2024. június 17., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-08-30 10:47:05

LOGOUT.hu

A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#54851) gejala válasza Abu85 (#54850) üzenetére


gejala
őstag

De ha az a kód nem jól fut GeForce-on, akkor muszáj lesz megbütykölnie, ha nem akar botrányt a megjelenéskor a 85% piac miatt. 15%-os AMD-t sokkal könnyebb elengedni.

(#54852) Alogonomus válasza gejala (#54847) üzenetére


Alogonomus
őstag

PC graphics processing unit (GPU) shipment share worldwide from 2nd quarter 2009 to 4th quarter 2020, by vendor

Az igazság valahol a kettő között lehet. Valamint a nagyjából 15 millió új konzolt, se felejtsd ki a számításból, amik szintén AMD alapúak, és szépen megdobnák a fekete vonalat, ha beleszámolnák.

(#54854) Busterftw válasza fatpingvin (#54849) üzenetére


Busterftw
veterán

A szokasos Peddie Research, ez az AIB eladott volumen alapjan.
Itt a Reddit poszt. Overall, AMD es alul Nvidia.

Ez 26-17% ugy, hogy a Navi mar masfel eve piacon van, plusz a 6000 szeria is kinn volt masfel honapot, unnepi szezonban.

A posztban ott a market share is.
Kicsit mas perspektivaban helyez par joslatot itt, mert ugyanezek voltak a joslatok a PS4/Xboxnal is.

[ Szerkesztve ]

(#54856) Busterftw válasza #32839680 (#54855) üzenetére


Busterftw
veterán

Jo lenne tudni a pontos kapacitast hogy jobb kepet kapjunk.
Ha feltetelezzuk, hogy mindent eladnak ami piacra kerul, akkor valojaban ez megmutatja a mennyit tudnak piacra dobni. AMD-nek fel kellett osztani, ugy nez ki a Radeon nem prioritas, viszont ezzel csak az Nvidia fele terelik (jol lathato modon) a jatekosokat.

RT-t es DLSS nem szamitva viszonylag kompetetitiv (RDNA1) es kompetitiv (RDNA2) kartyakkal epp marketsharet kene novelni, nem tortenelmi melypontra zuhanni, foleg amikor mindent eladnak.

[ Szerkesztve ]

(#54857) Abu85 válasza gejala (#54851) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

És mi alapján "bütykölik meg"? Ki kell azt is deríteni, hogy miért nem fut jól, és erre szükségesek olyan fejlesztőeszközök, amelyek elég sok információt elárulnak. Xboxon ez megvan, AMD-n is le lehet ásni mélyre az RGP-vel, de NV-n mire fog alapozni? Van disassembler? Nincs, de még ha lenne, akkor sincs dokumentáció, hogy használhasd. Egyszerűen az NVIDIA felkínált profilozói nem elég alacsony szintűek egy csomó dolog kiderítéséhez. Például ezeket sokáig használta az Epic Games. Aztán Radeonra váltottak a Vulkan miatt, és leprofilozták az Unreal Engine-t RGP-vel. Nyertek általánosan (még a GeForce-okra is) +15%-ot DirectX 11-ben, mert olyan hibák váltak láthatóvá, amit az NV profilozója nem mutatott.

Problémát csak úgy lehet orvosolni, ha az látszik, ez kritikus szempont. És ezen a 85%-os részesedés nem segít, ha a másik cég profilozója mutatja meg, hogy itt meg ott van pár bug a kódban.

#54853 morgyi : A D3D12 programoknál a GeForce-ok nagyobb overheadje akkor lesz igazán gond, amikor terjednek az általános felskálázó eljárások. Ott számítani fog, hogy 1440p-s képet raksz ki, de csak 720p-s képet számolsz. Nyilván ez a számítás szintjén is 720p-s igény marad. A Full HD is gond, de nem akkora, de azért pont elég nagy a különbség, hogy erre figyeljenek.
A gond inkább az, hogy ennek a problémának nincs egyszerű megoldása. Nagyon másképp működik az NV meghajtója, mint amilyen optimalizálással a játékok jönnek át Xboxról. Túl sok dolgot emulál a CPU-n a régi hardverek miatt, de eközben újraírni a D3D12 implementációt azért hülyeség, mert 2 évig minimum eltartana, és az átállás aranykorában viszel bele a rendszerbe egy rakás bugot. Nem mellesleg ez a változás a már kiadott D3D12 programokra vonatkozóan nem sokat érne. Nyilván valamelyik kezébe idővel majd beleharap az NV, csak egyelőre nem látszik, hogy melyikbe érdemes. Én a helyükben kivárnék. Reagálni már úgyis késő, és később jobban lehet dönteni.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#54858) Petykemano válasza gejala (#54847) üzenetére


Petykemano
veterán

Az AMD piaci részesedése két okból csökkenhetett:
1) Ian Cutress kiszámolta, hogy az eladótt 7-8 millió PS5-höz kb havi 10000 waferre volt szükségük. Itt 6 millió eladótt xbox-ról írnak, ami mondjuk szintén havi 8000 wafer lehet.
És hónapok óta gyártani kell a zen3 CCD-ket is a Milanhoz és a Vermeerhez, valamint a Renoirt és a Cezanne-t és erre jöttek még a gpuk
2) Az Nvidia mindent a Samsungtól vett.

Eközben mindkét cég minden gpu-t elad, amit legyárt. A piaci részesedés sokkal inkább reprezentálja azt, hogy melyik cég mennyit tud gyártani, semmint azt, hogy melyik termék mennyire kedvelt a játékosok körében.

Másrészt ha én játékfejlesztő lennék, kétszer is meggondolnám, hogy mennyire támaszkodhatok ezekre az adatokra.
Bár a JPR jelentése valóban eladásokat jelent, de játékfejlesztőként egyáltalán nem lehetek biztos abban, hogy ezek az eladások az én célközönségem kezében (gépében) landoltak.

Felróvod, hogy a Steam nem is látja az RDNA2 6000-es szériát.
A JPR jelentése szerint 2019-hez képest enyhén nőttek is az eladások (38.5m => 41.5m) - az nvidia rekord bevételeket hozott - és ezen a növekvő tortán belül csökkent az AMD részesedése elég jelentős mértékben úgy, hogy eközben az eltelt közel háromnegyed év alatt az NVidia 3000-es szériája is épphogy csak reprezentálja a magát a steam listákon.

Én ebből arra következtetek, hogy az nvidia növekvő eladásai a bányákban landolnak és hogy a JPR által kimutatott piaci részesedés egyáltalán nem biztos, hogy összefüggésben van azzal, hogy a játékfejlesztők célközönsége között milyen a penetráció.
(A jelenlegi piaci részesedés legfeljebb arra utalhatna, hogy ha beomlana a bánya, akkor miből mennyi ömlene rá a gamerekre. De nem fog beomlani a bánya)

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#54859) paprobert válasza Abu85 (#54850) üzenetére


paprobert
senior tag

Tehát akkor lehet tippelgetni, hogy milyen lesz az eloszlás a címek között amelyek

1. semmit nem hoznak. futtasd natívan a játékot.
2. semmi, csak dinamikus felbontás skálázás
3. konzolon csak DRS, csak PC-n DLSS
4. FidelityFX Super Resolution konzolokon és PC-n egyaránt
5. Konzolon és PC-n egyaránt FFXSR + csak PC-n DLSS Ultra opcióként.

Elég sok a változó az egyenletben, és jelen pillanatban nincs információ, hogy mit tud a FFXSR, illetve az elmondottak alapján jelenthet bármit.
Elképzelhető hogy ma csak egy mezei upscaling, 2 év múlva pedig már a Microsoft deep-learning technológiája lesz mögötte.

Szóval így nehéz jósolni. :) Ma az 1-es, 2-es, 3-as pontra van példa. A Dirt például biztosan a 4-es pont irányába halad, viszont a bérmotorok, mint az Unreal és a Unity a inkább a 3.-as felé tendál.

[ Szerkesztve ]

640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

(#54860) b. válasza Abu85 (#54857) üzenetére


b.
félisten

Akkor majd 1080P ről húzza fel1440P re, ilyen egyszerű. Az ember megvizsgálja melyik beállítással van több FPS . lehet a 720P -->1440P az overhead miatt kisebb FPS-t eredményez , mint az 1080P-->1440P .
Azt gondolom a következő genben visszamennek hardveres ütemezőre a probléma miatt.
Jelenleg ezekkel a VGA árakkal szerintem nem opció semmilyen 1080 P vagy az alatti játék 3-400 ezerért...
Az mellett még mindig kérdőjeles milyen lesz az Amd SR megoldása, az RT teljesítménye és hogy melyik jelent nagyobb kompromisszumot, jó lenne látni már működés közben.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#54861) Devid_81


Devid_81
nagyúr

Rumor: Radeon RX 7900 XT would be up to 3 times faster than the Radeon RX 6900 XT

Akkor ez mennyibe fog majd kerulni?MSRP $1999 street price $3999 :U

...

(#54862) Petykemano válasza Devid_81 (#54861) üzenetére


Petykemano
veterán

/találgatok/

Nincs mankó ami alapján lehetne találgatni arra nézve, hogy mitől lesz 2x80CU 2.5-3x gyorsabb/nagyobb teljesítényű.
Vajon tovább emelnék az órajeleket?
Egészen biztos persze, hogy minimum 4K-ra kell érteni a megállapítást.

Azt gondolnám, hogy az IO lapka (amiben az IF cache is van) marad 7nm-en.
Ha a Navi 21 520mm2
Ennek mondjuk 3/5-e kb a 4 Shader Engine + L2$ + Command Processor
Tehát 300mm2 megy 5nm-re, az azt jelenti, hogy mondjuk 2 x 200-250mm2 lesz a CCD
és marad egy 200(-250)mm2-es IO lapka.

Nem lesz ez azért olyan bődületesen nagy, ilyeneket az nvidia is szokott csinálni, csak egyben.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#54863) Devid_81 válasza Petykemano (#54862) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Szerintem a 3x gyorsabb ugy jonne ki hogy:
Ketszer olyan gyors lesz mert 2x annyi CU, nem tudjuk, hogy hogy skalazodik foleg VGA-nal, de tegyuk fel 100%-osan.
Es meg egyszer olyan gyors lesz az IPC+orajelek modosulasa miatt az egesz es kiadja a haromszoros novekedest.

De ez boduletes sebessegnovekedes lenne ket generacio kozott, ha igaz lenne akkor az nV elott lennenek amig az nV nem teszi rendbe az sajat MCM designjat. :U

Ezt nagyon erosen es sok szodaval fogyasztanam, maradjunk annyiban ha 50%-al erosebb lesz mar annak is orulunk majd :K

...

(#54864) olymind1 válasza Devid_81 (#54861) üzenetére


olymind1
senior tag

Az AMD lassan valami luxus gyártóba megy át :( A csóróbbakra is gondolhatnának már lassan. :U

(#54865) tisztelturam válasza olymind1 (#54864) üzenetére


tisztelturam
tag

Gondoltak azért van 2 féle konzol is , xbox és ps. Azok valóak a csoróknak :C

(#54866) Devid_81 válasza olymind1 (#54864) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Sajnos tenyleg az van, hogy maradt a konzol a koca es kis penzu jatekosoknak.
Ezek sem lesznek olcsok, majd akkor ra lesz fogva valami masra, hogy miert nem kaphatoak msrp aron :(
Persze ebben nem csak Oket tudjuk hibazatni, konkretan minden amiben aram folyik dragabb lett :O

...

(#54867) Petykemano válasza Devid_81 (#54863) üzenetére


Petykemano
veterán

Ne légy ilyen szkeptikus! Az AMD a navi-t 2020 végéhez közeledve indította útjára, idén év elején jött a kisebb változat. És még jön.

Amiről itt most szó van, annak megjelenése minimum bő egy év.
2 év alatt, csíkszélességcsökkentéssel, MCM felépítéssel hozható. És persze azt se zárjuk ki, hogy a 2.5-3x az valamilyen RT, vagy 4K helyett egyenesen 8K-ra értendő, ami több feldolgozóval értelemszerűen hozható. Nem tudhatjuk, hogy 2022-ben mi lesz a hívószó!

A kérdés inkább az, hogy 2022-re eljut-e a játékosokhoz az a teljesítmény, ami most van? Mert ha nem, akkor ugye kevesebb is elég.

[ Szerkesztve ]

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#54868) Jacek


Jacek
veterán

Alljunk már meg nem hűlyék ezek :D Büdös életben nem fog rasterban 3x gyorsabb kartyát kiadni next gennél, 50-100% között is táncikálás lenne még ha drágább is.
Mondjuk magasról kell a hypot indítani hogy maradjon belőle 50%-ék :D

(#54869) Jack@l válasza Devid_81 (#54861) üzenetére


Jack@l
veterán

A dupla gpu-s kártyáikat eddig is nagy siker övezte :D

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#54870) Raggie válasza Jacek (#54868) üzenetére


Raggie
őstag

Ha 8k-ban gondolkodunk és bekapcsolt RT-vel, akkor már reálisabb lehet ez a 3x arányszám. Így mondjuk még ezzel sem lesznek az Nvidia előtt valószínűleg... :D

Persze mindez csak jó nagy találgatás alevegőbe mert a linkelt hír semmilyen körülményeket nem említ, csak azt, hogy 2,5-3x gyorsabb. Ami így pont egy nagy semmi, mert biztosan lehet találni olyan beállítást és olyan limitációkat aminél akár a mostani generációk között is ihozható mesterségesen ez az arányszám.

Clint Eastwood FTW

(#54871) Petykemano válasza Jack@l (#54869) üzenetére


Petykemano
veterán

Ez nem fog dupla gpu-s kártyának látszódni.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#54872) Jack@l válasza Petykemano (#54871) üzenetére


Jack@l
veterán

Attól még ott lesz a hardveres összedórozás, meg a csodadriver ami majd kezeli. Úgy-ahogy.

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#54873) Jacek válasza Jack@l (#54872) üzenetére


Jacek
veterán

Es az nvidia wunderdriver jo lesz?

(#54874) Devid_81 válasza Jack@l (#54869) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Azert a crossfire alapu 2 GPU-s megoldasoktol ez tobb lesz.
Soha nem tudhatod, hogy az Infinity Cache+Fabric+ I/O mire nem lesz kepes.

A Big Navit is tobbnyire 2080Ti+15%-ra vartuk.

Ettol fuggetlenul nekem is meredeken hangzik ez a teljesitmeny ugras.

...

(#54875) Yutani válasza Devid_81 (#54874) üzenetére


Yutani
nagyúr

Kizárt ekkora teljesítményugrás. Viszont ha sikerül jól megoldani a chipletes GPU designt (ahogy a CPU-nál már megtették), akkor új korszak köszön be.

#tarcsad

(#54876) Devid_81 válasza Yutani (#54875) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Nagyon sokat tudna dobni a 4K elmenyen ha sikerulne. :K
Mert azert valljuk be oszinten az osszes eddigi genericio csak egy ideig oraig volt elegendo 4K-ra.
Nyilvan ezek utan sem fognak olyat kiadni amivel aztan a gamer 10 evig gondtalanul meglesz, de azert jo lenne ha a generacio vegen nem kellene sapadtan piogni a tesztekre amikor egy egy jatek mar csak 30-40FPS-essel szalad.

...

(#54878) Alogonomus válasza Devid_81 (#54876) üzenetére


Alogonomus
őstag

Hát igazából már a mai csillagászati árú csúcskártyák is csak a pár éves címeket tudják kihajtani 1440p mellett 144 fps fölött. A grafikailag összetettebb frissebb játékokban, mint WD:Legion, AC:Valhalla, Horizon Zero Dawn, Godfall, Cyberpunk, már 1440p-ben is vissza kell venni a grafikai beállításokból, hogy a stabil 144+ fps meglegyen. Egyes játékoknál akár medium szint alá is vissza kell menni, ami eléggé kellemetlen egy 700-900 ezres kártya esetében. 4K-ban már most a játszhatóság határát jelentő 60 fps környékén vannak az eredmények ezekben a játékokban teljes részletesség mellett, de 80-90%-os beállításokkal sem lesz hirtelen 100+ fps az eredmény. :(((

(#54879) b. válasza Devid_81 (#54861) üzenetére


b.
félisten

Ha 2x olyan gyors lenne az is szép előrelépés azt gondolom. Jó hír , csak az árak is rendeződjenek meg az ellátás is.
Nagyon helyre kell tennie a PC gaming renoméját mindkét gyártónak ez után az év után . olyat kell dobniuk, amit még nem láttunk szerintem.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#54880) Petykemano válasza b. (#54879) üzenetére


Petykemano
veterán

"Nagyon helyre kell tennie a PC gaming renoméját mindkét gyártónak ez után az év után . olyat kell dobniuk, amit még nem láttunk szerintem."

Ők most vannak nyerőben. Szerintem szerintük most van a helyén a renomé. Most már őszinte mosollyal mondják: "We love PC gaming."

Mármint...
értem ZION aggodalmát arra vonatkozólag, hogy ha tartósan ilyen árak lesznek akkor a vevők elfordulnak a piactól és majd 2-3 év múlva megnézhetik magukat. De tudjuk milyen, amikor valaki úgy érzi, nyerőben van...

[ Szerkesztve ]

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#54881) Obliterátor válasza Devid_81 (#54874) üzenetére


Obliterátor
tag

Volt egy "illető" aki alá várta...

(#54882) b. válasza Petykemano (#54880) üzenetére


b.
félisten

Tökéletesen erre gondoltam amit leírtál a második bekezdésben. A bányászat jövője adott , CPU lesz a célhardver , az ETH mögötti tizen x bitcoin együtt is gyengébb mint az ETH magában.
ha a gaming szegmens is most megrokkant és még 2-3 év múlva kijön egy Ps5 pro meg egy Xbox refresh, esetleg a Nintendo is begyorsul. Innentől nehéz lesz a piacot megtartaniuk szerintem. Persze ez csak egy vélemény, nincs jósgömböm.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#54883) Petykemano válasza b. (#54882) üzenetére


Petykemano
veterán

Azt hogy érted, hogy "A bányászat jövője adott , CPU lesz a célhardver" ?
Az ETH 2.0-ra utalsz?

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#54884) b. válasza Petykemano (#54883) üzenetére


b.
félisten

Igen a sharding rendszerre.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#54885) Petykemano válasza b. (#54884) üzenetére


Petykemano
veterán

Arra gondolsz, hogy a GPU mining kapacitást döntően az ETH1 rendszer használja el? És ha megtörténik az ETH2-re való átállás, akkor "nem lesz Mit bányászni"? Merthogy hiába van még másik többezer coin, azt nem éri meg (annyira)

Ha igen, akkor annyiban egyet tudok érteni, hogy ha a pénz az ethereumbe áramlott és a többi coin árfolyama alapján nem éri meg Azokat bányászni, akkor elméletileg tényleg csökkenhet a bányásat irányából a kereslet. Az árfolyamot nem az hajtja fel, hogy mennyien bányásszák, hanem a beáramló pénz.

Ugyanakkor az ETH1 -> ETH2 átállás nem kötelező, mégha nem is átjárható (oda-vissza) a két hálózat.
Miből gondolod, hogy a tőke (ami az ETH vonzerejét adja) váltani fog ETH2-re? Elméletileg lehetséges, hogy létezzen egy ETH2 hálózat, amit döntően azok használnak, akik tényleg fizetőészközként használják és egy ETH1, ami továbbra is tőkespekulációs cél marad és emiatt nem zuhan be az árfolyam és továbbra is megéri a régi hálózatban bányászni.

Tehát a gpu bányászat hanyatlásához két dolog kell
1) hogy az ETH tényleg annyira domináns legyen a többi coin felett, hogy kiesésével - vagyis kás coinok bányászásával - már ne érje meg
2) hogy az ETH1 felszámolódjon

De ha Valamit rosszul látok javíts ki.

És mégegy: hogy érted, hogy a CPU lesz a célhardver?

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#54886) b. válasza Petykemano (#54885) üzenetére


b.
félisten

Elkerülhetetlen az átállás, az ETH 1 a jelenlegi formájában kinőte a rendszert , ott tart , mint a Bitcoin nem rég.
Beszálltak nagyobb vállalatok , bankok, egyre több giga cég fogadja el fizetőeszközként de ehhez az ETH 1 biztonsági protokollja nem megfelelő. nagyon sürgető lett Az ETH 2 -re való átállás. A sharding láncot idén nyáron el akarják indítani, vagy talán már megy is bétában nem tudom, onnantól a nagy cégek nem fogják használni az ETH 1 rendszerét, átkonvertálják a meglévő valutát ETH 2 be és azt hazsnálják, mert egyirányú a rendszer. Ami ETH 2 az már az is marad. Minél többen szakadnak át a másik oldalra annál inkább gyorsul a folyamat az egyirányúsítás miatt. Szerintem gyors lesza váltás és akár előbb bekövetkezik, mint a bánya beszakadása ha egyáltalán lenne olyan ETH 2 nélkül...

" hogy érted, hogy a CPU lesz a célhardver?"
nem vagyok otthona bányászat világában de annak idején mintha valami olyasmiről lett volna szó, hogy az ETH 2.0 -nak prof to skate rendszer lesz az alapja ami meghatározott coinnal fog menni és minimum összeggel hogy tárcát nyiss és tulajdonképpen zárolásra adod a coinjaidat kamatért illetve hozamért ( vagy bukásért)bizonyos időre. tehát csak folyamatos internet és a kommunikációhoz szükséges bármilyen hardver megfelelhet és a tranzakciót pedig ETH 2.0 központi szervereken hagyják jóvá a validátorok.Tehát elméletileg a küldő félnél , a fogadó oldalon és a központi jóváhagyó szervereknél a GPU számítás kiesik.
Én valami ilyesmit értelmeztem, de lehet hülyeség amit írtam.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#54887) Z10N válasza Petykemano (#54814) üzenetére


Z10N
veterán

Abbol kozvetkeztetve, hogy mar majus van es sehol semmi 6600 bejelentes, de meg sima 6700 se, mar barmint el tudok kepzelni. Odaat mar kesz a 3070/3080Ti es egy honap mulva jonnek. Idokozben a 3050/Ti parosrol volt legutobb leak. Ekozben az amd-nel a szokasos tokoles megy. Bar nem mintha erdekelne. Ha kijon valamelyik megnezem a teszteket, aztan rohogok egy jot. Innentol kezdve pedig nem fog erdekelni, a scapler arazas tartos lesz a banyaszttal egyutt. A chip es alktaresz dragulas garantalt. Munkara ott a WS, jatekra konzol.

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#54888) gejala válasza Z10N (#54887) üzenetére


gejala
őstag

Minek jelentsenek be bármit is, amikor az eddigiekből is csak termékminta mennyiség készül és kb. névről lehet ismerni mindenkit, akinek 6000-es kártyája van? :DDD

Ráadásul a 6700XT-re megmondták, hogy "where gaming begins", szóval ez alatti kártyákkal ők már nem számolnak játékra.

(#54889) Devid_81 válasza gejala (#54888) üzenetére


Devid_81
nagyúr

NV politikaja sem jobb. :N
Ott van mar (jah nincs) RTX 3060 / Ti, 3070, 3080, 3090, most jon (ez se lesz) 3070Ti es a 3080Ti es mar mennek a pletykak a 3050Ti-rol is.
Teljesen felesleges barmit is papiron bejelenteni es kozben meg nincs szvsz.

...

(#54890) gejala válasza Devid_81 (#54889) üzenetére


gejala
őstag

De NV bőven gyárt ezekből, csak mindet rögtön megveszik és azért nincs.
AMD nem is gyárt szinte semennyit, mert minden más fontosabb, mint a PC dGPU-k.

Ha most hirtelen véget érne a bányászat, GeForce-al tele lennének a boltok, miközben Radeon továbbra se lenne.

[ Szerkesztve ]

(#54891) Devid_81 válasza gejala (#54890) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Ez teny, hogy nagyon keves a kapacitasuk VGA-ra.
Proci teren szerencsere mar tobb a kapacitasuk. (Ha nem is tobb, de most mar elerheto szinte az osszes CPU)
Ez a konzol+minden mas egyszerre bejelentes nagyon nem volt egy jo dontes.
Mindamellett anyagilag koszonik szepen jol vannak, csak PC user szempontbol ez most a leheto legrosszabb.
Egy kis okossaggal kihasznalhattak volna az nV kezdetei szerencsetlenseget de meg most is a banyalaz kozepen, millio VGA-t eladhatnanak...
Csak azt nem tudjuk, hogy a hatterban mi megy, nem biztos, hogy a konzolok mellett asztali fronton ettol tobbet akarnak az NV ellen. :U

[ Szerkesztve ]

...

(#54892) Petykemano válasza Petykemano (#54862) üzenetére


Petykemano
veterán

Coreteks megjelentetett tegnap egy videót, amiben újra felhívta a figyelmet arra, hogy az AMD gpu chipletei nem pont úgy fognak működni, mint a CPU esetén, vagyis, hogy IOD + x*CCD. Hanem lényegében teljes értékű lapkák kerülnek összedrtóozásra, de úgy, hogy az összedrótozottságért egy külön - cache - chiplet felel.

Elsőre furcsa. Mert azt gondolnánk, hogy hát a cache az még a memóriavezérlő előtt van, tehát az lenne logikus, ha a memóriavezérlők is ezen a lapkán lennének, a cache mögött.

Azt ami készül, azonban nem úgy kell elképzelni, mint a zen2, hanem úgy, ahogy a zen1 naples működött. Emlékezzünk, hogy ott milyen problémák merültek fel.

A két teljes értékű lapka mindegyike a teljes gpu memóriát látni fogja. De mindegyik lapkának lesznek lokális memóriavezérlői, amiken keresztül értelemszerűen gyorsan hozzá tud férni az adathoz a lokális cache hierarchia segótségével. A másik lapkához kötött, a másik lapkán található memóriavezérlőn keresztül elérhető memóriatartalnakat is látja, de ugye azzal kapcsolatban ugyanaz a probléma merül föl, mint a naples esetén történt.
A cache chiplet a chipletek közötti, vagy a szomszédos memóriaszelethez való.hozzáférést fogja felgyorsítani.

Ez valószínűleg hasonló, mint az Intel diákon látott rambo cache.

Talán a naples is lehetett volna jobb, ha a 4 lapka közé betettek volna égy cache lapkát, ami kezeli és tárolja a lapkák közötti kommunikációs tartalmat.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#54893) Alogonomus válasza gejala (#54890) üzenetére


Alogonomus
őstag

Örömteli, ha te pontos gyártási adatokat tudsz, de a Mindfactory eladásai nem a te verziódat erősítik meg. A konzolok kifutását követően az AMD látszólag tényleg felpörgette a termelést, amit az AMD kártyák árainak mérséklődésén is észrevehet bárki.

(#54894) gejala válasza Alogonomus (#54893) üzenetére


gejala
őstag

Pedig pont engem erősít meg. 4 hónap alatt eladtak 30k NV-t, meg 20k AMD-t. Ez gyakorlatilag nulla egy ekkora boltban egy ekkora országban.

A konzolok meg hova futottak ki? Tömegével állnak értük sorba az emberek, még több tízmilliót kell belőlük legyártani, hogy csökkenjen az igény.

[ Szerkesztve ]

(#54895) Busterftw válasza Alogonomus (#54893) üzenetére


Busterftw
veterán

Majd megnezzuk a Q1 hogy alakul, de lattad a 2020 Q4 9 millio vs 1,9 millio elegge az o verziojat erositik eddig.

(#54896) Petykemano


Petykemano
veterán

AMD - Computex - HPC
- Frontier
- Mi200
- Milan
- "We love PC gaming"

Az elmúlt pár év tapasztalata - számomra - az, hogy ezek az előadások a korábbi érdekes-izgalmas-bejelentős-vízióvázolós stílusból átváltottak arra, hogy az idő 2/5 részében a saját vállukat veregetve elmúlt év érdemeit sorolják, a másik 2/5 rész arra megy, hogy bemutassák, mennyire sok partnerük van és a partnerekkel is egymás vállát veregetik és a maradék 1/5 részben mutatnak valami "neszesemmi-fogdmegjól" dolgot.
Vélhetően lesz valami bejelentés, vagy utalás a mobil radeonokra.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#54897) killbull válasza Petykemano (#54896) üzenetére


killbull
aktív tag

- "We love PC gaming"

Jah ha szeretnék, a szokásos érvem, minek kell PCIe 4.0 x8 as megoldás az alsó szegmensbe mikor köztudott hogy ezek a gyengébb VGA k sokszor egy régi gép upgradelésre vannak használva.

Marketing az egész, van aki benyeli a lecsós kenyeret van aki nem!

(#54898) Petykemano válasza killbull (#54897) üzenetére


Petykemano
veterán

hányok, amikor meghallom

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#54899) Abu85 válasza killbull (#54897) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mert mobilban, amit ezek a kisebb GPU-k céloznak, akkor sem építenek ki 16 sávot, ha a GPU elméletben támogatja. Ezért felesleges szilíciumterületet pazarolni rá.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#54900) Jack@l válasza Abu85 (#54899) üzenetére


Jack@l
veterán

De szerencsere nem csak mobilba dobta be a gyarto, ahnem kozep kategoriaba is... Egyebkent mennyi sziliciumot foglal vajon egy gagyi interfesz? Sztem semmivel nem tobbet, mint a 3x16...

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.