Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
norbert1998
veterán
Azta**rva
Milyen autó ez, hogy 7,9 óra a vezérléscsere?
Egy rendes szakszervíz MAXIMUM 2 óra alatt megcsinálja. Még mi is összehoztuk otthon 1,5 órából krokodil emelőn, az UDVARON (K9K824 1.5 dci, Megane 2, az előző kocsim, ekkor már, és azóta is öcsém tulajdonában)
Vagy ennyire el lehet ásva a motor, hogy nem lehet benne vezérlést cserélni normális módon?
[ Szerkesztve ]
norbert1998
veterán
Legyen
De nem is 8...
norbert1998
veterán
Tegnap este mentünk volna két barátommal és a barátnőinkkel étterembe 7 órára, hogy az egyik barát bemutassa az új barátnőjét. Este hatkor hív az én barátnőm, hogy megállt az autója. Teljesen kétségbe van esve, meg minden. Kiderült, hogy egy órányira van szombathelytől, este hétre értem oda hozzá.
Vittem diagot, szerszámokat, a nyolcas út szélére. Meg persze vontató kötelet, bika kábelt.
Hibakód ugyanaz, múltkor: holtpont jeladó.
Na bakker... Hát az új szenzor nem lehet rossz. Kábelt mozgatni fentről. Indítás próba. Semmi. Mozgatni újra, egyszer csak a kezemben maradt. O hogy rakná teherbe egy talicska aprómajom. Emelő, haspáncél első két csavarja le, vissza dug, működik.
Nem pattant be múltkor a biztosító fül és kinyomta a tömítés meg a vibráció. az étterembe nem értünk oda.
norbert1998
veterán
Aranyosan felajánlotta, hogy meghív enni, amiért megcsináltam az autóját, én meg aranyosan mondtam neki, hogy az én hibám volt a hiba jelentkezése
norbert1998
veterán
Utübbi kérdésedre a wheelsize vagy tyresize oldal (talán .com véggel?) lehet a válasz.
(#90426) norbert1998 válasza tothjozsi96 (#90423) üzenetére
norbert1998
veterán
Talán az ablakok pozícióját felejtHETte ki Rob. Nem emlékszem, hogy nekem kellett-e azt újra tanítani. Azonban volt olyan meglepetés még 2-esnél, hogy pl. a napi számlálót nem felejtette el jó pár perc alatt sem.
norbert1998
veterán
Tegnap megkíséreltük az öreg 2-es Megane futóművét újjáéleszteni. Nem jártunk sikerrel.
Egyrészt, kurv@ rozsdás minden rohadt csavar. A bölcső tartó kis lemez gyakorlatilag a megszűnés határán van. Másrészt: A talpas gömbfej a kocsiban 16-os, szinte minden eladó darab a vasbajuszban 18-as volt. Szóval ma pánikszerelés lesz, mert holnap felülök a repülőre és egy hétig itthon se leszek.
Van valami módja annak, hogy bontás nélkül megtudd, milyen gömbfej van a kocsiban?
Mot nézem: alvázszám alapján egy harmadik típust, 17,2 mm mérettel dob ki, ami megint hülyeség, 16-os kell bele, az is alig jött ki, kifejezetten invazív módszerekkel.
Meglepő módon, a kormányösszekötőkkel nem volt nagy harc. Egész könnyen kettévált a kettő, valamint a belső is egész könnyen ki tudtuk hajtani. Viszont sajnos az új egy picivel bucibb, és a célszerszám már nem hajtja el így
A Xenon szintezőt milyen néven lehet keresni?
[ Szerkesztve ]
norbert1998
veterán
Csak a felsőre. Lengőkarral egybeszerelve vettem meg. A bal lengőkar nem volt vészes amúgy, az az oldal összességében jó állapotú volt, de a jobb lengőkar az gatya volt nagyon, talpas úgy lötyögött, mint a fene. És azt hiszem, azon nem is volt cserélhető.
(#90460) norbert1998 válasza norbert1998 (#89838) üzenetére
norbert1998
veterán
Topikgazdák:
Azt hiszem, én nem kerültem be az összefoglalóba. Bekerülhetek? A jelölt bejegyzés felett lesz a leírás is elvileg.
Tegnap kicseréltük végre az öreg Megane futóművét. Volt szopás rendesen a rozsdával. Sajnos az ABS szenzor tartó lemez annyira szét van rohadva, hogy nem képes megtartani a szenzort. Keresnem kell majd ilyet mindenképp. Próbáltam eszkábálni, de mindhiába.
Bal oldala egész rendebn volt, de a jobb oldali lengőkar és annak minden eleme gyakorlatilag halott volt. A belső hátsó szilent ki is esett a helyéről, miközben a talpast meg kisujjal lehetett körbe dengelengezni.
Most meg vihetem SOS futóműállításra, mert alsó hangon 5 fokot kitér mindkét kerék szétfelé az egyenestől.
norbert1998
veterán
norbert1998
veterán
Mondjuk csapággyal együtt annyira nem gatya, mint amit az X8R-esek mondtak, hogy kormányököllel együtt csere 1000 euróért Akkor kibaxxuk a csapágyat, ennyi.
Alternatív megoldás:
[link]
Ez nem ugyanaz véletlen? Hátsónak írja, de az elsőről meg senki nem beszél
(#90466) norbert1998 válasza tothjozsi96 (#90465) üzenetére
norbert1998
veterán
Van. Ha az autó feléled, akkor van. Ha az elektromos kézifék vagy a rádió kijelző és, akkor van. 99%
norbert1998
veterán
Autóbérlés fenn forgás volt. Olcsó Focus helyett drága 2021-es Qasqai lett. Nem volt nekik a foglalt Focus, de felár nélkül megkaptuk a két kategóriával és háromszor drágább Nissan-t. 1.3 tce lágy hibrid, manuál, 140 ló, full extra (bőr, vezeték nélkül AA, napfénytető, szabad kéz, szerintem ledes fényszóró, elektromos kézifék, 360 fokos kamera felük nézettel. Csak a kormány van a rossz oldalon, ami.... Nem teszi egyszerűvé az ismerkedést.)
norbert1998
veterán
Mit látunk?
norbert1998
veterán
Sejtettem, hogy erre gondolatok. A kép alapján mindkettő túl van reagálva szerintem, bőven 🤣
norbert1998
veterán
1.6 még a Megane-ba is édes kevés nekem. Neked lehet elég. De hogy a nagy dögbe kevés, az biztos.
2.0 tCe úgy tudom, elég faja motor. 2.0 dCi szintén, gyakoribb is, bár dízel, hátránya, hogy keveset eszik
norbert1998
veterán
Abba meg ne is áltassuk magunk, hogy az 1.3-1.4 majd keveset eszik. A nálunk lévő lágy hibrid Qasquai 1.3 országúton, kis várossal beveri a 8.6-ot, városban a 11-et dugó nélkül. Ez nagyon rossz és nagyon messze van a gyári adatoktól. (7,6/6,8/6)
norbert1998
veterán
1.2 2018-ig volt. Elvileg javította a Renault a hibát 2016-ban, egyes források szerint megszűnt a hirtelen motor halál ezekben már, mások szerint semmi változás.
A 0.9 kissé más tészta. Abba nem robban be a szelep a koksztól, mert nem közvetlen befecskendezős és közel se kokszol annyira. Legjobb tudomásom szerint.
De hogy ezek mennyire jellemzőek... Vegyél nagyobb turbó vagy szívó motort, vagy dízelt. Aztán nem lesz gondod vele.
(#90588) norbert1998 válasza osztszoroz (#90587) üzenetére
norbert1998
veterán
A váltó alján lesz egy szenzor, meg fogod ismerni.
norbert1998
veterán
Sikerült a turbó csere. Nem lett tökéletes, egyszerűen nem megy össze a katalizátor csonk és a turbó ház, most kifúj ott... Kicsit.
De az autó szerintem már ettől is érezhetően jobban megy.
norbert1998
veterán
A motor megbízható, nincs sok baja, de lomha és relatív sokat eszik az szerintem. Alapvetően nem-versenyzőknek azért ajánlható. DE szerintem (!) ez a konkrét autó egy potenciális pénztemető. AA... rendszám és 199 ezer km? 100+%, hogy tekert az órája, onnantól meg még kitudja, mivel akarnak lehúzni. Lehet, hogy az autó nem szar, de ezt mindenképpen nézesd át valaki hozzáértővel. Vagy vegyél olyat, aminek L, M kezdetű rendszáma van. Ezek csak magánvélemények.
[ Szerkesztve ]
norbert1998
veterán
Nem azt mondtam, hogy ki kell zárni, csak hogy szinte biztosan tekerve volt. Barátnőm autója is AA és az is biztos tekerve volt. A 2003-as 1.9 dCi kacsaseggű.
norbert1998
veterán
Kikérem magamnak, ágyból szakértettem!
Nem kérdeztem le az autót. A hírdetésben 199 ezer volt, AA rendszámmal. Ebből elég nehéz nem tekertre gondolni. Minden bárgyú kereső ember úgy űllítja be, hogy 200000 a max, így mindent 190 és 200 közé tekernek be.
norbert1998
veterán
És tudod mit? Ezt lehet, hogy megvenném
Bár azért az 508 ezer igen sok, de ez biztos nem városi
Munkatársam is így vett Focus-t 2015-ből pár éve, flottás volt, 280 ezer km-rel, és gyakorlatilag amúgy hibátlan az autó. Nem zörög, nem rozsdás, nem kopott se belül, se kívül, motorikusan is patika. Ők is hosszú távokra járnak vele. Hétközben Szombathelyen belül csak, de majdnem minden hétvégén mennek Vácra vele. Évi 2-3 olajcseréjük van.
norbert1998
veterán
1.4 tCe-ről nem tudok semmit, de ez nekem gyanúsan olcsó
Aztán lehet ennyibe mennek, de furcsállnám, hogy a 2.0 tCe kupé majdnem dupla ennyit érne.
norbert1998
veterán
Turbócsere utáni első padló. Persze még nem volt elég meleg a motor, de ezt már csak az idő előtti leszabályzáskor vettem észre
Szerencse, hogy az autó okosabb, mint én.
[ Szerkesztve ]
norbert1998
veterán
Az 1.2-vel nem javasolt az autóvétel. 2017 vagy utáni elvileg már elfogadható döntés, előtte viszont, főleg, ha rövidtávú városi használatok voltak, akár már 70 ezer km-nél kuka lehet a motor.
norbert1998
veterán
17-től elvileg felbővítették a dugattyúkban az olajvisszafolyó furatokat, ezáltal a hosszú olajcserével és rövid távokkal szarabbá váló olaj nem szorul meg a lefolyás előtt, nem kokszolja be a lehúzógyűrűket, amivel televeri a olajjal az égésteret is, elcsámcsogva az amőgy is kicsi olajtöltetet. Ezen kívül volt egy szoftvermódosítás is, aminek köszönhetően elvileg nem csökken le annyira az égéstérben a szívás alatt a nyomás, ezáltal szintén nem szippantja úgy fel a motorolajat a dugattyú felől, elcsámcsogva azt.
Volt valami karternyomás szituáció is, ez talán a lekokszolt olajgyűrűk miatt csökkenő kompresszió hozománya, amitől megnőtt a kartergáz mennyisége, valamint a karter olajgőz mennyisége is, ami ráégett a szívó szelepekre a közvetlen befecskendezés hátránya miatt (nem mossa a szelepeket a benzin). A ráégett koksztól a szelepek egyszercsak eltörtek, berobbantak az égéstérbe.
Jellemzően a városban használt autókon történik ez, amikor felmennek autópályára, kb 50 és 70 ezer km között.
Valamint a hirtelen megnőtt olajfogyasztás miatt a vezérlés is képes bekotlani.
Egyébként a kokszosodásra egy olajlecsapató jó megoldás lehet, de a fogyást akkor is nagyon figyelni kell. Mikor a számítógép jelzi a digitális szintmérőn, hogy kevés a szint, akkor már túl késő. És szigorúan tízezer.
norbert1998
veterán
pEdIg Az NeM iS eGyKeTtŐ!
norbert1998
veterán
Alapesetben a lambdaszonda jelének ugrálása nem probléma.
norbert1998
veterán
Ajjaj, már megint az olajban futó szíj téma
Voltunk az Opelban még egyetem alatt gyakorlaton, ott is elő lett adva, hogy ez mekkora királyság, mert ötvözi a láncos és a szíjas előnyeit!
-Ő, oké. Az mi is? Nem kap be dolgokat a szíj, ha hiányos a burkolat, meg nem nyúlik meg csörög a lánc?
-Hát kb igen.
-Oké, és az olaj nem öli meg a gumit? Mert meg szokta.
-Hááát... Rá kell nézni minden olajcsere esetén a szíj állapotára!
-Hmm. És akkor mennyi ideig bírja a szíj, ha ilyen gyakran nézni kell? Lehet kuka két olajcsere alatti időnél?
-Háát, nem kizáárt, ezért kell ellenőrizni.
-Okéé. És azt hogy lehet? Benézel az olajbetöltőn?
-Hát nem egészen, mert messze van egymástól. Spéci szerszámmal kell benyúlni és mérni vagy bontani kell burkolatot.
-Oké. Tehát ez egy szar, ami a 20-40 ezer km alatt tönkremehet, elszakad a fenébe, és még csak jelet se kapsz csörgés formájában az állapot romlásáról. A lehulló darabkákat meg megeszi az olajpumpa szűrője. Miért jó ez a hülyeség? [ekkor már egy egész terem mérnökhallgató röhögött az idióta érvélseken]
-Csak higgyétek el hogy jó.
Riiiiight.
Valami ilyesmi beszélgetés ment le ott, tényleg totálisan hülyének néztük őket, és sajnos igazunk is lett, hogy f@szság. Ez kb 2020-ban volt, amikor már bőven kellett legyen tapasztalat ezekről a szemetekről.
norbert1998
veterán
Nem is láttam még nagyon olyan autót. Úgy kipróbálnám
norbert1998
veterán
Hát, nem tudom, hogy tudsz ebből viszonyítani, de 178 cm, 80 kg.
Twizzy-t vezettem már, abban elfértem
norbert1998
veterán
Sok nem látszik, de ha jól értem a képeket, ezen néhány műanyag alkatrészed ment csak el. Merevítő, motorháztető maradt, így a bontóplázán nézz színben passzoló lökharítót meg lámpát, talán más nem is kell. Ha szerencséd van, bőven 100 ezer alatt megúszod. De az első pár szavamra ismét felhívnám a figyelmed.
norbert1998
veterán
Vagy egy 4K60fps nem listázott youtube videó Az S22-vel bőven lehet ilyet csinálni
norbert1998
veterán
Ott a jobb oldali lemeznek az elmászása kissé kellemetlen, azt vissza kell egyengetni, az nem cserélhető darabja az autónak, viszont ha jól látom, nem is épp egy struktúrális, biztonságtechnikai elem, hanem csak egy tartóvas. Vissza kell egyengetni, lökhárító, lámpacsere, kb 100 ezer alatt meg kell álljon, továbbra is azt mondom így a fotelból.
norbert1998
veterán
Na, brutális gyomorrontással, de azért volt ma is szerelgetés
Havernak toronycsapágyat kellett a kettes Lagunában kidobni, nekem motortartó kellett felül (az új is egy szar, sajna az egész konstrukció rossz, de csak kibontás után láttam meg). Majd kb. egy év múlva, ha elromlik, lesz véve a kínálat másik végéről egy. Konkrétan nincs a gumi a külső házzal össze galvanizálva, gyakorlatilag lötyög benne.
Jobb oldali új stab pálcát is kidobtam, Febi helyett bement egy Monroe, végre csend van a kocsiban a kormány tekerésekor.
norbert1998
veterán
Vettem kerekeket barátnőnek
Meg vettem lökhárítót magamnak
norbert1998
veterán
Japán kerékdőlést kapott wagen, hogy igazán nagy jaminak tűnjek az utakon
norbert1998
veterán
Szerintem 1.5 dci, a vezérlés és a szerszáma alapján.
[ Szerkesztve ]
norbert1998
veterán
Tegnap délután megkapta a kocsi a chiptuningot. ~245 lóerő lett.
Nagyon durva. Olyan előrelépés, mint az 1.5 dci után a 2.0 tce.
És nincs bug, nincs fura dolog, egyszerűen működik és kegyetlen erős. M3/1 coupe testhez ez egy 650-es túra motor két fővel egyenértékű súly lóerő arány. Ami motor 3,5 alatt van százon egy emberrel.
norbert1998
veterán
Persze, természetesen. A motor már megtanított tisztelni a teligáz fogalmát. Most itt is ez következik.
(#90852) norbert1998 válasza lsebestyen (#90842) üzenetére
norbert1998
veterán
Motorhangban lehet, hogy pályán az 1.6 keményebb dió lesz, mint az 1.5, ezt ki kellene próbáld.
Mondjuk amiket diablo mond, annyit ZABÁL az 1.6 110 lóerővel, mint az okosított 2.0 tCe 240 lóerővel, az elég beteg
norbert1998
veterán
Ezért szerepelt a lehet szó, és hogy próbálja meg a kolléga
norbert1998
veterán
Biztos sokat számít a szigetelés is, és a motor karaktere is. Az enyém 2900-at forog 130-nál hatosban, 134 körül 3000-et. Nem zavaró pályán a motorhang, de ültem már sokkal sokkal halkabb autóban is, sokkal magasabb sebességnél is.
norbert1998
veterán
Hülyének hülyén hangzik, de elhiszem
Nekem a leghalkabb a Tesla Model S volt, ráadásul FL előtti. 240-nél úgy tudtam beszélgetni a háátsó ülésen ülővel, mint egy bármilyen másik autóban 70-nel
norbert1998
veterán
Kicseréltük tegnap párom kocsiján a jobb első kerékcsapágyat. Alig bírtuk az új talpas gömbfejet kiszedni, mire rájöttünk, hogy a stab pálca lustaságból benthagyása szivat minket.
Terveztem, csináltam fullos csapágy kihúzó szettet, különböző bucikkal és "pohárral", M20-as csavarhoz. Hát a bucik (nagy és vastag "alátétek"), úgy hajlottak be, mintha muszáj lenne. Az M20-as csavart meg nem tudtuk elég erősen húzni, hogy megindítsa egyáltalán a csapágyat. Nah mondom bakker, ütni kell a csavart, a feszítés és az ütés majd megindítja a berohadt csapágyat. Már a kezemben a kalapács, erre haver:
"Hallod, amúgy most jut eszembe, van hidraulikus présünk is"
"És ezt meddig akartad titkolni előlem?"
Onnantól úgy ment minden, mint a zsírozott villám. Rendes nagy teljesítményű, 3 fázisú elektromos préssel pikkpakk kiment, bement minden. Csapágy tökéletesen muzsikál, de figyelmetlenségünkben a csere apropóját okozó ABS szenzor tartó kicsit megrongálódott, így épp nem látja el igazán a feladatát Bár most egyelőre úgy néz ki, hogy helyén van, nincs habkód, van ABS, ASR és ESP a kocsin.
Cserébe mikor vitte vissza a haver a csarnokból a raktárba a krokodilt, nyomott egy akkora seggest a jégen, hogy az autóban ülve is megijedtem
norbert1998
veterán
Ha Szombathely, akkor pedig rám.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Lexar NM790 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7400-6500 MBs - Eladó!
- WD BLACK SN770 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 5150-4850 MBs - Eladó!
- iPad Pro M2 (gen) 512GB wifi 11" ÚJ 2025.04.10. Apple Care+
- VivoBook S15 S521EA 15.6" FHD IPS i5-1135G7 Iris Xe G7 8GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv gar
- DELL rack keret 1000 mm mély 24U magas eladó