Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) proof88


proof88
addikt

up

(#2) potyautas válasza proof88 (#1) üzenetére


potyautas
csendes tag
LOGOUT blog

Úgy csúsztam meg, hogy egyenesen előre, pedig jó lett volna csak egy kicsit kanyarodni. Ez elsőkerekessel történt. A hátsó hajtás kicsúszását aránylag jól ki tudom védeni.

(#3) proof88 válasza potyautas (#2) üzenetére


proof88
addikt

gyorsítás vagy lassítás közben történt? Ha utóbbi, akkor csak motorfék volt vagy fékpedál is?

(#4) GabN73


GabN73
addikt

Haverral egy túl gyorsan bevett kanyarral... 3 keréken fordulás,majd segg kidobás. (86-os ibizával )

De inkább ITT csúszkálunk :))

[ Szerkesztve ]

(#5) proof88 válasza GabN73 (#4) üzenetére


proof88
addikt

rájött, hogy ez túl nagy sebesség és belefékezett vagy hirtelen rántotta a kormányt?

(#6) ABE


ABE
őstag

Egy alulkormányzott eset történt velem: elsőkerekes autóval, télen, elvileg száraz útfelületen, közepesen húzós kanyarban (jó viszonyok között simán 60-70-es). Ismertem az ívet, sokszor jártam arra, de volt egy alattomos lefagyás, és hoppá, az autó orra hirtelen megindult egyenesen. Nem volt se fékezés, se motorfék, állandó sebességgel haladtam, átcsúszott a másik sávba az autó. Gázról leléptem, szerencsére ismét szárazat fogott a gumi, és vissza a saját sávomba. Mázli, hogy nem jött szembe semmi.

[ Szerkesztve ]

(#7) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

Eddig kétszer csúsztam meg autóval (nem akarattal), mindkétszer jegesedés miatt és mindkétszer első-kerekes autóval, téli gumival.

alulkormányzottság: körforgalomban túl nagy volt a tempó, elment az eleje, hirtelen gázelvétellel korrigálva

túlkormányzottság: derékszögű kanyar, nem vettem észre hogy lefagyott szokásos tempóban "rátettem" és mivel pont elvettem a gázt, megindult a segge, de ellenkormányzással megúsztam (szerencse, hogy másik sávban nem jött senki)

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#8) zoo8800


zoo8800
veterán

Eddig 2x tojtam be nagyon, megcsúszás miatt.

1, kicsit gyorsan mentem a kanyarban (nyáron, jó gumival és futóművel, Dobogókőről lefelé), és egy bukkanó után eldobta a seggét. (sikerült megfogni)

2, szakadt az eső, és kb. 120-130-cal mentem a pályán. Gázadáskor, 5.-ben elkapart a kerék (60 lovas a kocsi!!!) (szintén nem lett semmi baj, egy szaros gatyán kívül.)

Ennyi :)

rip and tear, until it is done

(#9) Thome


Thome
addikt

Édesapám így járt:
Elsőkerekes autó, téligumi, tél volt, kb 60km/h-val ment, mert sietnie kellett.
Egyenes, de rossz minőségű aszfaltos út, kátyús volt, jeges volt az út, ahogy az autók kitaposták. Szembeforgalom jött, mindketten lementek az útpadkáról az egyik oldallal, majd mikor visszament volna, megdobta az egyik kátyú/útpadka, erre rásegített a jég is, így elkezdett izomból pörögni, majd egy fa megfogta a hátsó lökhárítót.

[ Szerkesztve ]

(#10) Drenadar


Drenadar
veterán

hát ez nem tudom melyik eset...
Tél, enyhe hó az úton, téli gumi, első kerék meghajtásos.
kanyar, derékszögű, én mehettem vagy 60-al, kis fék mielött kormány fordít, gázról láb levesz, kocsi megy tovább egyenesen, mintha arra akarnék menni, kb negyed méter és az árokban kötök ki :)

(#11) GabN73 válasza proof88 (#5) üzenetére


GabN73
addikt

nem,csak ellenkormány és gázról fokozatosan le.Szépen betapadt és mentünk is tovább. Ha nézed a top geart ők szoktak ilyesmiket csinálni (legutóbbi talán egy focus rs el volt)

(#12) proof88 válasza GabN73 (#11) üzenetére


proof88
addikt

a kérdésem arra irányult hogy maga a far kidobás miért történt meg? Addig megvan, hogy túl nagy sebességetek volt a kanyarba, de mitől lett túlkormányzott az autó?

(#13) Sotho


Sotho
őstag

itt
Száraz téli reggelen ez a kanyar mégis deres volt. Sikerült azért bevenni :) Alulkormányozott volt elsőkerekes ez lemaradt.

[ Szerkesztve ]

(#14) proof88 válasza Drenadar (#10) üzenetére


proof88
addikt

Nem akart bekanyarodni, tehát alulkormányzottá vált. :)
Úgy érted, hogy kanyar előtt levetted a lábad a gázról, utána kicsit fékeztél is a fékpedállal és eközben kezdted tekerni a kormányt? Vagy fékezés után kezdted el tekerni a kormányt? És magától jött vissza a tapadás?

(#15) proof88 válasza Sotho (#13) üzenetére


proof88
addikt

Tehát a főútvonalon haladtál és jobbra kanyarodtál, ugye? Jól látom, hogy lejt is kicsit a kanyar? Mit tettél annak érdekében, hogy mégis sikerüljön bevenni? :)

(#16) Drenadar válasza proof88 (#14) üzenetére


Drenadar
veterán

Fék elengedése után tekertem a kormányt, kanyarban sose fékezek, csak előtte.
láttam, hogy a kocsi nem kanyarodik, hiába van eltekerve a kormány, nah akkor fék (abs nem volt - de amúgy se sokat számít, de azért nah.)
a kocsi azért állt meg, mert az aszfalt és az árok között volt egy másfél méter fű.

(#17) GabN73 válasza proof88 (#12) üzenetére


GabN73
addikt

erőhatásoktól :DD Ha nézel régi trabi versenyeket amik a Hungaroringen mentek ott láthatsz szép 3 keréken fordulásokat.Csak a trabinak em volt meg a kellő sebesség :K

(#18) proof88 válasza GabN73 (#17) üzenetére


proof88
addikt

na de akkor gyakorlatilag magától lett túlkormányzott az autó? Tehát nem történt semmi kanyarodás közbeni fékezés vagy ilyesmi? :D

(#19) Sotho válasza proof88 (#15) üzenetére


Sotho
őstag

Nem is kicsit lejt :K ! Ez egy igen meredek útszakasz. Lefelé mentem (ez is lemaradt :D ).
Leléptem a fékről úgy sikerült bevenni pont mielőtt nekimentem volna a középen lévő zöld elválasztónak aminek azért szépen ki van kövezve az oldala. Blokkolásgátló ide vagy oda azttól, hogy bekapcsolt ugyanúgy nem ment semerre sem. :D

(#20) dragonfx


dragonfx
veterán

probáltam diftelni.1be nem akart menni, na mondom 2es padló...balra beteker vagy50nel..és írtam egy 270et.persze közöm nem volt az irányításhoz.felültem egy magas járdára.1méterre a betonoszlop.kb 4 éve télen.vizes onos havas esőben.az észkombájn. :DDD
1 vasfelni+2motortartó bak bánta.

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#21) proof88 válasza dragonfx (#20) üzenetére


proof88
addikt

ok de ez direkt volt :D

(#22) Kareszovics


Kareszovics
addikt

Holnap megyek egy könnyed Mezőtúr - Mezőkövesd - Alsózsolca - Kazincbarcika - Nyíregyháza - Debrecen - Mezőtúr kört.

Remélem nem kell majd ON-ba írnom ide... :U :O

http://steamcommunity.com/id/sgtavitus?l=hungarian

(#23) proof88 válasza Kareszovics (#22) üzenetére


proof88
addikt

Reméljük! :K

(#24) potyautas válasza proof88 (#3) üzenetére


potyautas
csendes tag
LOGOUT blog

Rég nem néztem ide, nem tudtam, hogy kérdeztél. Jeges úton rápöccintettem a fékre. Nem akarattal, csak ösztönből. Enyhén kellett volna jobbra kanyarodni, de egyenesen nekicsúsztam egy Aro-nak. Kérdésedre: Gyorsítás közben nem lehet előre csúszni. Legfeljebb elkapar és nem megy. Ha kicsit kapaszkodik, talán elviszi oldalra, de előre nem csúszik. Attól dobom el az agyam, amikor a gázelvétellel jönnek, mint tanács. Ha én alapjáraton megcsúszok, mit vegyek el? Talán a gázadással lehetne próbálkozni, de ahhoz nagy lélekjelenlét kell. Na, meg rutin.

(#25) mephi666


mephi666
nagyúr

mi esetünk: ex-el jöttünk ide a melóhely felé, le voltak fagyva kegyetlenül az utak, téli gumi is volt fent, van 1 ritka rossz derékszögű kanyar, ahol mindig tükörjég van ilyenkor és nagyon veszélyes... itt szerintem max. 10-15km/h-s sebességgel csúszott meg a kocsi segge, amikor próbálta beszedni a kanyart, aztán szerintem összevissza fékezett és kormányzott, mert először átcsúsztunk a szemközti sávba, majd vissza a sajátunkba, de ekkor is kidobta a yaris a seggét és a manőver végén megálltunk keresztben a szemközti sávban egy bozót előtt :B ...ebben az esetben vagy 3 ponton volt túlkormányzott a kocsi az észnélküli korrigálási kísérletek miatt...

ui: a példa jól mutatja, hogy nem kell 100-al menni jégen, hogy megcsússzon a kocsi :K biciklivel közlekedek télen-nyáron, tudom, hogy megcsúszás esetén legtöbbször az a legrosszabb, ha ész nélkül korrigálni akar az ember... még biciklivel is

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#26) Sotho válasza potyautas (#24) üzenetére


Sotho
őstag

270 fokos havas ráfordító kanyarban próbáltam ki hogy mi van ha elpörög a kerék. Eredmény : tolja ki az orrát mint a barom. (elsőkerék meghajtás). :U

(#27) dragonfx válasza proof88 (#21) üzenetére


dragonfx
veterán

ja direkt csak rosszul sült el :DDD
véletlenül nem csuszok meg uraloma kocsit a helyzetet.

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#28) potyautas


potyautas
csendes tag
LOGOUT blog

Elsőkerekesnél nagyon jól lehet kézifékkel fordulni, de csak ha felkészülök rá. Vészhelyzetben nem tudom, működik-e.

(#29) Eagl3


Eagl3
veterán

Nekem még sosem volt igazán komoly megcsúszásom, pedig korábbi munkáimból kifolyólag sokat kellett vezetnem városban\városon kívül az ország egyik végéből a másikba első és hátsó kerekes autókkal egyaránt.
Amire emlékszem az esőben pár átfolyás volt, hogy arrébb dobott, de az irányítást még hál istennek egyszer sem vesztettem el.

A legparásabb sztorim mikor egy kétsávos főúton jöttünk hazafelé (Seregélyesi út ha valakinek mond valamit) viszonylag kis forgalom volt, 100 körül mentem mikor egy kombájn kikanyarodott elém a szántőföldről teljes szántó vető forgó bizbaszával, satufékkel és félig a szántóföldre kanyarodva sikerült megállni a kombájn mellett mindenféle testi és anyagi kár nélkülözésével. Nem sok hiányzott, hogy a fejünket is learassa ez a félkegyelmű.

(#30) GabN73 válasza proof88 (#18) üzenetére


GabN73
addikt

ellenkormányzás + gázadás :)

(#31) potyautas válasza GabN73 (#30) üzenetére


potyautas
csendes tag
LOGOUT blog

Ellenkormányzás? Merre? Egyenesen csúszik előre

(#32) Sethdobaloah


Sethdobaloah
senior tag

szerpentin, túl nagy sebesség miatt elindult a kocsi orra kifelé. Nagy gázra visszaért az ívre :)
Mondjuk a sódert megkóstoltuk, azóta óvatosabb vagyok :D

Elsőkerekes. (btw csak próbáltam tartani a sebességet az apámmal :D nem magamtól vagyok ekkora idióta)

...csak én vagyok helikopter?

(#33) proof88 válasza GabN73 (#30) üzenetére


proof88
addikt

ááá én ezt nem értem :N :DDD
mentetek egyenesen, közeledtetek a kanyarhoz, és ellenkormányzás + gázadás egyből hogy bevegyétek a kanyart??? :D magát a megcsúszást mi okozta? :D

(#34) truba


truba
tag

ittMunka közben, Skoda Octavia rs-sel kb.140-nel nem bírtam bevenni a kanyart. Az autó óra a kanyar bejáratánál elkezdett hirtelen jobbra menni, a linken nem látszik de ott a kanyar bejáratánál van egy dupla villanyoszlop kb. 8 méterre, na az hirtelen nagyon közel jött. Éppen, hogy nem lett baj. Az út viszonyok normálisak voltak.

[ Szerkesztve ]

(#35) truba válasza truba (#34) üzenetére


truba
tag

Ez a hülye Google, mit ad be?

(#36) Kareszovics válasza Kareszovics (#22) üzenetére


Kareszovics
addikt

Megúsztam... :DD 567 km és még "helyzetbe" se kerültem! :K

[ Szerkesztve ]

http://steamcommunity.com/id/sgtavitus?l=hungarian

(#37) proof88 válasza truba (#35) üzenetére


proof88
addikt

rossz linket másoltál ki :D

(#38) zoo8800 válasza truba (#34) üzenetére


zoo8800
veterán

jobbra, felül tudsz linket generálni a helyszínnek, a maps.google.com nem sok mindent árul el :D

jah igen, én miért szerepelek az alulkormányozottak közt?

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#39) proof88 válasza zoo8800 (#38) üzenetére


proof88
addikt

hát egyszer túlkormányzottság, egyszer meg alulkormányzottság (amikor autópályán elkaparta a kerekeket)

(#40) tkazmer válasza Eagl3 (#29) üzenetére


tkazmer
addikt

hasonló nekem is volt törökbálint és budakeszi között [ahol S-ben kanyarodik az út, és jobbról bejön egy földút] előzni kezdtem, mivel abban az S-ben van egy szakasz, ahol ha csak 70-80 körül megy az előtted lévő, akkor biztonságosan lehet akár 2 kocsit is megelőzni. nem is lett volna semmi gond, de arról a földútról kikanyarodott egy autó, épp abba a sávba, ahol én - hát már igen tempósan:) - előztem az előttem lévőt. szerencsére "satu" velünk volt "abs" haverjával együtt, így gond nem lett, bár a velem utazók elmondása szerint szegény kikanyarodó arcáról igencsak lefagyott a vélhetően a környék örömlányai által odacsalt mosoly...

komolyabb nem szándékos csúszásom kanyarban nem volt szerencsére, olyan volt, hogy havas úton a szembe jövőt nem érdekelte, hogy a parkoló autó az ő oldalát foglalja el az úton, ezért csak annak köszönhettük a kocc elkerülését, hogy a már kicsit jegessé fagyott kb 40-50cm-es hó az út szélén, amibe belekormányoztam az autót, megfogott. ez tehát egy harmadik kategória, se nem alul se nem túlkormányzott nem volt az autó:)

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#41) zoo8800 válasza proof88 (#39) üzenetére


zoo8800
veterán

de ott tök egyenesen mentem :U

rip and tear, until it is done

(#42) proof88 válasza zoo8800 (#41) üzenetére


proof88
addikt

jaaa... én abba beleképzeltem egy enyhe ívet az autópályán :D akkor viszont azt az esetet törölni fogom :)

(#43) Sotho válasza proof88 (#42) üzenetére


Sotho
őstag

Szerintem ahhoz, hogy valaki autópályán balesetet szenvedjen, komoly tehetség kell (kivéve persze ha nekimennek. :U )

(#44) Eagl3 válasza Sotho (#43) üzenetére


Eagl3
veterán

bármikor kaphatsz egy defektet, az meg 130-as tempónál okozhat csúnya meglepetést.

(#45) GabN73 válasza proof88 (#33) üzenetére


GabN73
addikt

nem. :N

csak így korrigálta haver. 2:10től

(#46) potyautas válasza GabN73 (#45) üzenetére


potyautas
csendes tag
LOGOUT blog

Az ilyen korrekcióhoz nagyon profinak kell lenni. Ha váratlanul megcsúszol, azt se tudod, hogy áll a kerék.

(#47) GabN73 válasza potyautas (#46) üzenetére


GabN73
addikt

akkor a haverom nagyon profi?:DDD

(#48) proof88 válasza GabN73 (#45) üzenetére


proof88
addikt

értem én hogy így korrigálta, de előtte mi történt :D szóval miért lett túlkormányzott? mert a videóban azért lett túlkormányzott mert akkora sebességnél túl kemény volt a kormány elfordítása és elment a tapadás hátulról :) Ha nálatok is így volt akkor oké :D

(#49) potyautas válasza GabN73 (#47) üzenetére


potyautas
csendes tag
LOGOUT blog

Akár lehet is. Nem úgy mint a szomszédom a Wartburggal. (tehát első meghajtás) A szemből döngető teherautótól megijedve lekapott az alig havas útról. "Ne kapd vissza, ne kapd vissza!" - kiabálta a mellette ülő, megérezvén a következő mozdulatot. A kocsi keresztbe fordult az úton, (balra 90 fok)majd az újbóli ellenkormányzás következtében csinált egy hátraarcot (jobbra 180fok) és átugratott a szederbokron. Legalább 20 méterre hagytuk el az utat, de nem lett bajunk.

(#50) GabN73 válasza proof88 (#48) üzenetére


GabN73
addikt

úgy ahogy a videóban :K

potyautas: az szép lehetett :DDD

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.