Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#90315) norbert1998 válasza Gergello (#90305) üzenetére


norbert1998
veterán

Azta**rva :DDD
Milyen autó ez, hogy 7,9 óra a vezérléscsere? :W
Egy rendes szakszervíz MAXIMUM 2 óra alatt megcsinálja. Még mi is összehoztuk otthon 1,5 órából krokodil emelőn, az UDVARON :W (K9K824 1.5 dci, Megane 2, az előző kocsim, ekkor már, és azóta is öcsém tulajdonában)
Vagy ennyire el lehet ásva a motor, hogy nem lehet benne vezérlést cserélni normális módon?

[ Szerkesztve ]

(#90323) norbert1998 válasza rob210 (#90318) üzenetére


norbert1998
veterán

Legyen :)
De nem is 8...

(#90367) norbert1998


norbert1998
veterán

Tegnap este mentünk volna két barátommal és a barátnőinkkel étterembe 7 órára, hogy az egyik barát bemutassa az új barátnőjét. Este hatkor hív az én barátnőm, hogy megállt az autója. Teljesen kétségbe van esve, meg minden. Kiderült, hogy egy órányira van szombathelytől, este hétre értem oda hozzá.

Vittem diagot, szerszámokat, a nyolcas út szélére. Meg persze vontató kötelet, bika kábelt.
Hibakód ugyanaz, múltkor: holtpont jeladó.

Na bakker... Hát az új szenzor nem lehet rossz. Kábelt mozgatni fentről. Indítás próba. Semmi. Mozgatni újra, egyszer csak a kezemben maradt. O hogy rakná teherbe egy talicska aprómajom. Emelő, haspáncél első két csavarja le, vissza dug, működik.

Nem pattant be múltkor a biztosító fül és kinyomta a tömítés meg a vibráció. :W az étterembe nem értünk oda. :O

(#90369) norbert1998 válasza rob210 (#90368) üzenetére


norbert1998
veterán

Aranyosan felajánlotta, hogy meghív enni, amiért megcsináltam az autóját, én meg aranyosan mondtam neki, hogy az én hibám volt a hiba jelentkezése :)

(#90391) norbert1998 válasza kcsa (#90389) üzenetére


norbert1998
veterán

Utübbi kérdésedre a wheelsize vagy tyresize oldal (talán .com véggel?) lehet a válasz.

(#90426) norbert1998 válasza tothjozsi96 (#90423) üzenetére


norbert1998
veterán

Talán az ablakok pozícióját felejtHETte ki Rob. Nem emlékszem, hogy nekem kellett-e azt újra tanítani. Azonban volt olyan meglepetés még 2-esnél, hogy pl. a napi számlálót nem felejtette el jó pár perc alatt sem.

(#90441) norbert1998


norbert1998
veterán

Tegnap megkíséreltük az öreg 2-es Megane futóművét újjáéleszteni. Nem jártunk sikerrel.
Egyrészt, kurv@ rozsdás minden rohadt csavar. A bölcső tartó kis lemez gyakorlatilag a megszűnés határán van. Másrészt: A talpas gömbfej a kocsiban 16-os, szinte minden eladó darab a vasbajuszban 18-as volt. Szóval ma pánikszerelés lesz, mert holnap felülök a repülőre és egy hétig itthon se leszek.

Van valami módja annak, hogy bontás nélkül megtudd, milyen gömbfej van a kocsiban?
Mot nézem: alvázszám alapján egy harmadik típust, 17,2 mm mérettel dob ki, ami megint hülyeség, 16-os kell bele, az is alig jött ki, kifejezetten invazív módszerekkel.

Meglepő módon, a kormányösszekötőkkel nem volt nagy harc. Egész könnyen kettévált a kettő, valamint a belső is egész könnyen ki tudtuk hajtani. Viszont sajnos az új egy picivel bucibb, és a célszerszám már nem hajtja el így :)

A Xenon szintezőt milyen néven lehet keresni? :B

[ Szerkesztve ]

(#90444) norbert1998 válasza rob210 (#90443) üzenetére


norbert1998
veterán

Csak a felsőre. Lengőkarral egybeszerelve vettem meg. A bal lengőkar nem volt vészes amúgy, az az oldal összességében jó állapotú volt, de a jobb lengőkar az gatya volt nagyon, talpas úgy lötyögött, mint a fene. És azt hiszem, azon nem is volt cserélhető.

(#90460) norbert1998 válasza norbert1998 (#89838) üzenetére


norbert1998
veterán

Topikgazdák:

Azt hiszem, én nem kerültem be az összefoglalóba. Bekerülhetek? :D A jelölt bejegyzés felett lesz a leírás is elvileg.

Tegnap kicseréltük végre az öreg Megane futóművét. Volt szopás rendesen a rozsdával. Sajnos az ABS szenzor tartó lemez annyira szét van rohadva, hogy nem képes megtartani a szenzort. Keresnem kell majd ilyet mindenképp. Próbáltam eszkábálni, de mindhiába.

Bal oldala egész rendebn volt, de a jobb oldali lengőkar és annak minden eleme gyakorlatilag halott volt. A belső hátsó szilent ki is esett a helyéről, miközben a talpast meg kisujjal lehetett körbe dengelengezni.
Most meg vihetem SOS futóműállításra, mert alsó hangon 5 fokot kitér mindkét kerék szétfelé az egyenestől. :W

(#90461) norbert1998


norbert1998
veterán

Ez lenne az az alkatrész, az a rozsdás lemez. Nem is találok belőle...

Netes kép :)

(#90464) norbert1998 válasza rob210 (#90463) üzenetére


norbert1998
veterán

Mondjuk csapággyal együtt annyira nem gatya, mint amit az X8R-esek mondtak, hogy kormányököllel együtt csere 1000 euróért :DDD Akkor kibaxxuk a csapágyat, ennyi.

Alternatív megoldás:
[link]
Ez nem ugyanaz véletlen? Hátsónak írja, de az elsőről meg senki nem beszél :D

(#90466) norbert1998 válasza tothjozsi96 (#90465) üzenetére


norbert1998
veterán

Van. Ha az autó feléled, akkor van. Ha az elektromos kézifék vagy a rádió kijelző és, akkor van. 99%

(#90480) norbert1998


norbert1998
veterán

Köszönöm :)

(#90506) norbert1998


norbert1998
veterán

Autóbérlés fenn forgás volt. Olcsó Focus helyett drága 2021-es Qasqai lett. Nem volt nekik a foglalt Focus, de felár nélkül megkaptuk a két kategóriával és háromszor drágább Nissan-t. 1.3 tce lágy hibrid, manuál, 140 ló, full extra (bőr, vezeték nélkül AA, napfénytető, szabad kéz, szerintem ledes fényszóró, elektromos kézifék, 360 fokos kamera felük nézettel. Csak a kormány van a rossz oldalon, ami.... Nem teszi egyszerűvé az ismerkedést.)

(#90533) norbert1998 válasza rob210 (#90527) üzenetére


norbert1998
veterán

Mit látunk?

(#90536) norbert1998 válasza Szoszo94 (#90534) üzenetére


norbert1998
veterán

Sejtettem, hogy erre gondolatok. A kép alapján mindkettő túl van reagálva szerintem, bőven 🤣

(#90548) norbert1998 válasza vzsryl (#90546) üzenetére


norbert1998
veterán

1.6 még a Megane-ba is édes kevés nekem. Neked lehet elég. De hogy a nagy dögbe kevés, az biztos.

2.0 tCe úgy tudom, elég faja motor. 2.0 dCi szintén, gyakoribb is, bár dízel, hátránya, hogy keveset eszik ;)

(#90550) norbert1998 válasza szebe (#90549) üzenetére


norbert1998
veterán

Abba meg ne is áltassuk magunk, hogy az 1.3-1.4 majd keveset eszik. A nálunk lévő lágy hibrid Qasquai 1.3 országúton, kis várossal beveri a 8.6-ot, városban a 11-et dugó nélkül. Ez nagyon rossz és nagyon messze van a gyári adatoktól. (7,6/6,8/6)

(#90560) norbert1998 válasza vzsryl (#90556) üzenetére


norbert1998
veterán

1.2 2018-ig volt. Elvileg javította a Renault a hibát 2016-ban, egyes források szerint megszűnt a hirtelen motor halál ezekben már, mások szerint semmi változás.

A 0.9 kissé más tészta. Abba nem robban be a szelep a koksztól, mert nem közvetlen befecskendezős és közel se kokszol annyira. Legjobb tudomásom szerint.

De hogy ezek mennyire jellemzőek... Vegyél nagyobb turbó vagy szívó motort, vagy dízelt. Aztán nem lesz gondod vele.

(#90588) norbert1998 válasza osztszoroz (#90587) üzenetére


norbert1998
veterán

A váltó alján lesz egy szenzor, meg fogod ismerni.

(#90589) norbert1998


norbert1998
veterán

Sikerült a turbó csere. Nem lett tökéletes, egyszerűen nem megy össze a katalizátor csonk és a turbó ház, most kifúj ott... Kicsit.

De az autó szerintem már ettől is érezhetően jobban megy. :C

(#90596) norbert1998 válasza Zol01 (#90594) üzenetére


norbert1998
veterán

A motor megbízható, nincs sok baja, de lomha és relatív sokat eszik az szerintem. Alapvetően nem-versenyzőknek azért ajánlható. DE szerintem (!) ez a konkrét autó egy potenciális pénztemető. AA... rendszám és 199 ezer km? 100+%, hogy tekert az órája, onnantól meg még kitudja, mivel akarnak lehúzni. Lehet, hogy az autó nem szar, de ezt mindenképpen nézesd át valaki hozzáértővel. Vagy vegyél olyat, aminek L, M kezdetű rendszáma van. Ezek csak magánvélemények. :B

[ Szerkesztve ]

(#90602) norbert1998 válasza gabor9991 (#90597) üzenetére


norbert1998
veterán

Nem azt mondtam, hogy ki kell zárni, csak hogy szinte biztosan tekerve volt. Barátnőm autója is AA és az is biztos tekerve volt. A 2003-as 1.9 dCi kacsaseggű.

(#90606) norbert1998 válasza gabor9991 (#90605) üzenetére


norbert1998
veterán

Kikérem magamnak, ágyból szakértettem! ;]

Nem kérdeztem le az autót. A hírdetésben 199 ezer volt, AA rendszámmal. Ebből elég nehéz nem tekertre gondolni. Minden bárgyú kereső ember úgy űllítja be, hogy 200000 a max, így mindent 190 és 200 közé tekernek be.

(#90609) norbert1998 válasza gabor9991 (#90608) üzenetére


norbert1998
veterán

És tudod mit? Ezt lehet, hogy megvenném :K
Bár azért az 508 ezer igen sok, de ez biztos nem városi :)

Munkatársam is így vett Focus-t 2015-ből pár éve, flottás volt, 280 ezer km-rel, és gyakorlatilag amúgy hibátlan az autó. Nem zörög, nem rozsdás, nem kopott se belül, se kívül, motorikusan is patika. Ők is hosszú távokra járnak vele. Hétközben Szombathelyen belül csak, de majdnem minden hétvégén mennek Vácra vele. Évi 2-3 olajcseréjük van.

(#90620) norbert1998 válasza Zol01 (#90619) üzenetére


norbert1998
veterán

1.4 tCe-ről nem tudok semmit, de ez nekem gyanúsan olcsó :o :B
Aztán lehet ennyibe mennek, de furcsállnám, hogy a 2.0 tCe kupé majdnem dupla ennyit érne.

(#90623) norbert1998


norbert1998
veterán

Turbócsere utáni első padló. Persze még nem volt elég meleg a motor, de ezt már csak az idő előtti leszabályzáskor vettem észre :)
Szerencse, hogy az autó okosabb, mint én.

[ Szerkesztve ]

(#90627) norbert1998 válasza Zol01 (#90626) üzenetére


norbert1998
veterán

Az 1.2-vel nem javasolt az autóvétel. 2017 vagy utáni elvileg már elfogadható döntés, előtte viszont, főleg, ha rövidtávú városi használatok voltak, akár már 70 ezer km-nél kuka lehet a motor.

(#90629) norbert1998 válasza forceberg (#90628) üzenetére


norbert1998
veterán

17-től elvileg felbővítették a dugattyúkban az olajvisszafolyó furatokat, ezáltal a hosszú olajcserével és rövid távokkal szarabbá váló olaj nem szorul meg a lefolyás előtt, nem kokszolja be a lehúzógyűrűket, amivel televeri a olajjal az égésteret is, elcsámcsogva az amőgy is kicsi olajtöltetet. Ezen kívül volt egy szoftvermódosítás is, aminek köszönhetően elvileg nem csökken le annyira az égéstérben a szívás alatt a nyomás, ezáltal szintén nem szippantja úgy fel a motorolajat a dugattyú felől, elcsámcsogva azt.
Volt valami karternyomás szituáció is, ez talán a lekokszolt olajgyűrűk miatt csökkenő kompresszió hozománya, amitől megnőtt a kartergáz mennyisége, valamint a karter olajgőz mennyisége is, ami ráégett a szívó szelepekre a közvetlen befecskendezés hátránya miatt (nem mossa a szelepeket a benzin). A ráégett koksztól a szelepek egyszercsak eltörtek, berobbantak az égéstérbe.
Jellemzően a városban használt autókon történik ez, amikor felmennek autópályára, kb 50 és 70 ezer km között.
Valamint a hirtelen megnőtt olajfogyasztás miatt a vezérlés is képes bekotlani.

Egyébként a kokszosodásra egy olajlecsapató jó megoldás lehet, de a fogyást akkor is nagyon figyelni kell. Mikor a számítógép jelzi a digitális szintmérőn, hogy kevés a szint, akkor már túl késő. És szigorúan tízezer.

(#90632) norbert1998 válasza Dyno (#90631) üzenetére


norbert1998
veterán

pEdIg Az NeM iS eGyKeTtŐ! ;]

(#90644) norbert1998 válasza janez89 (#90642) üzenetére


norbert1998
veterán

Alapesetben a lambdaszonda jelének ugrálása nem probléma.

(#90682) norbert1998 válasza rob210 (#90679) üzenetére


norbert1998
veterán

Ajjaj, már megint az olajban futó szíj téma :DDD

Voltunk az Opelban még egyetem alatt gyakorlaton, ott is elő lett adva, hogy ez mekkora királyság, mert ötvözi a láncos és a szíjas előnyeit!

-Ő, oké. Az mi is? Nem kap be dolgokat a szíj, ha hiányos a burkolat, meg nem nyúlik meg csörög a lánc?
-Hát kb igen.
-Oké, és az olaj nem öli meg a gumit? Mert meg szokta.
-Hááát... Rá kell nézni minden olajcsere esetén a szíj állapotára! :B
-Hmm. És akkor mennyi ideig bírja a szíj, ha ilyen gyakran nézni kell? Lehet kuka két olajcsere alatti időnél?
-Háát, nem kizáárt, ezért kell ellenőrizni.
-Okéé. És azt hogy lehet? Benézel az olajbetöltőn?
-Hát nem egészen, mert messze van egymástól. Spéci szerszámmal kell benyúlni és mérni vagy bontani kell burkolatot.
-Oké. Tehát ez egy szar, ami a 20-40 ezer km alatt tönkremehet, elszakad a fenébe, és még csak jelet se kapsz csörgés formájában az állapot romlásáról. A lehulló darabkákat meg megeszi az olajpumpa szűrője. Miért jó ez a hülyeség? [ekkor már egy egész terem mérnökhallgató röhögött az idióta érvélseken]
-Csak higgyétek el hogy jó.

Riiiiight. :)

Valami ilyesmi beszélgetés ment le ott, tényleg totálisan hülyének néztük őket, és sajnos igazunk is lett, hogy f@szság. Ez kb 2020-ban volt, amikor már bőven kellett legyen tapasztalat ezekről a szemetekről.

(#90700) norbert1998 válasza rob210 (#90693) üzenetére


norbert1998
veterán

Nem is láttam még nagyon olyan autót. Úgy kipróbálnám :DDD

(#90704) norbert1998 válasza rob210 (#90702) üzenetére


norbert1998
veterán

Hát, nem tudom, hogy tudsz ebből viszonyítani, de 178 cm, 80 kg.
Twizzy-t vezettem már, abban elfértem :DDD

(#90711) norbert1998 válasza PofaJenö (#90708) üzenetére


norbert1998
veterán

Sok nem látszik, de ha jól értem a képeket, ezen néhány műanyag alkatrészed ment csak el. Merevítő, motorháztető maradt, így a bontóplázán nézz színben passzoló lökharítót meg lámpát, talán más nem is kell. Ha szerencséd van, bőven 100 ezer alatt megúszod. De az első pár szavamra ismét felhívnám a figyelmed.

(#90713) norbert1998 válasza rob210 (#90712) üzenetére


norbert1998
veterán

Vagy egy 4K60fps nem listázott youtube videó :) Az S22-vel bőven lehet ilyet csinálni ;)

(#90717) norbert1998 válasza PofaJenö (#90716) üzenetére


norbert1998
veterán

Ott a jobb oldali lemeznek az elmászása kissé kellemetlen, azt vissza kell egyengetni, az nem cserélhető darabja az autónak, viszont ha jól látom, nem is épp egy struktúrális, biztonságtechnikai elem, hanem csak egy tartóvas. Vissza kell egyengetni, lökhárító, lámpacsere, kb 100 ezer alatt meg kell álljon, továbbra is azt mondom így a fotelból.

(#90740) norbert1998


norbert1998
veterán

Na, brutális gyomorrontással, de azért volt ma is szerelgetés :((( :))

Havernak toronycsapágyat kellett a kettes Lagunában kidobni, nekem motortartó kellett felül (az új is egy szar, sajna az egész konstrukció rossz, de csak kibontás után láttam meg). Majd kb. egy év múlva, ha elromlik, lesz véve a kínálat másik végéről egy. Konkrétan nincs a gumi a külső házzal össze galvanizálva, gyakorlatilag lötyög benne.
Jobb oldali új stab pálcát is kidobtam, Febi helyett bement egy Monroe, végre csend van a kocsiban a kormány tekerésekor.

(#90749) norbert1998


norbert1998
veterán

Vettem kerekeket barátnőnek :B

Meg vettem lökhárítót magamnak :C

(#90752) norbert1998 válasza Josi (#90751) üzenetére


norbert1998
veterán

Japán kerékdőlést kapott wagen, hogy igazán nagy jaminak tűnjek az utakon ;]

(#90756) norbert1998 válasza polonic (#90755) üzenetére


norbert1998
veterán

Szerintem 1.5 dci, a vezérlés és a szerszáma alapján.

[ Szerkesztve ]

(#90778) norbert1998


norbert1998
veterán

Tegnap délután megkapta a kocsi a chiptuningot. ~245 lóerő lett. :C

Nagyon durva. Olyan előrelépés, mint az 1.5 dci után a 2.0 tce.
És nincs bug, nincs fura dolog, egyszerűen működik és kegyetlen erős. M3/1 coupe testhez ez egy 650-es túra motor két fővel egyenértékű súly lóerő arány. Ami motor 3,5 alatt van százon egy emberrel. :C

(#90780) norbert1998 válasza rob210 (#90779) üzenetére


norbert1998
veterán

Persze, természetesen. A motor már megtanított tisztelni a teligáz fogalmát. Most itt is ez következik.

(#90852) norbert1998 válasza lsebestyen (#90842) üzenetére


norbert1998
veterán

Motorhangban lehet, hogy pályán az 1.6 keményebb dió lesz, mint az 1.5, ezt ki kellene próbáld.

Mondjuk amiket diablo mond, annyit ZABÁL az 1.6 110 lóerővel, mint az okosított 2.0 tCe 240 lóerővel, az elég beteg :C :U

(#90857) norbert1998 válasza rob210 (#90853) üzenetére


norbert1998
veterán

Ezért szerepelt a lehet szó, és hogy próbálja meg a kolléga :B

(#90863) norbert1998 válasza Dyno (#90861) üzenetére


norbert1998
veterán

Biztos sokat számít a szigetelés is, és a motor karaktere is. Az enyém 2900-at forog 130-nál hatosban, 134 körül 3000-et. Nem zavaró pályán a motorhang, de ültem már sokkal sokkal halkabb autóban is, sokkal magasabb sebességnél is.

(#90870) norbert1998 válasza Sirus86 (#90867) üzenetére


norbert1998
veterán

Hülyének hülyén hangzik, de elhiszem :D
Nekem a leghalkabb a Tesla Model S volt, ráadásul FL előtti. 240-nél úgy tudtam beszélgetni a háátsó ülésen ülővel, mint egy bármilyen másik autóban 70-nel :D

(#90889) norbert1998


norbert1998
veterán

Kicseréltük tegnap párom kocsiján a jobb első kerékcsapágyat. Alig bírtuk az új talpas gömbfejet kiszedni, mire rájöttünk, hogy a stab pálca lustaságból benthagyása szivat minket. :)

Terveztem, csináltam fullos csapágy kihúzó szettet, különböző bucikkal és "pohárral", M20-as csavarhoz. Hát a bucik (nagy és vastag "alátétek"), úgy hajlottak be, mintha muszáj lenne. Az M20-as csavart meg nem tudtuk elég erősen húzni, hogy megindítsa egyáltalán a csapágyat. Nah mondom bakker, ütni kell a csavart, a feszítés és az ütés majd megindítja a berohadt csapágyat. Már a kezemben a kalapács, erre haver:
"Hallod, amúgy most jut eszembe, van hidraulikus présünk is"
"És ezt meddig akartad titkolni előlem?"

Onnantól úgy ment minden, mint a zsírozott villám. Rendes nagy teljesítményű, 3 fázisú elektromos préssel pikkpakk kiment, bement minden. Csapágy tökéletesen muzsikál, de figyelmetlenségünkben a csere apropóját okozó ABS szenzor tartó kicsit megrongálódott, így épp nem látja el igazán a feladatát :W Bár most egyelőre úgy néz ki, hogy helyén van, nincs habkód, van ABS, ASR és ESP a kocsin.

Cserébe mikor vitte vissza a haver a csarnokból a raktárba a krokodilt, nyomott egy akkora seggest a jégen, hogy az autóban ülve is megijedtem :U

(#90908) norbert1998 válasza rodeo74 (#90903) üzenetére


norbert1998
veterán

Ha Szombathely, akkor pedig rám. :B

(#90923) norbert1998 válasza rob210 (#90915) üzenetére


norbert1998
veterán

Projektoros+H7 Xenon azonban nagyot megy ;]
Nem feltűnő, nem vakít, de jó.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.