2021. március 5., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Telefónia rovat

SpecTrek - szellemirtás telefonnal

  • (f)
  • (p)
Írta: |

A játék célja a közelben lévő kísérteteket megkeresése, majd lefényképezése a telefonunkkal.

[ ÚJ TESZT ]

Napokban böngészve az androidos alkalmazáskínálatot akadtam rá erre a játékra. A játék lényege a röviden következő: a közelben lévő kísérteteket kell megkeresni, majd lefényképezni a telefonunkkal. A játék közben használnunk kell a beépített GPS-t, a kamerát és a telefon gyorsulásmérőjét. Ez elsőre elég furcsán hangzik, de nézzük meg, hogy pontosabban miről is van szó!

A játékot elindítva a kezdőképernyő fogad minket. Itt tudjuk kiválasztani, hogy legfeljebb mennyi időt szeretnék tölteni az aktuális szellemvadászattal. Három lehetőség közül tudunk választani: rövid (15 perc), közepes (45 perc), hosszú (2 óra).

A kezdőképernyőn a menü gomb megnyomása után beállíthatjuk a profilunkat is. Egyszerre maximum három játékost képes kezelni a program, mindegyik profilt saját névvel ellátva. A profilnév után láthatjuk zárójelben, hogy az aktuális játékos hányadik szinten van éppen. A profilokat lehetőségünk van lementeni fájlba, fájlból visszaállítani, vagy lenullázni.

Hirdetés

A kezdőképernyőn a menü gombot megnyomva érhetjük el az alkalmazás beállításait is. Többek között kiválaszthatjuk a metrikus mértékegységek használatát, megadhatjuk a különböző játékmódok idejét, GPS pontosságát, maximális sebességünket, testsúlyunkat, twitter fiókunk adatait. Utóbbi megadása esetén a program képes feltölteni eredményeinket twitter felültre is. Ezt a funkciót még nem próbáltam ki, twitter fiók hiánya miatt. Ezen kívül lehetőségünk van a kezdőképernyőn a menü gomb megnyomása után egy leírást olvasni az alkalmazásról, vagy kilépni belőle.

A kívánt játékidő kiválasztása után, amennyiben még nem kapcsoltuk volna be a GPS-t, figyelmeztet erre a program. Miután megtalálta a koordinátánkat, lehetőségünk van a játék területének szerkesztésére; bejárni kívánt kör középpontjának és sugarának módosítására és a játék kezdésére.

A játék elindítása után a térkép megjelenítéséhez tartsuk a telefont vízszintesen, a kamera használatához pedig függőlegesen. Vízszintes helyzetű készülékünket szemlélve egy Google térképet látunk magunk előtt. A térképen találhatunk egy zöld kört, amin belül kérdőjelek vannak. A kérdőjelek helyén várják a sorsukat a kísértetek, ritkább esetben ajándékdobozok. Mivel a bejárandó terület nem túl nagy, így elég, ha indításkor tudunk biztosítani a játék számára internet elérést, későbbiek folyamán az így gyorsítótárazott térkép is egész jól használható már.
A térkép megjelenítéséhez választhatunk utcanézetet, vagy műholdképet is. Értelemszerűen utóbbi nagyobb adatforgalmat generál.

Induljunk is neki a szellemirtásnak! Menet közben a térképen nyomon követhetjük aktuális helyzetünket. Ha esetleg egy kérdőjel elérhetetlen helyen lenne, menjünk közel hozzá, amennyire csak lehet, ezután a térkép jobb alsó sarkában lévő "duda" gombra nyomva ijeszthetjük odébb. Ekkor hangoskodunk egy kicsit, aminek a hatására a szellem odébb áll, általában egy-két sarokkal távolabb. A hangoskodást és a szellem menekülését a térképen is nyomon követhetjük.

Megfelelően közel kerülve - kezdetben ez a távolság legfeljebb 50 méter -, lehetőségünk van a szellem befogására. Ehhez be kell kapcsolnunk a kamerát a telefon függőleges helyzetben tartásával. Ha szétnézünk a kamerával, megláthatjuk a kísértetünket. Miután feltűnik a szellem a képernyőn, néhány másodperces szkennelés következik, mely után lehetőségünk van az elfogásra. A szkennelés alatt végig a kijelzőn kell maradnia a kísértetnek.
Az elfogás látszólag nem túl bonyolult; a kamerával megfelelően pásztázva a képernyőn lévő célkeresztbe kell helyezni a kísértetet, majd rá kell tappancsolni a kijelző jobb alsó sarkában lévő, lepkehálót ábrázoló gombra. Ez a gyakorlatban viszont jóval bonyolultabb. Célszerű először minél közelebb kerülni a kísértethez és csak ezután szkennelni, mivel így a közelebb lévő kísértet nagyobb lesz a kijelzőn, így könnyebb elkapni. Természetesen szellemes szellemünk nem hajlandó egy helyben maradni, legtöbbször repül ide-oda, leginkább a célkereszten kívül. Mozgásához használja telefonunk gyorsulásérzékelőjét is, ezért sokszor eredményesebb a lassú, megfontolt mozgás, mint a gyors hadonászás. Minden elcsípett szellem után tapasztalati pontokat, xp-t kapunk.

Szellemeken kívül lehetőségünk van ajándékdobozok begyűjtésére is, mellyel különböző képességeinket, skill-jeinket tudjuk javítani. Ezek a következőek (zárójelben az alapértelmezett értékek): spot range (150 m), scan range (100 m), ghost catch range (50 m), item catch range (10 m), item find chance (0 %).

Miután végeztünk a játékkal, a szerzett tapasztalati pontok függvényében kapunk fejlesztési pontokat. Ezekből javíthatjuk tulajdonságainkat. Ha ezzel megvagyunk, láthatunk egy összesítés az aktuális játékmenetről. Itt láthatjuk, hogy hány kísértetet kaptunk el, hányat nem sikerült megfogni, a kapott tapasztalati pontokat, átlagos sebességet, megtett távolságot és az elégetett kalóriák számát. Véleményem szerint utóbbihoz szükséges a testtömeg megadása is. A menü gombot megnyomva megnézhetjük a korábbi játékok statisztikáját, képességeinket, rekordjainkat, kitüntetéseinket.

Összegezve egy hosszú távon is élvezetes játékot ismerhettünk meg, amihez nem kell "több órán keresztül a gép előtt ülni". Egyetlen hibája számomra, hogy csak twitter felületen kínál lehetőséget más játékosokkal történő megmérettetésre. Személy szerint jobban örülnék egy online felületnek, ahol különböző bontások szerint jeleníthetőek meg a játékosok és eredményeik. Természetes, igény esetén, ezt könnyen megoldható akár egy megosztott dokumentummal, melybe igazoló képernyőmentések alapján kerülhetnek be a játékosok és eredményeik.

Ha valaki ki szeretné próbálni, akkor Google Playből letöltheti a játékot, illetve elérhető az Apple hordozható készülékeire is. Az ingyenes, "light" verzió némileg korlátozott funkcionalitással bír, de a dolog ízére ezzel is rá lehet érezni.
A teljes verzió play-ből sajnos nem érhető el kicsiny országunkban.

Remélem a bemutató elolvasása után sokan kedvet kaptok a játék letöltéséhez és a szellemek utáni rohangáláshoz (este 10 óra után kifejezetten hangulatos elfoglaltság :) ).

Hirdetés

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.