Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2) Stirlitz


Stirlitz
senior tag

Jó döntés volt a bioetun használata, a legkorrektebb átalakitó szettek közé tartozik. Használd egészségel!

Gáz-ra váltani lényegesen nagyobb bekerülési költségel lehetett volna gondolom. Én amúgy etanol/lpg kombóval üzemeltettem a kocsim. ;]

(#3) tikodi válasza Enszuke (#1) üzenetére


tikodi
tag

mert annak az áttalakítása nem 2 éven belül térül meg, szerintem

(#4) Manitou válasza Stirlitz (#2) üzenetére


Manitou
addikt

Meg mondjujk lpg-vel nem mehetsz mélygarázsba parkolni.
Szóval kicsit kötöttebb ilyen szempontból az etanolhoz képest.

(#5) Stirlitz válasza tikodi (#3) üzenetére


Stirlitz
senior tag

2éven belül az is megtérül, de a bioetun cirka 45ezres árával szemben, az minimum 150000es bekerülési költséget jelent, alsó hangon, egy modern hengerenkénti befecskendezős motorhoz.

Manitou: igaz, csak nem gondoltam rá, vidéken ez nem igazán gond mélygarázs hiányában. Bp-n már zavaró lehet talán.

[ Szerkesztve ]

(#6) bmwsan


bmwsan
senior tag

Szia

Nagyon jó ki írás nekem tetszett,

Kicsi OFF
Viszont oké hogy olcsóbb ez tény és való. Az pedig hogy környezet kímélőbb nem feltétlenül mondanám illetve sok káros hatása.

Ugye termőföldbe a búza, a kukorica helyére ezt ültetik. => Felmegy a takarmánynövények ára, így felmegy mindennek az ára hús, tej, péktermékek stb.

Illetve azt a rengeteg repcét be is kel takarítani, amit nagy fogyasztású és egyáltalán nem környezet kímélő munkagépekkel valósítank meg.

Az biztos hogy benzin/gázolajnál jobb hajtóanyag és környezetet sem terheli meg annyira.
De igazából hosszútávon nem válthatja fel sem benzint sem a gázolajt.

[ Szerkesztve ]

(#7) ricsi99


ricsi99
addikt

Jó kis cikk
Pont tegnap mentem egy uj kútra s láttam az e85 feliratot ,most utánnaolvasva ki is fogom próbálni.

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#8) ricsi99 válasza bmwsan (#6) üzenetére


ricsi99
addikt

Legalább termelnének valamit.... én a mezögazdaságban dolgoztam ... 15 éve még be voltak vetve a földek... mostanában ha azokon a környéken járok ahol aratással töltöttük a nyarat ott szinte csak gazt látok......valamit megtermelni és eladni gazdaságosabb ,mint külföldröl inportálni...

[ Szerkesztve ]

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#9) hackeeeee


hackeeeee
Jómunkásember

Mi is etanollal megyünk már egy ideje.

Gyerekbetegségek megvoltak. Egy ideig 50-50%-ban mentünk. Be lett téve az átalakító, azóta 1:1-ben megyünk, tehát csak etanollal. Ugye szűrőt cserélni kellett, azt muszáj volt, de közben meghalt az üzemanyag szivattyú is, azt is cserélni kellett. Felkészülhetsz arra is, hogy kis idő után azt is cserélni kell majd.

@Enszuke: Azért, mert pl. gázos verdával nem mehetsz mélygarázsba, és ilyesmi, plusz jóval később térül meg az ára.

[ Szerkesztve ]

Véleményem szubjektív...

(#10) bmwsan válasza ricsi99 (#8) üzenetére


bmwsan
senior tag

Ezzel én is egyetértek. Sajnos nagyon sok mezőgazdasági területet külföldiek vásároltak fel, ezzel is a magyar gazdaságot importra kényszeríteni. egyre rosszabb itt már minden...

De ez már nagyon OFF

(#11) hackeeeee válasza bmwsan (#10) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Akár hogy is nézzük, sokkal olcsóbb alternatíva mint a benzin, az átalakítás jóval olcsóbb mint gázra.... Innentől meg... :U Km-ben többet elmész 1 teli tank etával, mint egy teli tartály gázzal.

Plusz még a gáznál ne is beszéljünk arról, hogy mennyit kell rá várni, hogy egyáltalán megcsinálják... :U

Más, esetlegesen érdemes a pillangószelepet is megtakarítani. ÉS még amit javasoltak, attól függetlenül, hogy át van alakítva, néha néha érdemes benzint rakni bele. Pl. havonta egyszer, ha többször nem is.

[ Szerkesztve ]

Véleményem szubjektív...

(#12) Giot


Giot
addikt

Kösz hogy leírtad a tapasztalataidat. Én is szemeztem az etanollal a múltkor a benzin kútnál. Lehet rászánom magam felesbe. Amúgy menetteljesítményben mit tapasztaltál? Állítólag jobban megy tőle az autó.

(#13) hackeeeee válasza Giot (#12) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

So, megy jobban. De nem fog pikk pakk megtáltosodni tőle. :D De attól függetlenül úgymond "jobban is fogy". Mivel ugye 105-ös oktánszámú.

Szal ezt úgy mondom, hogy valamivel nagyobb a fogyasztás, így kevesebb km-t is lehet vele menni. Vagyis nálunk ez volt vele a tapasztalat. :)

[ Szerkesztve ]

Véleményem szubjektív...

(#14) Giot válasza hackeeeee (#13) üzenetére


Giot
addikt

Gondoltam hogy nem fog "megtáltosodni" :D nem nitrórol beszélünk ;) . Akkor korrekt infó hogy kicsit jobban szedi a tappancsait az autó.
+ a fogyasztásról tudtam hogy kicsit falánkabb lesz tőle az autó, meg állítólag szárazabb is mint a benzin sokan ezért ódzkodnak tőle többek között én is.

[ Szerkesztve ]

(#15) hackeeeee válasza Giot (#14) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Hát mondhatjuk így. Bár ez is autó/motor függő. :)

Én azt mondom, hogy felesben nyugodtan ki lehet próbálni, ha nem tetszik a motornak, azt észre lehet venni simán.

Telitank etanollal olyan 700km körül mentünk. benzinnel ugyanígy sikerült már ~800km-t menni. Mind2-nél szuszogósra tankolva.

[ Szerkesztve ]

Véleményem szubjektív...

(#16) Giot válasza hackeeeee (#15) üzenetére


Giot
addikt

Értem. Milyen autó? Mekkora tankkal?

[ Szerkesztve ]

(#17) hackeeeee válasza Giot (#16) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Fabia 1,2 HTP, 3 henger, 12 szelepes papír szerint asszem 45 lityós a tank. Sziszegősre tankolva meg asszem tán 52 liter.

[ Szerkesztve ]

Véleményem szubjektív...

(#18) Picco válasza hackeeeee (#11) üzenetére


Picco
addikt

gazbeszereles teny h sokkal dragabb, de eleg sok a tevhit.(4 hengeres, injektros gyongyoson, 2 ev garival ~250k)
melygarazs, igaz.
1 nap alatt beszerelik a gazt is, akar potkerek helyere is lehet pakolni a tartalyt es mellette megmarad a tankod kapacitasa(tehat ha kifogy az altalaban 45L-es gaztank, akkor meg mindig ott lehet 50l benya, ez nem mind1), max15%-al fogyaszt tobbet benzinnel es ennek is nagyobb a kompresszioturese mint a 95os benzinnek.(tehat az oktanszama).
illetve van meg 1 hatranya: 10 vagy 15 ev utan el kell kuldeni nyomasprobaztatni a tartalyt, ami kellemetlen, igaz csak par napot vesz igenybe es pesten helyszinen is megcsinaljak) es h ezt a nyomas probat 1szer lehet csak megcsinaltatni. bar eleg keves ember tervez mostansag 30evre megtartani autot :)

(benzinkuton dolgozom es gazbeszerelo muhely van mogottunk:DDD)

[ Szerkesztve ]

**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#19) hackeeeee válasza Picco (#18) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

250k... Etanol átalakító megvan ~40k-ból, feltéve ha olyan az autód, hogy kell átalakítózni, némelyik régebbi autót, sőt a legtöbb újat eleve nem kell átalakítani. Tehát ha ez nem kell, akkor eleve megspórolod az egész költséget.

Nos, kisebb gáztank, több fogyasztás, tehát jóval kevesebb km-t mész, oké ott a benya még.. :) De lehet úgy összegezve lehet nagyobb lesz az üzemanyag költsége, mintha csak etanollal mész. Mivel ha tankolsz, akkor tankold tele benzintankot, + a gázt, ha útközben kifogy mind2, akkor ugyanez megint.

1 nap alatt beszerelik jah, csak nem olyan rég mesélte 1 srác, hogy több helyen megkérdezték, hónapokkal későbbre tudták csak vállalni...

[ Szerkesztve ]

Véleményem szubjektív...

(#20) Giot válasza hackeeeee (#17) üzenetére


Giot
addikt

Na ja akkor annak alapból jó a fogyasztása.

(#21) hackeeeee válasza Giot (#20) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Nincs vele baj, elég jól ki lehet vele jönni. Mondjuk ugye ez nem az az "atomjajdenagyteljesítményű" autó. :)

Amúgy javítva magam, 3-4 henger autókra van meg az etanol átalakító ~40k-ból.

Véleményem szubjektív...

(#22) Giot válasza hackeeeee (#21) üzenetére


Giot
addikt

Ezek szerint az átalakítás ára a hengerek számától is függ?

(#23) hackeeeee válasza Giot (#22) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Így van. [link]

Véleményem szubjektív...

(#24) Prof01


Prof01
veterán

Én még mindig nem lettem meggyőzve, hogy érdemes áttérni rá. Marad a benzin, nem tom mennyire tesz jót(/rosszat) a motornak az etanol. :U

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.

(#25) hackeeeee válasza Prof01 (#24) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Nekünk már közel féléve megy etanollal, semmi probléma nincs. (ez előtt még mentünk felesbe is) És több ismerős is van, akik már évek óta mennek vele, szintén probléma nélkül.

Mellesleg mint már írtam, felesbe nyugodtan lehet tankolni, semmi baja nem lesz a motornak tőle, és úgy is már elég sokat lehet spórolni.

[ Szerkesztve ]

Véleményem szubjektív...

(#26) Stirlitz válasza hackeeeee (#19) üzenetére


Stirlitz
senior tag

Tegyük már ezt tisztába. Az etanol fajlagos energia tartalma majdnem azonos a cseppfolyós gázéval. Mindkettő alacsonyabb hőmérsékleten ég el, és alacsonyabb a láng terjedési sebessége is az égéstérben. Az égési csúcsnyomás is eltér a benzinétől mindkét esetben, mivel az oktánszáma is nagyobb mindkét alternatív üzemanyagnak. Ergó az üzemanyag túlfogyasztás is hasonlóan alakul mindkét üzemanyaggal, mível a fizikát nem lehet becsapni. Kb +20%-ra lehet számítani mindkét esetben.

Mondom ezt tapasztalatból, és azt is, 100% etanol használata mellett az üzemanyagpumpa és maguk a befecskendező szelep is rövidebb élettartamúak lesznek. Természetesen nem annyival, hogy ne érné meg etanolt tankolni. Szó sincs erről. Mint ahogy arról sem, hogy LPG ne hozná vissza a magasabb árát rövid időn belül. Meg, hogy az etanol érné meg jobban.... Hosszú távon sokat autózónak az autógáz az olcsóbb. Legolcsóbb meg a kettő egyszerre történő alkalmazása.

[ Szerkesztve ]

(#27) hackeeeee válasza Stirlitz (#26) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Ebből az első mondat volt új, a többi nem. A többit tapasztaltuk, mint sztem elég sokan, akik etanollal mennek.

Hát nem tom, hosszabb távra a gáz olcsóbb? Hát azért a többlet fogyasztás, kisebb tartály, nem biztos, hogy ezt hozza ki. Mivel ugye érdemes mellé a tankba benyát is tenni. Szal, nem tom, csak gázzal sztem ugye senki sem indul neki egy több 100km-es útnak. Szerintem.

Mellesleg épp ezért mondják, hogy adott időközönként érdemes benyát tankolni, vagy ha már nem is csak benyát, de rekni az eta mellé benyát is.

Fogyasztásra ott vannak a kilóméterek, 1 telitankkal mérve. 1 teli tank etanol ~700km, egy telitank benzin ~800km. Annyi a különbség, nálunk.

De mondom, ez meddő vita sok helyen.. :)

Én a tapasztalatokat mondom el, amit már tapasztaltunk, amióta etával megyünk.

Tény, a tényleges spórolás, ha mind2-t használod, vagy ha nem űlsz autóba. :)

[ Szerkesztve ]

Véleményem szubjektív...

(#28) D.Orion


D.Orion
veterán

Hm ez nagyon érdekes cikk. Lenne is pár kérdésem rögtön. Nekünk egy 2002-es Peugeot 307Break van 1.4benzin motorral. Ezek szerint 50-50-ben ezt a kocsit is meg lehetne tankolni kísérlet jelleggel? Fater céges kocsinak is használja így havonta 2x is teli kell tankolni, mert bizony jár vele rendesen. Ha hosszú ideig megy 50-50%-ban a kocsi, akkor az etalon nem mossa ki a mocskot a kocsiból és nem tömíti el a szűrőket?

(#29) hackeeeee válasza D.Orion (#28) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Ha nem mered teljesen 50-50-ben tankolni, akkor kisebb arányban is elég, arra, hogy "hogy tetszik a motornak". Próbára elég ígyis, de max érdemes guglizni, hogy hasonló autót hogy mint használnak. :)

Nah jó én innentől csöndbe maradok. :D Mert nem is az Én cikkem, na meg F1 van. :D

Továbbá ténylegesen mindenki azzal megy, amivel Ő maga akar, és ami a saját véleménye szerint megéri. :)

[ Szerkesztve ]

Véleményem szubjektív...

(#30) djbahool válasza Enszuke (#1) üzenetére


djbahool
senior tag

Azért nem gázra, mert az 200e HUF körül lett volna, valamint akkor eltűnt volna az amúgy sem nagy csomagtartóm.
Az tény hogy mivel a gáz üzemanyag litere az E85-től is olcsóbb, de én nem megyek annyit évente, hogy az nekem megérje.
Plusz, nem is volt hirtelen +200ezres keretem rá.

(#31) Giot válasza hackeeeee (#23) üzenetére


Giot
addikt

THX a linket kolléga!

(#32) hackeeeee válasza Stirlitz (#26) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Továbbá, csak már nincs szerk. Most kaptam azt az infót, hogy eta átalakító mellé már nem tudsz gázt berakni, elvileg. Szal a 2 együtt már nem megy. :)

És lehet bármit mondani, etánál a megtérülési idő jóval kevesebb, gáznál ez legalább 2 év, hanem több.. Ha nagyobb a tartály, akko mégtöbb, plusz helyet is elvesz a kocsiból..Tehát ha nicns nagy csomagtartód, akkor a gáz eleve bukó.

@Giot: Nincsmit. :)

[ Szerkesztve ]

Véleményem szubjektív...

(#33) D.Orion válasza hackeeeee (#29) üzenetére


D.Orion
veterán

Thx, hát következő tankolásnál lehet 25%-ot adunk az e85-nek. Azt kiderül mi lesz, ha tetszik neki akkor 50-50. Thx az infót és nézzük az F1-et, már megya felvezető,van aki kádból nézi. :DDD

(#34) djbahool válasza Giot (#12) üzenetére


djbahool
senior tag

Teljesítményben azt tapasztalom, hogy alsó fordulaton nyomatékosabb. Pl. városban lazán elmegy 50km/h-val 5. sebességben.

hackeeeee: Pillangószelep ki lett takarítva, és már a szerelő is javasolta, hogy néha azért egy kicsit menjek benzinnel is.
Az üzemanyag szivattyú remélem nem fogja megadni magát, bár benne van a kalapban, de nem kötelező.

(#35) hackeeeee válasza D.Orion (#33) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Próbát megér. :) Ha meg nem tetszik a motornak, akkor kihajtod belőle, és ennyi. :)

Jah, milyen jó egyeseknek. :DDD

@djbahool:Akkor rendben. :) Szivattyú az nem 100%, hogy megadja magát, de érdemes rá figyelni. :K

Véleményem szubjektív...

(#36) Stirlitz válasza hackeeeee (#32) üzenetére


Stirlitz
senior tag

Miért is nem lehet a kettőt berakni egymás mellé? Gyere, tekintsd meg a kocsim. ;] Továbbra is mondom, ilyet állítani, hogy 2év legalább a megtérülési idő...... Ha legalább km-hez kötnéd, de hogy évhez... 2év alatt borzasztó sok km-t lehet megtenni. Céges kocsik ennyi idő alatt kb 150000km körül tesznek meg átlagban. Nézzük akkor az üzemanyagárakat. Ma délelött Pécsett ua-nál a kútnál mindhárom üzemanyag: 95ös benzin 346Ft/L ; E85 243Ft/L ; LPG 180 Ft/L. Innét meg matek. Etanol kisebb átalakítás, kisebb költség elsőre, LPG nagyobb átalakítás, nagyobb költség elsőre, amikor meg tankolni kell, akkor az LPG az E85nél is olcsóbb jóval. Nem azért írok mert szeretnék vitázni, de ez tény.
Ezek a tapasztalataim. Mielött jőn a kérdés, mivel foglalkozom, gázautószerelő technikus vagyok, és forgalmazzuk a bioetun-t is. Ezen a kivűl saját kocsimban is használom mindkettő üzemanyagot. No offense! Mindenki azt használ amit akar, de valótlant ne állítsunk. Jó etanolozást! :)

(#37) GReddy


GReddy
tag

Keserűség a benzinárak miatt??? 2.0 16V gyári húzott 136 lovas cucc... 10-12liter/100, de rúgtam már bele 15-öt. De inkább ez, mint egy ilyen (bocs má') kávédaráló... Ebben a szar Mondeoban legalább nagyjából elférek, és elég kevesen hagynak ott vele. De kinek a pap, kinek a paplan..

Dominate the woods... The Bowhunter.

(#38) Stirlitz válasza GReddy (#37) üzenetére


Stirlitz
senior tag

Tudod, kinek mi fér bele. Örülj neki, hogy gond nélkül kitudod fizetni a benzin árát. Sokunknak kell sporolni, az etanol is egy ilyen lehetőség. Ezért nem kell lenézni a másikat. És ha a 3henger, akkor mi van? Főleg, ha nem hitelre vette. ;] Igaza van, az ővé, nem a banké, nem vállalta véletlen sem túl magát.

(#39) zazahoho válasza Stirlitz (#38) üzenetére


zazahoho
őstag

ott a pont :K

Az idő nem magnószalag, amit oda-vissza lehet tekerni. (...) Az idő itt van. Használd ki.

(#40) BloodyEddie válasza GReddy (#37) üzenetére


BloodyEddie
őstag

No offense, de nem az ilyenek szokták okozni a baleseteket? :)

(#41) FoxiestFox válasza BloodyEddie (#40) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Ők a donorok és a donorcsinálók egyben. ;]

(#42) Stirlitz válasza FoxiestFox (#41) üzenetére


Stirlitz
senior tag

Leírta, ebben elfér. Meg jobban is megy. Ezért választotta, és bevállalja cserébe a nagyobb a fogyasztást. Nem biztos, hogy felelőtlenül vezet. De csak mert van akinek kisebb a kocsija, nem kell egymást bántsuk miatta. Ez nem erről szól.

[ Szerkesztve ]

(#43) aXXon válasza Stirlitz (#42) üzenetére


aXXon
senior tag

A stílusából és a hozászólásából következtetve a többieknek lehet igaza... "(bocs má')"

"Van, amikor azt hiszed rosszabb már nem lehet. Erre két dolog mindig rácáfol: a Firefox és a magyar kormány ;)" - bartucc // ''Ember Te asztán nem kímélsz senkit, odab@szol a fílingnek!'' by Lev Andropov

(#44) Stirlitz válasza aXXon (#43) üzenetére


Stirlitz
senior tag

:R

(#45) lezso6 válasza bmwsan (#6) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Most se időm se energiám nincs leírni mindet, de gondolj már bele, hogy mennyi káros hatása van a fosszilis üzemanyagoknak illetve mennyi a repcének. :U

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#46) Shad0w


Shad0w
senior tag

Látom vannak itt szakértők is. Akkor megkérdezném, hogy mi van a benzintank rozsdásodásával és azzal, hogy a motor szigetelését kikezdi az alkohol? Igen, tudom, hogy ez kevés autót érint, de hol tudom megnézni az autó leírásában, hogy érintett-e, vagyhát mennyire kell erre figyelni? (1.2 Fabia)

[ Szerkesztve ]

(#47) Router válasza bmwsan (#6) üzenetére


Router
őstag

Igen csak azt elfelejtetted, hogy az etanol égésekor az a CO2 szabadul fel amit a növények a levegőből kötöttek meg nagyrészt és nem a föld alatt lapultak fosszilis tüzelőanyag formájában. :U

www.reballing.hu/forum

(#48) Stirlitz válasza Shad0w (#46) üzenetére


Stirlitz
senior tag

A Te kocsid (Fabia), műanyagtankos, műanyag üzemanyag vezetékkel szerelve. Ez a probléma téged nem érint. 50-50be használhatod az etanolt átalakító nélkül. Ha tisztán etanolal szeretnél járni, "átalakító" kell. Melyik 1.2-es motor van a kocsidban? A 6szelepes 40kw-os, vagy a 12szelepes 47kw-os? Üa rendszer ugyanaz, csak a befecskendező szelepek mások a hengerfejen kívül.

(#49) f27 válasza bmwsan (#6) üzenetére


f27
aktív tag

kicsit az elejénél vagyok még :DDD
azért én megsúgom hogy a etalon feltaláloja biodisellel megy már4 és nemsokára azt is piacra vágja! a munkagépek a kamionok már tesztként biodiselel megy feltalálogyártónknál :)!
anyit érdemes tudni az etalonról hogy kétüteműbe nem jó! kissebb 4ütemű motorok sem mennek vele!
etalon használata közben a gép 20-30lovat veszít!
tehát egy 110lovas autónál még jó ez a veszteség de kisebnél már nem anyira!
én egy FIAT -nál használom! számítogép ráált autómatik nem kellet semmi kütyü!
télen nagyon nemlehet majd használni még átalakítóval sem mert igaz nagyobb az oktáv száma de nem robbanik akkorát hiába adagol belőle többet!
midezek ellenére ha hoszú távon megy valaki nagyon megéri csak ezt tankolni a kocsiba! melegen már minden autó megeszi :)

[ Szerkesztve ]

(#50) Shad0w válasza Stirlitz (#48) üzenetére


Shad0w
senior tag

40kW-os.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.