Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151) gtasystem válasza b0bcat (#150) üzenetére


gtasystem
őstag

szerintem inkább az a megmosolyogtató ahogy mindenáron hibát keresel benne.. :)

25-ös szintről nem tudok neked idézni mert én még nem tartok ott csak a tizenötöst ismerem de abból a nehéz (mert ott is 3 féle van tehát nem csak "Az elefántnak négy szürke lába van" típusú fordítások vannak) az simán nehezebb mint egy középfokú fordítás.épp most néztem a napokban egy online középfokú tesztet onnan tudom, de valszeg ebbe is bele tudsz majd kötni..:)

a szintektől függően egyre nehezebbek a feladatok (ez tapasztalat) szóval ez csak egy következtetés hogy a 25-ös szint valószínűleg sokkal nehezebb mint a mostani ahol vagyok..de ha ennyire érdekel miért nem regisztrálsz be legalább hogy egyáltalán tudd hogy mit is fikázol ilyen vehemenciával..és akkor egyúttal választ kaphatsz a teljesítményszintekkel kapcsolatos kérdéseidre és akkor biztos nagyon szívesen idéznek neked a 25-ös szintről is.. ;)

http://db.tt/fdsEa7Ff <--itt regisztrálj és nem bánom meg..:-)

(#152) MCGaiwer válasza gtasystem (#151) üzenetére


MCGaiwer
addikt

felmérő kérdés: fordítsa le a következőt: The police are after me. Beírom, hogy "köröznek". azt mondja hibás...

Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó

(#153) gtasystem válasza MCGaiwer (#152) üzenetére


gtasystem
őstag

ez szerintem is hibás mert nem egy szó szerinti fordítása de amúgy elég sok hiba van még benne pont azért mert ingyenesen csinálják van olyan hogy hibajelentés ott kell az ilyet jelezni és eldöntik hogy jó-e a fordítás, nekem is naponta küldenek visszajelzést hogy elfogadnak más verziót is egy mondatra..
ha jelented és elfogadják akkor utána már másnak is elfogadja ugyanezt a fordítást, ez így működik így fejlődik az oldal..:)

http://db.tt/fdsEa7Ff <--itt regisztrálj és nem bánom meg..:-)

(#154) b0bcat válasza gtasystem (#151) üzenetére


b0bcat
addikt

A te szintedről is szívesen meghallgatok példamondatot. ;)

Én azért nem regeltem be, mert több ismerősöm és kollégám megtette, én pedig egyrészt kikértem a véleményüket, másrészt - ritkábban - pedig az ő fiókjukon keresztül léptem be és próbáltam ki a rendszert. Való igaz, hogy nem használtam huzamosabb ideig, de a hibák hamar előbukkannak. És igen, a hibákat kerestem benne, ugyanis fejlesztőként ezekből tanul az ember. :K

U.i.: MCGaiwer mondatára neked mi lenne a fordításod? ;)

[ Szerkesztve ]

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#155) Mister_X


Mister_X
nagyúr

Én mondjuk annak is örülnék, ha lehefne angolul kínait és japánt is tanulni... mert fordítva már működnek.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#156) gtasystem válasza b0bcat (#154) üzenetére


gtasystem
őstag

példamondatból szerintem sokat nem tudsz meg, mert egyszerű mondat szinte minden szinten van de tesssék a kedvedért beléptem itt egy fordítási anyag 15-ös szintről..

"Hungarians in the Slovak Republic

Population
520,528 or 9.67% of the population of the Slovak Republic (5,379,455) declared Hnugarian as their ethnicity in the 2001 Slovak Census, down from 578,000 or 10.8% of the Slovak Republic's population in 1991.
Information below is retrieved from http://www.cidcm.umd.edu/mar/ in June 2007 with the kind permission of Minorities at Risk Project from the 2005 "Assessment for Hungarians in Slovakia" and "Chronology for Hungarians in Slovakia". College Park, MD: Center for International Development and Conflict Management.
Overview
Virtually all ethnic Hungarians, or Magyars, live in geographically contiguous areas of southern Slovakia. This region, bordering Hungary, is approximately 3,500 square miles, and its population is 61.2 percent ethnic Hungarian. Ethnic Hungarians exceed 50 percent of the population in 432 townships. Nationwide, they constitute the largest ethnic minority in the country.
Culturally and linguistically distinct from the dominant Slovak population, the present-day ethnic Hungarians are what remains of the Hungarians who politically and culturally dominated Slovakia for about 1000 years (most recently in the form of the Austro-Hungarian Empire) until 1918, when Czechoslovakia was created. Many Slovak nationalists resent the long history of political subordination to Hungary and view the remaining Hungarian minority in Slovakia not merely as a minority but as the dispossessed former masters. The negative image of the Hungarian minority and fears of their irredentism had been intensified by the group's persistent refusal to integrate itself into the new host state as well as by the revisionist efforts of neighboring Hungary which had never fully reconciled itself to the harsh dictate of the 1920 Trianon Treaty.
During the communist regime, Slovak nationalism was largely kept in check by the strongly centralist Prague regime. The 1968 switch to a federal arrangement gave greater scope to Slovak nationalism, however. New policies of assimilation included progressive Slovakization of education, elimination of Hungarian place-names from signs, bans on using Hungarian in administrative dealings and in institutions and workplaces, and pressure to Slovakize Hungarian names. Nonetheless, the most significant exclusionary factor in Hungarians' social situation under the communist regime was most likely their own refusal to integrate into the Czechoslovak system and to learn the language. Without a fluency in the official language, their economic and political opportunities were severely limited."

na most ha ez szerinted semmire sem elég ahogy fogalmaztál, az elég felelőtlen kijelentés és akkor finoman fogalmaztam..
na ezért nem célszerű mások véleménye alapján véleményt formálni..pláne ha semmibe sem kerül utánanézni..

-szerintem "a rendőrség a nyomomban van" jobb lenne vagy valami ilyesmi.. :)

Mister_X: angolból szinte mindent lehet, vannak is akik angolból tanulnak..

[ Szerkesztve ]

http://db.tt/fdsEa7Ff <--itt regisztrálj és nem bánom meg..:-)

(#157) b0bcat válasza gtasystem (#156) üzenetére


b0bcat
addikt

Ez az a pont, ahol az egész rendszer gyakorlatilag az értelmét veszti, ugyanis ez egy teljesen klasszikus fordítási feladat, amit ember kell, hogy kijavítson (már amennyiben javítja ezt valaki), és amit nem tudsz pár kattintással, rövid idő alatt bepötyögni a mobilodon. Ez egyáltalán melyik része az oldalnak? A közösségi fordítói? Csak mert akkor két különböző dologról "vitázunk". :U

Kezdem azt hinni, hogy próbálod kiforgatni a szavaimat, és erőlködve próbálsz bizonyítékot találni az igazadra. Erre semmi szükség. Látható, hogy nem fogjuk tudni meggyőzni egymást, de igazság szerint én nem is akarlak meggyőzni téged semmiről. :N Ráadásul korábban már pontokba szedtem, hogy milyen hibái vannak a rendszer általam látott részének. (Jó gyakorlás lehet neked, ha olyan cikkeket keresel a neten, amelyek ugyanerről, tehát a Duolingo gyengeségeiről szólnak angolul. Gugli a barátod. ;)) BTW, a cikkben szereplő "vizsga" neked hogy sikerült?

Még egy pár kérdést engedj meg a szövegfordítási feladat kapcsán:

- Milyen segítséget kapsz vagy kaptál a feladathoz?
- Ki vannak előre szótárazva a várhatóan ismeretlen szavak?
- Vannak a feladathoz ún. follow-up gyakorlatok?
- Ki vagy kik fogják javítani?
- Milyen formában kapsz visszajelzést?
- Időre megy a feladat?

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#158) gtasystem válasza b0bcat (#157) üzenetére


gtasystem
őstag

ez megint egy teljesen negatív megközelítés, hogy írhatsz ilyen butaságot hogy értelmét veszti?.. :U
annak is értelmét veszti aki ez alapján vizsgázott le vagy tanult meg valamilyen szinten egy nyelvet?
vagy szerinted az az x millió felhasználó és az oldal készítői is mind teljesen hülyék vagy hogy?.. :)
komolyan nem értelek, ha ennyire nem érted a működését miért nem nézed meg?
célszerűbb lenne mint látatlanban fikázni valamit amit nem is ismersz..

[ Szerkesztve ]

http://db.tt/fdsEa7Ff <--itt regisztrálj és nem bánom meg..:-)

(#159) b0bcat válasza gtasystem (#158) üzenetére


b0bcat
addikt

Feladom. Szándékosan félreértelmezed, amit írok, és nem válaszolsz érdemben a kérdéseimre. Ezt úgy hívják szaknyelven, hogy kötekedés. Erre nincs időm és energiám. Befejeztem a veled történő - sajnos eredménytelennek bizonyult - kommunikációt.

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#160) gtasystem válasza b0bcat (#159) üzenetére


gtasystem
őstag

ezt én másképp látom, szerintem te fikázol itt valamit amiről láthatóan gőzöd sincs.. :)
továbbra is csak azt tudom javasolni hogy legalább nézd meg miről nyilvánítasz véleményt mert ez így nem csak gáz hanem eléggé szakmaiatlan is, mert azt még megértem ha egy átlagjúzer összevissza beszél valamiről, de ha te magadat szakembernek tekinted, akkor neked illene legalább tudni hogy miről van szó..
na mindegy ezen nem veszünk össze..:)

http://db.tt/fdsEa7Ff <--itt regisztrálj és nem bánom meg..:-)

(#161) Mister_X válasza gtasystem (#156) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Én a Duolingora gondoltam, mert életképesnek tűnik, de én nem akarok angolt tanulni ("minek"). Kínai és japán lenne a jó, de azokat nem lehet, csak kínaiul és japánul angolt tanulni.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#162) gtasystem válasza Mister_X (#161) üzenetére


gtasystem
őstag

na ezért kellene több lelkes regisztrált, magyarból még német sincs mert ingyen nagyon kevesen dolgoznak.. :)

amúgy szerintem még kormányzati támogatást is megérdemelne, inkább itt kellene pár nyelvtanárt alkalmazni mint milliárdokat kiönteni az ablakon sokszor totál feleslegesen..
a legutóbbi napocskarajzoltatós közmunkásfejlesztő projektről nem is beszélve.. :D

itt az angolt asszem max 5-en viszik ingyen, 3 megfizetett nyelvtanár simán el tudná látni az egész országot per nyelv..

[ Szerkesztve ]

http://db.tt/fdsEa7Ff <--itt regisztrálj és nem bánom meg..:-)

(#163) Mister_X válasza gtasystem (#162) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Engem az zavar, hogy angolul nem lehet ezeket a nyelveket tanulni, holott a második beszélt nyelv a Földön... A Duolingo elsődleges célja (ahogy elnézem), hogy minél többen megtanulhassanak alapszinten angolul - ingyen.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#164) gtasystem válasza Mister_X (#163) üzenetére


gtasystem
őstag

szerintem ennek is örülhetünk, az angolok tanulhatnak 14 nyelvet, most az hogy épp japán vagy kínai nincs benne az csak azt jelenti hogy nem találtak olyan csapatot aki ingyen elvállalná..
azért reklamálni mert emberek nem hajlandók ingyen dolgozni azért egy kicsit erős..:)

amúgy a Duolingó csak a felületet adja, az hogy kik milyen nyelveket tanulhatnak ingyen az azoknak köszönhető akik szabadidejükben dolgozva ezt lehetővé teszik..
pont ezért írtam hogy ilyen dolgokat kellene inkább támogatni, akár kormányoknak is..

pl az hogy legyen mondjuk magyar-japán az kb 10 millába kerülne évente..
ennek a sokszázszorosát költik el totál felesleges dolgokra..

[ Szerkesztve ]

http://db.tt/fdsEa7Ff <--itt regisztrálj és nem bánom meg..:-)

(#165) b0bcat válasza gtasystem (#164) üzenetére


b0bcat
addikt

"ilyen dolgokat kellene inkább támogatni, akár kormányoknak is.."

Bezony. De helyette diplomamentő program van. :U Pedig a "megelőzés" olcsóbb és hatékonyabb lenne.

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#166) Tigerclaw válasza b0bcat (#165) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Szerintem szégyen, hogy 8+4 év alatt nem képesek eljuttatni az iskolák/tanárok a diákok többségét egy középfokú nyelvvizsgáig (pedig az nem épp egy magas léc). Persze a legnehezebb a diákokat motiválni abban a korban, hiszen nekik ez is csak egy púp a hátukra és csak később a középiskola végén, vagy talán még akkor sem értik meg, hogy milyen kincs a nyelvtudás. Persze valószínűleg túl is vannak terhelve a diákok, mert nálunk túl sok féle tantárgyból túl sok lexikális tudást akarnak belepumpálni a fejekbe. Már régen kiderült, hogy nem versenyképes a magyar oktatási rendszer, de még véletlenül se néznek szét a döntéshozók, hogy nem-e lehetne tanulni valamit a sikeresebb országok oktatási rendszereiből.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#167) Mister_X válasza Tigerclaw (#166) üzenetére


Mister_X
nagyúr

"Persze valószínűleg túl is vannak terhelve a diákok"

Háháháh, jó vicc, háháh!

Az a baj a mai kis mocskokkal, hogy szarnak bele az egészbe és a "jogaikkal" jobban tisztában vannak, mint a kötelességeikkel. Nem tanulnak, házira tesznek magasról, a tanárt nem tisztelik. Remélem én a szörnyebbik kisebbséget tapasztaltam és nem ez az általános. Persze normálisak mindenhol vannak... legalábbis remélem...

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#168) b0bcat válasza Tigerclaw (#166) üzenetére


b0bcat
addikt

Szerintem is jól mutatja a problémát, hogy 12 év alatt nem sikerül a diákok többségét valamilyen szintű nyelvvizsgához segíteni. És bár a B2 szint sem kellene, hogy gondot okozzon ennyi sok idő alatt (heti 2 tanórával számolva 12 év alatt több mint 850 tanóra jön össze, ami nem marad el sokkal attól a bűvös 1000 tanórás számtól, amit egy átlagos nyelviskolában ígérnek felkészülési idő gyanánt nulláról középfokig), sokan nem hogy B1, de még A2 szinten sem beszélnek semmilyen tanult idegen nyelvet a középiskola végére. Ez a szomorú. A totális kudarc. :(

Persze ezen nem lehet csodálkozni. Tegye fel a kezét, akinek csak az általános iskolában nem volt 4-5 különböző angoltanára, illetve nem tanult legalább ugyanennyi különböző könyvből! Az állandó újrakezdés, az átfedések semmibe vétele (többször tanítják ugyanazt), és a tananyag globális tervezettségének hiánya ezt okozza. (Ez utóbbi címszó alatt arra gondolok, hogy ha legalább a diákok a 8-10-12 év alatt legalább ugyanabból az amúgy fabatkát nem érő kurzuskönyv-sorozatból tanulnának, nem pedig különböző könyvekből, akkor a végére csak össze kellene állnia valamiféle képnek... :U)

És persze a tanárok is tehetnek erről. Mármint azok, akik amúgy nem igazán alkalmasak a pedagógusi pályára, de elvégezték az iskolát, de a versenyszférában képességeik és tudásuk okán már nem tudnának elhelyezkedni, így aztán a jövő nemzedékeit butí tanítják. :((( Természetesen léteznek jó tanárok a közoktatásban, nekem is volt szerencsém ilyenhez, de sajnos olyanokhoz is szép számmal, akik nem sokat tettek hozzá a szellemi gyarapodásomhoz. (A kedvenc tanárom maga mondta a főiskolán, hogy a nyelvtanári továbbképzésben részt vevő hallgatóinak kb. 90%-át eltanácsolná a pályáról, de nem teheti, mert már évtizedek óta tanítanak valamilyen nyelvet, csak éppen angolból nincs még meg a papírjuk, ezért íratta be őket az iskolájuk utólagosan angol szakra.)

Mindamellett nem értek egyet azzal, hogy a középfok nem magas léc. Egy erős, valóban középfokúnak tekinthető nyelvtudás kialakítása több éves, kitartó munka eredménye. (Amit mifelénk középfoknak hívnak, az inkább a "higher intermediate" szint. Legalábbis amit a normálisabb nyelvvizsga-központokban elvárnak.)

Ami pedig az oktatási rendszerünk korszerűtlenségét illeti, nos, valóban nem a legkorszerűbb a rendszerünk (ha most a "poroszosnak" titulált, tanárközpontú oktatásra gondolsz), de a gondot én nem ebben látom igazán (hiszen rengeteg feltörekvő ázsiai országban a miénknél is "poroszosabb" rendszerben folyik az oktatás, és lényegesen jobb eredményeket érnek el, mint mi), hanem az egyre nagyobb mértékben kivont állami pénzben, amelynek következtében sem eszköz, sem megfelelő tanerő nem áll rendelkezésre. Meggyőződésem, hogy az utóbbin múlik minden. És amíg anyagilag (más szempontot már említeni sem merek) nem becsülik meg a tanárokat, addig nem várható el, hogy a "jobbak" a pályán maradjanak. :(

[ Szerkesztve ]

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#169) proci985 válasza b0bcat (#168) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

a konyvmennyiseg nem problema, utolso idegen nyelvemnel egy ev alatt kb 25 tankonyvon mentem vegig. alapvetoen a tanarok szama megint nem problema, tobb nyelvnel is megesett velem, hogy parhuzamosan volt harom-negy tanarom, es mukodott.

Mindamellett nem értek egyet azzal, hogy a középfok nem magas léc.
pedig nem az, anyanyelvi kozegben szellemi munkara is hasznalhato nyelvtudas felsofoktol kezdodik. btw skandinavia egyes reszein felsooktatasbe eleve be se lehet kerulni angol hatos szintu tudas nelkul (ez kb felsonek felel meg, CAEnal egyszerubb, de cserebe van angol irodalom). ez egyben azt is jelenti, hogy az elso feleves targyon mar angol eloadasok es angol nyelvu irodalom van ezzel parhuzamosan.

a porosz rendszerrel az a baj, hogy nem hasznalatra helyezi altalaban a hangsulyt, a nyelvtudas pedig onnantol ertek, hogy a delikvens hasznalni is tudja.

---

cikkhez: akkreditacio se jelent semmit, EUban se a Rigot, se az Eurot (se az osszes tobbi "EUkonform" magyar varianst) nem fogadjak el. nekem igazabol az tunik problemasabbnak, hogy az appban meg lehessen oldani, hogy tenyleg az toltse ki a vizsgat aki utanna errol eredmenyt kap.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#170) b0bcat válasza proci985 (#169) üzenetére


b0bcat
addikt

Veled már korábban is folytattunk kulturált vitát erről a kérdésről, és akkor is azt mondtam neked emlékeim szerint, hogy te láthatóan - de természetesen el nem ítélhető módon - egy aránylag speciális oldalról, a külföldi munkavállalás oldaláról közelíted meg a kérdést, annak is a kifejezetten magas szintű változatára gondolva. Ez egy átlagos magyar nyelvtanulót nem érint, mert ha akarna is külföldön dolgozni, valószínűleg nem kutatónak vagy szoftverfejlesztőnek menne, hanem felszolgálni, ami nagyon más szint. Innen nézve természetesen igazad van, hogy a B2 nem egy magas léc. De az átlagnak, akinek az A2 is gondot okoz, nekik érzésem szerint igenis magas léc, és túlzott elvárás, amikor az életben nem lesz várhatóan ilyen szintű nyelvtudásra szükségük - sem itthon, sem olyan külföldi munka során, amely nem "magas szellemi színvonalú". ;)

A sok könyv megint hasonló kérdés. Vannak olyanok, akik a több könyvből ill. a több tanártól többet tanulnak. Másoknál - és ez a többség - azonban a különböző források nem összeadódnak, hanem "kioltják egymást", csak összezavarják a tanulót. Ebből (ami hosszú idők alatt egymásra rakódott: félinformációk, hibás berögzülések, rosszul elsajátított kiejtés, stb.) lesz aztán a katyvasz, amiből ember legyen a talpán, aki végül tudást tud varázsolni. :U Ezért is adják fel sokan, mert azt látják, hogy mennyit tanultak, aztán mégsem mentek vele semmire. :(

A porosz rendszernek természetesen vannak hibái. De amíg nagy létszámú csoportokban van csak lehetőség nyelvet oktatni kis óraszámban, addig nem jut annyi idő egy-egy diákra, amennyi elengedhetetlen lenne ahhoz, hogy a nyelvhasználatot is kellő mértékben el tudják sajátítani, ne "csak" az elméleti alapokat, amelyek nem mellesleg elengedhetetlenek. Ráadásul a diákoknak sem tiltja senki, hogy ma, amikor pár kattintással kinyílik előttük a világ, a hülyeség helyett képezzék magukat - mondjuk angol nyelvű levelező- vagy beszélgetőpartnert keressenek maguknak online vagy offline. ;)

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#171) proci985 válasza b0bcat (#170) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

Jaja, a specialitast elismerem, ugyanakkor szerintem ez egy valos igeny: Ismerosi korben vannak akik au-pairnak/vendeglatni mentek ki, de jellemzoen diplomaval szakteruleten dolgoznak az emberek (viszont a minta jellemzoen mernok/IT/orvos/managementbol jon ossze). Az a velemeny, hogy kulfoldre mosogatni mennek az emberek szerintem reszben hangulatkeltes (viszont errol igazabol megbizhato statisztika nelkul nehez barmit is mondani, a sajat tapasztalatom pedig statisztikailag nem szignifikans).

Igazabol a fo problema szerintem ezzel az ervelessel az, hogy az EU direktiva szerint 40%anak a diakoknak par even belul diplomaig kene jutnia. Namost, abban szerintem megegyezhetunk, hogy rendes diplomamunka literature survey nelkul nincs, relevans es kurrens -illetve aminek ertelme van- literature surveyt meg jellemzoen a nagyobb impact factoru celiranyos adatbazisokon erdemes csinalni. Viszont stabil angol nelkul szerintem eselytelen ezt vegrehajtani (mert tobbszaz oldal szakmai anyagot nem lehet emberi idoben atlatni). Persze, lehet hasznalni a magyar folyoiratok megjeleneseit is, csak kerdes mennyire vannak ilyenek, illetve mennyire relevansak. Mas kerdes, hogy ezt a kriteriumot is figyelembe veve gyakorlatilag nem lehetne olyan, hogy valaki csak azert nem tudja kivenni a diplomajat, mert nincs nyelvvizsgaja (eleve a hatter reszen el kene hasalnia). Skandinav felsooktatast ismerem, ott legalabbis ez kriterium, betonstabil angoltudas nelkul jellemzoen BSC diplomat se lehet szerezni.

Igazabol tobb konyv / tobb tanarnal ha nincsenek osszehangolva a dolgok tenyleg kaosz lehet. Ebben teljesen igazad van, hogy az ugy kellemetlen. Az is, ha evenkent valtozik az elejen a tanar es ad absurdum nullarol indul ujra minden (angolnal gimnaziumban ez nekem haromszor megesett).

Onkepzes jo, az angoltudasomra pl az emlitett gimnaziumi angoloraknak nem sok hatasa volt:B.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#172) b0bcat válasza proci985 (#171) üzenetére


b0bcat
addikt

Persze, hogy valós igény, de te magad írod, hogy lényegében diplomás végzettségű, diplomás pozícióra vágyó emberekről beszélünk. Számukra teljesen valós igény, ami mások számára csak álom. ;)

"gyakorlatilag nem lehetne olyan, hogy valaki csak azert nem tudja kivenni a diplomajat, mert nincs nyelvvizsgaja"

Maximálisan egyetértek. És akkor nem kellene egy szociális munkástól is B2 vizsgát kérni indokolatlanul és feleslegesen. :N

Skandinávia nagyon más világ. Arrafelé ciki nem beszélni idegen nyelveket. Mi ettől nagyon messze vagyunk. (A mai fiatalok körében inkább sikk szerintem rossz tanulónak lenni, de ez csak intuíció a részemről. :U)

Az önképzés az egyik leghatékonyabb tanulási módszer. Ezért is jó, hogy vannak ingyenes nyelvoktató oldalak, mert így bárkinek, aki hozzájuk fér az interneten keresztül, esélye nyílik tanulni. Más kérdés, hogy egyrészt az ingyenes dolgok általában nem a legprofibbak (hiszen a profi cuccot pénzbe kerül előállítani), illetve az a sajnálatos tény, hogy hiába a sok ingyenes anyag, a (magyar) többség vagy túl lusta használni ezeket, vagy nem bízik bennük (mondván, hogy ha ingyen van, akkor jó nem lehet - és ez inkább tudatalatti dolog!), vagy annyira nem rendelkezik stabil alapokkal, hogy külső segítség nélkül képtelen a (hatékony) tanulásra.

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#173) Tigerclaw válasza b0bcat (#170) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

A "nem magas lécen" nem a B2 szintet értem, hanem a sikeres B2 nyelvvizsgához szükséges szintet értem. A nagy többsége azoknak akik B2-es nyelvvizsgával rendelkeznek, még a vizsga időpontjában sem érik el azt a szintet amiről a B2 szint szólna. Itt újra visszatérek ahhoz amit már korábban írtam: Nagyon alacsony szinten kommunikálnak szóban a nyelvtanulók, márpedig az az elsődleges mércéje a nyelvtudásnak. Gyakran kell visszakérdezniük, gyakran kell kérniük a másik felet, hogy ismételje meg lassabban, a válaszaik is lassan születnek meg és hiába ismerik elméletben és gyakorlatban is az angol nyelvtant jobban mint egy anyanyelvi beszélő, alkalmazni, átültetni a beszédükbe nagyon nem tudják. Tesztekben, írásban szépen megy, beszéd esetén viszont zavarba jönnek a legalapabb szituációk esetén is és átmennek a yes-no szintű társalgásba, meg kétigeidős üzemmódba. Az a nyelvtan amiből talán 100/100-as tesztet írnak bármikor, beszédben lemegy 20/100 környékére. Erre kellene találni valami megoldás. Egyébként ez az én problémám is.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#174) b0bcat válasza Tigerclaw (#173) üzenetére


b0bcat
addikt

"A nagy többsége azoknak akik B2-es nyelvvizsgával rendelkeznek, még a vizsga időpontjában sem érik el azt a szintet amiről a B2 szint szólna."

Ebben - sajnos - tökéletesen egyet kell értenem veled. :U

"...hiába ismerik elméletben és gyakorlatban is az angol nyelvtant jobban mint egy anyanyelvi beszélő, alkalmazni, átültetni a beszédükbe nagyon nem tudják."

Nekem az a szomorú tapasztalatom, hogy bár sok nyelvtant tanítanak nekik, valójában nem tudják, nem értik az olyan alapvető összefüggéseket sem, mint az egyszerű és a folyamatos szemlélet közötti különbség. :( Így tehát azt barokkos túlzásnak tartom, hogy egy nem anyanyelvi beszélő - különösen egy olyan, aki még valódi B2 szinten sincs - jobban tudná az angol nyelvtant, mint egy anyanyelvi. De a felvetésed alapvetően jogos: szóban nem kellően erős az átlagos magyar nyelvtanuló. Ez tény. (Bár az én meglátásom szerint ez nem azért van, mert írásban erős, sőt, nem is következik a szóbeli gyengeségből írásbeli erősség, legfeljebb a kettőt összehasonlítva ez a látszólagos tapasztalat.)

A beszéd fejlesztése kétségtelenül kardinális fontosságú kellene, hogy legyen, de amint azt pár órával ezelőtt írtam is, a jelen körülmények között állami iskolában a szóbeli felkészítésre egyszerűen nem jut idő. (Egyes botrányos kiejtésű kollégáimról nem is szólva... :U) De még ha lenne is idő rá, és mondjuk jóval kedvezőbb, kis létszámú csoportokban történne az oktatás, akkor is oda jutnánk, hogy a jelenlegi, kurzuskönyveken alapuló tematikák, amelyek mentén a szóbeli oktatás - integráltan - zajlana, több sebből véreznek (gondolok itt a nyelvtani szempontból szándékosan szétszabdalt, logikátlanul felépített témákra), ráadásul az utóbbi évtizedekben divatossá vált az erőltetett egynyelvű oktatás, amely számos hátránnyal járhat és jár is. Nálunk ráadásul sok helyen egy egészen egyedi, a különböző nyelvoktatási iskolák többé-kevésbé bevett módszereit kétes sikerrel ötvöző módon folyik a nyelvoktatás, ami hol jobb, hol rosszabb eredményeket szül.

Én a kiegyensúlyozott oktatás híve vagyok: különböző tényezők függvényében (mint életkor, meglévő tudásszint, célok és igények, stb.) dinamikusan változó arányban, de egyaránt fontosnak tartom a nyelvtan és stilisztika oktatását, a szókincs fejlesztését, a hallott és olvasott szöveg értésének gyakoroltatását, valamint a szóbeli kommunikáció fejlesztését is, ide értve az első pillanattól a helyes kiejtés gyakoroltatását. Ezek mind kellenek a magas szintű nyelvtudáshoz.

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#175) Traxx válasza Tigerclaw (#173) üzenetére


Traxx
őstag

Az én környezetemben lévőkből azt látom, hogy szóban és írásban sem nagyon erősek. Én a középkorúakhoz tartozom (33 vagyok), de a tőlem jóval fiatalabbakon inkább a lustaságot és a teljes érdektelenséget látom (volt, aki azt mondta, hogy bemásolja a "gugli transzlétbe", és a lényeg úgyis megvan :U ) Vagy más téren: ismerek olyan mérlegképes könyvelőt, aki huszonéves, de egy vírusölő által kiköpött angol üzenet értelmezése, vagy egy program telepítése problémát okoz. Bevallottan azért, mert gimiben cseszett figyelni, most meg ugye szív, mert az ilyenek nem ártanának a melójához.

A beszéd hozzád hasonlóan nekem is nehézkesebb, de úgy tapasztalom, hogy pár perc után már jóval gördülékenyebben megy. De a hangzó szöveg értése elég nagy problémám (adottság sajna), és ezen csak nehezen tudok javítani. Közép C-m van, de gyakran érzem úgy, hogy most nem hiszem, hogy elérném ezt a szintet. Próbálom azért magam szinten tartani (fejlesztésnek nem tudom, nevezhető-e), de nem egyszerű :(

"Amúgy a lekvár leszedésre jobb módszer is van: le kell nyalni... elképzelem, ahogy egy nagy PH!-s procitesztben fLeSsék nyalogatják a procikat" by Male (Hűtőpaszta vs. lekvár 2. rész)

(#176) b0bcat válasza Traxx (#175) üzenetére


b0bcat
addikt

33 évesen nem vagy középkorú. :N :C Az ötveneseket (sem) illik annak titulálni... ;)

"a tőlem jóval fiatalabbakon inkább a lustaságot és a teljes érdektelenséget látom"

Igen, ez sajnos (de)generációs probléma. :(

"De a hangzó szöveg értése elég nagy problémám (adottság sajna), és ezen csak nehezen tudok javítani."

Gyakorolj! Minimum nézz angol nyelven filmeket és/vagy sorozatokat! :K De ha az túl gyors vagy túl nehéz, akkor tölts le valahonnan vásárolj angol nyelvű hangos könyveket! ;)

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#177) Traxx válasza b0bcat (#176) üzenetére


Traxx
őstag

A szülinapomra az unokatesómtól kaptam egy olyan képet, hogy I'm not 33. I'm 18 with 15 years experience :) Szóval jogos :R

A gyakorlás egyébként megyeget, csak a hallásom nem egészen 100-as (sőt), ezért jelent az átlagtól nagyobb feladatot a nyelvtanulás :) Feladni persze nem szeretném, volt egy tervem, amihez jó lenne tartani magam...

[ Szerkesztve ]

"Amúgy a lekvár leszedésre jobb módszer is van: le kell nyalni... elképzelem, ahogy egy nagy PH!-s procitesztben fLeSsék nyalogatják a procikat" by Male (Hűtőpaszta vs. lekvár 2. rész)

(#178) Mike76 válasza b0bcat (#176) üzenetére


Mike76
tag

"Gyakorolj! Minimum nézz angol nyelven filmeket és/vagy sorozatokat! :K De ha az túl gyors vagy túl nehéz, akkor tölts le valahonnan vásárolj angol nyelvű hangos könyveket! ;)"

Kb. 20 évig csak olvasgattam angolul, így most pont ebben a cipőben járok: megszólalni még úgy-ahogy meg tudok, viszont a megértés más tészta, egy hétköznapi tempójú anyanyelvi beszélő már problémákat okoz, le-le maradok közben, sokszor örülök, ha a kulcsszavakat elcsípem. Időnként angol felirattal nézek angol nyelvű filmeket, viszont ezeknél úgy érzem, hogy az olvasás elvonja a figyelmem a hangos szövegről - felirat nélkül meg egyelőre még túl nagy kihívás egy film. Emiatt az utóbbi időben rászoktam a podcastek hallgatására. Ingyen vannak, különböző nehézségi szintűek, tehát belőhetjük az adott tudásszintünkhöz, hogy mit hallgatunk, ráadásul a tanult szavak, kifejezések mellett egy kis amerikai és brit kultúrát is felszedhetünk belőlük. Nagyjából nehézségi sorrendben a kedvenceim:

Az egyszerűbbek - ezek kifejezetten oktató podcastek szó- és kifejezésmagyarázatokkal, példamondatokkal, szituációkkal:
English as a Second Language Podcast
BBC Learning English - 6 Minute English
BBC Learning English - The English We Speak
Culips ESL Podcast

Egyszerűsített szókincsű, kissé lassított tempóban elmondott hírek a VOA-tól:
Learning English - Voice of America

A sok US angol után egy kis brit angol - kevésbé oktatós, sokkal inkább humoros-csevegős (Számomra most ez a teteje, Luke Mestert egész jól értem, a beszélgetőpartnereit sajnos nem mindig):
Luke's English Podcast

(#179) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Én a Jóbarátok (Friends) sorozatot is tudom ajánlani, mivel jellemzően nem hadarnak és viszonylag egyszerűbb társalgási angolt használnak.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#180) Traxx válasza Tigerclaw (#179) üzenetére


Traxx
őstag

Régebben néztem, és a másik, ami tetszett: The big bang theory :D Elvont dumájuk van néhol a srácoknak, de nekem bejött, természettudományos-műszaki beállítottságú ember lévén :)

"Amúgy a lekvár leszedésre jobb módszer is van: le kell nyalni... elképzelem, ahogy egy nagy PH!-s procitesztben fLeSsék nyalogatják a procikat" by Male (Hűtőpaszta vs. lekvár 2. rész)

(#181) b0bcat válasza Traxx (#180) üzenetére


b0bcat
addikt

A TBBT zseniális. Én is szoktam mindenkinek ajánlgatni. :K

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#182) Tigerclaw válasza Traxx (#180) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Jó az is, de Seldon miatt állandóan szótáraznom "kell" :B , illetve néha eléggé felpörög a beszélgetés sebessége (ebben is Seldon áll az élen) A Jóbarátok nem ennyire tempós, de mindkettő érthetőbb számomra pl. a How I met your mother-hez képest.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#183) Traxx válasza Tigerclaw (#182) üzenetére


Traxx
őstag

Szótár nélkül én sem vágnám, sőt :)

Egyébként tudtok olyan honlapról, ahol élőben lehet beszélgetni angolul (akár anyanyelvűekkel is) tanulási célból? Akár szövegesen, akár "hangosan"...és nem baj, ha ingyen :D

"Amúgy a lekvár leszedésre jobb módszer is van: le kell nyalni... elképzelem, ahogy egy nagy PH!-s procitesztben fLeSsék nyalogatják a procikat" by Male (Hűtőpaszta vs. lekvár 2. rész)

(#184) b0bcat válasza Tigerclaw (#182) üzenetére


b0bcat
addikt

Sheldon egy jelenség. :D Ha pedig túl gyors a beszéd, akkor még mindig lehet angol feliratot tenni rá, vagy felkeresni a transcript weboldalt az adott részhez. ;)

@Traxxx:

Angol nyelvű chat oldalakon elég sok angolt találsz, de az nem biztos, hogy a legjobb forrása a helyes és szofisztikált angol nyelvhasználatnak. :DDD Amúgy pedig angol/ír pub-okba érdemes ellátogatni, ha van ilyesmire lehetőséged, ahol 1-2 ital áráért bárkivel szóba tudsz elegyedni angolul. :K

Amúgy pedig tudományosan bizonyított tény, hogy abból is jó hatásfokkal lehet beszélni tanulni, ha csak hallgatod, ahogyan mások beszélnek. Akár egy filmben vagy sorozatban. ;)

[ Szerkesztve ]

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#185) Mister_X válasza Traxx (#183) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Verbling
Converstation Exchange

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#186) Sk8erPeter válasza b0bcat (#112) üzenetére


Sk8erPeter
nagyúr

"Ennek és - nem kis mértékben - az ingyenességnek köszönhetően tudta elérni, hogy sok ezer ember beregisztráljon a rendszerbe."
Igen. De szerintem azért is fontos, hogy ilyesmire figyeljenek, mert valamelyest talán bizalmat is ébreszt az emberben, ami legalább így picit ellent tud mondani annak, amit itt írtál (ami ettől még önmagában igaz), hogy az emberben automatikusan az merül fel, hogy kevésbé bízik benne, mert ingyenes - ha a megjelenése még gagyi/túlzottan egyszerű is lenne, akkor esélyes, hogy még inkább csökkenne a bizalom. Ügyesen kialakított felülettel azért meg lehet tartani felhasználókat, legalább a pár kattintásnál több ideig is.

"amiért nem ad az ember pénzt, azt nem is tudja annyira komolyan venni."
Ebben igazad lehet. Ha az ember eljut a végéig, akkor valóban nincs igazán több motiváció. Addig viszont szerintem ott motoszkál az emberben, hogy végig kéne vinni, mint egy játékot. Mondjuk annyiból tényleg problémás a dolog, hogy itt nem az lenne a cél, hogy "végigvidd", hanem hogy fejlődjön a nyelvtudásod.
Úgy nagy általánosságban viszont fogalmam sincs, mire ösztönöz, nem tudok statisztikákat mutatni, nekem, amíg "játszottam" vele, jó volt némi ismeretanyag-frissítésre, édesanyámnál meg azt látom, hogy örömmel csinálja. Amíg látok jó példát, és látszik, hogy meg is maradnak benne bizonyos tanult részek, addig szerintem jó, hogy van ilyen, sőt, még több ilyen kéne, amíg a minőség MINIMUM ezen a szinten van - tehát nem állítom, hogy ez JÓ lenne, de a semminél mindenképp jobb. Ha van valami ilyen ösztönző erő, hogy valami miatt foglalkozz a nyelvvel, akkor a "jópofasága" pont előnyére válik.

"Már az első pillanatban - amikor még nem láttam működés közben - az volt az érzésem vele kapcsolatban, hogy a "jópofasága" erősebb lesz a hatékonyságánál. És utólag is azt gondolom, hogy ez a megérzésem helytálló volt."
Nyelvoktató létedre, főleg kritikus hozzáállással ezt meg is értem, de mint előbb írtam, amíg látok pozitív ellenpéldát is a közvetlen környezetemben (vagy akár a közvetett környezetemben, mindegy), addig örülök, hogy van ilyen.
A szempontjaid, amik miatt kritikával illeted az alkalmazást (pl. az előzőben írt pozitívumok-negatívumok felsorolást, meg a többi hsz.-edben írtak), abszolút érthetőek, sok tekintetben igazad van (bár picit úgy tűnt, inkább csak belekattintgattál, így nem tudom, mennyiben tudsz átfogó képet alkotni az egészről; mindenesetre volt jópár szempontod, amikkel nem tudok vitatkozni), nagyon sokat lehetne javítani azon a részén, hogy hogyan tud TÉNYLEG beleverni az ember fejébe plusz tudást, nagyon sok részt nem is érint, így lehet, hogy sok helyen valóban felületes, de mindenképp ösztönző erő arra, hogy ilyeneket az ember kipróbáljon - ahogy Te is írtad, összességében "jót tesz" a nyelvtanulás ügyének.
Egyébként a hatékonyságát annyiban vettem észre, hogy mutterral volt, hogy szóba került valami nyelvtani szabály, ha látott angol (eredeti) szinkronnal egy filmet, vagy olvasott valamit angolul, és említette, hogy múltkor ez meg az volt a Duolingón, vagy csak simán megkérdezte, hogy valami miért van úgy, ahogy a feladatban volt, én meg elmagyaráztam neki. Most ez persze csak egy példa, így komoly következtetéseket nem lehet levonni belőle, de ha már a felhasználók kis hányadánál is van ilyen (érdeklődés kialakítása), szerintem már megérte.

"Nem lenne lehetetlen olyanná alakítani a rendszert, hogy normálisan tudja kezelni az alternatív fordításokat, de a jelek szerint ők ezt nem tartják fontosnak."
Ezt miből veszed észre, hogy nem tartják fontosnak?

"a témákban nem ritkán túl nehéz, a szintnek nem megfelelő szavak is felmerülnek"
Hmm, nem tudom, ezt speciel nem vettem észre, de ettől még lehet, hogy igaz. Viszont ha a fordításoknál a szavakra kattintasz, akkor lenyílik pár fordítási lehetőség (nem tudom, ezt láttad-e), ami azért mindenképp mankót nyújt, így azért nem csak a sötétben kell tapogatózni, meg Google Translate-ért (vagy más szótárért) nyúlni.

"a beszédfelismerő modul megbízhatatlan működésű"
Ez viszont sajnos megint csak igaz.
Bevallom, ezt egy idő után ki is kapcsoltam a francba, mert annyira idegesített, hogy jól kiejtett szavakat/mondatokat sem volt "képes" értelmezni (amúgy hogy picit OFF-oljak, a Google hangfelismerője meglepően jó, de mondjuk persze kicsit értelmetlen lenne összevetni egy Google-szintű cég fejlesztési kapacitásait/tőkéjét más, kisebb cégekkel). Szóval ezen aztán tényleg bőven van mit javítani.

Mindenesetre remélem, hogy folyamatosan fejlesztik az egészet úgy általában. Mindenképp jó, hogy egy ilyen alkalmazás lett felkapott, nem pedig egy idióta n+1. semmire nem jó alkalmazás.
Amúgy itt kimondtad a kulcsszót, hogy az emberek alapvetően lusták. Pont azért jó egy ilyen csilli-villi valami, mert az olyat kevésbé lusták használni a zzemberek. :DDD Főleg, ha ez egyben még ilyen fúdenagyonszóóósöl is (vicces, hogy tudsz "követni" embereket, de hát legyen, ha erre van igény), meg ha tudják, hogy ezt bizony sokan használják.

Amúgy annak ellenére, hogy én pozitívabban látom a Duolingót, azt én is ultrabaromságnak tartom, hogy önmagában a Duolingótól bárki megtanulna angolul. Ez csak egy kiegészítő eszköz.

"szívesen írok nektek párat:
- learnenglish.britishcouncil.org
- www.usingenglish.com
- www.engvid.com
- www.eslfast.com
- esl.about.com
- www.englishpage.com
- www.eslcafe.com
- www.5minuteenglish.com
- www.ef.com"

Köszi a linkeket! :) Majd lehet, hogy megkukkantom, ha van egy kis időm/kedvem.

(#176) :
""a tőlem jóval fiatalabbakon inkább a lustaságot és a teljes érdektelenséget látom"
Igen, ez sajnos (de)generációs probléma. :("

Jaj ne má'. Nem szeretem az ilyen "bezzeg régen"-ezéseket, meg "ezek a mai fiatalok"-ozásokat, és a "régi jóóó dóóógok"-blablát, szóval az ilyen túlzó általánosításokat, aminek ki tudja, mennyi az alapja a régi helyzethez képest (konkrétan mikor volt sokkal jobb? Honnan tudjuk, hogy sokkal jobb volt "akkoriban"?). Mindig is voltak és lesznek is lusta/buta/haszontalan/társadalomra káros emberek, csak ma már kinyílt a világ, sokkal több mindenre van rálátásunk közösségi oldalakon vagy máshol kommentelgető emberek révén is, könnyebben is érhet kiábrándulás. Nem hiszem, hogy bárki tudna megbízható statisztikákat prezentálni ilyen témában, hogy "bezzeg 20/30/... éve" ez vagy az volt, összehasonlítva a mai helyzettel. Az talán még igaz lehet, hogy mondjuk nagyfateromék fiatalkorában mintha jobban "féltek" volna a diákok egy tanártól. De úgy nagy általánosságban kijelenteni, hogy manapság sokkal több az érdektelen és lusta fiatal, mint akkoriban volt, szerintem hülyeség. Lehet, hogy nekem sincs igazam, és valóban kreténebb a társadalom úgy általában - na de honnan tud bárki ilyen nagy általánosító következtetéseket levonni? Nyilván van X tapasztalat, meg van Y tapasztalat, meg vannak a híresztelések, meg a leegyszerűsített következtetések, amire olykor amúgy hajlamos kb. mindenki (én is).

A tanárokkal kapcsolatban írtakkal viszont egyetértek, már az egészen megdöbbentő - még ha régi keletű probléma is. szóval csöppet sem újdonság -, hogy pont azoknak olyan alacsony a fizetése/megbecsültsége, akiknek a gyerekek/kamaszkorúak szocializálódásában/nevelésében/fejlődésében meghatározó szerepe van. Így valóban nem túl meglepő, ha nem is feltétlenül túl jó "alapanyagból" lehet válogatni, csak az igazán elhivatottak tanítanak lelkesen a feltételek ellenére is (respect). (Sokan meg vagy elhúznak külföldre, vagy más szakmába kezdenek inkább.) Pedig egy pedagógus hihetetlen sokat tud hozzátenni egy gyerek későbbi fejlődéséhez, vagy pedig pont elvenni abból.

[ Szerkesztve ]

Sk8erPeter

(#187) b0bcat válasza Sk8erPeter (#186) üzenetére


b0bcat
addikt

Erre már csak holnap lesz erőm és időm reagálni... :D

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#188) Sk8erPeter válasza b0bcat (#187) üzenetére


Sk8erPeter
nagyúr

OK, persze, nem gond, ráér. :D

Sk8erPeter

(#189) gghrtz


gghrtz
őstag

Valamelyik Skandináv-országban annyira sztár szakma a pedagógusi pálya, hogy valami 10x-es túljelentkezés van, mert akkora respect van ott, és a fizetés sem gyenge. Nálunk is ezt kellene erőltetni. Nálunk a legnagyobb siker a hittan meg az erkölcstan, amit normális gyerek amúgy is otthon tanul meg, meg a napi szinten kötelező tesi óra.(cipeld a tesi cuccod kis köcsög, meg izzadj le/fáradj el nap közben) Egyébként igen, túl vannak terhelve a diákok. Főleg szakközép első két évében. Felesleges dolgokat oktatnak... Inkább arra kellene rámenni, hogy az alapvető képességek kifejlődjenek 14 éves korra, és utána normális tanredben oktatni. Pl az irodalom és nyelvten ilyen szintű erőltetését soha nem értettem.... (mi a f*sznak kell tudni minden írő/költő életét). De ezek közé tartozik a történelem is. Jó tudom, "Historia est magistra vitae", de ennyire részleteibe menően tanítani ökörség. Inkább a természettudományos tárgyakat kellene erőltetni (de ott se a magold be style-t), meg a nyelve(eke)t. A természettudományos tárgyak eléggé háttérbe vannak szorítva, pedig azt tanítják, hogy működik a világ... Persze sejtem ennek az okát is, mert ugye ha valaki nincs tisztában a dolgokkal rendesen, azt könyebb átverni. (Ady Endre életrajzából ritkán derül ki, hogy pl. az egészséges táplálkozás nem az ipari hulladéknak minősülő feldolgozott élelmiszernél kezdődik) Az informatikát is seggül tanítják, mert az officce használat skill egy baromság. (Ha valakinek ez kell, az menjen el ECDL-re - kivétel a Word, mert egy hivatalos levelet/önéletrajzot tudjunk azért írni) A kis pöcsöknek meg kellene tanítani a Google kereső használatát is, mert rengeteg ismerősőm rinyál, hogy nem találja meg ezt, vagy azt, bezzeg a faszbúk az megy ezerrel. (Én is szoktam, mielőtt megköveznétek)
Én már 3-tól bevezetném a szakosodást. Aki irodalomra/törire/nyelvtanra akar menni, az humán tárgyakat tanul, aki meg nem, az meg természettudományosokat. És így lenne az érettségi is. Pl. aki a reált választja, az érettségizzen földrajz,biosz,kémia,matek,fizikából, a nyelvet direkt nem írtam, mert az értelme kb. nulla.
Ja és persze a 0. év mindenhol kötelezően, ahol csak és kizárólag nyelvoktatás megy ezerrel, egy kis képességfejlesztéssel megfűszerezve.
(Bocsi a helyesírásomért :B )

(#190) Traxx válasza Sk8erPeter (#186) üzenetére


Traxx
őstag

Igaz, régen is voltak nagyon lusták, de úgy látom, hogy arányaiban ma jóval több van. Nálunk nem volt olyan, mint a 9.-es gimis unokatesóm osztályában, hogy kb. az egyharmaduk megbukott valamiből :U És nem alja középiskoláról van szó.
Van olyan ismerősöm, aki infóból eléggé ott van, de tanulni viszont lusta volt. Abból játszva megvolt az ötöse, de a többi tárgyból csak szenvedett (saját hibájából). Elment ugyan egyetemre, de előre megjósoltam, hogy nem fogja bírni, ha nem kapja össze magát...és nem kapta. Pedig ha azt a 3-5 évet végigtolja (és legyünk őszinték: végigszívja...nekem is az volt, és szerintem a legtöbbünknek is néha nyögős tud lenni), akkor lenne egy elég frankó melója a jövőben.

Másik ismerősnek még nincs meg a 8 ált., szintén jó az infóhoz, de inkább menne szakmunkásképzőbe, mert "az a legkönnyebben megcsinálható" :(

Ellenben (hogy a másik véglet is itt legyen) van olyan ismerős is, aki valami extrém módon szeret iskolába járni, és inkább azt várja, mint a szünetet :D Pedig a barátnőivel szinte minden nap tud találkozni és dumálni, vannak bőven közös programok, családi nyaralások, és mégis :)

"Amúgy a lekvár leszedésre jobb módszer is van: le kell nyalni... elképzelem, ahogy egy nagy PH!-s procitesztben fLeSsék nyalogatják a procikat" by Male (Hűtőpaszta vs. lekvár 2. rész)

(#191) gghrtz válasza Traxx (#190) üzenetére


gghrtz
őstag

Attól hogy nem jár egyetemre, még lehet jó programozói állása. (A diplomát le se kaksizzák ilyen melónál)
Én is szeretek iskolába járni. :B
Azért ne felejtsük ám el, hogy régen mennyire volt komplikált a világ, meg ma. A technikai fejlődés annyira túlhaladt az emberi fejlődésen, hogy ez valami félelmetes. Ki kellene most már találni valami tanulást segítő eszközt, mert ezt a rendes emberi aggyal lekövetni nem igen lehet, max érinteni a felszínt.

(#192) b0bcat


b0bcat
addikt

@Sk8erPeter:

"Ha van valami ilyen ösztönző erő, hogy valami miatt foglalkozz a nyelvvel, akkor a "jópofasága" pont előnyére válik."

Maga a "jópofaság" nem gond (nyilván szándékosan tervezték ilyennek, hogy megkapó és addiktív legyen a júzerek felé ;)), csak azt gondolom, hogy annyi pénzből, amiből ezt összerakták, a működésre több gondot is fordíthattak volna. De hangsúlyozom, hogy én nyelvtanárként és fejlesztőként nézem az oldalt, nem egyszerű felhasználóként. :N

"amíg látok pozitív ellenpéldát is a közvetlen környezetemben (vagy akár a közvetett környezetemben, mindegy), addig örülök, hogy van ilyen."

Mint már írtam korábban többször is, én is örülök, hogy van ez a kezdeményezés. :K Csak az általam megfogalmazott kritikát többen úgy értelmezték itt, mintha utálnám a Duolingo-t. Pedig nem is. :D

"úgy tűnt, inkább csak belekattintgattál, így nem tudom, mennyiben tudsz átfogó képet alkotni az egészről"

Nem titok, hogy a lista olyan elemeket is tartalmaz, amelyeket mások véleményére alapoztam, többek között angol és magyar nyelvű tesztekre illetve elemzésekre az oldallal kapcsolatban.

"ha már a felhasználók kis hányadánál is van ilyen (érdeklődés kialakítása), szerintem már megérte"

Ez ugyanaz, hogy már írtam, hogy alapvetően jó dolog, hogy vannak ilyen oldalak. :K

"Ezt miből veszed észre, hogy nem tartják fontosnak?"

Mert nem fordítottak erre kellő figyelmet a fejlesztés során, holott az egész oldal lényege a fordítás, tehát a jelek szerint ez koncepció szinten hiányzik - vagy hiányzott eddig legalábbis, ami persze nem azt jelenti, hogy nem fogják javítani, de nem akarok tippeket adni nekik (mint konkurenciának). :DDD

"Nem szeretem az ilyen "bezzeg régen"-ezéseket, meg "ezek a mai fiatalok"-ozásokat, és a "régi jóóó dóóógok"-blablát, szóval az ilyen túlzó általánosításokat"

Nem teljesen ilyesminek szántam a hozzászólásom azon részét, miután én magam is a 30-as éveimben járok. :DDD

"De úgy nagy általánosságban kijelenteni, hogy manapság sokkal több az érdektelen és lusta fiatal, mint akkoriban volt, szerintem hülyeség."

Az azonban tudományosan kimutatott tény, hogy a mai emberek - nem csak a fiatalok - sokkal rövidebb ideig (mindössze 5-6 percig!) tudnak egy-egy dologra koncentrálni, mint régebben, miután folyamatosan nagy mennyiségű információ zúdul rájuk, amiből kénytelenek válogatni.

@gghrtz:

"Pl az irodalom és nyelvten ilyen szintű erőltetését soha nem értettem...."

Én is régebben ezt gondoltam, aztán később rájöttem, hogy az általános műveltség mégsem rossz dolog, és ha ennyit sem kérnének számon, akkor aztán tényleg sült hülyeként jönne ki szinte mindenki az iskolából. Megint más kérdés, hogy egy igazán jó magyartanár érdekesen, élvezhető formában tudja ezeket a tárgyakat tanítani, míg a sajnálatos tapasztalat az, hogy a magyartanárok általában "nyomik", és innentől kezdve mindenki utálja ezt a tárgyat. :U

"Én már 3-tól bevezetném a szakosodást."

Ezzel nagyon nem értek egyet. Manapság - szintén tudományos forrásból van az infó - a fiatalok átlagosan 23 éves korukra "érnek meg"; hogyan tudnád elvárni egy 10 évestől, hogy megmondja, mi érdekli, amikor ez évtizedek óta 14, 18, de néha még 25 évesen sem megy a többségnek? Szóval én az előrehozott pályaválasztással egyáltalán nem tudok egyetérteni.

"Ja és persze a 0. év mindenhol kötelezően, ahol csak és kizárólag nyelvoktatás megy ezerrel"

Most nem tudom, hogy középiskolára gondolsz-e (gondolom, hogy igen), de az egész nulladik évi extra nyelvtanulásra nem lenne sehol szükség, ha a rendszerben az elejétől kezdve normálisan, jól működne a nyelvoktatás. :U

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#193) gghrtz válasza b0bcat (#192) üzenetére


gghrtz
őstag

Ez nem pályaválasztás, az már elég hamar kibukik, hogy valaki real, vagy humán érdeklődésű. (szakközép harmadikra gondoltam egyébként :$) Nem azt mondom, hogy nem kell nyelvtan és irodalom, DE ennyire erőltetni sem kellene. (Nekem jó magyar tanáraim voltak szerencsére, és 5-ös is voltam. :P)

[ Szerkesztve ]

(#194) b0bcat válasza gghrtz (#193) üzenetére


b0bcat
addikt

Nyilván én nem vagyok magam reprezentatív példa, de érettségiig reálos beállítottságú voltam, majd humánra váltottam, amikor az angol nyelvoktatás felé fordultam. ;)

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#195) gghrtz válasza b0bcat (#194) üzenetére


gghrtz
őstag

Szerintem a nyelv valahol a kettő között lehet. (vagy ha halmazokkal kellene ábrázolni, egy harmadik csoport, aminek metszete van a reál és a humán tárgyakkal) :R

(#196) b0bcat válasza gghrtz (#195) üzenetére


b0bcat
addikt

A szaknyelvről már nem is beszélve. ;) Sok hasznát veszem annak, hogy műszaki érdeklődésem van, és hogy tanultam is műszaki dolgokat, illetve dolgoztam is műszaki vonalon korábban.

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#197) listerrr válasza Mister_X (#161) üzenetére


listerrr
csendes tag

Nem DuoLingo, de ott a Pimsleur.
Érdekes egy módszer az is.

(#198) b0bcat válasza listerrr (#197) üzenetére


b0bcat
addikt

Itt írnak róla, hogy mi ez. Eme leírás alapján semmi "forradalmi" szerencsére, tehát jól működhet is. ;) (Én magam is annak a híve vagyok, hogy az ismert elemeket variáljuk, és azon keresztül tanuljunk. :K) Cserébe nem ingyenes.

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#199) Sk8erPeter válasza b0bcat (#192) üzenetére


Sk8erPeter
nagyúr

"Mint már írtam korábban többször is, én is örülök, hogy van ez a kezdeményezés. :K Csak az általam megfogalmazott kritikát többen úgy értelmezték itt, mintha utálnám a Duolingo-t. Pedig nem is. :D"
Bennem is jópárszor felmerült a hozzászólásaid kapcsán, hogy a szempontjaidat értem, de a célodat nem. :DDD Sokszor picit olyan stílusban fogalmaztál, mintha inkább lebeszélni akarnád az embereket a használatáról, mondván, de hülyék a zzemberek, hogy ezt használják, amikor van jobb, de akkor még nem láttam tőled alternatívát, viszont most már örülök, hogy nem akarsz lebeszélni róla senkit, annak meg főleg, hogy azóta alternatív linkeket is kaptunk. :DDD

"Nem titok, hogy a lista olyan elemeket is tartalmaz, amelyeket mások véleményére alapoztam, többek között angol és magyar nyelvű tesztekre illetve elemzésekre az oldallal kapcsolatban."
Azt mondjuk őszintén szólva nem egészen értem, hogy azt az időt, amit ezek tanulmányozására szántad, miért nem inkább a regisztrálásra+érdemi kipróbálásra fordítottad (nem más accountjával párat kattintva), hogy SAJÁT véleményed legyen, ne pedig másokét add vissza saját megfogalmazásban. ;) Amikor az ember pár negatív kritikát olvas/hall egy szolgáltatásról, az nyilván nem tabula rasával indul nála, így már eleve valamilyen szempontok szerint fogja megközelíteni. Azért örülök, hogy én nem úgy kezdtem neki, hogy ez amúgy sok tekintetben szar, mert akkor tuti, hogy a használata közben csak a hibákat láttam volna benne, ahogy Te is. :DDD

"Mert nem fordítottak erre kellő figyelmet a fejlesztés során"
De ezt még mindig nem értem: honnan tudod? Amúgy én is fejlesztősködöm, mégsem látok bele az agyukba, se a kódba, mindenesetre azt tudom, hogy nem egy triviális probléma a fordítások megfelelő kezelése. Nem vettem még részt ilyen projektben, de ötleteim nyilván vannak rá, és fejlesztési szempontból problémák egész tengerét látom magam előtt, főleg ilyen szinten összetett nyelv esetében, mint a miénk.

"Az azonban tudományosan kimutatott tény, hogy a mai emberek - nem csak a fiatalok - sokkal rövidebb ideig (mindössze 5-6 percig!) tudnak egy-egy dologra koncentrálni, mint régebben, miután folyamatosan nagy mennyiségű információ zúdul rájuk, amiből kénytelenek válogatni."
Ebben igazad van, ebben viszont valóban változhatott a világ, mindenféle elcsépelt "bezzegrégenezés" nélkül. Végül is ebből megint visszatértünk oda, hogy az a nyerő nyelvtanító projekt, ami felülkerekedik a kapkodásunkon (szóval akkor megint ismételhetjük magunkat, hogy mitől sikeres a Duolingo). :D Körbeértünk, yeah.

Sk8erPeter

(#200) Sk8erPeter válasza gghrtz (#189) üzenetére


Sk8erPeter
nagyúr

"Pl az irodalom és nyelvten ilyen szintű erőltetését soha nem értettem"
Speciel a nyelvtan szerintem pont nincs "túlerőltetve", amúgy nem is baj, hogy valahol legalább rákényszerítik az embereket, hogy ne úgy írjanak, mint valami igénytelen kretén. Nap mint nap találkozik az ember elsőre értelmesnek gondolt akárkikkel, akik egy mondatot nem képesek normálisan leírni. Szerintem az irodalommal kapcsolatban is a tanítási módszerekkel van megint csak elsősorban baj. Bár lehet, hogy valóban le lehetne csapni az anyagból, fogalmam sincs, mi lenne az ideális. Én speciel humán tagozatos voltam, és szörnyű volt az irodalomtanításunk, de ezt a tanárunknak "köszönhetem". Volt viszont egy helyettesítő tanár, aki néha bejött, ha hiányzott az eredeti oktató, és érdekes módon nála mindenki tudott figyelni (pedig nagyon nem tartoztunk a "jó kisfiúk" közé, de az a tanár olyan személyiség, hogy az ember figyel rá, még az is, aki a leginkább szarik mindenbe), és még érdekesnek is tűntek az órák. Szóval legtöbbször a tanáron múlik az egész. Nem egy világrengető igazság, de igaz a közhely, hogy amíg nincs sem anyagi, sem erkölcsi értelemben megbecsülve a pedagógusi pálya, addig igazán elhivatott tanárokat is jóval kisebb számban találni...

"De ezek közé tartozik a történelem is. Jó tudom, "Historia est magistra vitae", de ennyire részleteibe menően tanítani ökörség. Inkább a természettudományos tárgyakat kellene erőltetni (de ott se a magold be style-t), meg a nyelve(eke)t. A természettudományos tárgyak eléggé háttérbe vannak szorítva, pedig azt tanítják, hogy működik a világ..."
A történelem is azt tanítja, hogy hogyan működik a világ... Csak kicsit más oldalról megközelítve. Találkoztam olyan emberkével a mérnök informatikus szakon, aki nem tudta belőni, mikor volt az első világháború. Ilyen 1930-as évek környékére tette - és ezt most halál komolyan mondom. Azt hittem, ilyen nincs, pedig van. A srác egyébként reáltárgyakból viszont penge, és nem ostoba ember. Mégis egy területen brutálisan műveletlen.
Ez a példa számomra nem azt igazolta, hogy mindenhol annyira részleteibe menően kérnék számon az anyagot. :D

"Én már 3-tól bevezetném a szakosodást."
b0bcat itt elég jól leírta, ami miatt én sem értek egyet vele, szóval nem ismételném, de erre még reagálok:

"Ez nem pályaválasztás, az már elég hamar kibukik, hogy valaki real, vagy humán érdeklődésű."
Ez EGYÁLTALÁN NEM igaz. :N Nem bukik ki. Nálam pont az ellenkező folyamat zajlott le, mint b0bcatnél, középiskola-főiskola környékén inkább humán vagy gazdasági jellegű területek voltak becélozva, aztán egy másik egyetemen jött a reál, konkrétan informatika. Középiskolában még eszembe nem jutott volna, hogy valamikor ezzel akarok foglalkozni. Korábban is érdekelt, már gyerekkoromtól, de csak később "bukott ki", hogy ha már dolgozom életem végéig, akkor miért ne foglalkozzak tényleg azzal, ami érdekel. :D
Most hogy ez mitől függ, és az oktatási rendszer van-e benne, vagy a közeg, ahol szocializálódsz, az éretlenség, vagy minden együtt, hát a fene tudja. Valószínűleg minden együtt. De a lényeg, hogy sok ember nem tudja fiatalkorában, mi akar lenni.

Sk8erPeter

(#201) MCGaiwer válasza gghrtz (#189) üzenetére


MCGaiwer
addikt

Az utolsó, zárójeles megjegyzés, valamint a FB-n tapasztalható állapotok mutatják, miért fontos az irodalom és nyelvtanoktatás. El se merem képzelni mi lenne, ha még ezt is csökkentenénk.

Mellesleg a nyelv az emberi kommunikáció alapja. Normális nyelvismeret hiányában két természettudós se tudná egymásnak normálisan elmondani a téziseit. A magyar tudományos élet egyik legnagyobb versenyelőnye a külföldivel szemben a változatos és részletes kifejezésmód, amivel két ember jobban át tudja adni egymásnak a specifikus információit, mint mondjuk egy angol nyelven kommunikáló páros.

Az irodalom ez mellet fejleszti a fantáziát, ami rengeteg területen hasznos, és az új ötletek bölcsője egyben.

Az anyanyelv oktatása tehát nem csak a romkocsmákban történő Ady idézetekkel való villogásért hasznos, hanem az általad említett természettudományos területek miatt is.

Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó

(#202) gghrtz válasza MCGaiwer (#201) üzenetére


gghrtz
őstag

Ez mind szép és jó, DE 0 (azaz nulla) az erre irányuló oktatás.
Mit tanultam 4 év alatt irodalom és nyelvtan órákon: írók, költők életét több oldalon, + néhány vers, kötelező olvasmányok, amit el kell olvasnod, ha akarod, ha nem. (Nem ám, hogy majd te választasz! Nem!)
Nyelvtan: Csupa szabály, ilyen hangalak, olyan hangalak, magas, mély stb....Persze a helyesírás oktatására már kevésbé mentek rá. (Oké a szabályok azok nagyjából erre vonatkoznak, DE gyakorlatban használtatni már valahogy elfelejtették).
A magyar nyelv tényleg sokkal kifejezőbb, mint a többi. Egyébként a zárójeles gondolat arra vonatkozott, hogy gyorsan írtam, de azért remélem nem ejtettem durva hibákat. (mostanában kezdem újra összekapni magam helyesírás terén, mert amióta szinte csak és kizárólag a gépen írok, meg a faszbúkon olvasom az idióta parasztok undorítóan leírt szövegeit, a helyesírásom drasztikusan romlott. [Persze előtte se volt 100%-os, de azért próbálok valami intelligens lénynek látszó módon kommunikálni írásban])

(#203) MCGaiwer válasza gghrtz (#202) üzenetére


MCGaiwer
addikt

Nem mondtam, hogy a jelenlegi oktatás jó. Viszont a te eredeti elképzelésed sem az oktatás reformjáról, hanem a mértékének csökkentéséről, valamint az irodalomoktatás hasznának megkérdőjelezéséről szólt. Ezt az elképzelést arra alapoztad, hogy nincs érdemi haszna, és a természettudományok elől veszi el a terhelhetőséget. Erre reagálva írtam, hogy az irodalomnak igenis van haszna, ha pedig ez mellé még jól is csinálják, akkor talán még többet is ér bármelyik középiskolában oktatott természettudománynál.

Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó

(#204) gghrtz válasza MCGaiwer (#203) üzenetére


gghrtz
őstag

Én meg nem azt írtam, hogy csökkenteni kell a tananyagot, meg azt sem írtam, hogy csak és kizárólag a természettudományos tárgyakat kell erőltetni, hanem azt, hogy lenne egy 2 év alap, ami mindenkinél ugyanaz a szakközépben és utána különválna 2 (vagy több) felé az oktatási séma, és aki mondjuk humánra akar menni, az tanul irodalom, töri, nyelvtan, matek(mert az alap) stb tárgyakat orrvérzésig, aki meg reálra, az meg fizika, kémia,biológia, földrajz, matek stb. tárgyakat. Aki reálos, az minek erőltesse a humán tárgyakat, és fordítva? De a legjobb még az lenne, mint a főiskolán ~szakosodás, és felveszed, hogy te milyen tárgyakat akarsz a továbbiakban, MAGASABB szinten tanulni. (nem pedig mindenből egy kicsit, mert annak általában az a vége, hogy semmihez se értünk)

[ Szerkesztve ]

(#205) MCGaiwer válasza gghrtz (#204) üzenetére


MCGaiwer
addikt

Aki reálos, az minek erőltesse a humán tárgyakat, és fordítva?

Erre a kérdésre a válasz az első reagálásomban van

A szakosodás pedig pont a csökkentést jelenti. Fogod az egyik felet, csökkented, hogy a másikat emelhesd. (nulla mérlegösszegű terhelhetőséget feltételezve)

[ Szerkesztve ]

Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó

(#206) gghrtz válasza MCGaiwer (#205) üzenetére


gghrtz
őstag

Szerintem a 10 év humán tárgy oktatás bőven elég. (ált. iskola + 2 év szakközép)
De tudod mit!? Igazad van! (más topicokból már ismerlek)

[ Szerkesztve ]

(#207) MCGaiwer válasza gghrtz (#206) üzenetére


MCGaiwer
addikt

A valóság pedig pont az, hogy még a 12 év humán oktatás sem elég, sőt. Ennek észrevételéhez egyszerűen körbe kell nézned. Erre a megoldás biztosan nem az általad javasolt elképzelés.

Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó

(#208) gghrtz válasza MCGaiwer (#207) üzenetére


gghrtz
őstag

Azért nem elég, mert szarul oktatják. De ezt el kell fogadni, hogy hiába oktatnák bármeddig, és bármilyen profin a humán tárgyakat, sok emberen még ez sem segítene.
(Senki nem mondta, hogy ez a megoldás arra, hogy helyesebben tudjunk pl. írni - ez arra a megoldás, hogy aki fogékonyabb valamire, az magasabb szintre tudja emelni, ahelyett hogy képzünk mindenből egy kicsit "jó" embereket.)

(#209) Mister_X válasza gghrtz (#206) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Szerinted... legalább támasztanád alá az érvelésed. Szerintem a 12 év kevés a jelenlegi óraszámban (2.5 irodalom, 1.5 nyelvtan / év), lásd az előttem említett indokok. Mi azért érdekesebb dolgokat csináltunk irodalmon, mint színművek felolvasása (szereposztással persze), utána meg szóban elemeztük a sajátosságokat. Verset kellett régebben tanulni, Ady nem volt nagy kunszt, József Atillán meg mindenki leborult a székről (főleg azon versei miatt, amelyeket nem rakhattak be a szöveggyűjteménybe ;]). Nyelvtanon szépen átvettük a hangzótörvényeket, a magyar nyelvtörténetét. Be kellett vágni? Igen, mert máskülönben nem tudnánk, hogy miért van kétszer pirossal aláhúzva a külömben. Beleszakadtunk? Nem, pedig szakközépbe jártunk.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#210) gghrtz válasza Mister_X (#209) üzenetére


gghrtz
őstag

*bőven elég lenne, ha normálisan oktatnák. Bezzeg az senkit nem zavart eddig, hogy fizikából, kémiából, biológiából és földrajzból sík hülyék az emberek. (Még egyszer hangsúlyozom: Normális oktatás kellene ezekből is, DE feleslegesnek tartom szakközépben az egységes oktatást 4 éven keresztül.)

(#211) gghrtz válasza gghrtz (#210) üzenetére


gghrtz
őstag

Egy kis alátámasztás pluszba, és innentől befejeztem:

Ha valaki 8+2 év alatt, normális oktatással sem tudná megtanulni azt a kurva helyesírást (pl.), akkor 8+4 év alatt sem fogja. Ellenben a fizika, kémai, földrajz, biológia, informatika oktatás is a béka segge alatt van, és ha valaki ezekre fogékony, inkább ezt tanulja 11-12-ben, mint az irodalom, nyelvtan, történelem triumvirátust. Ha meg valakinek pont ezek jönnek be, az tanulja az utolsó két évben is azt. Egyébként nagyon örülök neki, hogy milyen jókat derültetek a verseken, de ezt se mondanám kellő magyarázatnak arra, hogy miért is szükséges ez MINDENKINEK.
(Mielőtt még lecsesznétek, ötös volt a humán tárgyakból.)
Én így látom: Bemagoltatnak veled, egy csomó felesleges infót, aminek kb 0 gyakorlati haszna van. (Ellenben a másik külön vicc, hogy 4 évig szopatnak ezzel, cserébe az érettségin valami 20%-ot számít bele a szóbeli, az írásbeli részt meg mi szinte nem is gyakoroltuk. Éljen a magyar oktatási(?) rendszer)

[ Szerkesztve ]

(#212) Sk8erPeter válasza gghrtz (#204) üzenetére


Sk8erPeter
nagyúr

"Aki reálos, az minek erőltesse a humán tárgyakat, és fordítva?"
Mi nem jött át azon, amit itt írtam neked? (Mellesleg arra nem reagáltál, nem mintha kötelező lenne.) Pont erről beszéltem én is, meg b0bcat is, ráadásul saját példánkból, hogy egyáltalán nem biztos, hogy valakinél kialakul a konkrét érdeklődési kör ilyen korban. Ismerősi körből is tonnányi példát tudnék mondani ugyanilyenre, hogy valaki tök mást csinál ma, mint ami az eredeti elképzelése volt, és ami miatt mondjuk adott főiskolára/egyetemre ment - és aztán mondjuk abba kellett hagynia/el kellett végeznie egy másik szakot is, mert rájött, hogy inkább mást szeretne csinálni, és hadd tegye, ha már egész életében dolgozik. Ennek potenciális okait az utolsó bekezdésben fejtegettem, de tök mindegy, mitől van így, attól még NAGYON gyakori jelenség. Ez nyilván nem jó annak sem, akinek emiatt jóval tovább nyúlnak a tanulmányai, mint "illene". Van ráció egyébként abban, amit mondasz, de akkor valahogy ELŐBB igazítani és tesztelni kellene az oktatási rendszert úgy is, hogy valamilyen módon a diák képességei/érdeklődési köre jobban ki tudjon bontakozni. Bár sanszos, hogy ez akkor derül ki igazán, amikor az embernek kicsit benő a feje lágya.

Sk8erPeter

(#213) gghrtz válasza Sk8erPeter (#212) üzenetére


gghrtz
őstag

Bocsi, elveszett a kommented, mert pont határra esett, és amikor rámentem az újakra valamiért vagy nem vettem észre, vagy be sem listázta. Holnap reagálok. :R

(#214) proci985 válasza gghrtz (#204) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

foiskolan gimnaziumi anyaggal miert foglalkozna barki is?:). foiskolan kell az ido arra, amivel az ember dolgozni akar, "alapmuveltseggel" es barmivel ami nem kapcsolodik az elkepzelheto feladatokkal kotelezo kurzusokon foglalkozni idopocsekolas (amikor helyette pl programozoknak mehet plusz egy labor).

btw: a szamitastechnika alapjainak egy resze nyelvtanra epul, akkor az most human vagy real?:) pl Chomsky neve ugyanugy fel szokott merulni magasabb szinten humanioranal es informatikaban is.

A magyar nyelv tényleg sokkal kifejezőbb, mint a többi.:
anyanyelvikent hetkoznapokban hasznalt temakra ez valszeg igaz, viszont altalanossagban erre nem vennek merget... pl az angol szavak szama nagyobb, bizonyos teruleteken a megfelelo kifejezesek pedig adott esetben magyarul nem is leteznek (mondjuk tegyuk hozza IT/kutatasi teruletbol indulok ki). ez mondjuk nem csak a magyarral van igy.

pl van egy munkatars, akivel privat dolgokat magyarul toljuk, helyi szabalyozas/melo koruli cuccok helyi nyelven, szakterulet pedig angolul. mindketten folyekonyak vagyunk mindharom nyelven (igazabol mindegy), viszont domaintol fuggoen nem feltetlenul tudjuk az adott szakkifejezeseket.

--

nyelvtan idegennyelv temahoz: ez nyelvenkent valtozo, angolbol kell tudni kb 3 A4es oldalnyi szabalyt, de a tobbi german / eszaki german nyelvnek betonstabil nyelvtani alap nelkul meg kozepfokig is nehez eljutni, felsofok fole menni meg eselytelen. tehat ha valaki valaha adott nyelvteruleten ervenyesulni/beilleszkedni akar, akkor a nyelvtant nem szabad elbliccelni.

mas kerdes, hogy nyelvtant nem pl kiejtes es beszed helyett, hanem mellett kell tolni.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#215) b0bcat válasza proci985 (#214) üzenetére


b0bcat
addikt

nyelvtant nem pl kiejtes es beszed helyett, hanem mellett kell tolni

Bizony. :K E téren is ideje lenne rendet tenni a fejekben. ;)

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.