Már régóta itt az ideje a fejlődésnek e téren, és szerintem ez a probléma nemcsak a 4k felbontásnál korlátoz, ugyan úgy a FHD -nál is iszonyat rossz a skálázódás, bár eleve érdekes a probléma hisz rengeteg PC exkluziv játéknál figyelhető meg hogy eleve nincs is többkártyás támogatás, ez viszont már a fejlesztők hibája nem ?
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
Útvonal
Fórumok » Videokártyák » [Re:] Kutatják a fejlesztők a több GPU-s rendszerek kihasználhatóságátHozzászólások
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem senkinek sem a hibája, ha valamelyik programhoz nincs AFR támogatás. Annyira összetákolt hulladék rendszer ez a működés szempontjából, hogy nehéz hibáztatni bárkit is. Az csoda, hogy valahol még működik.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Baryka007
őstag
Csak én nem látom a 4k-s felbontású monitorok terjedését? Még csomóan 1680x1050 en vannak leállva... de Van aki 1280x1024 nél .... 4K ra innen felváltani.... egy új PC konfiggal is járna nekik.... Bár lehet hogy csak Magyarországon látom így ....
Televan74
nagyúr
Ha két 50.000 Ft -s kártyával a jövőben lehetne hozni egy 150.000 Ft -s teljesítményét akkor az jó lenne. A 4K még messze van nagyon sok hazai háztartásban.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
BlackSoft
addikt
Hát nem tudom mennyire csoda, hogy működik a multi GPU... Elég kevés játék nem támogatja a több kártyát. 1080p-nél nagyon szépen skálázódik 2 kártya. 3 már nem annyira, 4 semennyire. 1440p-nél szépen skálázódik még átlagban a 3 kártya is, 4 nagyon kicsit. 4K-nél a 4 kártya is szépen megy többnyire, és a 3 monitoros rendszereknél is.
És ezt mindenki tudja, akinek volt már 4 kártyája. 4 karinak semmi értelme, hacsak nem 3 monitoros, vagy 4K rendszert akar használni.
Én szeretném, ha megoldódna a dolog, és gyorsan, mondjuk a Titan II startjáig. Mert akkor a Titan II SLI-mhez vennék egy 4K monitort, a tervezett LG 21:9-es 3440x1440-es felbontása helyett. (aminél szintén nagyon szépen skálázódik még a 3 kártya is)
---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------
Madárpók
aktív tag
Engem pl. hidegen hagy a 4K, sokkal jobban örülnék egy 24 colos 1080p OLED monitornak adaptív képfrissítéssel(FreeSync), mint bármilyen 4K csodának.
madamEO
csendes tag
Ebben a cikkben is előjön egy (pár) csontváz.
A baj az, hogy rengeteg dologhoz nem nyúltak igazán hozzá évtizedek óta.
Legyen az memória, adattárolás, vagy pl a számomra legdurvább: a form factor, mint olyan!
ATX az 1996-os? ITX meg 2001-es!
Mindenkinek jól is van mindez!
Én kitaláltam egy logikusabb alapokon álló, és radikális dolgot, amivel ma is kapható alkatrészek használatával is 1/7-re lehet csökkenteni egy 4 utas sli/crossfire 1200 wattos gép térfogatát csendes üzem közben.
Custom dolgokkal mégdurvábbat lehetne csinálni.
Csak Magyarországról iyen -hardware- dolgot kinyomni szinte lehetetlen, hacsak nem szerez az ember valami nagyon magas körből partnert/befektetőt.
Ha valaki tud ilyenről, szóljon privátban pls!
[ Szerkesztve ]
BlackSoft
addikt
OLED-et nem fogsz venni, olyan kicsit soha, és nem lesz szükséged FreeSync-re, se G-Sync-re, mert adott lesz a natív 120hz alsó hangon.
Na meg lehet drágább lesz, mint a 4K...
[ Szerkesztve ]
---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------
SylverR
senior tag
Hát ja. 4k-hoz elkéne egy kemény 50-60"-os képátló.
Az fölösleges. Fullhd oled 24-30 colon.
Nem!
Abu85
HÁZIGAZDA
Drámaian megváltozna a véleményed a DX/driveres AFR állapotáról, ha megnéznéd például a BF4-be épített Mantle AFR-t. Ég és föld a kettő között a különbség. Teljesen olyan, mintha egy bivalyerős kártyád lenne, holott kettő vagy három van. A GPU workload grafikonon még három VGA-val sincs röcögés. Nagyjából ezért akarunk szabadulni a mostani AFR-től, mert kontrollálhatatlan.
Új lehetőségek nyílnának meg a program oldali kontrollal. A Frostbite 3 például már támogat 8 kártyás multi-GPU-t is Mantle alatt, és még annak az eredményét is jobbnak érzed az egy GPU-snál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
BlackSoft
addikt
De Mantle-t nem támogat semmi, és nem is érdekli a fejlesztőket. BF4 BF4 BF4, az sem érdekel senkit már, 1 hónapig volt érdekes. Ez is egy probléma azt hiszem
(#9) SylverR: Nagyon is elég 27-30" a 4K-hoz, csak gondold át más oldalról... 4K az 4x1080p terület. Vagyis 4db ablakot meg tudsz nyitni "fullhd-ban" egyszerre.
Nekem ez irtó nagy segítség lenne videóvágáshoz, és modellezéshez... Csak a Windows-nak is támogatni kellene, legalább annyira, mint az OSX-nek a scale-t, és akkor nem lennének 27"-on hangya betűk, stb.
FullHD nekem nagyon kicsi, 2560x1440 sem elég nagy. 4K jó lenne, de azok a problémák miatt, amiről a cikk is szól, nem fogok venni. Jelenleg nekem csak az LG csodája, egy 3440x1440-es felbontású 34"-os monitor a megoldás egyelőre. Lesz elég helyem nagyjából, és a gép is bírja, játékok is mennek 16db Titan Z nélkül normálisan.
TV-nél viszont 50-60" tényleg az ideális, persze ahhoz kell egy megfelelő szoba is
(#12) SylverR: BF3. Kb minden BF3 játékos várta a BF4-et, hogy milyen jó lesz, de alig játszottunk vele. A játékosok legalább fele visszatért a BF3-hoz, és elfelejtette a BF4-et. Nem jó a multi, bőven jobb a 3
[ Szerkesztve ]
---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------
SylverR
senior tag
Abu85
HÁZIGAZDA
70 fejlesztő van benne a béta programban. Egy éven elül több Mantle játék lesz a piacon, mint amennyi DX11-es volt a DX11 megjelenése után egy évvel. Ma már keresni kell azt a fejlesztőt, aki nincs benne a programban.
Jelen pillanatban úgy áll a dolog, hogy a DX12 megérkezéséig 25-35 játék érkezik Mantle-re. Nem számítva azokat, akik a publikus SDK-ra várnak, mert a béta programról lemaradtak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Zsoldo
csendes tag
Csak a szokásos. Semmi extra nincs ebben, de azért piros pont tőlem, hogy kikerested! Én lusta lettem volna rá
BattleTag: Netuddki#2259 Stream: https://www.twitch.tv/netudd
SylverR
senior tag
A jó előbb "vitázott" velem, úgyhogy nem esett nehezemre. Két kattintás.
Nem!
Zsoldo
csendes tag
Tudnál játékokat írni amik Mantle támogatással jönnek? A másik kérdés az lenne, hogy a jövőben megjelenő AMD kártyák is megkapják a 290-en található CrossFire XDMA blokk-ot?
(#15) SylverR
Ne faragj le az érdemből, mert így nem jár piros pont!
[ Szerkesztve ]
BattleTag: Netuddki#2259 Stream: https://www.twitch.tv/netudd
BlackSoft
addikt
Na de, ha a BF4-et ki tudták adni Mantle-el, akkor ezek szerint nem olyan hű de dolog rá fejleszteni -> akik most, vagy mostanában kezdenek 0-ról egy játékot, tudnának gond nélkül Mantle-t támogatni. A nagy címek egyike sem teszi ezt, pedig a BF4 már jó régi a történethez viszonyítva... Ez pedig arra utal, hogy nem nagyon érdekel senkit. Ami meg Mantle-el jön ki (mert ugye van pár), azokat a játékokat meg nem látja senki, mert olyanok, amiket nem sok ember érdekel. Akkor hogy is van ez? Olyasmiről beszélsz, aminek az ellenkezőjét látni, amióta csak van Mantle, és adott a fejlesztés lehetősége rá.
---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------
SylverR
senior tag
Értem. Tehát teszem azt van 100 fejlesztő, ebből 30 ősöreg, régi - hasamra ütöttem, mint ahogy ti szoktatok -, 70 pedig új. Az új 70 támogatja a Mantle-t, a 30 régi nem. Ez a te olvasatodban azt jelenti, hogy nem érdekel senkit. Értem. Mesélj még!
@(#11) BlackSoft :
A 4k-val kapcsolatos okfejtésed hibás. A 4k a horizontális felbontást jelenti, ami 4096 pixel (azt hiszem), viszont magasságra ez maximum 2000 pixel körüli. Nem fogsz tudni 4 fullhd képet egymás mellé tenni, mivel ahhoz kicsi a képernyő.
Nekem nem kellene 4k, fölöslegesen nagy felbontás, csak nem látnám rendesen a képen a részleteket. Főleg játékokban, vagy fotónézegetésnél. Persze, filmben, amíg fullhdt nézek, simán látnám őket, de ez más kérdés. Najó, játéknál még megoldható. Fullhd képet kilehet úgy tenni rá, hogy 4 pixel legyen egy. De az meg milyen már? Nekem 27-30" kell, fullhd-n, pont. Oledbe. Nincs vita.
Nem érdekel, hogy 3 vagy 4. Ugyanúgy szeretek játszani a No One Lives Forever 1-gyel, mint a 2-vel. Nem válogatok. BF3 és BF4 között sincs akkora difi szerintem.
@(#16) Zsoldo:
Rendben, oké. Köszöntem akkor a pirospontot.
[ Szerkesztve ]
Nem!
pakriksz
őstag
nem kell kutatni... mert ha bejön a sok mantle játék és dx12 játék, és a cpu sem fogja korlátozni a játékokat, akkor bizony jönni fog az hogy max grafikához több gpu lesz az ajánlott
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
BlackSoft
addikt
4K az 3840x2160... Ne magyarázz 4096-ot, meg mindent, aminek semmi köze a mostani témához (mármint csak olyan monitor/tv létezik, ami 3840x2160-as, erről beszélünk 4K alatt)
És 16:9-hez képarány van. Így 4db FullHD képet meg tudsz nyitni, teljes méretben, és el tudod úgy helyezni a képen, hogy mind látható 100%-ban.
4x elfér, mint ahogy a kép is prezentálja.
"...csak nem látnám rendesen a képen a részleteket. Főleg játékokban, vagy fotónézegetésnél. Persze, filmben, amíg fullhdt nézek, simán látnám őket, de ez más kérdés."
Ezt a mondatot nem tudom, hogyan kellene értelmezni, megpróbáltam többféleképpen is, de egyiknek sem volt értelme... Ugyan azt látod. Desktop, programok esetén 4x többet...
"Fullhd képet kilehet úgy tenni rá, hogy 4 pixel legyen egy. De az meg milyen már? Nekem 27-30" kell, fullhd-n, pont. Oledbe. Nincs vita. "
Hát ne tegyél rá ki FullHD képet Ami mondjuk a hátteret illeti, van bőven még 16K kép is a google-ben, ami pedig a fényképeket illeti, nos azt hiszem egy mai közönséges mobil is bőven 4K-nál nagyobb fotókat készít, nem lesz gond.
De nekem meg pont a szoftverek miatt kellene, mert nagyon nincs helyen FullHD-n, csak váltogatom az ablakokat, meg görgetek jobbra balra megállás nélkül, ha valamit csinálok. Erre nagyon is ideálig a nagy felbontás.
Ami pedig a Mantle-t illeti, igen nekem a senkit jelenti az, amikor van valami rég óta (mert a Mantle-t már ismerjük bőven), és az új fejlesztések egyike sem támogatja, csak 1-2, ami viszont olyan fejlesztés, amiről nem is hall a legtöbb ember, és nem érdekli. Ha lenne Watch_Dogs-ban Mantle, meg Far Cry 4 azzal jönne, meg még a 300 játék, amiről naponta beszél a gamer közösség, és hype-olva várja, akkor el lehetne mondani, igenis érdekli a fejlesztőket a Mantle. De amíg a megjelenés óta a BF4 mellett 2-3 játék jelent meg Mantle támogatással, és azok olyanok, amikről senki sem hallott, nem beszélnek róla az emberek, 10/1-es fejlesztők készítik, nem lehet elmondani, hogy húú a Mantle bizony nagyon megy. Nem, nem megy. Volt egy BF4, és ennyi. Ráadásul ott is az AMD topicokban rommá fikázták sokan, mert nem azt nyújtotta, amire számítottak az emberek. Vannak, akik megértik, de az átlag userek nem fogják érteni az okát, és őket bőven nem fogja érdekelni a Mantle, csak arra emlékeznek jelenleg, hogy volt a BF4, ami támogatta, szar lett a játék, nem játszunk vele, ennyi.
---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------
X Factor
addikt
Csak a nagyokat említve:
Star Citizen – (Developed by Cloud Imperium Games, Behaviour Interactive)
Plants vs. Zombies: Garden Warfare –(Developed by PopCap Games)
Sniper Elite 3 – (Developed by Rebellion)
Dragon Age: Inquisition – (Developed by BioWare/Frostbite Team)
Havana (codename) – (Developed by Visceral Games/Frostbite Team)
Mars (codename) – (Developed by Mohawk Games/Oxide Games)
Mass Effect (untitled) – (Developed by BioWare/Frostbite Team)
Mirror’s Edge 2 – (Developed by DICE/Frostbite Team)
Star Control – (Developed by Stardock/Oxide Games)
Star Wars: Battlefront — (Developed by DICE/Frostbite Team)
Unannounced title — (Developed by Oxide Games)
Make things work
pakriksz
őstag
meg állítólag a GTA V-is.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
pakriksz
őstag
ide nem felbontás kell, hanem rendes skálázódás pl ablakmérettől függő betűméret és ui elemek.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
SylverR
senior tag
Magadra vess. Én úgy értettem arra gondolsz, hogy 4 kép egymás hátán fér el, hiszen az 1080-as felbontást hoztad a 4k mellé. Rendben, félreértettem. De írhattad volna érthetőbben. 4k = fullhd. 1080p = 2160p. Ennyi. Ha normálisan írod, nem értem félre.
De én nem akarok 4 db fullhd képet kipakolni. Ha munkához kell az embernek, akkor pont, hogy nagy méretű kijelző kell, nagy felbontással. Tehát 40"-nál nagyobb 4k-s. Akkor látsz mindent, szépen. Picibe semmi értelme, mert csak vakoskodik az ember és nem látja mit csinál. Persze, sz.r a szemem, akasszam föl magam ugye? Szóval kösz, nem kell 4k, főleg kis méreten nem.
A háttér pont, hogy marhára nem érdekel. A fényképeknél meg nem azzal van a bajom, hogy túl kicsik lennének. Nekem a pixel méretével van a gondom. Nem értem miért nehéz ezt mindenkinek felfogni.
Mantle: engem meg pont, hogy a hülye vaccsdogzod nem érdekel. Láttam belőle képeket, meg hallottam mi az. Már arra se pazarlom az időm, hogy youtube-on megnézzem. Mert ronda - tipikus nvidia grafika - és gagyi. Persze, hogy nem támogat Mantle-t, hiszen az nV lefizette őket. Meg eleve arra is készült szerintem pc-n. Szerintem a többség többet jelent, nem kevesebbet. Tehát ha többen támogatják, akkor sokakat érdekel. Hogy a "régi" fejlesztőket nem érdekli, az sem érdekel senkit. A régi fejlesztők általában begyöpesedett, szűklátókörű emberek. Akik megtanultak valamit 20 éve, és nem hajlandóak újra tanulni. De nem töltök több időt egy fanatikus zöld-kék fan meggyőzésével, mert sziszifuszi feladat.
Nem!
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - hivatalosan bejelentett.
Nem hivatalos, de biztos:
Új Mirror's Edge, Star Wars: Battlefront, új Mass Effect, új Need for Speed, Shadow Realms, Offworld Trading Company, Star Control, Homefront: The Revolution, Project SW (ez csak kódnév)
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
BlackSoft
addikt
Na de én csak magamról beszéltem, hogy jó lenne, ha meglenne oldva a 4K-s támogatás (4K-nak írják mindenhol, nem írja ki senki 2160p-nek, ez terjedt el, talán mert rövidebb, és könnyebb megjegyezni, meg marketing bullshit ugye...), akkor nekem nagyon jó lenne, mert munkára tudnám használni, és játszani is rajta natív felbontáson 40" meg nem kell. Nekem most egy 24"-os monitorom van, és sokszor beállítom (mert nVidia Downsamplig-el meglehet csinálni) a 2560x1440-et, hogy több minden elférjen. Az még nekem bőven olvasható, nem állítok be semmilyen scaling-et. 4K-hoz nekem legalább 27" kell, különben scaling nélkül nehezen olvasható. Ha a Windows-nál megoldják, a scaling problémáját, akkor még jobb lesz 27"-on. Nagy monitor nem kell, nem látsz sehol nagy monitorokat, csak nagyon speciális esetekben, "tervezőasztalokon", akiknél CAD progik futnak. 32" a maximum, de az már elég extrém lenne az asztalra...
A pixeles dolgot pedig ezek szerint nem csak én nem értem Pont az az egyik jó dolog a nagyobb felbontásban, hogy növekszik a ppi, és már nem látszanak pixelek, még 50"-on sem látszik 4K-nál szabad szemmel
(#25) Abu85: De mindeközben jön 30 olyan játék, amik várhatóan bőven a felsoroltaknál sikeresebbek, hosszabb életűek lesznek, most 4x annyit beszélnek róluk, még sem fogják a Mantle-t támogatni. Ez az, ami azt mutatja, nem foglalkoznak vele, hiszen nem fogja a legtöbb támogatni.
[ Szerkesztve ]
---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------
farkas1
tag
Én azt olvastam, hogy a 4K az: 4096x2160
Amiről te beszélsz az az UHD: 3840x2160
Pont ezt szeretnék a gyártók is terjeszteni, hogy az utóbbi az UHD, amit tévesen 4K-ként reklámoztak bizonyos cégek eddig.
Úgy hogy aki a 4096-ot magyarázta az jól magyarázta... A 4K az 4,xx ezer... nem 3,84 ezer
SylverR
senior tag
Hát, látod, én is csak azt mondtam, hogy nekem nem kéne.
Ha neked az kell, hogy ne lásd a pixeleket. Egészségedre. Nekem a jelenlegi monitoromnál kisebb pixelfelbontás nem igazán kellene. Ez pedig fullhd-hez 27"-t jelentene. Vagy többet.
Hát, nekem akkor a "4k"-hoz 60" kéne!
Persze. Mert a Mirror's Edge 2 nem nagy játék mi? Kb az az egyetlen ami érdekel a hamarosan megjelenők közül.
Nem!
BlackSoft
addikt
Nagy játékok közül csak az és, a GTA V, amiket eddig nem hivatalosan fel lehetett sorolni, hogy majd Mantle támogatottak lesznek. Na meg még a BF Hardline (ami a BF-ezőket pont annyira nem érdekli a beta után a dolog, mint a BF4), és a Sniper Elite (bár ez is elég hír nélküli játék, nem lesz akkora közönsége, mint sok másik játéknak idén/jövőre).
(#27) farkas1:
"4K resolution is a display device or content having horizontal resolution on the order of 4,000 pixels. Several 4K resolutions exist in the fields of digital television and digital cinematography. In the movie projection industry, Digital Cinema Initiatives (DCI) is the dominant 4K standard.
4K has become the common consumer-friendly name for ultra high definition television (UHDTV), although its resolution is only 3840 x 2160 (at a 16:9, or 1.78:1 aspect ratio), which is lower than the 4K industry standard of 4096 x 2160 (at a 19:10 or 1.9:1 aspect ratio)."
Ahogy mondod... Csak a 4K-t tévesen átvették az UHD helyett (ami továbbra is szerintem érthető marketing bullshit), így ha azt mondod 4K, akkor a legtöbb ember 3840x2160-ra gondol. A gyártók is így adják el az UHD megjelenítőket, a Sony (aki még kamerát is készít, és valóban 4K szenzoros) is a TV-ket hatalmas 4K felirattal adja el, a Youtube-ra is, ha feltöltesz egy 2160p videót, akkor a minőségnél 4K-t tudsz kiválasztani.
[ Szerkesztve ]
---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------
pakriksz
őstag
hát igen, a 4k nagyobb felbontása 50" fölött jön ki (mármint akkor válik láthatóvá, az alatt bőven elég az FHD-is.
De jól hangzik az hogy milyen sok pixelt nem tudsz megkülönböztetni, olyan jól hangszik mint a telefonokon a 2500x1500 vagy milyen felbontások, a felhasználó azt hiszi hogy ő valami pluszt kap... mondjuk ha a felhasználó egy sas lehet hogy tényleg így van.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
Abu85
HÁZIGAZDA
Honnan jött ez a GTA5 Mantle dolog?
Én nem akarok senkit megsérteni, de az hogy a Rockstar és az Ubisoft rendelkezik a Mantle SDK-val, és ez be van építve a motorba még nem jelent aktivált Mantle rendert. A Mantle tényleg nagyon jó arra, hogy optimalizálják a DX rendert.
Ha ilyen listát készítünk akkor majdnem mindegyik játék felírható rá.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
BlackSoft
addikt
Pletyka, pletyka, pletyka... Tehát a GTA V-ben valószínű nem lesz Mantle, ahogy a legtöbb játékban sem, hiába a sok fejlesztő, aki állítólag (mert az is pletyka, senkisem beszélget skype-on a játékfejlesztői barátaival közülünk, akiknek azt mondták, igen ennyien foglalkozunk a dologgal) szeretné a Mantle-t beépíteni majd a játékokba.
---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------
X Factor
addikt
Valahol elkell kezdeni. Nem lehet csak úgy átállni egyik pillanatról a másikra. A Mantle elterjedését már az is nagyban segíti h. jópár AAA title támogatja majd, abban persze igazad van h. az összes játék megjelenéshez képest ez nyilván kevesebb. Ráadásul, minden Frostbite3 engine-t használó játéknál, jelen lesz a Mantle render.
Arról nem beszélve h. a dx-ről lemondani meg nem lehet. Tehát emellett kell még plusz kapacitást biztosítani, hogy valaki pluszba Mantle API-ra is implementáljon.
[ Szerkesztve ]
Make things work
BlackSoft
addikt
Oké, de ha a BF4 pillanatok alatt megtudott jelenni Mantle-el, ami igazából egy kísérleti nyuszi volt az API-val, akkor ha akarnák, rég fejleszthetnének vele, mivel 1 éves a Mantle, már mindenki aki akarta, ismeri kívül belül, mégis azóta a nagy címeket nélküle kezdik fejleszteni, és kiadni... Ezért mondom, hogy nem látok ebből semmit. Ez már túl van azon, hogy valahol el kell kezdeni, ilyen kis lépésekkel haladva kijön a Mantle 3, meg a DX15 mire a a játékok fele támogatni fogja a Mantle-t.
---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------
X Factor
addikt
Nem rég beszéltem egy-két grafikus motor fejlesztővel és például dokumentációjuk nem volt hozzá, azért ez sok esetben bonyolultabb, mint ahogy azt egy-egy user gondolja.
Tudtommal a DICE és az AMD együtt implementálta az FB engine-be így nyilván nekik, illetve az azóta külön vált csak FB-vel foglalkozó csapatnak van a legnagyobb tapasztalata. Kell 1-2év és utána okosabbak leszünk.
Ajánlom azért a Firaxis nyilatkozatát ezzel a témával kapcsolatban.
Make things work
SylverR
senior tag
A GTA5, a GTA4 motorjára építkező játék. Azaz jó 8 éves fejlesztés. Már, hogy a bánatba raknák át hirtelen Mantle-re? Ezen nem tudom mi a fenét csodálkozol
Nem!
odorgg
addikt
"Ha ilyen listát készítünk akkor majdnem mindegyik játék felírható rá."
Már hogy a retekbe lehetne felirni minden játékot, mikor nem használja senki a Mantlet, csak a BF4?
Ha 3000x írod le neki hogy mi a helyzet, akkor sem fogja meg érteni.
Közben hülyeségeket terjeszt, tényekként.
[ Szerkesztve ]
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
Lolka Bolka
aktív tag
Munkához lehetne a 4K használni, míg játékhoz a 4K monitort, fullHDként...mivel pont 4 pixele felelne meg egy fullHD pixelnek...nem tudom mennyire mutat az jól, mert nem láttam még élőben, de működhet akár így is....
BlackSoft
addikt
Pont ezt mondtam, hogy ha sok idő, akkor az a rossz szerintem 1-2 év nagyon sok ilyen ütemben.
(#36) SylverR: Nem én állítottam, hogy lesz, hanem valaki... Ahogy egy rakás másik játékról is vannak/voltak hírek, miszerint majd lesz benne Mantle támogatás. Ahogy írtam is, szerintem a GTA V-ben bőven nem lesz.
(#37) odorgg: Milyen érzés, a fórum egyik bunkó parasztjának lenni? Érdekelne
(#38) Lolka Bolka: Tedd 1080p monitoron az egyik játékot 720p-re, az nem 4x kisebb, aztán ezt a felvetésed mindjárt el is fogod vetni Ha normális képet akarsz, csak natívan!
[ Szerkesztve ]
---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------
Lolka Bolka
aktív tag
Az úgy sántítana, mivel nem egész számú többszörös mindkét irányban...ott nincs pixel to pixels megfelelés.
SylverR
senior tag
Hjaj... Kezd elegem lenni a vitából.
Normál ésszel gondolkozva, kizárt a Mantle támogatás egy olyan játéknál, amit kb 3-6 évvel korábban kezdtek el fejleszteni.
Sajna a Mirror's Edge 2 esete is megkérdőjelezhető, hiszen az UE engine nem támogat Mantle-t. Még az új se. Csak azt a hulladék nv works akármit.
Nem odorgg bunkó parasztozott le téged, hanem te őt. Sajnálom, hogy nem látod be, hogy igaza van.
1080p -> 720p persze, hogy ronda. Itt az arányosan pixel a pixelre csökkentett felbontásról volt szó. Nekem is azt ajánlották, hogy az uhd-t lelehet venni fhd-ra, és akkor bírja a gép is, meg én is látom a pixeljeimet ha akarom. Persze gyanús nekem is, hogy ezzel kicsit elmosódna a kép. De amilyen picik az önnálló pixelek, lehet, hogy simán jó lenne.
Nem!
SylverR
senior tag
Mondjuk így utólag eszembe jutott, hogy újraírják a játékot PS4-re, azaz Mantle-képes is lehetne akár ebből kifolyólag. De továbbra is gyanítom, hogy a túl sok dx9-es limit miatt, csak arra lesz képes a játék, hogy kicsit szebb legyen, és gyorsabban fusson. Lásd Vice City vagy San Andreas. Mondjuk mindkettő kapott DX upgradet. A fene, belekavarodtam most már énis.
De valószűbbnek tartom a dx11 támogatását, mint a Mantle-ét. Hagyományok miatt.
Nem!
andriskaaz
csendes tag
Az ME2 mar nem Unreal Engine-re fog epulni hanem Frostbite-ra. A Mantle API-hoz meg annyit hogy sok fejleszto azert nem támogatja mert GCN architecturara van korlatozva a hasznalata emiatt ugy gondoljak/mertek fel a helyzetett hogy nem eri meg azt az idot raforditani az implementalasra. Amugy is az API előnye nem igazan a gyorsasag. Az csak egy mellekes pozitiv tenyezo.
BlackSoft
addikt
Bármilyen felbontást állítasz be, ami nem natív, nem lesz szép a kép sajnos. Különben nem lenne gond
(#41) SylverR: Támogatást, ha akarnák beleírhatnák. Mindent meg lehet oldani Az más kérdés, hogy lesz vagy sem... ME2-t már FB fogja hajtani, látom ezt már írták is.
Az UE4-ről bármi is a véleményed, hogy ilyen NV, olyan NV, attól még repül mint a madár, rettentően szép, és hihetetlen dolgokra képes Ha meg ez megvan, akkor leszarom a Mantle-t
---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------
mike710
aktív tag
Legfeljebb szerinted. Szerintem nézz utána mennyien játszanak bf4 el meg 3al, vagy te még a 0 patches alapjátéknal vagy leragadva? Megsugom hogy a bugok nagy része javítja van köztük a netcode és bőven játszható.. Kicsit unalmas már ez a sírás a a Dice elég sokat tett így is értetek észre kéne venni.
[ Szerkesztve ]
TTomax
nagyúr
Na végre egy elégedett Bf4 játékos... kár hogy a topicjában nem hirdeted az igét... [link].
Én csak annyit mondok az egészre,hogy a BF3ba 1200 óra felett toltam, a 4be meg talán még 200at se,egy hónapja nem is játszottam vele csak foglalja a helyet az ssdn... "its a magic".... [link] boruljunk térdre,hogy fél év után javítottak a netcodeon,és vehettünk egy fél év beta tesztet a pénzünkért.
Szerk: Jahm 14 elmúltam,lassan már háromszor is,mielőtt még jön a szöveg hogy sok a QQ...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
BlackSoft
addikt
Megvan a játék, minden játék megvan, amivel játszom/játszottam...
Ahogy TTomax is mondja, fél év bug teszt volt aranyáron. Azóta bugok nem nagyon vannak, viszont bemenni egy serverre, ahol 50-en vannak, abból 3-an aimoznak, csinálok 30/20-as statot, nem épp ugyan az, mint BF3-ba, ahol 16-an vagyunk, és 30/2 statot csinálok. Előbbit nem nagyon lehet élvezni.
(#46) TTomax: +1
---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------
derive
senior tag
NE ETESETEK EZT A TROLLT!!!
Mellesleg a 4k sztem megy a 3D utan, ugyh nem kell megeroltetni magukat a kutatassal.
Abu85
HÁZIGAZDA
A pletykákat nem biztos, hogy érdemes felvenni. Elhiheted, hogy én is hallok sok dolgot, aztán mégse írok róla.
Valószínű, hogy számos pletyka alapja, hogy létezik az OEM-eknél egy lista, hogy milyen motorok része már a Mantle. Ez valóban igaz, és ott szerepel a Frostbite 3, a Nitrous Engine, a CryEngine (3.5), a LORE, az Asura, a Cobra Engine, a Chrome Engine 6, és igen ott a R.A.G.E. is. Nyilván aki egy kicsit is érti a dolgot tudja, hogy a Mantle egy független backend, tehát egyszer beleírják a motorba és onnantól kezdve az bármelyik játékban egy pipával aktiválható. De sokan a motort akarják vele optimalizálni, és nem feltétlen azért rakták be, hogy használják. Az a furcsa helyzet állt elő a piacon, hogy a motor optimalizálásához szükséges adatokat DX11 alatt nem látod. Mivel nincs adatod róla csak beletörődni tudsz, hogy valami nem jó, de nem lehet tenni ellene. A Mantle ezeket a problémás részeket láthatóvá és kijavíthatóvá teszi. Az elvégzett optimalizálásoknak ugyanúgy pozitív hatása lesz akármelyik független backendre.
(#33) X Factor: A Frostbite 3 azért ilyen nagy Mantle támogató, mert ők egy egyedi problémának a részei. Ezt maguk idézték elő, de most már mindegy. Tehát a motort úgy írták meg, hogy nagy figyelmet szenteltek annak, hogy a grafikus driverek működését akadályozzák. Egyszerűen értik, hogy felesleges azokat a munkákat még egy felületnek elvégezni, amit már megcsinált a motor. Csak a driver akadályozása, egészen pontosan az adatoktól való direkt elzárása stabilitási problémát idéz elő. Egyszerűen az alkalmazás kivághat a desktopra. Ezért mondja az AMD/Intel/NVIDIA és még a Microsoft is, hogy senki ne csináljon ilyet. Értik, hogy kell az a 30-40-50% plusz, amit sebességben ezzel a megoldással lehet hozni, de onnantól kezdve, hogy bevetik nem lehet tudni, hogy a driver vagy az API mikor omlik össze. Éppen ezért ragaszkodik a Frostbite 3 esetében az EA a Mantle-höz, mert DX11 alatt egyszerűen maga a motor működése nem képes garantálni a futtatott játék stabilitását. Erre csak Mantle alatt tudnak garanciát vállalni. A Frostbite 3-as játékoknál, ahogy BF4-nél is a DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG hiba erre vezethető vissza. Azért fordul elő még ma is, mert a javításhoz ki kellene venni a motorból olyan optimalizálásokat, amelyek 30-50% mínuszt okoznak a teljesítményben. Az EA számára tehát a Mantle támogatása kötelesség, mert csak ezzel az API-val lesz stabil az összes érkező játékuk. Amíg be nem építik a DX12-t persze, de addig egy csomó program használja még a Frostbite 3-at.
(#41) SylverR: Az Unreal Engine-nek nem sok köze van az új Mass Effecthez. Minden komolyabb EA játék Frostbite 3-at használ majd. Ez alól csak az EA Sports részleg a kivétel. Egyébként az Unreal Engine 4 a közösségi fejlesztésre is épít. Ha valaki akarja, akkor rakhat bele Mantle támogatást. Akár az AMD is, mert ők is licencelik. Az AMD csak nem foglalkozik vele, mert az Epic célpiaca az Android és az iOS lett, így a PC-n elérhető Mantle számára annyira nem fontos tényező az Unreal Engine 4-be épített támogatás, de ha kész a publikus SDK, akkor egy felhasználó is megcsinálhatja és megoszthatja a kódot a GitHubon. Így került bele a motorba a TressFX is. Ez a közösségi fejlesztés előnye. Olyasmi irányba mennek, mint a Unity.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Hír Kutatják a fejlesztők a több GPU-s rendszerek kihasználhatóságát
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Új, bontatlan Samsung S24+ 256 GB black
- Dell Latitude E7270, 12,5" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W