Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#4) kraftxld


kraftxld
nagyúr

Kifutottam a mod idobol, atirom a helyi verziora:

Tegyük fel egy pénztárca szempontjából nagyon ideális, idilli állapotot:
-Sikerül vennünk egy 6éves tehát az amortizáció nagyján már átesett de megbízható esetünkben Toyota Yaris tipusu gépkocsit 10 000NZDért. A kocsit 18éves koráig azaz még 12évig kívánjuk használni amikor a maradványértéke 1 600NZD lesz.
Éves szintre levetítve 700NZD.
-A kocsit keveset használjuk azaz nem közlekedünk vele évi 15.000kmnél többet. A kocsi átlagfogyasztása 5.5L/100km. A benzin átlagára 1.6NZD/L
Ekkor éves szinten 1 320NZDt tankolunk el.
-A gépkocsi kötelező regisztracioja nem több évi 250NZDnel.
Éves szinten 250NZD.
- Evente muszaki: 50NZD
-Az üzembentartási költségek éves szintre leosztva nem haladják meg az 500NZD-t a magasabb munkadijak miatt. Ide számolom a motorolaj/fékolaj/olajszürő/levegőszürő/fékbetét/gumi/gyújtógyertya átlagos éves költségeit természetesen pl gyujtógyettyát csak 60.000kmenként azaz 4évenként kel cserélni.
A kopó alkatrészek cseréje éves szinten 500NZD-t visz el.

Fokozzuk az idilli állapotot avval, hogy tekintsünk el a felsoroltakon kívüli bármi extra kiadástól például a 12év alatt a parkolásoknál egyszer se huzzák meg az autónkat és hagyják ott, nem megy tönkre semmi (nem kopó) alkatrész a kocsin annak 18éves koráig.....

Ebben az esetben évente 2820NZDot költöttünk gépkocsira.
Ha havi 3000NZD a nettonk évente 1havi munkánk fedezi a kocsi fenntartast

| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.