[link]
Praktikusan a lényeg az lenne, hogy ezek a gyári időzítések (de h honnan az info és hogyan ellenőrzöd, arra nem jött válasz).
Ahogy feljebb tolod az órajelet, romlik az időzítés.
A FAST TIMING bekapcsolásával 1 időzítéssel kisebbre váltod a GDDR6 memóriádat mint ahol a linkelt rész szerint lennie kéne.
Tehát 2150MHz-en LVL5 lenne, de FT-al LVL4-re visszavágod.
HA viszont csak 2124MHz-ig állítod - ahol máris felmerül a kérdés, hogy valós 2124MHz (ami Wattman 2136MHz) vagy 2124MHz-es beállítás Wattmanban, ami valós 2112MHz lesz csupán, de erre sem jött válasz -, akkor LVL4-en fut még a memória, és FT-al LVL3-ba kerülsz le.
Az orosz benchmarkos srác az így érte el a rekord pontját anno, neki 2124-en volt a memóriája (esélyesen Wattman 2124MHz lesz az, ami valós 2112).
A Wattman 2150MHz pedig valós 2138MHz.
Az igorslabos szöveg lényege kb az lenne, hogy
HA hagyod gyárin az MPT beállítást a memóriának, akkor a 2000MHz-el LVL3-on vagy.
A teória innentől nem egyértelmű és kísérletezést igényelne.
Az a sztori elvileg, hogy jobb az, ha gyárin hagyod, felhúzod 2150-re Wattmanban és adsz neki FT-ot, mintha MPT-ben berakod 1075-re(=2150) és úgy FT-ot, mert elviekben ilyenkor FT2-őt kéne adnod h ugyanott legyél mint gyári értékről húzott FT 2150-el.
Akinek van kedve szöszölhet vele, én egy dolgot biztosan tudok, hogy talán 950-es értéket megadva (=1900MHz) már biztosan vannak anomáliák és van h arra jössz vissza, h a desktopban szétartifactolt képpel befagyott minden.
2 órát szántam rá anno, sztem ne nyúljatok hozzá. Nekem a benchmark jobban futott 2150-re húzva FT-al, mint 2124 (valós vagy nem valós, mindkettőt néztem) FT-al. Attól még lehet h játékokban utóbbiak gyorsabbak, de én játékteszteket is 2150 FT-al nyomtam.
FT2-vel artifactom volt talán mindig, még talán MPT-ben fixált 2150MHz esetén is.
[ Szerkesztve ]