Hirdetés

2024. június 18., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-08-30 10:47:05

LOGOUT.hu

A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#36001) #45185024 válasza Abu85 (#36000) üzenetére


#45185024
törölt tag

:))
Úgy érted mégis jön idén AMD videókőártya ?

(#36002) HSM válasza #45185024 (#35999) üzenetére


HSM
félisten

Nekem eléggé fura, ami az RTG-nél úgy összességében történt az utóbbi időben. Kötve hiszem, hogy a semi-custom részleg okozott volna bármi problémát, egészen más okokat sejtek a színfalak mögött.

(#36003) Petykemano válasza HSM (#36002) üzenetére


Petykemano
veterán

Egy szabotőr???

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#36004) Yutani válasza Petykemano (#36003) üzenetére


Yutani
nagyúr

#tarcsad

(#36005) stratova válasza #45185024 (#35999) üzenetére


stratova
veterán

Ebben az a vidám hogy 2019H2-ben Navi 10-nek illene érkeznie. Azt nem mondom hogy egy Polaris 30-ra olyan fenemód várnánk, de perf/watt lehet értelme.

[ Szerkesztve ]

(#36006) HSM válasza stratova (#36005) üzenetére


HSM
félisten

Én inkább perf/cost vonalon látnék benne fantáziát. :DDD

(#36007) stratova válasza HSM (#36006) üzenetére


stratova
veterán

Ha már összeesküvéselméleteket gyártunk. Lehet, hogy az FE Vegákat és pár Custom variánst megtartottak kvázi profi szintre, másutt úgysem térült meg olyan mértékben. Intel kap sub-56 vega variánsokat, amihez sem az EMIB sem a HBM nem AMD baja, plusz ha már ügyfél Intelnek hagynak egy kis időt, mondjuk legalább egy notebookgenerációt (XPS 9575, Precision 5530)
Ez a Polaris 30 pletyka csak annak fényében furcsa, hogy AMD belengetett már pár (mobil) Vegát. Tény, hogy GloCoFo-tól is szálingóztak infók, hogy a 12 nm node-ra épít AMD CPU-t és GPU-T is. Azért a HBM és az aktív interposer még mindig nem lehet annyira mainstream megoldás, lehet notebookban ők is bevállalják, de asztali vonalon Vega 56 alatt marad a GDDR5.

[ Szerkesztve ]

(#36008) #45185024 válasza stratova (#36007) üzenetére


#45185024
törölt tag

Legyünk már akkor csapongóbb fantáziájúak, Sapphire gyárt alaplapokat.
Ezt az Interposert nem lehetne valahogy az alaplapba huzalozni ? Főleg az ilyen kisebbeket. (680nak valót) Akár tokozás nélkül összemókolni Ryzent + Vegát.
(Kihagyva a PCI-E ,NvMe szabványokat)
Yutani: Megvolt a Saboteur elspoilerezzem a végét ? :D

[ Szerkesztve ]

(#36009) Raymond válasza stratova (#36007) üzenetére


Raymond
félisten

"Eine Takterhöhung sei daher nicht angedacht gewesen, sondern schlichtweg eine Verbesserung der Effizienz. Primär habe AMD Miner mit einer solchen Neuauflage im Blick, die sich am ehesten über eine höhere Effizienz freuen würden."

[link]

AMD Gaming Evolved :))

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#36010) stratova válasza Raymond (#36009) üzenetére


stratova
veterán

No mivel azért az FPGA-k miatt a bányászmegrendelések azért visszaestek, minimális jóindulattal feltételezzük már, hogy ebből valami haszna a mobil GPU-knak is lehet. Aztán javítsatok ki ha tévedek, de a 12 nm a 14/16 nm-hez képest nagyobb mértékű javulást tud felmutatni perf/watt oldalon mint nyers teljesítményben.
mobil Radeon Pro lehetne Vega, mobil RX pedig Polaris 30.

[ Szerkesztve ]

(#36011) Looserke


Looserke
őstag

egy kicsit felpimpolt rx 580-nak örülnék GDDR6 memóriával és 1600-1700-as GPU frekivel, 90K körüli árral, mint amennyi volt a bányászláz előtt a 8GB-os RX580 ára...

[ Szerkesztve ]

(#36012) Abu85 válasza stratova (#36007) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Polarist nem érdemes erőltetni. Borzalmasan drága a GDDR5 és a GDDR6 is, márpedig HBCC nélkül 8-12 GB kellene a kártyákra. Sokkal olcsóbb egy 4 GB-os HBM2 stack és HBCC-vel hátránya sincs. A másik probléma a Polarisszal, hogy nincs benne rapid packed math, ami az egyik leginkább nyomott fícsőr a játékfejlesztők oldalán. Az Ubisoft (Dunia, Snowdrop), a Bethesda (ID tech), az EA (Frostbite), a Rebellion (ASURA), a Croteam (Serious Engine), a Flying Wild Hog (Road Hog Engine) támogatja, illetve támogatni fogja.
Az új Frostbite-ban látszik is, hogy mennyire jól működik ez a Battlefield V-ben. A mostani DX11-es módban a Vega 64 ott van a GTX 1080 Ti nyakán. És ez ugye még csak a high beállítás, aminek a VRAM igénye az ultra mód fele. És itt szintén hátrányban lenne a Polaris, mert 16-20 GB közötti fedélzeti tár kellene rá az ultrához, de HBCC-vel elég lenne fizikailag 4 GB is.
Ezeket a Polarisba nem tudják beletervezni, és olyan mértékben nyomják a fejlesztői oldalon, hogy egy újabb Polaris már komoly hátrányban lenne.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#36013) Looserke válasza Abu85 (#36012) üzenetére


Looserke
őstag

Vega arch összerakható GDDR6 memóriával? Vagy akkor semmi értelme és maradni kell a HBM-nél. Mennyivel olcsóbb a HBM, mint a GDDR5/6? Meg marketing szempontból eladható-e egy 4GB-os VGA ha a zöld oldalon ott lesznek a 8-16-XY GB-os kártyák?

[ Szerkesztve ]

(#36014) HSM válasza Abu85 (#36012) üzenetére


HSM
félisten

De akkor mi a csodára vár az AMD, mindenük adott csinálni egy félbevágott Vega64-et 4/8gb HBM-el, 1 kockával. :F
Vinnék is szvsz mint a cukrot, főleg ha olcsóbb is lenne, mint gddr5/6-al....

[ Szerkesztve ]

(#36015) Abu85 válasza Looserke (#36013) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Össze, de a GDDR6 annyira drága, hogy értelmetlen ezzel tökölni. Az AMD-nek nem kritikus fontosságú, hogy 12-24 GB-os kártyákat hozzon a következő körre, mert ők 4 GB-tal is elvannak a HBCC miatt. Az NV-nek ez azért fontos, mert nekik nincs lapalapú memóriamenedzsmentjük a hardver oldalán. Nyilván az AMD-nek nem jelent különösebben nagy problémát az, hogy a BF5 ultra módja 4K-ban a 16 GB VRAM-ot is túllépi terhelésben, mert a mostani Vegával annyit kell hozzá csinálni, hogy megnyitod a meghajtó vezérlőpultját és a HBCC szegmens csúszkáját 16 GB-ra húzod.

(#36014) HSM: Addig nincs vágott Vega, amíg elviszik a lapkákat Vega 56-ként is. Van egy gyártási mennyiség, amit tudnak biztosítani, és nyilván a legdrágábban válnak meg tőle.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#36016) Looserke válasza HSM (#36014) üzenetére


Looserke
őstag

én sem értem, akkor minek adták ki az RX580-at

(#36017) Looserke válasza Abu85 (#36015) üzenetére


Looserke
őstag

de egy mezei Jóskapista nem fogja húzgálni a meghajtóban a csúszkákat, szerintem a júzerek 80%-a még életében nem piszkált a meghajtó vezérlő paneljén semmit...

[ Szerkesztve ]

(#36018) Abu85 válasza Looserke (#36017) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ez mindenkinek a saját döntése. Aki a meghajtóba nem nyúl bele az jellemzően a játék beállításait sem matatja, hanem jó a default medium szint, amit a játék nagy biztonsággal beállít magának. Az AMD csak a lehetőséged adja meg arra, hogy mehessen az Ultra is, ha a júzer ezt akarja.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#36019) HSM válasza Abu85 (#36015) üzenetére


HSM
félisten

De nem úgy félbevágott, hanem eleve egy olyan lapka, amiben kb
feleannyi cucc van. Mondjuk 2000-2500 shader, 32ROP, 1kocka hbm-hez vezérlő plusz ugye a Vega feature-ök. Ezt nyilván olcsóbb előállítani, mint a nagy Vega-t és letiltogatni belőle sok sok mindent.

Amúgy a 16gb lapalapú memóriához sok rendszermemória sem árt, mondjuk 16gb grafikai adathoz legalább 24-32gb, az sincs mindenkinek. Fórumon az se ritka, aki 8gb ram mellé rak 8gb VGA-t és ennek a ddr4 árak sem kedveznek.

[ Szerkesztve ]

(#36020) Abu85 válasza HSM (#36019) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ahhoz is az kell, hogy ne vegyétek a mostani felhozatalt. Nyilván nem a töküket vakargatták a mérnökök az elmúlt egy évben, de a termékek kiadását ideálisan kell időzíteni, és a mostani helyzet egyáltalán nem ideális arra, hogy újjal jöjjenek elő. És ez nem csak az AMD meglátása, az NV sem adott ki semmit. Ezt okkal teszik. Úgy látják, hogy a júzerek még veszik a mostani kínálatot is. Na meg a bányászláz lecsengésével egyre több ragad a raktárakban. Azokat előbb el kell adni.

Ugyanannyi rendszermemória kell hozzá, mint a szoftveres allokáció-alapú menedzsmenthez. A különbség annyi, hogy a szoftveres ezt on the fly foglalja be, míg a lapalapú a kijelöléskor. Annak a teoretikus 8 GB rendszermemóriának egy mai játékban nagyjából a fele shared terület lesz, amit a CPU és a GPU is elérhet. A HBCC-nél ezt a shared területet előre kell befoglalni. De ettől nem használ a játék több rendszermemóriát, csak meg lesz határozva, hogy a shared terület a HBCC szegmensen belül legyen.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#36021) HSM válasza Abu85 (#36020) üzenetére


HSM
félisten

Persze, a 16gb-s Zöld alá is kelleni fog ennyi ram, csak azt mondom, azért némileg több kell, mint csupán a csúszkát felhúzni.

(#36022) stratova válasza Abu85 (#36020) üzenetére


stratova
veterán

Nyilván nem a töküket vakargatták a mérnökök az elmúlt egy évben. Khm.. jó tételezzük fel :)
Hát.. max büdzsét és erőforrást (nem feltétlen mérnöki) vont el Ryzen, amire mondjuk szerintem már nagyobb szükség volt, mint egy NV verő VGA-ra, mert a CPU ágazat jó ideje csak vitte a pénzt.
Az sem baj ám, ha Polaris 30 (ha tényleg lesz ilyen) nem egy RX 680 alap, hanem egy kategóriával lejjebb játszik. Azt a szintet eleve lassabban cserélik. pl később futna be, Navi 11 mint Navi 10 és addig is lenne kártya ott ahol most nincs.
Amúgy meg packed math ide vagy oda, amíg az akkuidőben és perf/watt csak Vega M GL/GH tud versenyezni a intel+NV kombinációval, bármilyen die-shrink jobb mint a mostani paletta. Mert még mindig ott tartunk, hogy egy RX 570/580 olyan méretű gépekbe tehető, mint a GTX 1070 és GTX 1080.

Nézzük Vega M egyik talán jó oldalát, talán a későbbi modelleknél nem lesz szívás az Intel+AMD driverek összehangolásával. legalábbis a Vega M gépek már olyan nyugalmi és wifis ütemidőt tudnak, amit én még nem láttam, akár Intel + RX Vega akár tisztán AMD géptől (Ryzen U) noha ez utóbbi is sokat javult.

[ Szerkesztve ]

(#36023) Abu85 válasza HSM (#36021) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Pont az az érdekes, hogy nem kell több. Az az elképzelés alapjaiban hibás, hogy a grafikához csak a VRAM van használva. Rengeteg adat a rendszermemóriában van. A hagyományos menedzsment innen másolja az allokációkat a VRAM-ba, de hiába tűnik el a rendszermemóriából az allokáció, ezek mérete eltérő, és annyira fragmentált lesz maga a terület, hogy nehéz beszúrni harmadik allokációt kettő már elhelyezett közé. A HBCC csak azokat a lapokat helyezi át, amire szükség van, és ennek az a hatalmas előnye, hogy mindegyik lap mérete ugyanaz, tehát ha elviszel egy lapot, akkor tuti vissza tudsz rakni egy másikat, amit már nem használsz, mert pont annyi üres terület alakult ki a rendszermemóriában, amennyire szükséged van a művelethez. Emiatt még némileg kevesebb terület is kell hozzá. Az allokációk valós idejű defragmentálásával lehetne jobb a hagyományos modell, de ezt igazából csak a konzolokon szokás alkalmazni.

(#36022) stratova: Nehezen tud lejjebb játszani. A memória drágulása a középkategóriát érinti a leginkább. Itt egyrészt túl olcsók maguk a VGA-k (a régi ár szintjén), másrészt tipikus, hogy magas órajelű GDDR5 lapkákat használnak, amelyek háromszorosára drágultak másfél év alatt. Nem véletlen, hogy a VGA-gyártók nem akarnak visszatérni a régi árazáshoz. Nem fér bele.
Ez itt nagyrészt már gazdasági kérdés. Alapvetően az fogja meghatározni a középkategória sorsát, hogy a felhasználók hajlandók-e megfizetni a nagyobb árú termékeket, vagy inkább elfogadják az IGP-ket helyette.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#36024) stratova válasza Abu85 (#36023) üzenetére


stratova
veterán

Javíts ki kérlek, de éppen AMD használt szinte mindig alacsonyabb órajelű VRAM-ot és szélesebb buszt. Nehogy már egy GTX 1050Ti szintű GPU-nak 256 bites buszon ne legyen elég egy alacsonyabb órajelű VRAM is, akkor tessék dolgozni azon a DCC-n.

Asztali vonalon RX 570 van közel 1050 Ti-hez van ahol ad neki 30%-ot van ahol párban vannak. De Intel révén láttuk már, hogy azzal a lapkával le lehet menni 24 CU-ig (ez 4 SE-be szervezve nyilván minimum és compute szinten távol van az optimálistól, mégis ez az a GPU amivel Intel olyan perf/wattot ért el Radeon GPU-val amit eddig soha).

Laptop:
GTX 1060 192 bit 8000 MHz -> 192 GB/s
GTX 1050Ti 128 bit 7000 MHz -> 112 GB/s

Radeon Pro 570/575 256 bit 6800 MHz -> 217,6 GB/s

[ Szerkesztve ]

(#36025) Abu85 válasza stratova (#36024) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A mostani memóriaárakkal két oldalról lőheted magad lábon. Ha kétszer szélesebb a busz, akkor kétszer több memórialapka kell, ami nem olcsó, még akkor sem, ha alacsony az órajele. Szűkebb busszal elég feleannyi memória, de ez sem olcsó, ha magas az órajel.
A DCC ezen semmit sem segít. A memória mennyiségével van probléma nem pedig a sávszélességgel. Ezen a HBCC tud segíteni, amivel elég fizikailag is kevesebb memóriát használni.

Éppenséggel le se kell menni. Az RX 570 mobil szinten 80 wattos TDP-vel van árulva. Itt már rég nem az órajelekről szól ez a dolog, hanem arról, hogy milyen limitet állít be a BIOS. A PowerTune úgyis hozzáigazítja az órajelet.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#36026) stratova válasza Abu85 (#36025) üzenetére


stratova
veterán

Éppen az a baj, hogy Radeon Pro-t leszámítva RX 570 szinte semmivel sincsen árulva :)
Az Inteles Vega megrendelés jótékony hatását éppen amiatt remélem, amiért egy ilyen tulaj panaszkodott.
Problems With My Alienware 15r3 rx470/570 (PLEASE FIX IT IF U CAN) ilyeneket nem kellene megengednie AMD-nek vagy kontrollálnia kellene.
Van egy 15-17" AW gép és egy demonstrációs full AMD 17" Asus Laptop és ennyi. Míg GTX 1050/1050Ti/1060 MaQ/1060-ból Dunát lehet rekeszteni.

[ Szerkesztve ]

(#36027) Abu85 válasza stratova (#36026) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az Intel és az AMD már teljesen másképp gondolkodik, mint az NV. Ők nem keresik a mindenáron történő eladhatóságot. Nekik jó lesz az, hogy pGPU-val árulják a CPU-ikat, és ha a notebookgyártó azt kifizette, akkor utána letilthatja, és vehet egy dGPU-t, amit még egyszer kifizet. Ez a koncepció ide. Az Intel is ezért csinál magának saját pGPU-t. Akkor is eladják, ha a notebookgyártó letiltja, hiába nem működik, az ára bele lesz számolva a noti árcédulájába.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#36028) Oliverda válasza Abu85 (#36027) üzenetére


Oliverda
félisten

"Ők nem keresik a mindenáron történő eladhatóságot."

Ööö... hogy mi?

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#36029) stratova válasza Abu85 (#36027) üzenetére


stratova
veterán

Értem én, csak valahol zavaró az, hogy be van jelentve promózva egy termék, ami akár versenyképes is lehetne, de ez vagy nem jut el az EMEA piacra vagy forgalomba sem kerül. Tudom Kínához képest kicsi piac, AMD-nek jó ideje kelet a fókusz.
De eleve pl a Dell Precision 55x0 és XPS sosem volt igazán EMEA-ra szánt gép, még Intellel sem.
Itt is az elérhető termékpalettához képest olyan szinten felülreprezentált az AMD hírekben, hogy a fal adja a másikat. Nem azzal van a baj, hogy ezekről akár értesülünk, de a büdös életbe nem lehet megvenni.

[ Szerkesztve ]

(#36030) HSM válasza Abu85 (#36025) üzenetére


HSM
félisten

Oké, de az kérdés, mi fog abból a 80w-ból kijönni teljesítmény...

(#36031) Abu85 válasza Oliverda (#36028) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Egyszerű. Az Intel nem adja bármi áron a Kaby Lake-G-t, az AMD sem a Radeonokat. Előbb-utóbb övék lesz ez a piac, mert nem lesz olyan notebookgyártó, aki a CPU-k mellé csomagolt pGPU-t letiltja azért, hogy vegyen helyette egy dGPU-t. Ez anyagi szinten őrültség lenne, mert se az AMD, se az Intel nem fogja nézni, hogy mi a felhasználók és a notigyártók érdeke. Ők abban érdekeltek, hogy a mobil CPU melletti GPU-t akkor is eladják, ha a notigyártó nem is fogja használni. És természetesen ezt nem teszik majd olyan olcsón, mert procira szükség van notiban, és az árazással kikényszerítik azt is, hogy a partner rá se nézzen a konkurens dGPU-ra, meg se forduljon a fejében, hogy letiltják a pGPU-t. Mondhatni árazópisztolyt tartanak majd a fejükhöz. Ez sajnos megritkítja majd a választási lehetőségeket, és gyakorlatilag kivégzi a gyártók keverését is.

(#36029) stratova: Az EMEA az nem probléma. Inkább Európa keleti része az. A kis piaccal pedig finoman fogalmazol. Emlékszem, amikor az MSI hozta be ide a gamer notikat. Ők mesélték, hogy a magyarországi darabban mért elvárást egy kézen meg tudod számolni ezekre a gémer cuccokra. Azon nevettünk még régen, hogy a HP eladott két drágább gamer notit anno, és viccesen mesélte az akkor még MSI-s ismerősöm, hogy egyben teljesítették két évre is a kvótájukat. És akkor ezzel számszerűsítettem az itteni piacot. :) Azóta ugye a forint sokat romlott, a gazdaság sem javult igazán, több gyártó ki is vonult innen, mert az egy eladás is álom kategória.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#36032) stratova válasza HSM (#36030) üzenetére


stratova
veterán

Túl sok adat nincs róla.

Ezt a tendenciát ismerem :) még az APU notiknak is kb több generációt felölelő gyűjtőtopikja lett, annyira nem volt kínálat és abból a kevésből is szűrni kellett, mi az amivel érdemes foglalkozni, vagy megüt egy nívót. Nem csak gamer verzióra gondolok, üzeti gépekbe is kerülhet Radeon Pro abból sincsen olyan eszméletlenül sok.

[ Szerkesztve ]

(#36033) Oliverda válasza Abu85 (#36031) üzenetére


Oliverda
félisten

"Előbb-utóbb övék lesz ez a piac, mert nem lesz olyan notebookgyártó, aki a CPU-k mellé csomagolt pGPU-t letiltja azért,"

Először nem ártana az összes CPU mellé pGPU-t tenni, csak hogy legyen mit nem letiltani.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#36034) Abu85 válasza Oliverda (#36033) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nyilván nem azért fejleszti az Intel a saját pGPU-ját, hogy aztán sose használja ki vele ezt a jelentős üzletstratégiai előnyt.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#36035) stratova válasza Abu85 (#36034) üzenetére


stratova
veterán

Mindketten tudjuk, hogy itt Oli nem Intelre célzott :)

Mondjuk GPU-t nézve egy 2500H 2700H-nak sem haragudnék már, az is be lett lebegtetve. Ennyire ki kell futtatni azt az RX 550-et? :)
Lassan Vega M GL-t le lehet hűteni már a XPS-ben. Ráfér az alsóházra is már egy kis javulás, hő és üzemidő terén s ha terhelve nem is bírja sokáig az üresjárati és wifi-s böngészési üzemidő rendben van.

[ Szerkesztve ]

(#36036) #45185024


#45185024
törölt tag

Itt vannak az aláfestőtáblázatok:
Core i7-8705G Benchmarked

(#36037) Oliverda válasza Abu85 (#36034) üzenetére


Oliverda
félisten

Az, hogy GPU-t fejleszt, még nem jelenti automatikusan azt, hogy az összes CPU mellett ott lesz. Másrészt még nagyjából két év amire az első chipek piacra kerülnek, addig pedig elég sok víz lefolyik a Dunán.

stratova: Igen, az AMD-nek elég régóta van GPU-ja, mégis csak belépőszintű integrált megoldásokkal van jelen továbbra is.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#36038) Raymond válasza Abu85 (#36015) üzenetére


Raymond
félisten

"...a BF5 ultra módja 4K-ban a 16 GB VRAM-ot is túllépi terhelésben..."

Erre valami forras esetleg?

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#36039) stratova válasza Raymond (#36038) üzenetére


stratova
veterán

Szerintem ahhoz hogy ilyen mértékű VRAM igény jelentette grafikán az egyel alacsonyabb beállítás és az Ultra közötti eltérést egyáltalán érdemben érzékelni lehessen 4K VR kellene, ahhoz meg kevés 1 GPU.

[ Szerkesztve ]

(#36040) Raymond válasza stratova (#36039) üzenetére


Raymond
félisten

Majd meglatjuk, Abu azt mondja igy van, valami forrasa csak van ra ha mar ilyen egyertelmuen allitja. Es hat arra a forrasra es a hogyanra en is kivancsi vagyok mert nem az a tapasztalat hogy az az allitas megallna a helyet.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#36041) keIdor válasza Raymond (#36038) üzenetére


keIdor
titán

Igaz csak szoftver, de i7-8700K@5GHz, 1080Ti@2025MHz, 3840x2160 Ultra mellett a Battlefield V alpha 6.3GB vrammal is beéri: [link]

Kérdés mennyire olvassa ezt ki jól a szoftver, mindenesetre a 16GB elég hihetetlennek tűnik.

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#36042) Abu85 válasza Raymond (#36038) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Megkérdeztem, hogy az high->ultra váltás miért jár csupán 1-3 fps sebességcsökkenéssel, holott korábban azért többet okozott. Erre kaptam azt a választ, hogy az ultra mód magasabb felbontású textúrái, illetve modelljei nincsenek szállítva a zárt alfában. Egyrészt azért, mert így helyet spórolnak meg, és a hibákat kiszűrik max grafika nélkül is, másrészt alig van olyan VGA, amin annyi VRAM van, hogy eltűrné a 4K-s textúrákat 4K-s felbontáson.
A mostani zárt alfa egyébként 1K-2K-s textúrákkal van szállítva. A véglegeshez már lesznek 4K-sak is. Gyakorlatilag ez lesz az első Battlefield, ami sok 4K-s textúrát is kap.

(#36037) Oliverda: Nyilván nem, csak a nagyobb teljesítményűek mellett. Az U-s modelleknél megmarad az IGP. De az Intel ezt a terméket eladásra tervezi, nehogy azt hidd, hogy nem rakják oda.
Az AMD-nek nulla pGPU-ja van. Később persze lesz, ők tudják követni ide az Intelt. Sok reményük nekik sem lehet abban, hogy az Intel pGPU-ja mellé bárki is rendelni fog még egy GPU-t.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#36043) Raymond válasza Abu85 (#36042) üzenetére


Raymond
félisten

Ergo forras egyelore nincs. Let me show you my shocked face...vagy esetleg ez a jobb textura es modellek pack kimaradasarol az alpha-ban van valahol mashol is info? Mert eddig ezt se lattam sehol emlitve.

(#36041) Keldor papa
Ja, es ez kb. egybevag a Frostbite-on eddig mutatott igenyekkel, valami 10%+ a 4K max-hoz kepest ami a BF1-ben lathato volt az ujabb upgrade-ek utan es 20%+ a SWBF2 4K max-hoz kepest.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#36044) Oliverda válasza Abu85 (#36042) üzenetére


Oliverda
félisten

"De az Intel ezt a terméket eladásra tervezi,"

Köszi, én mindeddig abban a hitben éltem, hogy dísznek.

"Az AMD-nek nulla pGPU-ja van."

Arra próbáltam célozni, hogy ideje lenne már elfelejteni az olyan marketing bullshit rövidítések ész nélküli szajkózást, mint cGPU, pGPU, és a többi. Ezek semmiben nem különböznek egy átlagos GPU-tól, csak xy cég odabiggyeszt egy betűt, hogy ezzel próbálja differenciálni a termékét, a hozzáadott érték viszont konkrétan nulla.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#36045) Jack@l válasza Raymond (#36038) üzenetére


Jack@l
veterán

:DDD Persze, saját kútfő és wishful thinking. Nyilván átlépi ha a bf1 -et meghúzták pontosan 4gb-ra...

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#36046) huskydog17 válasza Abu85 (#36012) üzenetére


huskydog17
addikt

"A másik probléma a Polarisszal, hogy nincs benne rapid packed math, ami az egyik leginkább nyomott fícsőr a játékfejlesztők oldalán. Az Ubisoft (Dunia, Snowdrop), a Bethesda (ID tech), az EA (Frostbite), a Rebellion (ASURA), a Croteam (Serious Engine), a Flying Wild Hog (Road Hog Engine) támogatja, illetve támogatni fogja."

Ez érdekes, amit írsz, ugyanis a Croteam és a FWH pont olyan stúdiók, akik kizárólag szabványos technológiákat alkalmaznak, nem vetnek be gyártóspecifikus megoldásokat, vagyis egyik gyártót sem részesíti előnyben, ezt korábban ők maguk mondták. Továbbá sehol nem találtam tőlük olyan kijelentést, ami alátámasztaná az állításod, de lehet csak lemaradtam róla.
Szóval légyszi linkeld be a forrást, nagyon érdekelne, köszi! Tehát még egyszer: kizárólag a Croteam és FWH hivatalos álláspontja érdekelne, a többiről már tudok, köszi!

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#36047) Abu85 válasza huskydog17 (#36046) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ki beszél gyártóspecifikus megoldásról? Az RPM már szabványosítva van a Vulkan 1.1 API-ban, és a DX12-ben is benne van a shader modell 6.2-ben, bár utóbbi csak októberben lesz véglegesítve. Abszolút nem gyártóspecifikus már. Az így írt kód is működik akármin. Az Intelnek is van ugye ehhez megfelelő hardvere. A mostani támogatást ne vedd számításba, nyilván az Ubisoft vagy az Bethesda nem tudott sokat tenni a szabványos megoldásért akkor, amikor fejlesztették a Far Cry 5-öt és a Wolf 2-t. Átírni ezeket szabványosra nem túl szerencsés már, főleg kiadott játéknál. De a jövőben mindenképpen a szabványos megoldás felé mennek el, mert a mostanival csak a Radeonokat tudják célozni, míg az idén elérhető szabványokkal mindent.

Egyébként mindketten Radeonokat kaptak pár hete a fejlesztésekhez. Az Intel most még nem pont olyan játékokat vadászik, amiket a Croteam és a FWH készít (bár maradnak az Ubi partnerei a következő Assassin's Creedre, a Kaby Lake-G miatt kellenek már a komolyabb címek is), míg az NV problémás a Vulkan miatt. Maradt az AMD, arra van is elég erős integrált támogatás a Renderdocban, amelyik debuggert Vulkan mellett főleg használják a fejlesztők.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#36048) Petykemano válasza Abu85 (#36047) üzenetére


Petykemano
veterán

"Egyébként mindketten Radeonokat kaptak pár hete a fejlesztésekhez."

Mifélét?

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#36049) Looserke válasza Petykemano (#36048) üzenetére


Looserke
őstag

upsz... :D

(#36050) huskydog17 válasza Abu85 (#36047) üzenetére


huskydog17
addikt

Tehát nincs hivatalos infó, kizárólag a szeretetcsomag miatt következtettél erre.
Szerintem teória gyártás helyett inkább akkor beszéljünk erről, ha már a gyakorlatban is működni (konkrét játékban az adott stúdióktól).

#36048 Petykemano: Abu erre gondolt és ebből következtette le azt, hogy ők is RPM-et fognak alkalmazni, miközben a fejlesztők erről sehol nem beszéltek.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.