Sajna egyelőre nem úgyfest!
De nekem az 1.9 jtd-t volt alkalmam kipróbálni és elég meggyőző volt. (bár a hangja nem tetszett a turbófüttyögést leszámítva)
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Mr Dini:] Hálózati problémából kiber-versenyfeladat!
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
Gismo
addikt
StoneBridge
senior tag
Bizony, nincsenek sokan.
Tulajdonképpen az érdekelne, hogy mennyire megbízható motor, ill. mennyire költséges fenntartani mondjuk egy 2.0 TS-hez képest.
Illetve az sem egyértelmű nekem, hogy ezekben a 2.4 JTD-s mocikban (2000-2001-es évjárat) a 10 szelepes vagy 20 szelepes változat van. Néztem néhány videót és a 20 szelepesnek elég meggyőző hangja van. [link]
Esetleg nem tudtok egy oldalt, ahol az Alfa motorokról van egy összesítés?
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
Gismo
addikt
Konkrétan a hangból alig hallatszik valami. Bár 1 kellőképpen nyitott kipuffal lehet rajta okosítani.
Javaslom a www.alfaamore.hu-t és a www.italiaspeed.hu-t körbenézésre.
Ha mástnem akkor a fórumban tudsz tőlük kérdezni.
De ha nem vagy dízel fetisiszta akkor én személy szerint nem javaslom hogy dízelt vegyél. Csupán csak a hangja és amiatt hogy nem lehet úgy pörgetni mint 1 benyást.
Sokak szerint 1 igazi alfa csak benyás lehet. És ezzel egyetértek.
A megbízhatóságával amúgy nem hinném hogy baj lenne. De utána tudsz olvasni a totalcar/népítélet rovatban
A fenntartási költségeiről nemtudok nyilatkozni. De a dízel talán a nagyobb köbcenti meg a drágább üzemanyag miatt talán drágább lehet(Erősen vezetési stílus függő). de ennek utána kéne számolni.
StoneBridge
senior tag
Hi!
Köszi a linkeket.
Abban igazad van, hogy benyásnak szebb a hangja, ill. az Alfa-hoz az illik. De azért egy 3.0 V6 24V nem is 6-7 litert fogyaszt (2.4 JTD annyit).
Tulajdonképpen a népítéleteket már átolvasgattam, de jó lenne, ha valaki olyannal tudnék beszélni, akinek hosszabb ideje ilyen JTD motorral rendelkező autója van.
Ha az alkatrészek és a szervizelés is drágább a benyáshoz képest, akkor azért nem lennék annyira dízel párti.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
Gismo
addikt
Hát nézd egy dízel szervízelése mindig drágább, már csak az alkatrészek ára miatt is... meg az érzékenységük miatt is (lásd pl turbó)
De ugye egy alfától nem szabad sajnálni a pénzt. Mindenből a legjobbat és akkor meghálálja.
StoneBridge
senior tag
3000 V6 24V mit fogyaszt? Elég sok típusban ez a motor van, biztos nem lehet olyan rossz. Úgy rémlik a Kappában is ez az Alfa motor van, csak ott nem 220 LE a teljesítménye.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
fekeandras
őstag
(#508) fekeandras válasza fekeandras (#491) üzenetére
fekeandras
őstag
fekeandras
őstag
Chieftec
őstag
[link] Teljesen gyari az auto.. Az ilyen 250 re korlatozott bmwk, audik meg hasonlo szarok elbujhatnak asszem!!!
ádyz
addikt
Üdv.
Van itt Fiat Panda szakértő? Az első szériára gondolok, amit 1980-1986 között gyártottak.
Lenne egy fontos kérdésem: '84-es Pandára lehet kapni 5 sebességes váltót?
dirkE
újonc
na figy
olasz autók szarok? honnan tudod? tapasztaltad? akkormeg?
gyerekkorom óta Fiatunk van volt lesz (és nekem is) 1x nem hagyott ott minket sehol.
Ha az autószerelö aztmondja h jó, a többiek h szar akkor kinek hiszel?
meg lehet nézni h hány Fiat modell lett az év autója...és a Delta hányszor lett világbajnok...és még sorolhatnám...
ha szted szarok az olaszok akkor nem kell azt venni...kényelemröl meg annyit hogy ültetek már opel merivába vagy wagonr+ba?
Forza Italia
keszegduda
őstag
Hy!
Néhány hónapja vásároltunk egy fiat doblót 1.3 multijet JTD 85Le. Nagyon szuper autó fogyasztásra, menetstabilitásra egyszóval mindenre, de egy valami nem tetszik benne. Mégpedig az hogy kicsi fordulaton nagyon gyenge, holott a dízelek pont az alacsonyabb fordulat tartományban erősek, nyomatékosak. Többször volt úgy hogy magasabb emelkedőn nem hajlandó elindulni álló helyzetből mert lefullad, ha pedig túráztatom és eléri az 1500-as fordulatot amikor a turbó elkezd tölteni akkor pedig kikapar a kerék. Turbó lyukról halottam valamit, hogy idő kell hogy felpörgesse a kipufogógáz a töltőt, ezért lusta. Erre létezik valamiféle megoldás, orvosság hogy erősebb legyen kis fordulaton?
1500 felett nincs gond akkor bivaly erős én is meglepődtem.
Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
Gismo
addikt
Sajnos nagy és nehéz kasztnihoz kicsi motor van társítva. És az alapjárat közeli fordulaton amúgyis gyenge dízel motornak ha alapjáratról elkéne húzni 1 nehéz bódét akkor problémákba ütközik a dolog.
Ha megnézel pár tesztet, akkor sajnos kiderül a véres valóság, mégpedig hogy ezek a kis köbcentis hegyezett dízelek, nagyon nem úgy viselkednek mint a nagyobb pl 1.9jtd és társaik.
ádyz
addikt
Így van, nagy kasztni, "kicsi" motor.
Csak azt tudom javasolni, hogy pörgetni kell egy picit.
keszegduda
őstag
Igen, a kasztni elég nagy hozzá de ezt 1500 felett nem nagyon érezni, mert szabályosan repíti az autót ez a pici motor, sőt az utánfutót is elbírja lazán.
Én valami olyasmire számítottam hogy változtatnak a turbó töltésének időpontján a szerízben amikor már bejáratottnak számít az autó (15000km egyesek szerint), mert a DCI és TDI-k már alapjárat után azonnal töltenek lehet hallani töltőt hogy működik. Ezt pedig nem hallani a multijetnél, 1800-as fordulat környékén hallható, ez lehet a pici motor miatt is nem tudom.
Nyáron is történt egy érdekes jelenség. Külföldre utaztunk mégpedig Erdélybe és az oda vezető úton elég jó idő volt 30-35 fok körül és az autó néha szó szerint nem akart húzni. Folyamatosan esett a fordulat, hiába váltottam vissza és nyomtam a pedált nem csinált semmit, mintha enyhe motorfékkel ment volna az autó. Aztán rá durván 1-2 percre meglódul valami oknál fogva és húz tovább. Gyanítom hogy valamiféle motorvédelem lehet benne hogy ne terheljék túl? Elég ciki nagy forgalomban feltartani a sort, főleg kapaszkodósávon, emelkedőn...főleg Kolozsváron.
Meddig célszerű pörgetni ezeket a dízeleket, mert ugye a dízel nem szereti ha pörgetik?
Gismo
addikt
Hát ehhez a jelenséghez nemnagyon tudok mit szólni... Haveromék mondeójában ugyanez volt... de ott azér dúrvábban. Letiltott ez elektronika és vész üzembe kapcsolt a motor, de ott azthiszem a túrbó körül nem klappolt valami.
Amúgy 3500-as fordulatnál följebb nem érdemes pörgetni.
keszegduda
őstag
Akkor sajnos bele kell törődnünk a jelenségbe, de rákérdezek majd a szervizesekre hátha tudnak valamit.
Kösz a segítséget!
tomcsi23
veterán
Sziasztok!
Fiat (szak)szerviz érdekelne, hol-hova?
Albeáról van szó, a levegőztető befújó ventilátora nem megy. Több "szerelő" látta, de nem tudott rá mit mondani. Hova lenne érdemes elvinni?
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
Gismo
addikt
Ha már nem garis akkor autóvillamossági szerelőhöz!
Ha még garis akkor olyan nicns hogy nem tudnak vele mit tenni... minimum a csere! De illene még 1 elnézést is kérniük!
tomcsi23
veterán
Már nem garis. Fater elvitte egy másik márka szervizébe, ill. egy általános szerelőhöz, de vicc, ahogy hozzáálltak.
Egyik azt mondta, hogy ez olyan új kocsi (6 éves), hogy még nem ismerik. LOL
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
HEBI
senior tag
Nekem a Kappában (2.0 20V benzin SW) 3000-et 120-nál forog ötödikben, de létezik Kappában is a rövidebbik váltó amiben szintén nagyon pörög és kellene egy hatodik. Viszont azzal meg nagyon jól gyorsul a rövid fokozatoknak köszönhetően.
A csiga nem lassú állat, csak nagy a súrlódása...
mocimboa
újonc
Családi okokból sürgősen, alkalmi áron eladó Lancia Kappa 20.t.
1999(2002-es MO-i forg hely), 187ezer km.
Megkímélt állapotban.
Alcantra bőr belső, Faberakás, alufelni, Állítható kormány és ülés, digit.klíma, fedélzeti computer, motoros tükrök, stb.
Szakszervízben történt javítások : vezérlés csere, fékrendszer csere, első futómű felújítás, 1 db 100 ezeres javítás van hátra és késsz, de el kell adjuk.
Turbó tökéletes.
30-2790278
benijoco@freemail.hu
mityku
aktív tag
Üdv Mindenkinek!
Lenne hozzátok egy kérdésem. Magam Lada tulajdonos vagyok, de egy másik topicban / másik fórumon szóbakerült egy alkatrész amit Alfákba , Lancia-ban használnak, de mi is tudnánk Ladába használni.
Erről lenne szó: [link]
Az AC és a karburátor közé teszik és megakadályozza a tűszelep felesleges " berezgését" amit az AC okoz.
Már ladás körökben szó volt az úgynevezett "angol csodáról" ([link]) , csak borsos ára illetve a beszerzés lehetősége miatt, nem terjedt el.
Sajna kaptunk egy olyan infót is, hogy eme olasz kütyü, szintén borsos áru ( az angol kb 13-15.000 Ft-ba lenne, ez viszont 25.000 Ft ).
Ti mennyire találkoztatok eme szerkezettel illetve bontókba előfordul-e ( érdemes-e onnan egyáltalán elhozni).
Itt a topic linkje, ahol folyt az eszmecsere eme alkatrészről:
[link]
üdv: mityku
Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
mityku
aktív tag
UP!
Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
FlasH-BacK
senior tag
Én a karbis Alfa 75-ösön nem találkoztam efféle szerkentyűvel, de nem tűnik túl bonyolultnak. Szerintem ha találsz bontóban az is jó... ha tényleg annyit számít.
mokus1
addikt
Mik a tapasztalatok a Fiat Punto 1 1.1esel?Megbízható?Egyenlőre nekem 1 hónapja van meg és nagyon tetszik.Városban ideális pörgös.
De a motor mennyire megbízható?125000Km lesz benne nemsokára.És látszik rajta hogy nagyon karba volt tartva.
Arra milyen megoldás lehet hogy a km/ora ,,ugrál"?
aphra2
aktív tag
Ha nagyon látszik a karbantartás akkor ne aggódj, 200.000 km-ig nem lesz gond.
Puntókra úgy általában nincs sok panasz, és mindenki szereti
(esetleges elektronikai gondok meg minden tipusnál előfordulnak, pl AC pumpa megáll, vagy valamelyik jeladó megy tönkre)
Nekem Tipo-m van 180 ezerrel, és gyári a kompresszió.
A km óra nekem is ugrált, főleg télen, a spirált kiszedtem és megolajoztam-zsíroztam, ennek már 2 éve, azóta jó.
Probléma??Hát az meg micsoda?!!
mokus1
addikt
Ez a spirál a műszerek mögött van ugye?
aphra2
aktív tag
Igen, a másik vége meg a váltónál.
Probléma??Hát az meg micsoda?!!
Lejszi
senior tag
Sziasztok!
Meg tudja mondani nekem vki hogy a Grande Puntonak milyen osztóköre van a keréken és mennyi az ET száma?
Előre is köszönöm
mokus1
addikt
96os punto 55S-n van gondoltam rá hogy beszerelek fordulatszámmérős műszeregységet.Hol kapható?Valami korrekt áron?
illetve hallotam hogy van a spirálos és a elektromos megoldás.Ebbe csak spirálosat lehet tenni?
mert olcsón tudnék GT-set szerezni ami elektromos.
Avicularia
veterán
4x100 az osztókör,ET számra most nem emlékszem fejből,de már biztos kigugliztad
Lejszi
senior tag
jaja, mar megneztem et43-as. ezzel az ET szammal kapcsolatban azt kerdeznem, hogy vmennyire el lehet tole terni?meddig nem gáz? mondjuk +-3 ?
Lejszi
senior tag
Fiat Grande Punto kézikönyvre lenne szükségem.
Van ilyen vkinek elektronikus (PDF) formatumban?
Vagy a netről honnan tudnam letolteni?
thx
Avicularia
veterán
Nekem van egy offline formában.
Adatlapodon látom,hogy egri vagy,úgyhogy sajnos még lemásolásra sem tudom felajánlani.
qdak
addikt
helo!
valakinek van-e 1.6-os boxer (103le) arra lennék kiváncsi hogy menyit fogyaszt, és hogy menyire megbízhato
köszi
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
FlasH-BacK
senior tag
hi!
gondolom alfa 145-re vagy 46-ra gondolsz. nekem nincs, de úgy hallottam hogy városban olyan 8-9l kell neki. a megbízhatóság meg szinte teljesen az előző tulaj(ok) karbantartási hajlandóságától függ. de ha megkapja a rendszeres cseréket, akkor nagy baj nem lehet.
nézz szét a népítéletek között, ha még nem tetted.
üdv.
Fryskitt
addikt
Használ valaki Fiat 500-ast? Vélemények?
Ne vegyél élő nyulat Húsvétra! Az ilyenkor vett kisnyuszik 90%-a nem éri meg az egyéves kort!
Newyorker
addikt
Sziasztok!
A 159-ről mi a hír, vélemény, megbízhatóság, stb stb?
★ 🎮 ★ PS4 PSN ID.: HUN_Zoocsemege ---> ONLINE BFV
zoo8800
veterán
Németesedik, de a lelke mélyén még olasz
Sokat szidják a nem pille súlya miatt.
rip and tear, until it is done
Newyorker
addikt
jaj csak azt ne, ne németesedjen!!!
★ 🎮 ★ PS4 PSN ID.: HUN_Zoocsemege ---> ONLINE BFV
tjokai
senior tag
Hy
Most találtam a topicra, gondoltam leírom a véleményem az olasz autókkal kapcsolatban!Fiat Bravo 1.4 12V tulajdonos vagyok fél éve de életem egyik legrosszabb döntése volt,h megvettem A gatyámat is leeszi(10L-es fogyasztás, cserébe semmi teljesítmény)egyfolytában szerelőhöz hordom!Igaz, nem drága hozzá az alkatrész de a sok kicsiből jön össze a hatalmas összeg !Inkább vettem volna egy Suzuki swiftet, semmi probléma nincs azokkal!Következő autóm 99%,h japán autó lesz!!!Olasztól ISTEN MENTS !!!!
Üdv!
FlasH-BacK
senior tag
Hi.
Ha csak azért írtad ezt ide, hogy feszültséget kelts és flame-háborúba kezdj, akkor köszi, tekintsd úgy hogy nem írtam semmit.
A magas fogyasztás meg elég sokmindentől függ (út, vezetési stílus, évszak, gumik, stb.), de ha pl be van ragadva a fék, vagy rossz a lambda-szonda, régi a légszűrő, stb., akkor is megnő a fogyasztás. De a bravo amúgy is több mint 1.1 tonna ha jól tudom, úgyhogy csodát nem érdemes várni tőle.
Alkatrészből meg ugyebár aki az olcsót veszi, az számoljon vele, hogy az nem fogja a gyári minőségűnek az élettartamát hozni. És magyar viszonylatban nem lehet tudni hogy az előző tulaj(ok) mit tettek az autóba, mivel javították a rossz alkatrészeket, ha egyáltalán javították... (Jó példa erre a sok kéken füstölő Opel és egyéb német autó, mert sok észlény azt hiszi, az "sosem kop el", stb, "minek olajat cserélni évente".)
Szóval hidd el, olyan autó nincs, amivel semmi baj nincsen soha, főleg nem 10 éves kor fölött! De sok sikert a "stílusos", "kényelmes", "izgalmas" japán autókhoz!
Egyébként meg aki 1 autó alapján ítélkezik egy ország összes márkájának összes modelljéről, annak a véleményét én fenntartásokkal kezelném...
Ottoka
őstag
Nekem 159-es alfám van, 2.2 jts. Kötelező szervizek 30 és 60 ezer kilométerenként, más nem volt eddig, most 71 ezer van benne, 2006 februári. Gondolom fékbetét és gumi csere nem probkémák közé tartozik.
Annyi hogy én olajat cseréltetem 15 ezrenként, sokallom a 30-at.
Sofőr ülés kezdett kicsit nyikorogni, na azzal nem tudom mi lesz, lehet azt vhogy kicsit befújni valamivel? Rugóknál?
Enni eszik, ha nyomod neki, de akkor megy is. 185 paci szereti a zabot.
[ Szerkesztve ]
Mezőhegyes
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Lenovo 4. generációs i3-4130 sff pc, 16GB vagy 32GB rammal
- Új Bontatlan Univerzális monitorállvány, 17-27'' , VESA 100x100/75x75 UNOXAR UX-MDS-10
- HP pro 6300 SFF i5-3470 16GB vagy 32GB Rammal
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,IntelHDVga,SSD,szép állapot
- ThinkPad 13,3" FullHd IPS,10.gen.core i5(8x4,2Ghz),Vil.bill.8GB DDR4,512GB SSD,Jó akku, jó állapot