2024. július 27., szombat

Gyorskeresés

Newmen G302 és Xtrfy M2 egerek

Egy cég, két brand, két egér, kétszeres ár, de megér-e egérben kétszer annyit a prémium életérzés?

[ ÚJ TESZT ]

Szenzor

A két egér teljesen más szenzort kapott: az Xtrfy M2-ben az előző generációs csúcs-szenzor, a PMW3310 található, a Newmen G302-be pedig az azelőtti favorit egyik változata, az A3090 került. Emiatt külön értekezem róluk. Mindkettő alapjában véve jó, de többen bebizonyították, hogy lehet rosszul implementálni őket.

Newmen G302

A DPI-k (400 - 800 - 1600 - 3200 - 4000) nagyjából pontosak. A LOD a szenzor jellemzőihez mérten kifejezetten jó, 1-2 CD között lehet, nem állítható.

A polling rate-eket tartja, sőt: 125 és 500 Hz-en néha beesik egy-egy idő előtti frame, ami problémát abszolút nem okoz, csak picit fura. 1000 Hz-en még ez sem fordul elő.


A Paint-teszt szerint hozza az A3090-től elvárt szintet: 800 DPI-ig tökéletes, 1600-on már határozottan, de elviselhetően csúnyán jitterel, 3200-tól már használhatatlanul ronda.

A PCS (perfect control speed) 800 DPI-ig 4 m/s, a 8 bites data path limitálja 127 count-nál, a fonalat picivel felette veszti el teljesen. 1600 DPI-n már csak 2 m/s. 3200 DPI-n 1 m/s, 4000 DPI-n 0,8 m/s, szintén data path limit. A data path limit a polling rate emelésével nem nő, azaz 1000 Hz-en 127, 500 Hz-en 255, 125 Hz-en pedig 1023 az xCount maximuma, így m/s-ban minden polling rate-nél ugyanaz jön ki.



Azaz 800 DPI-ig minden körülmények között kiakaszthatatlan, felette pedig lineárisan veszít a pontosságából.

Acceleration (precízebben: speed related accuracy variance, SRAV) a PCS eléréséig nincs, videót nem csináltam, csak egy grafikont mutatok, erről is leolvasható ugyanaz, kevésbé látványosan, kevesebb adatforgalommal.

Meglepő módon 2 ms input lagot mértem a G100s-hez képest, minden DPI-n. Nem látni smoothing nyomát, így valószínűleg csak az USB vezérlő környékén van elrontva valami a firmware-ben. Emiatt e-sport profiknak nem ajánlanám, de bárki másnak simán.

Xtrfy M2

Ez az M3 után nem okozott meglepetést, pontosan ugyanazokat tudom róla leírni. A biztonság kedvéért azért mindent újramértem.

A szenzor alapvetően mindent tud, ami szem-szájnak ingere: állítható AS, LOD, DPI 100-5000 között, sőt virtuálisan el is forgathatjuk a szenzorpozíciót, ha esetleg ferdén fogjuk, és annyira zavar.

Az Xtrfy ezeket gyakorlatilag Zowie-módra mind kilőtte. Szoftver nincs, a DPI az alján lévő gombbal állítható, csak 400 - 800 - 1600 - 3200 - 4000 van. A polling rate-nek is dedikált kapcsoló jutott az alján.

Egyetlen ismert bugja van: felemelésre hajlamos random magától átállni a DPI, ezt pl. a Roccat benézte, kiadták hibásan a KPM-et, de egy FW frissítéssel hamar javították, ahogy az Asus is a Sica-val. Azóta emlékeim szerint minden nagyobb gyártó javított FW-rel adta ki alapból a 3310-es egereit. Kivéve az Xtrfy.

Szóval, ha bedugod az egeret, nem emeled fel, akkor biztos a névleges DPI-n fog üzemelni. Aztán ahogy használod, az egyik felemelés alkalmával egyszer csak felugrik a névleges DPI ~110%-ára. Ezt szerintem úgy lehet fájdalommentesen kibírni, hogy ~10%-kal nagyobb DPI-vel számolunk, mindent ahhoz állítunk be, aztán előbb-utóbb úgyis stabilizálódik azon. Ha nem akar, majd pár másodperc szapora felemelgetéstől beáll ~450 / 900 / 1800 / 3600 / 4400 DPI-re. Állítólag - többen jelezték, de személyesen nem jártam utána - az Xtrfy support devnullba küldi a panaszokat.

A polling rate-stabilitással nincs gond. 500 és 1000 Hz-et is frankón tartja.

A Paint-teszt szerint 1800-on még bátran használható, 3600-on már csúnyán jitterel, 4400-on persze használhatatlan. AS nincs.

A PCS valahol 7 m/s felett van, képtelen voltam kiakasztani, bármilyen DPI-n. Játékban egyébként még a legalacsonyabb érzékenységgel játszóknak is elég 3,5-4 m/s.

Acceleration nincs benne, ahogy elvárjuk.

A méréseim szerint minden DPI-n konzisztensen 2,5 ms input lagban szenved, itt sem látok smoothingot, ez is FW-hiba lesz. Emiatt ultra pro gamingre inkább nem ajánlanám, de akit nem zavar a tudat, hogy picit késik az input, bátran használhatja.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.