2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Kettőstömegű lendkerék a tervezett elavulás? Ne legyen 10 éves autó az utakon?

Írta: | Kulcsszavak: kettőstömegű lendkerék . Dual Mass Flywheel

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Érdekes az alábbi cikk. Kíváncsi lennék a véleményeitekre.

"Ma már elérték azt a technológiai szintet a gyártók, hogy tudatosan, tervezetten be tudják lőni azt a pontot, ami után már nem fogja megérni a tulajdonosnak fenntartani az autóját.
Ez a legtöbb márkánál körülbelül a 7-8 éves kort és a 200-250 ezres futást jelenti.
Ekkor jön el az a pont, hogy a 2 millióért vett kocsira 1-2 éven belül rá kell majd költeni 7-800 ezer forintot..."

Mélyebbre ásva:

"Sajnos, azt viszont el kell fogadni, hogy legtöbb kettőstömegű lendkerekes autóban előbb, vagy utóbb bekövetkezik a lendkerék hibája kb. 150-300 ezer km között. Természetesen a gyártók képesek lennének ettől nagyobb futásteljesítményű termékeket előállítani, ez viszont igen csak megnövelné az előállítási költséget, így ezen spórolásnak meg van a hátránya..."

Csodás technikai fejlődés, vagy világméretű szpatás? Te mit gondolsz?

Hozzászólások

(#1) bambano


bambano
titán

Először is szerintem normális, hogy egy alkatrész időnként elromlik.
Másodszor az már határeset, vitatkozás tárgya lehet, hogyha azért romlik el az alkatrész, mert a tervezéskor nem vizsgáltak meg minden helyzetet, és tervezési hiba teszi tönkre az alkatrészt.

A valódi probléma szerintem az, hogy 5 kiló vasdarab cseréje gazdasági totálkárt jelent. Mi a bánatos franc kerül többszázezer forintba egy lendkeréken? miért dolgozhat egy szerviz KILENCVEN százalékos alkatrész árréssel hosszú távon? mi a rosseb kerül egy injektoron 150 rugóba, ami akkor válik különösen "olcsóvá", ha kiderül, hogy minden hengerben van és cserélni kell?

Meg lehetne még sorolni a szabályozás árdrágító hatását is... meg az ostoba lobbikét, amik közül nem egy, nem kettő szépen visszaütött... csinálj kisköbcentis turbó motorkat,mert az milyen jó. hát nem lett jó. mindenkinek tudnia kellett volna, hogyha felnyomod a sűrítési végnyomást, elszáll a nitrogénoxid. meg csinálj hengerenkénti közvetlen befecskendezést egr/agr szeleppel, attól lesz tuttira totálkáros a motorod.

szerk: és tényleg nem lesz 10 éves autó az utakon, csak relatíve kevés viszonylag új, aki ki tudja fizetni, meg jó sok öreg csoroszlya, amikben még nincsenek ilyen vackok.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#2) tope


tope
addikt

(#3) DonElvis válasza bambano (#1) üzenetére


DonElvis
tag

+1

"A valódi probléma szerintem az, hogy 5 kiló vasdarab cseréje gazdasági totálkárt jelent. Mi a bánatos franc kerül többszázezer forintba egy lendkeréken? "

Hozzáteszem nem egy hűdebonyolult dolog ez a kettős tömegű lendkerék. Roppantmód csodálkoznék, ha nem lenne erre szakosodott vállalkozás, aki megoldja a problémát a tizedéből.

Azt viszont nem gondolom, hogy ez a kettős tömegű lendkerék téma direkt szivatás az autógyártók részéről. El kell azt fogadni, hogy a gyártók 3, max.5 évre terveznek autót. Az első tulajdonos boldogabb helyeken 5 évig tuti nem használ egy autót, 3-4 évente cseréli újra. Ezek az autók kerülnek utána olyan szegényebb országokba mint miénk. Itt még elgurulnak pár évet, aztán jönnek a bajok. De ez nem azt jelenti, hogy ezek az autók szarok csak azt, hogy ennyi évre tervezték őket.

Ami nem számít, az nem érdekel

(#4) Lauda


Lauda
félisten

Tipus, hasznalat modja es vezetesi stilus fuggo meddig birja a kettostomegu. Eppen emiatt tartom butasagnak, hogy tervezik az elettartamot. Esszeruleg ezeket ekkora elettartamra lehet eloallitani. Aki latott mar ilyet tudja, hogy nem papirbol van, eleg eros, vaskos szerkezet. Az a 7-800 ezer nem tudom hogy jott ki neki, szimpla marhasagnak tartom. Ahhoz egy roncsot kellene venned.

[ Szerkesztve ]

(#5) kentucky


kentucky
őstag

Nekunk most volt csere, ba mar a kuplungot meg a kinyomocsapagyat is csereltek ne kelljen mar megegyszer megbontani :D

(#6) emvy


emvy
nagyúr

Persze, hogy tervezik az elettartamot. Viszont az osszeeskuves-elmeletekkel szemben nem az a cel, hogy X idoben elromoljon, hanem hogy X ideig ne romoljon el.

Tehat a mernok a koltseg es elettartam kozott nyilvan kompromisszumot kell hoznia. Tehat az mondjak, hogy minimum 150e km-t birnia kell a kettostomeguek 95%-anak, es ezt a leheto legolcsobban kell hozni.

Mi ezzel a problema?

while (!sleep) sheep++;

(#7) nemlehet


nemlehet
őstag

Azt felejtik el sokan, hogy a gyártónak nem érdeke, hogy te használtan megvedd és utána még időtlen időkig jó legyen. Mivel ez nem szempont a tervezésnél ezért még az is igen kedvezőnek mondható, hogy 3-5 éves életcikluson túl még 2-3-4 évet simán elmegy komoly meghibásodás nélkül.

Szerintem ebben semmi szándékos szivatás nincsen. Plusz 2 misi az 6700 euró. Az nem éppen nagy pénz nyugaton, tehát az, hogy itthon egy 2 milliós használtautó drágának számít megint egy helyi sajátosság.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#8) Mbazsika válasza kentucky (#5) üzenetére


Mbazsika
tag

200eKm-nél volt meg a csere (1.6hdi, 9hy), alkatrész 130eFt (tárcsa, szerkezet, csapágy, kettőstömegű), 40eFt munkadíj. Ha csak hagyományos kuplung lett volna (a 90 lovas verzióba az van), akkor -60eFt. Nem 600-800eFt.

(#9) Cathfaern válasza emvy (#6) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Alapvetően az a probléma, hogy nincs választási lehetőség. Nem tudod azt mondani, hogy neked nem kell a mindenféle extra meg teljesítmény, csak hosszú távon is megbízható és olcsón karbantartható autót szeretnél. Vagy cseréled pár évente az autót, vagy viszed folyamatosan szervízbe, vagy próbálsz vadászni egy jó állapotban lévő régi swiftet (nyilván kicsit sarkítok... )
De azt se tudod mondani, hogy fizetnél egy 5 millás autóért 7 millát, cserébe strapabíróbb felépítésű legyen.
Ugyanez a gond a biciklik terén is, ami drága az azért drága, mert könnyű / extrákat tud / versenyre való. Emiatt hamar kopik rajta minden, kényes és drága karbantartani. Ami nem kopik gyorsan, az meg az alsókategória, és azért ezt meg is érezni rajta.

(#10) D1Rect


D1Rect
félisten

A környezetvédelmi előírásoknak egyre nehezebb megfelelni.
De nyugi, az elektromos autókban nincs kettőstömegű.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.