A Microsoft és a mobilpiac
A Microsoft és a mobilpiac
A Microsoft már nem kezdő játékos a mobilok piacán és ha az okostelefonokat nézzük, hamarabb okosították érintőképernyővel és PDA tudással telefonjainkat, mint bármely más gyártó. Éppen ezért érdekes a Google egyik hangos emberének nyilatkozata, miszerint a WP7 felesleges a piacon, mert már van Android, ami mindenre elég és jó. Csupán azt felejtik el, hogy ők szintén egy már lefedett piacra léptek be szeletet kérni a tortából.
A Windows Mobile és elődei a PDA-sok és régi motorosok számára bizonyosan kellemes élményeket idéznek fel, mert a rendszer a maga nemében remek és bár eljárt felette az idő, még mindig számos készüléken fut.
Az Apple azonban néhány éve egy szemléletváltást indított el, amely az egyszerűségről és a színtiszta felhasználói élményről szól. A funkcionalitás viszonylag másodlagossá vált és az alapvető tulajdonságok mellett a fő cél az, hogy a felhasználó egy-egy érintéssel elérhessen bármilyen szolgáltatást és mindezt úgy, hogy nem vár képernyőbetöltésre és minden a gördülékenység hatását kelti.
Idő közben megjelentek a közösségi szolgáltatások, amelyek szintén rohamos terjedésbe kezdtek és igénnyé vált, hogy bármilyen élethelyzetben, bármilyen eszközön elérhessék a felhasználók ezeket a szolgáltatásokat. Ehhez internet és kliensek, integrációs elemek kellenek.
Ilyen körülmények között a Windows Mobilet ugyan lehetett foltozgatni és az üzleti irányvonalból áterőltetni a közösségi oldal felé, de a stylus és a WinForms felület miatt vesztes helyzetbe került az ellenfelekkel szemben. Ettől a rendszer nem veszített értékéből, de a mai trendeket nem képes kiszolgálni teljes mértékben.
Ekkor jött el a váltás ideje. A Microsoft közben a Silverlight platform 9 havonkénti megújulását hirdetve fénysebességgel fejlesztette a WPF és Silverlight látványos megoldásokat hozó programozói készletét és szinte kézen fekvő volt, hogy erre az impozáns alapra kell egy új rendszert építeni.
Szerencsére a külcsín a minimalizmus, visszafogott komolyság jegyében készült el és az erős alap szép megjelenéssel párosult. Persze ára is volt az új platformnak. A partnerek számára korlátozottá vált a felhasználói felület átszabása, kimaradt a copy-paste megoldás, a technológia miatt nem érhető el a megszokott módon a tárhely és a multitaskingot is erősen megnyirbálták.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!