Bevezetés
Egy hónapja jelent meg az XCOM legújabb része. A játékmenet az RTS-ek korában már ritkának számító körökre osztott stratégia. A nagy elődökhöz rendszeresen vissza-vissza térek, ezért nagyon vártam a megjelenését.
A következő pár oldalon a véleményem és pár tapasztalatot szeretnék megosztani veletek. Messze nem lesz teljes körű, de talán hasznát veszitek.
Technikai szempontból a játék nagy előrelépés, bár a régi DOS-os játékhoz képest ez nem is csoda. A játék az Unreal 3 grafikai motort használja. A grafikai kivitelezés a játék élményhez bőven megfelelő, még akkor is, ha az átvezető animációk nincsenek utolsó szőrszálig kidolgozva. Cserébe a gépigény elég szolid, HD felbontáshoz bőven elegendő egy 5770 is. Több beállítást is kipróbáltam HD7770-el és Sandy Bridgbe integrált HD2000 vezérlővel is. A grafikonon nem azonos beállítások vannak összevetve, ezért mindegyiknél feltüntettem a felbontást és a részletességet.
Mivel nem shooter vagy RTS, a klikkelési sebességnek sincs kiemelt jelentősége, ezért a játékhoz elég alacsonyabb fps is. A két képkocka közötti késleltetés szempontjából azt tapasztaltam, hogy 100ms a határvonal, ami már észrevehető a kezelésnél és 150ms felett már zavaró a kurzor ugrálása. A percentile görbe elárulja, hogy a képkockák hány százaléka fér bele ezekbe az értékekbe. Fontos, hogy a vízszintes tengely 90%-ról indul.
Jól látható, hogy nincs gyakorlati különbség a két és négy magos Intel között, valamint az is, hogy a HD7770 kényelmesen elviszi a full HD felbontást maximális részletesség mellett. Ez alapján nyugodtan állítom, hogy egy 5770 vagy GTS450 is elég 1080p-hez. Az IGP már kevésbé jól boldogul. A HD2000 alacsony részletesség mellett az átlag laptopok 1366x768-as felbontását még elviszi, de az animált jeleneteknél már érezhetően szaggat. Szerencsére az irányítást ez nem zavarja, de magasabb felbontás mellett már túlságosan darabossá válik.
CPU és memória felhasználás 4 magnál
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!