Bevezetés, grafika
Augusztus 23-án jelent meg az XCOM franchise legújabb tagja. A játékban külső nézetből irányíthatjuk William Carter ügynököt, és beosztottait a 60-as évek Amerikájában. Már az előzetesekből is kiderült, hogy Carter, és a csapattagok is különböző skilleket tanulhatnak meg szintlépéskor, amiket aktívan kell használni a harcok közben.
Mindez jól hangzik, túlságosan is jól, lássuk, hogy mennyire sikerült átültetni a gyakorlatba. A leírás inkább a játékélményre, az irányításra, és a teljesítményigényre fókuszál. Pár tippet adok, de nem akarom elárulni a történetet, fedezzétek fel magatok.
A minimális hardverkövetelmény nem magas, talán csak a 12 GB helyigény:
Processzor: Core 2 DUO 2.4 GHz / Athlon X2 2.7 GHz
Memória: 2 GB
GPU: DirectX9 (HD3870 / 8800GT)
Az ajánlott gépigény már magasabb, de még az sem túlságosan földtől elrugaszkodott.
Processzor: 4 mag
Memória: 4 GB RAM
GPU: DirectX11 (HD6950 / GTX560)
Grafika
A gépemben egy i7-2600 - GTX650Ti páros próbált megküzdeni a játékkal több-kevesebb sikerrel. Ez a páros sajnos nem tette lehetővé a maximális részletesség beállítását 1080p mellett, de néhány játékállást betöltöttem, és megnéztem a játékot maximális grafikán is. A képernyőmentéseket is így készítettem.
Az igazság az, hogy nem nyűgözött le a grafika. A részletesség nem éri el a ma megszokott színvonalat, pár évvel le van maradva. Ráadásul rendszeresen lehet megjelenítési hibákat látni. Vicces, amikor pl. a beszélgetőpartner nyakkendőjén átüt az alatta viselt ruhadarab mintázata, vagy a hulla átlóg a falon.
Ráadásul szinte végig volt egy "én ezt már láttam valahol" érzésem. Az idegenek által felépített különböző építmények, és azok belső elrendezése is szerepelt már más sci-fi játékban, filmben, mint pl. Quake, Crysis...
A negatív oldalt erősen ellensúlyozza, hogy elég jól sikerült felépíteni a 60-as évek stílusát. Régi autók, házak, berendezési tárgyak, ruházat.
De a grafika nem minden, a játékmenet legalább annyira fontos - vagy talán még inkább.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!