Nem arról volt szó, hogy a radiológus legyen informatikus is. Csak sajnos egy CT- és egyéb informatikával megtámogatott dolgok esetén (gondolj az építészek + CAD-re is) nem baj, ha az adott szakember informatikához is konyít, sőt, baromi hasznos. Akár olyan szinten, hogy az alá dolgozó szakemberekkel tudjon kommunikálni, mert itt már nem megy úgy, mint a titkárnőnél, hogy beidomítod.
Nem kell mélységekben tudnia mindent, amit egy informatikusnak, de ne korlátozódjon az ismeretköre arra, hogy leveleket tud olvasni. Amennyire orvos ismerősök között tapasztaltam, a legtöbbje elég intelligens hozzá, hogy az otthoni gépei üzemeltetéséhez is bőven elég ismeretet magára szedett, és a munkájában is nagyon jól tudja hasznosítani ezeket. (Akár egészségügyi adatbázisokban turkálás, stb., mert csinálnak ilyesmit. És nagyon sok ilyen jellegű dolgot kell tudniuk kezelni.)
A szakbarbárság sosem volt hasznos.
"A bejegyzéshez hozzászólva pedig: szerintem az iskola feladata az lenne elsősorban, hogy írni-olvasni, az olvasottakat értelmezni tudó, alapvetően a világ dolgai után érdeklődő embereket neveljen. "
Ez így van, de ez nem megy sem gondolkodásra nevelés, sem alapismeretek (ami lexikális tudás, akárhogyan nézzük) nélkül.
Mutogatni való hater díszpinty