Tesztek – Dying Light és The Witcher 3
Az utolsó két teszt az utóbbi időszakra fókuszál – két, szemet gyönyörködtető vizuális világgal rendelkező játékról van szó, amelyek megjelenésükkor számos vitát kavartak teljesítménybeli hiányosságaikkal, és azoknak vélt vagy valós okaival. Aztán teltek a hónapok, érkeztek a patch-ek és az újabb driver revíziók, és mindkét játék megtanult rendesen viselkedni – a mérések már ebben a boldog állapotban készültek.
Dying Light
A belsőnézetes túlélőjáték egy régi motorosra, a Chrome engine-re épül – az egótól eltérően azonban a Dying Light alatt futó (korábban bukdácsoló) 6-os verzió már köszönőviszonyban sincs a korábbiakkal, és így a játék igencsak csinos lett – már ahol a hangulat miatt szükséges barnás pasztell színvilágról nem teljesen más jut a játékos eszébe. A megjelenéskor sok kritika érte a játékot az extrém CPU-igény miatt – azóta ez bizony sokat javult:
Bár most a két grafikonon nem egyformák a számok, a jellegük nagyon hasonló - alapvetően VGA-limites a játék mindkét felbontásban, csak egy kicsit javít a gyorsabb CPU, ill. a G620 minimumok terén már leszakad. A kétmagos fiatalabb kiadása viszont már olyan gyors, mint az i3-ak.
The Witcher 3
2015 talán legnagyobb hisztériája köthető a Witcher-széria 3. részéhez – az nVidia GameWorks middleware-re erősen építő játék eleve nem lett olyan szép, mint azt az előzetes bemutatók alapján várni lehetett, másrészt a HairWorks teljesítményigénye a Mafia 2 szörnyűségeit idézte. A CPU-k viselkedésének vizsgálhatósága érdekében Geralt haja nem lobog szálanként a szélben, és a játék többé-kevésbé a High beállítási szinten futott, Medium postprocess-effektek mellett. Az eredmények:
Akárcsak a Dying Light esetében, itt is szinte teljes a VGA-limit, viszont első ránézésre is látszik, hogy a Pentiumokkal valami nagyon nincs rendben. Konkrétan az történik, hogy mind a G620, mind a G4400 mellett nagyon szépen fut a játék, ugyanúgy, mint az i3-akon, aztán egyszer csak megakad 1-2 másodpercre.
Nem csak a megjelenítés áll meg, hanem az egész játék, azaz 2 másodperc szünet után nem arra térünk vissza, hogy valaki suttyomban átharapta a torkunkat - de ettől még ugyanolyan játszhatatlan lesz a dolog. A HD felbontásban gyakrabban jelentkezett ez a kellemes esemény, és a G620 is gyakrabban csinálta, mint a G4400, de pont elég sűrűn volt mindegyik felállásban ahhoz, hogy a játékélményt tönkretegye. A minimum FPS-ek csak azért nem redukálódtak 0-ra, mert nem mindegyik mérés alatt bukkant fel az esemény.
Mivel ez a probléma a két Pentiumon sűrűn jelentkezett, a két i3-on pedig egyetlenegyszer sem, a forrása egyértelműen az, hogy csak 2 logikai CPU-mag áll a játék (és a VGA-driver) rendelkezésére. Van ugyan hackelős workaround (ami limitálja a program CPU használatát), meg lehet, hogy van olyan beállítás, ahol ez a hiba nem bukkan fel, és az is előfordulhat, hogy AMD VGA-val a kevésbé agresszív driver miatt meg lehet úszni, de a végeredményen sajnos ez nem sokat változtat - a Witcher 3 mellé egyik Pentium sem jó választás, az amúgy megfelelő sebesség ellenére sem.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!