Itt csak hivatalos forrásból származó információkat olvashatsz. Rajongói teóriák, egyebek ezen összefoglaló tárgyát nem képezik. Az összefoglalóval kapcsolatban bármilyen észrevételt, javaslatot szívesen látunk!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sh4d0w:] Windows Recall
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Talán majd még érdekel valakit...
A 390.65 nVidia driver-el már majdnem teljesen jól működik a játék (v1.10) HDR10 módban 1703 utáni Win10-en (érdekességképp megjegyzem, hogy a DolbyVision egyáltalán nem megy, de az amúgy is több okból hasztalan), mert újra elérhető az NVAPI féle HDR mód (mint a 378.xx driver-ekkel és/vagy a 1703-as Win10 frissítés előtt volt), de most már nem 10000, hanem 1000 nit-re állítja a rendszer HDR peak white luma metaadatot (így az agresszív rolloff-al üzemelő kijelzőkön sem lesz zavaróan/használhatatlanul sötét a játék, ami amúgy sem megy igazán 1000 nit fölé, szóval ez inkább figyelmetlenség/hiba volt eddig, hogy 10000-re volt lőve/akadva).
Az egyetlen viszonylag komoly hiba, ami még továbbra is fennáll ezzel kapcsolatban, hogy a játék HDR10 módban valamiért Limited Range RGB-t ad ki, így csak akkor passzolnak a jelszintek, ha a driver-ben Full Range RGB-re van állítva a kimeneti formátum, de a kijelzőn Limited Range RGB-re a bemeneti formátum. Ha helyesen, tehát egyformára van beállítva a driver és a kijelző is (vagy mindkettő Full vagy mindkettő Limited, ahogy kéne), akkor csak sötétszürke van fekete helyett, ami a szarutált színeket is "kimossa".
Itt persze jön egy csavar, hogy a HDMI 2.0-ba nem fér be RGB-vel 10-bit 4k-ban, YCC-vel pedig nem lehet eljátszani az említett trükköt (mert nem létezik olyan, hogy Full Range YCC), szóval ezt egy ReShade shader-el lehet orvosolni (TV->PC level konverzió), vagy esetleg most már le lehet mondani a 10 bitről, mert újdonság, hogy a 390.65 verzióban már ditherel a driver, nem csak levágja a 10 bitet 8-ra, szóval 8 bit kimenettel sincs ormótlan banding HDR10 módban. (Én a ReShade megoldást választottam, mert egyszerű volt összevonni a kijelzőkalibrálós 3DLUT-al a jelszint korrekciót egy füst alatt...).
---
Ugyanakkor... hát... nem tudom volt-e bármi értelme erre várnom a puszta kíváncsiságon túl, mert ennek örömére most elkezdtem egy friss játékot (az alapértelmezett férfi helyett most a nővel), hátha a megjelenéshez közeli verziókhoz képest sok örömteli javulást látnék, de igazából most jobban zavarnak a béna animációk és hülye válaszopciók, mint elsőre. Most valamiért nem bírtam úgy nekiugrani, hogy ne legyek vele feleslegesen is túl kritikus. Szóval nem hiszem, hogy messzire jutok ezzel.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."