccvevős ez a DX12, annyira, hogy a jelenlegi vasak közül kb csak a kazán GCN támogatja rendesen...

Attól, hogy új maxwell, gcn csodák sorakoznak a polcon, még lehet játszani egy GTX 770-nel, HD7850-nel.

Az leesett, hogy a 7850 is GCN (és egyáltalán nem kazán ahogy a többi sem, leszokhatnátok erről), és hogy az összes amd kártya támogatja HD 7000-től a DX12-t vagy csak trollkodni próbálsz?

(#28) t72killer válasza Malibutomi (#27) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Jogos:R a gcn nem mai gyerek, a kazánnal meg a saját egykori 290x-emre utaltam, tény, a kistesók nem ilyen nagyétvágyúak.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#29) Malibutomi válasza t72killer (#28) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Oki így már jobban érthető a hozzászólásod. :)

(#30) haxiboy válasza t72killer (#11) üzenetére


haxiboy
veterán

Viszont az AMDnek ezen a téren sokkal nagyobb tapasztalata van. Bár érthető hogy az Intel kezd felzárkózni, hiszen hatalmas pénzeket öl a fejlesztésekbe. Többet mint az AMD (GPU+CPU fronton) + Nvidia együttesen.
Driverek terén pedíg rengeteget kell fejlődniük hiszen a 2 éves terméküket már legacynak tekintik és nem kap több drivert. A játékokra a profilok meg szóba sem kerülnek.
Nem is nagyon mernek eltérni a kijárt ösvényről, évente 5-8% teljesítmény növekedés + chipset váltás jellemzi az egész céget.

Mindezek ellenére én is Inteles vagyok.

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#31) syler123 válasza t72killer (#6) üzenetére


syler123
veterán

Nehogy már az Ms legyen a felelős a laposok gagyi hűtése miatti throttling-ért. Oldja meg a laptop gyártója. Ezért is nem adnék pénzt laposért... Asztali gépen nincs ilyen gond, olyan hűtést veszek amit csak akarok, már ami elfér a házban :D

(#32) #16939776 válasza Loha (#24) üzenetére


#16939776
törölt tag

Plusz 60% feldolgozási idő n teljesítményű dVGA-val, és mi van ha "erős" vga kerül az igp mellé, ami csak 10ms alatt végez a feladattal? Akkor is 18ms-ig fog rágódni a képkockán az igp?!
Amúgy jelen helyzetben(dx11/12) ha hosszabb frame buffert hagyunk: (+1 képkocka) a dVGA-n, akkor javul a frame rate legalább ennyit vagy többet, és nem biztos hogy ennyivel nő a frame time. :P

:U Nekem a rövidebb feldolgozási idő okozta -kisebb input lag- miatt lenne "érdekes" ez a DX12-es dolog, ha valóban így lenne. Úgyhogy ez az igp-s feldolgozás nem jó nekem, és megerősít benne hogy ne akarjak dx-12-es IGP-t/új CPU-t+alaplapot venni.

[ Szerkesztve ]

(#33) Cathulhu válasza jedis (#7) üzenetére


Cathulhu
addikt

Normal felhasznalasban, kozepes dGPU-val es CPU-val esetleg jelenthetne gondot, de oda ugyis lesznek APUk, high-end reszen meg az a szerencsetlen IGP nem fog tudni sokat nyujtani 1-2-3 db 200-300W-os dGPU mellett, azok melle inkabb CPU ero kell, az az 1 kepkocka kesleltetes amit az elobb irtak nagyobb problemat jelentene mint amit ezzel az egesszel nyerni lehet.

[ Szerkesztve ]

Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

(#34) Loha válasza #16939776 (#32) üzenetére


Loha
veterán

Szerintem nem az erős VGA-val felszerelt asztali gépeket célozták meg ezzel, hanem az AMD Enduro és NVIDIA Optimusszal szerelt laptopokat, ahol amúgy is megy a képkocka másolgatás, és a dGPU sem túl erős általában.

(#35) t72killer válasza syler123 (#31) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

A noti más műfaj, mobilizálódó társadalomban (ill egyre kisebb helyen) élünk, ennyi. Csak úgy az erőviszonyokat nézve laposban látnám valamennyire értelmét a dolognak, ahol egy újabb igp akár az 50%-át is tudja hozni egy kisebb dVGA teljesítményének - ha ennek az 50%-nak csak a fele tisztán hasznosulna, sok játék játszható lenne laptopon. A gond az, hogy nincs olyan, hogy tisztán hasznosul, először is ott a feladat, hogy ezt az extrém heterogén rendszert optimálisan kihasználjuk, másrészt ha tetszik ha nem, laposban ott a throttling - hacsak nem egy 17"-os clevo házba teszel egy TDP-unlockolt ES ULV procit.

Asztaliban viszont nem sok értelme van az igp-vel vacakolni. Mégis, mit adna egy HD graphics egy r9 290x/gtx980 teljesítményéhez?

#34: +1.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#36) #16939776 válasza Loha (#34) üzenetére


#16939776
törölt tag

OK de a cikiiben akkor ferdítés/elhallgatás van, mert azt állítja hogy :

A hagyományos processzorok egyébként ettől a lehetőségtől a játékosok szemében rosszabb választásnak tűnhetnek majd mostantól. Többek között megtudtuk, hogy egy olyan programban, amely heterogén multiadapter koncepciót használ, egy hagyományos processzor jó eséllyel képtelen lesz olyan sebességet kínálni, mint amit az IGP-vel rendelkező processzorok adhatnak a játékosoknak.

Ez arra utal hogy nem fognak normálisan futni azok a programok amik heterogén multiadaptert használ, és nem szűkíti a mobil gépekre.

Lesznek olyan portolt dx12-es játékok amik csak laptopokra fognak kiadni, és lesz ezeknek asztali PC változatuk. Vagy telepítéskor felismeri a helyzetet, és teljesen feleslegesen koptatom a bill.-t?

Miért nincs benne ez az info??? :(((

[ Szerkesztve ]

(#37) Malibutomi válasza #16939776 (#36) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Nem, ez arra utal hogy gyorsabb lehet az igp-s konfig mint az anélküli. Nem arra hogy igp nélkül nem fog normálisan futni.

[ Szerkesztve ]

(#38) #16939776 válasza Malibutomi (#37) üzenetére


#16939776
törölt tag

Ha tényleg csak ~10% az FPS előny és jóval nagyobb a késleltetés, akkor én kérek Elnézést hogy az időtöket raboltam :R

(#39) Bici


Bici
félisten

Remélem, nem lesz kötelező az időeltolásos módszer (az ezt támogató játékokban sem), mert nem tartom jó ötletnek ilyen kis előnyért növelni a késleltetést.
Persze, kis teljesítményű dGPU esetén sokat segíthet ez a rendszer, pl. laptopokban, de felső kategóriában nem látok benne sok fantáziát.
Jobban örülnék valami olyan feldolgozásnak, ahol pl. a futószalag elején gyorsítana az IGP, így nem kellene plusz másolást beiktatni, és kihasználható lenne a CPU+IGP közös címtere.

Arra mondjuk kiváncsi lennék, hogy a közös címtér a játékok mely részén jelentene legnagyobb előnyt; utófeldolgozás, AI, fizika, stb.? :U

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#40) Meteorhead válasza t72killer (#2) üzenetére


Meteorhead
aktív tag

Azért ezt nem lehet sem MS, sem a VGA gyártók nyakába varrni. Az egyedül a Dellnek a sara, hogy olyan hűtést raknak az APU-ra, ami nem képes kihűteni ha mindhárom részegység aktív, mivel "úgysincsenek egyszerre használva"... A szoftveres újításokat nem célszerű bekorlátozni az ilyen dilettantizmus miatt.

MSI is nagyon szeret kisebb hűtést rakni a cuccaira, mint ami kellene hozzá.

(#41) Meteorhead


Meteorhead
aktív tag

A végén még az sem kizárt, hogy a notim életében eljönnek azok a játékok, ami semi-értelmesen ki is használják.

Lenovo Z50-75: AMD FX-7500 + Radeon R7 M255

(#42) Jack@l válasza Abu85 (#21) üzenetére


Jack@l
veterán

WDDM 2.0 is based around enabling DirectX 12, adding the necessary features to the kernel and display drivers in order to support the API above it. Among the features tied to WDDM 2.0 are DX12’s explicit memory management and dynamic resource indexing, both of which wouldn’t have been nearly as performant under WDDM 1.3. WDDM 2.0 is also responsible for some of the baser CPU efficiency optimizations in DX12, such as changes to how memory residency is handled and how DX12 applications can more explicitly control residence.

Én kérjek elnézést?

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#43) t72killer válasza Meteorhead (#40) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Mutass egy db notit, ami nem throttlingol, ha egyszerre nyúzod mind3 komponenst 100%-on. :U

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#44) arn


arn
félisten

Megeszem a kalapom, ha mindenfele variaciora optimalizalnak... Szep dolog a lehetoseg, de ha kutya nem hasznalja, csak lehetoseg marad. Szvsz oruljunk, ha a legjellemzobb hwek tamogatast kapnak.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#45) Abu85 válasza Jack@l (#42) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ne kérj elnézést. Csak nézz utána ezeknek.
A lényeg itt az, hogy a DirectX 12 nem változtatja meg a DX11-et. Ezért a WDDM 2.0 támogatja a kernel drivert, ha valaki akar natív DX11 támogatást kínálni Windows 10 alatt. Vagy akkor is szükséges ez a funkció, ha DX11-DX12 wrapperrel működik a DX11 támogatása. Viszont DX12-ben már ez nem így működik. Ott nincs kernel driver, mert low-level maga az API, az alkalmazás felel azért, ami régen a kernel driverben volt. Ez a szemléletváltás az oka annak, ami miatt jön a sebesség, mivel a kernel driver hiányában nem fut driver szál a processzoron. Ha maradna a kernel driver, akkor nem történne semmi, ugyanott lennénk, mint a DX11 esetben csak több fícsőrrel. Ez lesz egyébként a DX11.3.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#46) v_peter2012


v_peter2012
csendes tag

Érdekes hogy a dx12-t nvidia kártyával demózták... most akkor tier 2, buta nvidia, effektek kikapcsolni, és mégis azzal demózzák????

[link]

A GCN processzor, mégsem professzor? Várja a kisegítő iskola padja, a Maxwell pedig röhög rajta.

(#47) Menthirist válasza v_peter2012 (#46) üzenetére


Menthirist
veterán

Felteszem az nvidia fizetett érte, tehát azon demózták. A paraméterek pedig úgy voltak beállítva a demónál, hogy elég legyen neki a Tier 2.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#48) v_peter2012 válasza Menthirist (#47) üzenetére


v_peter2012
csendes tag

Ja biztos. Persze erre a legegyszerűbb gondolni. Felteszem téged is fizetnek az ilyen kommentekért. ;]

A másik megoldás, hogy kicsit túl van fújva ez a low level api, gcn, dx12 lufi. Mert az AMD fizetett érte. Ezt gondolom nem teszed fel.... :P

[ Szerkesztve ]

A GCN processzor, mégsem professzor? Várja a kisegítő iskola padja, a Maxwell pedig röhög rajta.

(#49) Menthirist válasza v_peter2012 (#48) üzenetére


Menthirist
veterán

Abu egy másik topicban írta, hogy a Luminous Engine mint ilyen már el van vetve. Adva van ez az Agni's Philosophy nevű tech demo még 2012-ből. Az MS és az NVidia miért ne fizethetett volna azért, hogy dobjanak össze erre egy tech demo-t a build-re? Reklám mindkettőnek. Nem ördögtől való őrült távoli elképzelés hogy az nvidia esetleg fizetett egy reklámért :)

" Mert az AMD fizetett érte"
Tekintve hogy mennyire zseniálisan jól áll az AMD anyagilag, remélem megérted hogy nem feltételezem hogy ennyi fejlesztőt lefizetett volna, csak hogy egy olyan technológiát promótáljon, ami jól mutat amúgy az nvidia-nak is.

Melyik is lehet a valószínűbb... Az nvidia fizetett egy reklámért, vagy a csődközelben lévő amd lefizette a fél világot... Nem is tudom, fogós kérdés :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#50) arn válasza v_peter2012 (#46) üzenetére


arn
félisten

Milyen effektek? Optimalizalni mindegyikre lehet. Lehet ezen a tier szinten is tobbet ki tudtak belole hizni, mint a masikbol. Attol, hogy van egy regi gcn kartyam, nem lesz jobb, mint egy titan.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.