Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [wapee:] Eltávozott a kis angyalom
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Bluetooth dongle-k PC / PS4 mellé
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Útvonal
Fórumok » PC játékok » Elder Scrolls IV - Oblivion - Olvasd el az összefoglalót, mielőtt írsz! (kiemelt téma)Téma összefoglaló
Hozzászólások
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m11.gif)
Dendytv
senior tag
Minor skill, major skill ezek mik is pontosan (Bocsi átlag játékos vagyok, nem nagyon értem ezeket a kifejezéseket)
Semmi sem égeti úgy a szívet, mint az üresség, ha valamit, valakit elvesztünk, mielőtt igazán ráébrednénk, mennyit jelentett nekünk. Mostanában gyakran emelem kupán hiábavaló tósztra, hogy bocsánatot kérjek attól, aki már nem hall engem: Zakra, aki fölébreztette a bátorságomat.
Itt egy elég jó összefoglaló a skillekről és fejlődésről Gyps tollából.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/f35.gif)
vajaskifli
tag
A játék magyarosítása tartalmaz egy igen terjedelmes és hasznos kézikönyvet magyarul a játékhoz rengeteg információval. Én még kinyomtattam anno azt a terjedelmes pdf-et szinesben, egy vagyon volt.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/stone.gif)
VikMorroHun
senior tag
A gond az, hogy - finoman szólva - elbaltázták a játék nehézségét. Én 2. szinten próbálkoztam a kvatchi ostrommal; jött ugye a 3 városőr segíteni, de hiába, mert lenyomtak minket, mint a bélyeget. Többször is.
A legegyszerűbb megoldás, ha lejjebb veszed a nehézségi csúszkát, amíg el nem jutsz odáig, hogy játszható legyen. Aztán ott van a szintezési probléma, amit Cucuska2 említett. Ha az elsődleges képzettségeid (bármilyen kombinációban) 10 pontot feljődnek, szintet lépsz (veled együtt pedig az ellenségek is). Viszont ha nem figyelsz arra, hogy optimális legyen a pontok elosztása (5-nél kevesebb jut valamire), akkor le fogsz maradni a szörnyekhez képest. Ezt némileg lehet ellensúlyozni a megfelelően összeállított varázslatokkal (pl. nem használsz tüzet a tűznek ellenálló lényekre, inkább villámot, de azt is csak akkor, ha előtte megpuhítottad őket (pl. érzékenység villámra 10-20%, 30 mp-ig). Hosszabb időn át tartó hatások jobbak, mint az azonnal max. pontot sebző/gyógyító hatások (bár a költségük ugyanannyi, ahogy nézegettem). Lehet idézni segítő szörnyeket/animálni a holtakat (bár a nekromanciát állítólag betiltották, mégis árulnak ilyen varázslatokat a Mágusok Céhében ). Célszerű Martint megtartani állandó követőnek (jó sokáig nem viszed vissza a Weynon apátságba), mert egész erős tud lenni, amellett, hogy halhatatlan.
Érdekesség: több taktikát is kidolgoztam, hogyan lehetne megoldani Kvatch ostromának problémáját. Az egyik az lett volna, hogy beszerzem a Lost Paladins of the Divines modból a paplovag páncélzatot, és azt hordva - remélhetőleg - nem fognak lenyomni az első csatában. Igen ám, de azt a modot 20. szintű karakterhez szabták. Az első szembejövő farkasember 405 ÉP-vel rendelkezik. Lopakodva meglőttem, 3* sebzés után lement 400(!) ÉP-re. Aztán hiába karcolgattam a kardommal, mert többet gyógyult, mint amennyit sebezni tudtam bele. (Hm, most így belegondolva, lehet, hogy ezüst fegyverrel kéne oda menni.)
[ Szerkesztve ]
Nem lehet körökre osztott módba váltani, mert a karakter halott.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m11.gif)
Dendytv
senior tag
Annyira nem vészes a dolog nálam, 1v1-ben bárkit megölök (kivéve azt a piszkos hegyi oroszlánt/tigris ((nem tudom mi pontosan )) ), 2v1-ben is hátrálással villámokkal, meg a megidézet csontvázammal. Persze heal az kell egész komoly mennyiség. 3v1 na az apszolute nem mükdöik, csinálhatok bármit. A fő skilleket húzom én is mindig.
Egy olyan kérdés, hogy csata mágusra szoktak-e nehéz páncélt rakni ? Mert lett egy egész vagány törp szettem.
Semmi sem égeti úgy a szívet, mint az üresség, ha valamit, valakit elvesztünk, mielőtt igazán ráébrednénk, mennyit jelentett nekünk. Mostanában gyakran emelem kupán hiábavaló tósztra, hogy bocsánatot kérjek attól, aki már nem hall engem: Zakra, aki fölébreztette a bátorságomat.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/stone.gif)
VikMorroHun
senior tag
Én könnyű páncéllal indultam, aztán rövid idő múlva kénytelen voltam átállni nehéz páncélra, mivel kiderült, hogy az előbbi csak dísznek jó. Érdekes, Skyrimban nincs ilyen probléma. Arra viszont érdemes figyelni, hogy a páncélzat rontja a varázslatok hatékonyságát.
Nem lehet körökre osztott módba váltani, mert a karakter halott.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m11.gif)
Dendytv
senior tag
Könnyü páncél a Mithril páncél is, és nagyon sok a védő értéke, a törp páncélt le is cseréltem, egy mithril felső páncélra, a többi pedig lánc cucok. A vicces az, hogy 2vel kevesebb a védelmi értékem így, és rengetek szabad súly hely felszabadult. Hol tudok továbbu mithril cuccokat szerezni?
Semmi sem égeti úgy a szívet, mint az üresség, ha valamit, valakit elvesztünk, mielőtt igazán ráébrednénk, mennyit jelentett nekünk. Mostanában gyakran emelem kupán hiábavaló tósztra, hogy bocsánatot kérjek attól, aki már nem hall engem: Zakra, aki fölébreztette a bátorságomat.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m11.gif)
Dendytv
senior tag
Körülbelül hány óra a fő kampány ?
Semmi sem égeti úgy a szívet, mint az üresség, ha valamit, valakit elvesztünk, mielőtt igazán ráébrednénk, mennyit jelentett nekünk. Mostanában gyakran emelem kupán hiábavaló tósztra, hogy bocsánatot kérjek attól, aki már nem hall engem: Zakra, aki fölébreztette a bátorságomat.
Kicsit függ, hogy mennyire erős vagy, de én 10-15 óránál nem mondanám többnek.
Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/stone.gif)
VikMorroHun
senior tag
Ha trükközöl, akkor meg 10-15 perc.
Nem lehet körökre osztott módba váltani, mert a karakter halott.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m11.gif)
Dendytv
senior tag
Ez a játék "elem", hogy velem együtt szinteződik és gearelődik a környezet ez nagyon érdekes Annyira nem tetszik, nincs meg az az érzésem, hogy egyre masszívabb vagyok. Plusz nem tudom azt csinálni mint minden más RPG-nél hogyha látom, hogy ide kevés vagyok akkor 3-4 szinttel később megyek oda vissza, és gyűröm le őket, mert kb egy rangon vagyunk megint. Remélem ez a Skyrim-ben nem így lesz.
[ Szerkesztve ]
Semmi sem égeti úgy a szívet, mint az üresség, ha valamit, valakit elvesztünk, mielőtt igazán ráébrednénk, mennyit jelentett nekünk. Mostanában gyakran emelem kupán hiábavaló tósztra, hogy bocsánatot kérjek attól, aki már nem hall engem: Zakra, aki fölébreztette a bátorságomat.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/stone.gif)
VikMorroHun
senior tag
A Skyrimben is veled együtt szinteződnek az ellenfelek, de ott másként oldották meg a szintlépést, ezért nem borul fel az egyensúly. Oblivionban célszerű lejjebb venni a nehézségi csúszkát. Vagy be kell szerezni egy követőt. Nekem pl. Martin sokat segít.
Nem lehet körökre osztott módba váltani, mert a karakter halott.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m11.gif)
Dendytv
senior tag
De ha lejeb veszem a nehézséget nem oldja meg ezt a gondom " Plusz nem tudom azt csinálni mint minden más RPG-nél hogyha látom, hogy ide kevés vagyok akkor 3-4 szinttel később megyek oda vissza, és gyűröm le őket, mert kb egy rangon vagyunk megint." Ez az ami nem tetszik leginkább, hogy kb felesleges a szinteződés és gearelődés.
Tavasszal végig vittem a Dragon Age Origins-t (nagyon tetszett) Valami 90úrát raktam bele és a kieg az awakens nincs számolva. Ott sokat mellék küldiztem, hogy mire mentem főszállal foglalkozni minden enemyt az íjammal egyhitelte
na az érdekes volt ott éreztem, hogy nem hiába játszottam annyit és erősödtem annyit. Itt is már mindjárt 40órám van benne, és még csak most járok ott, hogy a szektát kell felkeressem, a királyok amulettje miatt. Egy teljes elf szettben egész komoly varázslatokkal már gyengítek tűzre + hőfuvallat ami 70pont sebzés ez egész jó kombó de 2 nyavaljás goblin elintéz
Semmi sem égeti úgy a szívet, mint az üresség, ha valamit, valakit elvesztünk, mielőtt igazán ráébrednénk, mennyit jelentett nekünk. Mostanában gyakran emelem kupán hiábavaló tósztra, hogy bocsánatot kérjek attól, aki már nem hall engem: Zakra, aki fölébreztette a bátorságomat.
Goblinok minden szinten kemény ellenfelek, főleg magasabb szinteken, amikor jön 2-3 warlord.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/stone.gif)
VikMorroHun
senior tag
Nekem már az is komoly probléma, ha jön egyszerre 2-3 zombi vagy elsatnyult kobold. Viszont átnéztem az UESP hasznos varázslatok cikkét, és rájöttem, hogy remek lenne egy 1 mp-ig ható bénító varázslattal bombázni őket (+1 mp amíg felkelnek, aztán mehet a következő). Úgyhogy vettem egy ilyen varázslatot. Használni nem tudom, de sebaj, majd a Misztikus Egyetemen készítek belőle olyat, ami jó lesz. Kár, hogy nem jelenik meg a listában.
Jó, akkor fejlesszük az idézést. Arra viszonylag hamar rájöttem, hogy ha csak úgy elmondok egy területre ható fény varázslatot a sötét éjszakában, az nem fejleszt. Kell neki valami célpont, úgyhogy a fél éjszakát az egyik őr felvilágosításával töltöttem. (Miután az egyik varázsló megunta, és hajnali kettő felé elment aludni.)
Aztán arra gondoltam, hátha az a baj, hogy kevés a varázserő, úgyhogy elmentem a térkép szélére, át a megmászhatatlan hegyeken (lóval sem járható sok helyen, igazán kedvesek voltak a pályaszerkesztők), hogy a Mágus kövénél megszerezzem a +50 varázserőt adó képességet. Így már el tudnám mondani a bénítást. Naponta egyszer. A varázslat készítő listában persze így sem jelenik meg, úgyhogy még kb. 20 szintet kell fejleszteni az illúziót...
[ Szerkesztve ]
Nem lehet körökre osztott módba váltani, mert a karakter halott.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m11.gif)
Dendytv
senior tag
A lényeg hogy évezd a játékot engem 60-óra útan annyira ki tiltelt, hogy uninstalálltam
Semmi sem égeti úgy a szívet, mint az üresség, ha valamit, valakit elvesztünk, mielőtt igazán ráébrednénk, mennyit jelentett nekünk. Mostanában gyakran emelem kupán hiábavaló tósztra, hogy bocsánatot kérjek attól, aki már nem hall engem: Zakra, aki fölébreztette a bátorságomat.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/stone.gif)
VikMorroHun
senior tag
31 óra játék után megvan az 5. szint!
Valaki meg nem bírt magával, és megint készített egy dwemer léghajót. Én meg nem bírtam magammal, és megint kipróbáltam.
Nem lehet körökre osztott módba váltani, mert a karakter halott.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/stone.gif)
VikMorroHun
senior tag
... aztán nem bírtam magammal, és megcsináltam a dwemer léghajót úgy, ahogy 12 évvel ezelőtt kellett volna. Ha valakit érdekel, itt elérhető.
Nem lehet körökre osztott módba váltani, mert a karakter halott.
Most vettem észre, hogy PS Premium előfizetéssel ingyen játszható az Obli PS5-ön. Juhú, pár hónapra megint el leszek a játékkal.
Persze nem egy szétmodolt PC-s grafika, de a hangulatot jól hozza.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/vistaboy.gif)
Vistaboy
veterán
The Elder Scrolls Skyblivion (Fan Project) - Official Release Year Announcement Trailer
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222