Hirdetés

2024. június 9., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) bambano


bambano
titán

Először is szerintem normális, hogy egy alkatrész időnként elromlik.
Másodszor az már határeset, vitatkozás tárgya lehet, hogyha azért romlik el az alkatrész, mert a tervezéskor nem vizsgáltak meg minden helyzetet, és tervezési hiba teszi tönkre az alkatrészt.

A valódi probléma szerintem az, hogy 5 kiló vasdarab cseréje gazdasági totálkárt jelent. Mi a bánatos franc kerül többszázezer forintba egy lendkeréken? miért dolgozhat egy szerviz KILENCVEN százalékos alkatrész árréssel hosszú távon? mi a rosseb kerül egy injektoron 150 rugóba, ami akkor válik különösen "olcsóvá", ha kiderül, hogy minden hengerben van és cserélni kell?

Meg lehetne még sorolni a szabályozás árdrágító hatását is... meg az ostoba lobbikét, amik közül nem egy, nem kettő szépen visszaütött... csinálj kisköbcentis turbó motorkat,mert az milyen jó. hát nem lett jó. mindenkinek tudnia kellett volna, hogyha felnyomod a sűrítési végnyomást, elszáll a nitrogénoxid. meg csinálj hengerenkénti közvetlen befecskendezést egr/agr szeleppel, attól lesz tuttira totálkáros a motorod.

szerk: és tényleg nem lesz 10 éves autó az utakon, csak relatíve kevés viszonylag új, aki ki tudja fizetni, meg jó sok öreg csoroszlya, amikben még nincsenek ilyen vackok.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#2) tope


tope
addikt

(#3) DonElvis válasza bambano (#1) üzenetére


DonElvis
tag

+1

"A valódi probléma szerintem az, hogy 5 kiló vasdarab cseréje gazdasági totálkárt jelent. Mi a bánatos franc kerül többszázezer forintba egy lendkeréken? "

Hozzáteszem nem egy hűdebonyolult dolog ez a kettős tömegű lendkerék. Roppantmód csodálkoznék, ha nem lenne erre szakosodott vállalkozás, aki megoldja a problémát a tizedéből.

Azt viszont nem gondolom, hogy ez a kettős tömegű lendkerék téma direkt szivatás az autógyártók részéről. El kell azt fogadni, hogy a gyártók 3, max.5 évre terveznek autót. Az első tulajdonos boldogabb helyeken 5 évig tuti nem használ egy autót, 3-4 évente cseréli újra. Ezek az autók kerülnek utána olyan szegényebb országokba mint miénk. Itt még elgurulnak pár évet, aztán jönnek a bajok. De ez nem azt jelenti, hogy ezek az autók szarok csak azt, hogy ennyi évre tervezték őket.

Ami nem számít, az nem érdekel

(#4) Lauda


Lauda
félisten

Tipus, hasznalat modja es vezetesi stilus fuggo meddig birja a kettostomegu. Eppen emiatt tartom butasagnak, hogy tervezik az elettartamot. Esszeruleg ezeket ekkora elettartamra lehet eloallitani. Aki latott mar ilyet tudja, hogy nem papirbol van, eleg eros, vaskos szerkezet. Az a 7-800 ezer nem tudom hogy jott ki neki, szimpla marhasagnak tartom. Ahhoz egy roncsot kellene venned.

[ Szerkesztve ]

(#5) kentucky


kentucky
őstag

Nekunk most volt csere, ba mar a kuplungot meg a kinyomocsapagyat is csereltek ne kelljen mar megegyszer megbontani :D

(#6) emvy


emvy
nagyúr

Persze, hogy tervezik az elettartamot. Viszont az osszeeskuves-elmeletekkel szemben nem az a cel, hogy X idoben elromoljon, hanem hogy X ideig ne romoljon el.

Tehat a mernok a koltseg es elettartam kozott nyilvan kompromisszumot kell hoznia. Tehat az mondjak, hogy minimum 150e km-t birnia kell a kettostomeguek 95%-anak, es ezt a leheto legolcsobban kell hozni.

Mi ezzel a problema?

while (!sleep) sheep++;

(#7) nemlehet


nemlehet
őstag

Azt felejtik el sokan, hogy a gyártónak nem érdeke, hogy te használtan megvedd és utána még időtlen időkig jó legyen. Mivel ez nem szempont a tervezésnél ezért még az is igen kedvezőnek mondható, hogy 3-5 éves életcikluson túl még 2-3-4 évet simán elmegy komoly meghibásodás nélkül.

Szerintem ebben semmi szándékos szivatás nincsen. Plusz 2 misi az 6700 euró. Az nem éppen nagy pénz nyugaton, tehát az, hogy itthon egy 2 milliós használtautó drágának számít megint egy helyi sajátosság.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#8) Mbazsika válasza kentucky (#5) üzenetére


Mbazsika
tag

200eKm-nél volt meg a csere (1.6hdi, 9hy), alkatrész 130eFt (tárcsa, szerkezet, csapágy, kettőstömegű), 40eFt munkadíj. Ha csak hagyományos kuplung lett volna (a 90 lovas verzióba az van), akkor -60eFt. Nem 600-800eFt.

(#9) Cathfaern válasza emvy (#6) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Alapvetően az a probléma, hogy nincs választási lehetőség. Nem tudod azt mondani, hogy neked nem kell a mindenféle extra meg teljesítmény, csak hosszú távon is megbízható és olcsón karbantartható autót szeretnél. Vagy cseréled pár évente az autót, vagy viszed folyamatosan szervízbe, vagy próbálsz vadászni egy jó állapotban lévő régi swiftet (nyilván kicsit sarkítok... )
De azt se tudod mondani, hogy fizetnél egy 5 millás autóért 7 millát, cserébe strapabíróbb felépítésű legyen.
Ugyanez a gond a biciklik terén is, ami drága az azért drága, mert könnyű / extrákat tud / versenyre való. Emiatt hamar kopik rajta minden, kényes és drága karbantartani. Ami nem kopik gyorsan, az meg az alsókategória, és azért ezt meg is érezni rajta.

(#10) D1Rect


D1Rect
félisten

A környezetvédelmi előírásoknak egyre nehezebb megfelelni.
De nyugi, az elektromos autókban nincs kettőstömegű.

"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."

(#11) Stanlee válasza Mbazsika (#8) üzenetére


Stanlee
őstag

Szakszervizben eleg gyorsan eszement arakat hoznak ki bizonyos javitasokra. Meg 2013-ban volt egy ceges Ford Focusom, dizel. Neha olyan volt, mintha elment volna neki az ereje. Bevittem az egyik bp-i Ford szervizbe, megneztek es kozoltek, hogy ez most akkor fel misi, itt irjam ala es megcsinaljak.

Kertem oket, hogy adjak ide a jegyzokonyvet (hibakodokat), ami alapjan kikalkulaltak az arat, ugy, hogy kifizetem nekik a hibakereses dijat, mivel ekkora osszegu javitas eseten meg kell kernem mas cegektol is az ajanlatot. Persze hogy nem adhattak ki meg penzert sem a hibafelmeresrol keszult lapot. A vegen megjavitotta egy markafuggetlen szerviz, kevesebb, mint negyedebol.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#12) emvy válasza Cathfaern (#9) üzenetére


emvy
nagyúr

De, van ilyen auto. Peldaul Mitsubishi Lancer 1.6 szivo fapad. Veszik? Nem.

Amit irsz, arra nincs piaci igeny.

Bringaknal egyebkent szerintem nincs igazad, egy mai 105-os szett agyonver egy 10 eves Dura Ace-et, es tartosabb is.

[ Szerkesztve ]

while (!sleep) sheep++;

(#13) bitpork válasza D1Rect (#10) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Mi köze a kettőstömegűnek a környezetvédelmi előírásokhoz? :U

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#14) commanDOS


commanDOS
senior tag

A közel 20 éves TDI motoros Audikban is van kettőstömegű lendkerék, akkor hogy jön ki a 7-8 év, ami után mindenki letolja a szakadékba? Sajnos lett egy kopó-fogyó alkatrésszel több. Cserébe az utastérbe nem jut annyi vibráció a hajtáslánc többi elemét sem éri annyi dinamikus terhelés=hosszabb az élettartamuk. Nyilván a mérnökök meghatározzák azt a minimális élettartamot, amit egy alkatrésznek túl kell élnie, de nem azt, hogy maximum mennyi időt bírjon ki.

Kihelyezett tőke visszaáramoltatási szociális ügyintéző: pénzbehajtó :)

(#15) #56573440


#56573440
törölt tag

Nem évekre terveznek még mindig. Futásteljesítményre is elég nehéz, mert rohadtul nem mindegy hogy ki használja, hogy és hol. Egy modernebb dízel is elfut irdatlan sokat, de simán letérdel ha folyamatosan városban alacsony fordulaton dugózva vagy hidegen kényeztetik, forró turbó alól kirúgják a motort, etc.

Egyébként meg a környezetemben csak azt látom, hogy az új is elromlik, pl a családban elég rég csak új kocsik vannak, a márkaszervizben hagyott összegeket elnézve inkább kettőstömeget cserélnék mint ott évente olajat, és akkor hol van még az a pár apróság amit nem fed a garancia, pl futómű, hogy a casco-ról ne is beszéljünk...

Mindig megy a nyígás, hogy jaj hát meghalt a dízelemben a turbó, a kettőstömeg, a befecskendező, a magas nyomású szivattyú, pedig alig 120k km-el vettem 8 évesen német nyugdíjastól. Hogy 300+ van valójában benne, és ennek megfelelően kéne karban tartani, és úgy alapvetően kezelni a tényt, hogy ez egy használt autó, ami nem levegővel megy, és jellemzően kopó-fogyó alkatrészek végtelen egyvelege... És nem a sarki Pistával dolgoztatunk, akinek a telephelyén a swinttől az f30-as bimmerig minden van...

Egyébként ha már nyígás akkor nem olyanok miatt kéne ami tény és nem összeesküvés elmélet? Ezek pl nem mai darabok már jellemzően, de az újaknál is tudnak irdatlan meredek dolgokat alkotni a mérnökök.

A villanykörte meg továbbra is a legnagyobb baromság mint példa.

[ Szerkesztve ]

(#16) lezso6 válasza #56573440 (#15) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

"A villanykörte meg továbbra is a legnagyobb baromság mint példa.'

A konteó alternatív tény. :U

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#17) Blindmouse válasza bitpork (#13) üzenetére


Blindmouse
senior tag

TDI-ben van kettőstömegű. TDI rossz, értem? Le lett tesztelve, a 201 fajta 2009-es Euro 5-ös atóból 1 (!) tartotta be a környezeti normát. Évi 40.000 ember hal meg korábban évente amiatt, mert nem tartják be a normát, a legtöbb európában. Szvsz, bontóba kellene az összeset dobni.

Azért romlik el az autó, mert a gyártónak abból van bevétele. Nagyok kicsi a haszonkulcs az új autón, az extrákon és a javításon van a bevétel. Egy Teslában a kocsi árának negyede az ajtó cseréje. Semmi nem fog elromlani benne. Ha elviszed szervízbe, akkor újratöltik az ablaklemosót és kicserélik a légszűrőt. Ha meg beléd jönnek és cserélni kell az első ajtót, az 5 millió.

Az újabb mercikben LED-es lámpa van. Sosem fog kiégni, előbb kopik el a főtengely a kocsikban. De hát ugye ebből nincs bevétel. Ezért beforrasztottak egy égőt a LED-es lámpába. Nem lehet cserélni, csak eggyütt az egészet. Nem lehet bontóból venni, mert speciális CAN busz cím van beprogramozva, a bontott alkatrész szimplán nem működik. Drága mulatság. Eljön az az idő, hogy egy kiégett lámpa GTK.

Érdekli az embereket? Nem. Mit vesznek? Autókat kettőstömegű lendkerékkel, 5 éves prémium németet. És igen, javítani kell őket. Igaz, vehetett volna Volvo-t ami ugyanúgy Diesel D5-ös motorral, ami ha elviszed szervízbe, akkor kimegy a világból. Kérdezz meg bárkit, mit szeretne? S60 D5 vagy BMW 325D. Mindenki a rossz választ fogja mondani. Vagy legyen új autó, azoknak akik megengedhetik maguknak: 5 millióértÉ: Toyota Yaris 1.33 szívó, vagy VW Polo 1.2 TSI. Mindenki a TSI-t fogja venni, mindegyik TSI feladja öt év után a harcot. Komolyan, nagy szerencsénk van, hogy itthon a Suzuki annyira népszerű.

Ez forog az autóvásásárlók fejében: Használt prémium német olcsón. Használt prémium német olcsón. Használt prémium német olcsón. Használt prémium német olcsón. Használt prémium német olcsón.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#18) fordfairlane válasza Cathfaern (#9) üzenetére


fordfairlane
veterán

Vegyél szívómotoros benzinest. Nincs sok a piacon, de azért akad.

Szerintem eleve a dízelolaj szuboptimális üzemanyag közlekedéshez, különösen a kisebb, egyéni közlekedéshez használt eszközökben. Mindig lesz vele valami szopás a benzineshez képest (Olaj nem jól ég, ezért költséges katalizátor kell hozzá, egyenetlenül jár, ezért kell ez a fajta drága lendkerék, turbózni kell, mert nem elég pörgős stb, stb...)

[ Szerkesztve ]

x gon' give it to ya

(#19) dabadab válasza Blindmouse (#17) üzenetére


dabadab
titán

"Évi 40.000 ember hal meg korábban évente amiatt, mert nem tartják be a normát"

Jajj, ezt ne.
Egyrészt maga a felütés is hülyeség (betartják a normát), másrészt a tanulmánynak meglehetősen kétséges volt a metodikája, harmadrészt meg az egész balhé többek között arról szól, hogy a normák elszakadtak a valós kibocsátástól és a valós műszaki lehetőségektől is (pl. a normát ténylegesen nem tartó VW-dízelek valós körülmények között határozottan a jobban teljesítő darabok közé tartoznak).

Egyébként a D5-ben is természetesen kettőstömegű lendkerék van.

Ez a mercis ledlámpa meg elég furcsán hangzik, van rá valami forrás?

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#20) dabadab


dabadab
titán

Erről az egész "tervezett elavulás"-hülyeségről meg tulajdonképpen már a neve elmond mindent: ezt a fogalmat olyanok alkották, akiknek annyira semmi közük nem volt semmiféle mérnöki dologhoz, hogy nem vették észre a különbséget az "elromlik" és az "elavul" között.

DRM is theft

(#21) bitpork válasza Blindmouse (#17) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Nem is tudom mire reagáljak, hirtelen.

Nem csak dízelben van kettőstömegű, hanem a benzinesekben is.
A normákat nem csak a dízelek nem tudták betartani, de a benzinesek sem.
A led is ki tud égni, nem mellesleg a fényereje hűtés tekintetében akár évi 10%-kal is tud csökkenni.

Az hogy a németek jobban el tudják találni, a dizájn és extra listákat (több embernek tetszik), nem hibája senkinek. A távol-keleti autók is jók, de nagyon sok esetben nagyon messze esnek a vállalható kompromisszumtól. Nekem nem a jel a fontos a kocsi orrán, hanem hogy azt nyújtsa ami nekem kell.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#22) sh4d0w válasza dabadab (#19) üzenetére


sh4d0w
félisten
LOGOUT blog (1)

"...Ez a mercis ledlámpa meg elég furcsán hangzik, van rá valami forrás?..."

Volt valami hasonlo iras TC-n...

https://www.coreinfinity.tech

(#23) Agostino válasza bitpork (#21) üzenetére


Agostino
addikt

A normákat nem csak a dízelek nem tudták betartani, de a benzinesek sem.

másik oldalról: a normákat a hivatalok sem ismerik, vagy akarják ismerni. euro 4 van az autóm műszakijában, holott euro 6-os. lassan itt a forgalmi szóval átsoroltatom, de rejtély miért rakták rosszabb sávba. kettős tömegűm nekem is van a benzines autómban. kuplungom kuka lett fél éve, a kettősnek semmi baja.

                          hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse

(#24) #56573440 válasza Blindmouse (#17) üzenetére


#56573440
törölt tag

"Igaz, vehetett volna Volvo-t ami ugyanúgy Diesel D5-ös motorral, ami ha elviszed szervízbe, akkor kimegy a világból."

Ha elviszed a szervizbe rendesen, és nem a viccnek szánt 30k km-es olajcsere periódusra, rendesen kap üzemanyagszűrőt és mindent amit előírnak, normálisan van használva, akkor a legtöbb autó elég sokáig elmegy. Nem kell ehhez Volvónak lenni... Extra ponttért akkor azt kérdezném hogy a Toyota és a Volvó annyira jófej hogy nem alkatrészből él? Mert egy Yaris-on kétlem hogy a világ hasznát realizálná bárki... Meg ugye a márkaszervizek azért is olyan nagyon olcsó helyek, mert csak.

Az izzóhoz meg: én inkább attól fosnék hogy valami barom egy parkolóban belém tolat, és bereped a plexi. Onnantól kuka. Bár ha épp egy 30-50 millás verdát pengettem volna ki, akkor egy multibeam led csodára felköhögök 100k-t a 10% -os önrészre casco-hoz valahogy. BTW szinte mindegy hogy mit csinálsz, ezek az új CAN buszos csodák lehet ledes vagy bármilyen előbb utóbb vagy koccból vagy rádtolatásból vagy mattulástól vagy mástól kukásak lesznek, viszont olcsóbbak tuti nem...

Aki nem tud ilyen árú autónál kiköhögni egy casco-t vagy az 1-2 misit, az vegyen új Ignis-t, vagy használtat. Vagy gördeszkát.

A led meg papíron örök élet ahogy már írták is... Szinte...

[ Szerkesztve ]

(#25) D1Rect válasza bitpork (#13) üzenetére


D1Rect
félisten

Nem arra jó, hogy kényelmesebb legyen használni az autót alacsonyabb fordulat mellett?

"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."

(#26) Blindmouse válasza dabadab (#19) üzenetére


Blindmouse
senior tag

Nem szaladtak el. Volt autó ami betartja, a baj, hogy a cégek tesznek arra hogy betartsák a normát, mert az olcsóbb. Hogy van az, hogy tudta az autó hogy mérés van, és hirtelen varázsütésre (szoftver) betartotta a normát? És hogy elkezdtek felújított, normának megfelelő autókat adni az USA-ban a kereskedők. Kevesebb lóerővel.

Igen, a D5-ben is van lendkerék, különbség az hogy nem megy tönkre.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#27) bitpork válasza D1Rect (#25) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Messze nem csak kényelmi , hiszen a váltót magát is tehermentesíti a hirtelen nagy nyomaték és rázkódás alól. Csak azért kérdeztem, mert úgy írtad a környezetvédelmi beszélgetésfonalba, mintha az lenne a szerepe :R

(#26) Blindmouse : bemutassalak több volvós családnak, akik erre rá tudnak cáfolni? Ne légy márka és gyártó vak. Japánból is tudok testözeli példát, hogy málik szét pl az ignis. Ami júzer error, az nem lehet alapja értékítéletnek a gyártókat illetően.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#28) Blindmouse válasza bitpork (#21) üzenetére


Blindmouse
senior tag

És a benzinesek is ugyanúgy pusztulnak el, 5-6 év mulva alkatrészek fele cserére szorul. Amikor egy BMW motorja úgy képes elszállni, hogy szétmegy a hengerek közötti acél, az azért eléggé durva dolog.
Ez a japán autó nem tetszik, ez azért van így, mert az emberek többségének a japán autó az a 15 éves Toyota corolla. Igen, vannak katasztrofálisan designolt autók. ha megnézed a mostani generációt, az eléggé vállalható.

blackrulz:
De a toyota is le fog húzni a szervízen. Pl a Corollából eladtak összesen 40 miliót, így a fejlesztési költség annyi fele oszlik, a BMW 3-as szériából meg 3 miliót. Melyikhez lesz szerinted drágább az alkatrész?

Igen, a LED kb örök élet. Ha megnézed nem teljes fényerőn van használva, PWM-el hajtják. Ezért villog a lassított felvételeken a fényszóró. Nézz meg egy Top gear részt. Utánnaállítják a fényerőt a szervízben, arról nem beszélve, hogy rendesen meg van tervezve a hűtése. Az üzemideje egy LED-nek az olyan 20.000-50.000 óra között van 70%-os fényerőre. Ha átlag 40-el mész, az egy milió kilóméter, és utánna elkezd csökkenni a fényerő.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#29) dabadab válasza Blindmouse (#26) üzenetére


dabadab
titán

"Nem szaladtak el."

Dehogynem. A norma szerinti értékek meg a valós kibocsátás még nagyon-nagyon messze van egymástól: [link]

"Volt autó ami betartja, a baj, hogy a cégek tesznek arra hogy betartsák a normát, mert az olcsóbb."

Egyedül a VW nem tartotta be őket és egyáltalán nem tűnik úgy, hogy ez olcsóbb lenne.

"Hogy van az, hogy tudta az autó hogy mérés van, és hirtelen varázsütésre (szoftver) betartotta a normát? És hogy elkezdtek felújított, normának megfelelő autókat adni az USA-ban a kereskedők. Kevesebb lóerővel."

Igen, most már átmegy a hivatalos teszten. Már csak az a kérdés, hogy ettől a valós kibocsátás csökkent, nőtt vagy nem változottt.

"Igen, a D5-ben is van lendkerék, különbség az hogy nem megy tönkre."

Azt hiszem, kezd átmenni kabaréba ez a beszélgetés.

"És a benzinesek is ugyanúgy pusztulnak el, 5-6 év mulva alkatrészek fele cserére szorul."

Ez a dízelekre sem igaz, legfeljebb azokra az 5-6 éves autókra, amikben van már félmillió km, annyi idő után meg a benzinesekben is cserélni kell.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#30) bitpork válasza Blindmouse (#28) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Ahogy dabadab is megjegyezte, nem légből kell érvelni. Azok a német prémiumok amiket itt lehúzol, az esetek többségében megtették a Hold Föld távolságot. Max az órájukon nem látszik. de ha japán gyártót akarunk szidni akkor most vegyük elő a Takata esetet? Vagy az üzemanyag rendszer , esetleg a szőnyeg kérdését ha már Toyotát citáltad? Mindenkinek meg van a maga keresztje és ez az amit a júzer sokszor elfelejt vinni. A német adott üzemeltetési körülményre tervezett valamit. A sokszor linkelt 2.5 tdi motorját is szidják mindenhol mint a bokrot, de ha valaki tudta, hogy mi kell neki a használat során nem volt vele baj. És ezt saját tapasztalatból írom.

(#29) dabadab: nem, nem csak a vw csalt. Az Opel, a Renault Peugeot Citroen, de még sok-sok japán gyártónál is bebizonyosodott h csak próbapadon tuja amit. Csak a VW volt aki a padon nem tudta. Más kérdés, hogy pont akkor lett megszellőztetve, amikor a Toyota elvesztette a legnagyobb gyártó címét, de ez legyen a konteóhívők dolga.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#31) proci985 válasza bitpork (#27) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

csaladtag V40 benzines 1.8eben 12 evesen kb 130ezer (valos) kilometernel elszallt a lendkerek. aztan kovetkezo even jott a komplett fekfelujitas. most 14 evesen meg kezd szetrohadni a kasztni, de igy papaszemes merci szinten.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#32) kenwood


kenwood
veterán

Ha valaki szandekosan szart gyart,jon egy konkurens,es lesopri ot.
Kozgaz,alap.
Kiveve,ha kartelznek,de az milliardos buntit von maga utan,ha bukta van.

150-300 ezer kilometer utan bele kell fernie egy ilyen relativ olcso alkatresz cserejenek.
akinek nem fer bele,az dragabb kocsiban ul,mint amit megengedhet maganak.

A regi kocsik megbizhatobbak voltak,de manapsag 2-3 alapnak szamito extra is osszetettebb muszakilag mint egy skoda vagy lada mindenestul.

Nyilvan az abacus is nehezebben romlik el,mint egy napelemes szamologep.

[ Szerkesztve ]

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#33) dabadab válasza bitpork (#30) üzenetére


dabadab
titán

"nem, nem csak a vw csalt. Az Opel, a Renault Peugeot Citroen, de még sok-sok japán gyártónál is bebizonyosodott h csak próbapadon tuja amit."

A probléma az volt, hogy a többiek a próbapadon szabályosan tudták az, amit, a VW meg nem, szóval csak a VW csalt. Az, hogy a próbabad meg a valós élet között méretes szakadék tátong, az egy másik probléma.

DRM is theft

(#34) emvy válasza proci985 (#31) üzenetére


emvy
nagyúr

Ezek mind csak anekdotak, nem statisztika, de a C5-ommel 140k-nal meg semmi problema, pedig nagy dizelmotor, kettostomegu, minden van :)

while (!sleep) sheep++;

(#35) emvy válasza kenwood (#32) üzenetére


emvy
nagyúr

> A regi kocsik megbizhatobbak voltak

Dehogy voltak megbizhatobbak. Konnyebb volt oket hazilag javitani, meg kevesebbet mentek veluk az emberek, mint ma.

while (!sleep) sheep++;

(#36) Blindmouse válasza bitpork (#30) üzenetére


Blindmouse
senior tag

Vicces, mert a szőnyeg velem is megesett. Nyomtam egy padlógázt, ottmaradt a pedál. Nyomtam egy féket, elkezdett lassulni az autó. Üresbe tettem, megigazítottam a szőnyeget, következő szervívnél ingyen, szó nélkül cserélték. Nem volt se dráma, se "imádkoztam a kocsiba" és hasonlók.

http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2017-10-11/576
Ha pl a Toyota annyira megbízhatatlan lenne, mond már meg, hogy a Német TÜV szerint hogy került az összes tesztelt autójuk az első 10-be?

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#37) dabadab válasza emvy (#34) üzenetére


dabadab
titán

"a C5-ommel 140k-nal meg semmi problema"

Ha már: az én (volt) C5-öm meg 300k táján jár, a kettőstömegű rendben van (egyéb nyűgjei voltak, de azoknak se volt nagyon durva költsége).

(#36) Blindmouse: ott sok körülmény összejátszása volt, nem csak simán a gázpedál ragadt be, annak idején a Totalcar elég jól összefoglalta: [link]

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#38) bitpork válasza dabadab (#33) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Ha környezetszennyezésről van szó baromira mindegy h próbapadon mit mutat a műsz@r. Szerintem.

(#35) emvy: Régebben a precíziós megmunkálás nem volt olyan szinten mint most, így akkor sokkal nagyobb ráhagyásokkal készültek dolgok -> tartósabb volt. Manapság mikronokról beszélünk amit képesek lemarni egy-egy felületről, mert minek az oda.
A C5 meg jó autó. Ezért is mondtam amit: nem szabad nemzetiség alapján ítélni, pláne nem csak hallomást elfogadva.

(#36) Blindmouse: mondjuk úgy h a 10 éves kocsik nem mentek egész 100k -t, vagy leheletnyit többet? Aki ilyen statisztikáknak hisz, az magát csapja be. Benne van ezekben a kötelező visszahívás? Benne van a soron kívüli szerviz? Benne van a felhasználás módja? Az inertia amit itt vizsgálnak hol van? MOD Nem értem miért próbálok neked mutatni egy valós perspektívát, amikor Te hívő vagy. :R

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#39) .LnB


.LnB
titán

Srácok található valahol olyan lista, hogy melyik benzines autókban van kettőstömegű lendkerék?

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#40) kenwood válasza emvy (#35) üzenetére


kenwood
veterán

Szoval azt mondod, hogy a 2000 utan gyartott mercik,fordok,opelek ugyanolyan megbizhatoak,mint a regebbiek ?

[ Szerkesztve ]

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#41) emvy válasza kenwood (#40) üzenetére


emvy
nagyúr

Szerinted ezt mondtam?

while (!sleep) sheep++;

(#42) bitpork válasza .LnB (#39) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Ilyen nincs - tudtommal. Minden típus szerelési útmutatója és alkatrészlistája adja meg a típusra. A VAG autóknak a motorkód és évszám alapján viszonylag könnyen kideríthető a z online ETKA segítségével.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#43) bambano válasza Mbazsika (#8) üzenetére


bambano
titán

40k munkadíjból arra következtetek, hogy nem márkaszervizben gyári alkatrésszel csináltattad.

visszakanyarodva a poszthoz. ez is egy vicc, ez a gyári alkatrész. például a sachs legyártja a lengéscsillapítót, majd kétfelé veszik a termést: az egyik felére sachs embléma kerül, meg 30k-s árcédula, a másik részére ráteszik a gm logót, meg a 90k-s árcédulát.

ezekért szerintem minimum egy gvh vizsgálat járna, de én megelőlegeznék egy büntetést is.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#44) .LnB válasza bitpork (#42) üzenetére


.LnB
titán

Egy cikkben ezt olvastam:

"E46-os 3-as BMW-t kereső kollégánk is belefutott abba, hogy egyre több benzines autóban is ott van ez a kényelmi extra. Ez nem kortól függ, a 2003-ban leváltott V40-es Volvókban is volt, legalábbis a kétliteresben. A közelmúlt Opeljei közül a turbós benzines C Vectrákban is H Astrákban is megtalálható, míg a szívómotoros benzinesekből kimaradt. TSI Octaviákban ugyanúgy megtalálható a bonyolultabb lendkerék, mint a dízelekben. A 2010 utáni Ford Focus és C-Max esetében az 1,6-os Ti-VCT szívómotorokhoz egytömegű a lendkerék, a turbós egyliteres és 1,5-1,6 literes EcoBoost motorokhoz viszont kettős tömegű lendkereket társított a gyár. Nincs más megoldás, mint alvázszám alapján utánakérdezni a kinézett autónak."

De listát én sem találtam.

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#45) bitpork válasza bambano (#43) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

A minőségbiztosítási oldala a dolognak szerintem mutat némi különbséget. VAG vonalon is úgy válogatnak h az A kategória megy az AUDI-Porsche vonalra, a B megy a VW-be, C Skoda meg Seat. (Hallomásból, gyári munkán lévőtől az infó)

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#46) bambano válasza emvy (#12) üzenetére


bambano
titán

lancert azért nem vesznek, mert mindenki tudja, hogy egy francia gyártó beszántott piaci szegmensbe került autója, amiket a felszámolás miatt szórnak az utcára.

meg azért is nem vesznek lancert, mert nem evo :P

és Cathfaernnek igaza van: szinte nincs választási lehetőséged, rendes motorral nem gyártanak mostanában autót, csak ilyen környezetvédelmi marhaságok által megnyomorított fűnyírókat meg botmixereket.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#47) bambano válasza Blindmouse (#17) üzenetére


bambano
titán

ehhez még tegyük hozzá az olyan vicceket, mint pl. ha a zafirát dízel motorral és automata váltóval veszed, ami egy családi mikrobusznál nem elvetemült választás, akkor a motor szeretné néha tisztítani a katalizátort, de az automata váltó nem hagyja. nincs összehangolva a két fődarab. így 100k km-t se bírnak ki együtt.

mondjuk a tulajok nem szoktak ezen röhögni...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#48) kenwood válasza emvy (#41) üzenetére


kenwood
veterán

igen.

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#49) bitpork válasza emvy (#34) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Várjunk csak! Nem volt egy turbó cseréd?! :P Különben nem az első 200-250k számít. Annyit pl egy német alatt 1-2 éven belül megfutnak a kocsik.
Viszont tartom h a C5 jó kocsi.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#50) Blindmouse válasza bitpork (#38) üzenetére


Blindmouse
senior tag

Az sincs benne mennyi az alkatrész. A TÜV report valami 9 millió autó megvizsgálásával készül. Aki erre képes azt mondani hogy nem számít, annak lehet bármit mondani. Akkor sem hiszi el az igazságot, ha az orra előtt esik szét a tuareg.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.