Hirdetés

2024. június 9., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-08-30 10:47:05

LOGOUT.hu

A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#53302) #09256960 válasza #32839680 (#53301) üzenetére


#09256960
törölt tag

Szerintem elbeszélünk egymás mellett.
Ezt hozta le NV. hát Tommal akkor szószerint.

"AMD says that Smart Access Memory allows the CPU and GPU to share information across a broader PCIe pipe, but the company hasn't divulged the details of the tech fully yet. AMD merely says that the CPU and GPU are usually constrained to a 256MB ‘aperture’ for data transfers. That limits game developers and requires frequent trips between the CPU and main memory if the data set exceeds that size, causing inefficiencies and capping performance. Smart Access Memory removes that limitation, thus boosting performance due to more efficient data transfer between the CPU and GPU."
Magyarul:
"Az AMD szerint az intelligens hozzáférési memória lehetővé teszi a CPU és a GPU számára az információk megosztását egy szélesebb PCIe-csövön keresztül, de a vállalat még nem árulta el teljesen a technika részleteit."
Tehát látja a teljes memóriát de nem ezen megy a vita
ettől függetlenül ezen a csövön át kell neki pumpálni ami hovamáshova mint közvetlenül a kessbe kerül. Nyilván az NV azt mondja hogy kezelik a GPUjai a Resizeable BAR-t, de nem az a kérdés!!! Az a kérdés egy szűk keresztmetszeten kess nélkül ugyanolyan gyorsan kezeled e. És hát minden NV-s rávágja hogy persze anélkül hogy látott bármi bizonyítékot rá. Mert most NVnek is hopp az eszébejutott. Tom meg mint valami világmenváltó felfedező hozzáíródik. Ez Intel -> 6800 XT viszonylatában rendben van. Az Intel NV-t nem értem...Kérlek mutassatok bizonyítékot az azonos teljesítményre.

(#53303) b. válasza #09256960 (#53302) üzenetére


b.
félisten

"Mert most NVnek is hopp az eszébejutott"

Nvidia már használja a professzionális GPU -k nál.
A Májusban bemutatott A100 az AMD CPU val is használja. Akár mondhatnánk hogy hopp hirtelen AMD nek is eszébe jutott az után, hogy Nvidia összetársította az EPYC procival a saját gyorsítóját és kiemelte ezt a tulajdonságát, hogy támogassuk mi is.

Amúgy Linuxon állítólag minden varázslat nélkül működik, nem igényel extra hardvert, sem BIOS oldali támogatást a SAM. valószínűleg a Windows az Átméretezést nem tudja kezelni úgy , mint a Linux. [link]

A többit meg javaslom nézd meg hogy működik ez a BAR és pontosan mi a szűk keresztmetszet mert kicsit félreértelmezed szerintem már az alapvető működési elvét is. [link]

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#53304) Raggie válasza #09256960 (#53302) üzenetére


Raggie
őstag

Nem ezt jelenti egyáltalán. Ne a google fordító által lefordított magyar szövegből indulj ki mert az kb halandzsa... :D
A helyzet az, hogy ha a CPU-nak eddig szüksége volt valamire a GPU memóriájában lévő adatok közül, akkor a GPU több gigás memóriának 256 MB-ot szeletét látta csak. Tehát ha az adat nem fért bele 256 MB-ba, akkor azt 256 MB-os darabonként tudta átmásolgatni a PCI-E buszon. Most a SAM-mal az egész memóriára rálát a proci így elég egy nagy másolást csinálnia és nem kell sok kicsit. Ennyi. Nincsen semmilyen cache-ről szó sehol.

Ismétlem: a SAM-hez nem szükséges semmilyen plusz hardverelem az eddig kiderült részletek alapján.
Ettől függetlenül lehetséges, hogy nem véletlenül csinálja az AMD BIOS-ból a funkciót és nem csak egyszerűen driver-ből, mert úgy mélyebb integráció lehetséges és jobban kiaknázható. De még ez sem teljesen tiszta, mert nem tudni eleget róla.

Clint Eastwood FTW

(#53305) Jack@l válasza Abu85 (#53299) üzenetére


Jack@l
veterán

Mért nem szabvány? Gondolom tömérdek játék fog rays 4.0-t haszálni 5 éven belül...

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#53306) #09256960 válasza Raggie (#53304) üzenetére


#09256960
törölt tag

Tudtam hogy a fordításba fogsz belekötni ezért nem volt fordítás.
across a broader PCIe pipe
Mi okból nem jó a szélesebb PCI E csatornán keresztül kifejezés neki ???
Most a SAM-mal az egész memóriára rálát a proci így elég egy nagy másolást csinálnia és nem kell sok kicsit.
A valamire rálát meg a megvan az adat az nem ugyanaz. Látja hol van az adat. és ugyanúgy át kell húzni.
Én is láttam már a Fort Knox aranyát csak azt onnan ki is kellene hozni az emésztőcsövön keresztül.
Igen állíthatod a cső méretét
"Ismétlem: a SAM-hez nem szükséges semmilyen plusz hardverelem"
SAMhoz nem is . Ahhoz kell hogy utána ha kijön a szűk csövön (ami a PCI E) utána a Raggie műfordító stúdió furgonjával viszed e el, vagy AMD épített oda egy Kamion depót amivel 10 szer akkora helyen szórod ki az ismétlődő adatokat.

Bével egyetértek de ott is van egy DE hogy a PROban több a kess is.
Ami Proban működik az kicsiben nem biztos hogy fog csak nagy a népnyomás hogy NV is virítson, az hogy AMD elirigyelte a múltkori közös üzletüket az jogos, de vica versa mert NV meg CPUt akar magának :)

[ Szerkesztve ]

(#53307) #09256960


#09256960
törölt tag

Madárfüttyös jó reggelt !
Ma a kávéd mellett olvashatsz az új keynote-ról és az AGESA-ról már nem keltél hiába igaz ? :D
Csatlakozz az AMD vezérigazgatójához, Dr. Lisa Su CES 2021 előadás január 12.-én, kedden.
Na mit is mondott Abu a SAMról:
"az AMD-féle SAM az AGESA 1.1.0.0-t követeli. Abba a mikrokódba van beépítve a szolgáltatás.
Ennek az AMD szerint két előnye van. Egyrészt már így bootol be az OS, tehát nem kell az átméretezéssel törődni az OS-en belül, másrészt olyan programspecifikus optimalizálásokra is
lehetőséget ad, amelyek a szimpla resizable BAR mellett nehezen kivitelezhetők. A resizable BAR igazából minden PCI Express 3.0-s GPU-n menne. Ez egy PCI-SIG által specifikált képesség. Leginkább azért nem izgultak ennyire rá eddig, mert a WDDM 2-vel rohadt nehezen kezelhető."
Na és hogy függ ez a két dolog össze ?
Miről is lesz itt szó? egyrészt már kiszivárogtak a Ryzen 5000U Cezanne és a Lucienne mobil szériás CPU-i,
emellett AMD a Vermeer Ryzen 5000 deszktop processzorok támogatását is bejelenti a 400-as sorozatú alaplapokon egy új és hivatalos AGESA (1.1.9.0 / 1.2.0.0) firmware-en keresztül, amelyet alaplapi partnerei jelenleg zártan tesztelnek.
És emellett a RX 6700 széria bejelentése is várható.

[ Szerkesztve ]

(#53308) Raggie válasza #09256960 (#53306) üzenetére


Raggie
őstag

Továbbra sem értem milyen "kess"-re gondolsz. Kérlek fejtsd ki vagy mutass rá, hogy az hardveresen hol van és mekkora (ha már szerinted "nagyobb", mint valami más ami kissebb)!
Valamint jelenleg ez úgy merült fel, hogy a VGA-ról tud könnyebben adatokat szerezni a CPU, tehát ha a VGA-n szeretnél mutatni valami cache-t akkor eleve halott az érvelésed, mert pont arról szól a technológia, hogy ne egy kisebb egységet lásson a CPU hanem az egész memóriát. Tehát nem lehet az egész memória egy nagy cache, vagy ha így értetted, akkor meg nem értem mit nem értettél az eddigi kommentjeimben...

Ilyen szerintem egészen egyszerűen nincs. Ugyanazzal és ugyanoda másolja mint eddig, csak annyival nyer időt, hogy nem kell több kis R/W utasítás hozzá csak egy és így az a késleltetés, ami az ilyen műveletekhez fixen társul azt csak egyszer kell elszenvednie a rendszernek és nem sokszor.

Clint Eastwood FTW

(#53309) #09256960 válasza Yutani (#53254) üzenetére


#09256960
törölt tag

"wqhd max graf preset 12 gb vramot foglal ramból 17 gigát. :Y"
"10 GB mindenre elég " :))
De hogy ez nem újkeletű vita itt... akkor zokogtam el magam amikor ezt megláttam visszaköszönni.

[ Szerkesztve ]

(#53310) KillerKollar válasza #09256960 (#53309) üzenetére


KillerKollar
senior tag

(#53311) Cifu válasza #09256960 (#53309) üzenetére


Cifu
nagyúr

Azért nézz meg egy rendes összehasonlítást is: [RTX2080Ti vs. RTX3080 vs. RTX3090]
A jelek szerint egy 10GB-os kártya is szépen eldolgozik max. present-sen, és nem lesz belőle diavetítés...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#53312) Busterftw válasza KillerKollar (#53310) üzenetére


Busterftw
veterán

Hagyd, mar 50x el lett neki mondva.
Mar a 2080 8GB es a RadeonVII 16GB kartyaknal is voltak ilyen jatekok, persze hogy tobbet foglalt ha volt mibol, az mas kerdes hogy nem hasznalt annyit, es 8GB-al a 2080 gyorsabb volt mint a RadeonVII.

Egyik nap a tobb vram = tobb fps a tema, majd masnap a magasabb orajel = tobb fps.
Volt erre egy jo szo itt a topikban valakitol, "fanatik"? :N

(#53313) Abu85 válasza Jack@l (#53305) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Se a DXR 1.0, se a DXR 1.1 nem támogatja a programozható bejárást. Arra már van ígéret, hogy a Microsoft a következő körben be fogja vezetni, de addig bizonyos algoritmusok, amelyek nagy teljesítménynövekedés, és sokkal alacsonyabb memóriahasználatot eredményeznek, nem implementálhatók szabványos formában.

A Radeon Rays 4.0 használata igényfüggő. Ennek két alapvető módja van. Az intrinsics elég egyszerűen beépíthető, de nagy előnyt sem ad, tehát használni ugyan lehet, de a nyerhető extra nagyjából megáll +10-15%-nál. A programozható bejárás, ami jelentős tényező, de ahhoz nagyon sokat is kell dolgozni. Leginkább akkor éri meg egy játékban használni, ha szabványosan nagy nehézséget okoz a programozhatóság hiánya. A Godfall például erre épít. Ebből nagyjából +40-50%-nyi tempót is lehet nyerni, miközben az effekt memóriahasználatát felezheti is. Emiatt kér a Godfall RT shadows effektje 4-5 GB-nyi VRAM-ot, mert amúgy 8-10 GB-ot igényelne, csak önmagában, tehát minden más, raszterizálással kapcsolatos igény nélkül. Azért én valószínűtlennek tartom, hogy a közeljövőben olyan extrám távolságokra nem lövik majd ki a sugarakat a játékok, mint a Godfall. Nem csak memóriapazarló, de alapvetően nem is hasznos, mert alig van látható előnye. Sokkal jobb ebből a szempontból a többi játék, ahol nagyon limitált távolságra dolgozik csak a sugárkövetés. Persze a Godfall védhető azzal, hogy eléggé open world, nagyon a kültéri területek, de akkor is overkill, amit csinálnak, főleg a memóriahasználatra nézve. A Microsoft külön kiemeli, hogy a DXR-ben nincs flexibilis LOD kezelés, így nem ajánlott a sugarakat a LOD0 határánál tovább lőni, talán a LOD1 még belefér, de akkor már minden LOD1-es objektumra be kell tölteni a LOD0-t is a memóriába, mert a DXR nem támogatja a LOD-váltás a sugár kilövése után.

A Godfall alapból a LOD4-ig dolgozik, vagyis minden objektumra, ami LOD4-ig megvan a jelenetben, arra be kellene tölteni a LOD0-s verziót, emiatt lesz brutálisan memóriazabáló. A Radeon Rays 4.0 annyit csinál, hogy lehetővé teszi azt, hogy a sugár kilövése után is lehessen LOD-ot váltani, és emiatt tud memóriát spórolni. De ilyenkor is így van felépítve, hogy a LOD1-re még a LOD0-t tölti be a sugárkövetéshez, tehát minden objektum két LOD szinten van a memóriában a LOD0-n kívül. Ennek egyébként sok értelme nincs, azon kívül, hogy valamennyire még eszi a VRAM-ot, bár nem annyira, mintha minden LOD0-val lenne betöltve.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#53314) regener válasza #09256960 (#53309) üzenetére


regener
veterán

Lefoglalás =/= ténylegesen használt.

Iszonyat spameled a topikokat...

(#53315) Danex válasza Cifu (#53311) üzenetére


Danex
addikt

Mondjuk itt érdekes lenne megvizsgálni, hogy ha valós foglalás nem csak allokált ,hogy a textúrák valós felbontáson futnak-e.

Ugye ma már nem feltétlen bukik be az fps, csak szimplán csökkenhet a textúra felbontás.

(#53316) Z10N


Z10N
veterán

AMD Radeon RX 6900 XT Geekbench OpenCL score leaks

With a score of 169779 OpenCL points, the graphics card is 12% faster than RX 6800 XT and 35% faster than RX 6800 non-XT. Interestingly the RX 6900 XT features 11% more Stream Processors than RX 6800 XT and 33% more than RX 6800 non-XT, so the scaling is almost linear, as expected.

[ Szerkesztve ]

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#53317) Z10N


Z10N
veterán

PowerColor announces Radeon RX 6800 Fighter graphics card

Ipari vasak.

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#53318) Valdez válasza Z10N (#53317) üzenetére


Valdez
őstag

Így, hogy nem lehet kapni, nem tudom mi értelme bejelenteni egy terméket.

(#53319) #09256960 válasza Valdez (#53318) üzenetére


#09256960
törölt tag

De nem is az hogy bejelenteni, de ha nincs tényleg valami andögrand susmutolás a kártyákkal akkor a 6900XT a teljes értékű kártya amiből a legkevesebb lesz a gyártásnál ha nem hagysz rá CU többletet hanem ez a cu sérülésmentes példány.
Na most ha annyi kártya volt amit láttunk és annak veszem a 10%-át hát akkor azt valóban ki lehet adni egy ilyen 1000 limited edition kiadásban.

regener: Mennyire tűnik butaságnak hogy alloc-álok 2-3 Gigabájtnyi adatot és nem malloc-álom hanem heccből legyen ott, ez azért ritka nagy hoax spam valóban. Ma már a kártyák nem írnak ki Memory Out üzenetet (nem tudom talán Blenderben ki lehetne valamivel akasztani), hanem leveszi a texturát akkor is ha te nem engedélyezted ahogy Danex is írta.

[ Szerkesztve ]

(#53320) atok666 válasza #09256960 (#53319) üzenetére


atok666
őstag

Mit szeretnel "malloc-alni" egy "allocalt" adathalmazon? :U

Atok

(#53321) Jacek válasza #09256960 (#53319) üzenetére


Jacek
veterán

Azt hittem most az a mantra hogy azért nincs 6800XT mert annyira jó a kihozatal és minden megy 6900XT-nek, majd mit mondanak mért nincs egyetlen kártya sem dec8 után....
Azt nem gondoltam volna hogy nagyobb paperlaunchot tudnak össze hozni mint az NV de sikerült :D
Engem az pl nem vigasztal hogy mit kell még gyártani, leszarom..

(#53322) Jack@l


Jack@l
veterán

https://www.techpowerup.com/275538/amd-radeon-rx-6800-xt-tested-on-z490-platform-with-resizable-bar-amds-sam-enabled

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#53323) #09256960 válasza Jacek (#53321) üzenetére


#09256960
törölt tag

Hogy érted hogy nem látsz egyet se? Én mindet látom :))

[ Szerkesztve ]

(#53324) awexco válasza Jack@l (#53322) üzenetére


awexco
őstag

Tpu= fake News !

I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77

(#53326) Yutani válasza #09256960 (#53323) üzenetére


Yutani
nagyúr

Pedig nem is jó a hashrate-jük! :D

#tarcsad

(#53327) #09256960 válasza Yutani (#53326) üzenetére


#09256960
törölt tag

Semmire nem jó ? Bitcoinra pont nem de kicsik közül nincs olyan amihez igen ? Tegyük fel (csak feltételezés) MSRPben megvetted fél évig használod vagy egy évig használod mennyiért tudod eladni ? Buksz rajta?

[ Szerkesztve ]

(#53331) #09256960


#09256960
törölt tag

Most Wanted :D

(#53332) TESCO-Zsömle válasza #09256960 (#53331) üzenetére


TESCO-Zsömle
félisten

Kár, hogy senki nem fogja nézni... :DDD

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#53333) Cifu válasza TESCO-Zsömle (#53332) üzenetére


Cifu
nagyúr

Szép lenne, ha arra hivatkozva tolnának el egy ilyen eseményt, hogy aznap jön egy játék (Cyberpunk 2077), és úgy is mindenki azzal játszana inkább... :DDD

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#53334) EXA válasza Cifu (#53333) üzenetére


EXA
aktív tag

Amúgy ja, nem tudom ki az aki ezt fogja nézni és nem a CP-t nyomja majd, mondjuk lehet én, ha addig nem sikerül új kártyát beszereznem. ;]

(#53335) #09256960 válasza TESCO-Zsömle (#53332) üzenetére


#09256960
törölt tag

Nem tudom hogy mernének-e vállalni élőt a bőrkabátos meg a bőr blézeres most?
Nem a kovid miatt hanem hogy a hátsó sorból egy redneck bekiabálná hogy:
-You are killer. You killed my Christmas dreams ! :D
A Polkorrektség kedvéért Balról jobra:
Game Awards képviselet
Electronic Arts (software)
AMD még nem inteles része (Hardware)
és a Jó öreg Phil Spencer (Microsoft , Xbox)
és ez a drímtím arról fog élőben tárgyalni hogy jövőre milyen nem kapható eszközökön fogjuk játszani a jövő játékait és etc.

[ Szerkesztve ]

(#53337) #09256960 válasza #32839680 (#53336) üzenetére


#09256960
törölt tag

Nem volt meg az az esemény mikor a már Intelnél dolgozó
Raja Koduri lement kocogni a parkba a RADEON pólójába és kiposztolta ? :)
Ruhát ételt nem dobunk ki !
Meg mikor mutatták az XE fejlesztőcsapatát és a tablóképen
a közel fele AMDex tag volt...

[ Szerkesztve ]

(#53338) Cifu válasza #09256960 (#53337) üzenetére


Cifu
nagyúr

Ez esetben arra utalsz, hogy Lisa Su is az Intel felé tart? :D
(...még nem inteles része...)

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#53340) Komplikato válasza #32839680 (#53339) üzenetére


Komplikato
veterán

"Jönnek mennek. De ez egy ilyen szakma."
Ennyire nem egyszerű, hiszen pont ilyen szakmáknál alap, hogy benne van a szerződésben ha lelépnek X évig NEM dolgozhatnak hasonló (konkurens) cégeknél. És ez nem véletlenűl van így. Engem ezért lepett meg az elmúlt pár évben, hogy csak így átsuhannak A-ból B-be, oda és vissza.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#53341) Pug válasza Komplikato (#53340) üzenetére


Pug
veterán

Yepp, legutobb nekem is volt egy egy eves verseny tilalmi zaradekom. Szoval joval alacsonyabb poziciokban is bevett szokas. :K

[ Szerkesztve ]

(#53343) #09256960 válasza #32839680 (#53342) üzenetére


#09256960
törölt tag

Keller esete elég speciális, kb 20-30 tapasztalt IC tervező van a világon, őt nem tudod tartósan megfizetni, nem is lehetnek mind egy helikopteren :)

(#53344) VirsLee válasza Pug (#53341) üzenetére


VirsLee
őstag

Persze, de ezt ugye normál körülmények között nem úgy írja alá az ember, hogy utána akkor egy időre vége mindennek. Ezért szokás ellenszolgáltatást adni, ha a cég élni kíván távozáskor a korlátozással :)

(#53345) Pug válasza VirsLee (#53344) üzenetére


Pug
veterán

Persze, nem is mondtam, hogy nincs cserebe juttatas ;)
Korabbi fizetesed x szazaleka a korlatozas idejere, altalaban az 50% a bevett minimum.

[ Szerkesztve ]

(#53347) Pug válasza #32839680 (#53346) üzenetére


Pug
veterán

Iparag, ceg valogatja. Az enyem pl pofatlanul korlatozo volt, sem konkurens, sem ugyfel ceghez, plusz az adott iparagban sajat valalkozast sem egy evig.

De altalaban teljes iparagra vonatkozo korlatozast szeretnek alkalmazni, persze az adott cegkor "normalis" definialasaval. Ami az esetek tobbsegeben inkabb nagyobb reszt kizaro, mint megengedo.

[ Szerkesztve ]

(#53349) Z10N


Z10N
veterán

AMD Radeon RX 6900 XT AotS performance leaks

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#53350) #09256960 válasza Z10N (#53349) üzenetére


#09256960
törölt tag

Lineáris skálázódás failure.

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.