Teszt #5: Metro Exodus
Az XBox Game Pass kollekcióból ennek a játéknak örültem tesztalanyként a legjobban - ebből szinte egyenesen következik, hogy ezzel szívtam a legtöbbet. Több 8-10 perces indulási kísérlet után kénytelen voltam belátni, hogy a játékot a 20.2.1-es driverrel csak safe mode-ban fogom tudni elindítani, ami a DirectX 11-es API-t jelenti. Kár érte.
Ezt tudja a hardver GPU-fókuszáltsággal:
Erős a GPU-limit, és igencsak kevés az FPS, láthatóan az RX 570-nek inkább a közepes beállítások lennének valók. Emellett a minimumok megmutatják, hogy az alapórajeles 1200 még ehhez a szinthez is sovány, CPU-fronton is vagy tuningra, vagy több magra van szükség.
Itt jegyezném meg, hogy egy régebbi driverrel végül sikerült elindítanom a Metro Exodus-t DirectX 12-ben. Teljes kabaré volt, elsőre 9 percig tartott, amíg eljutottam a játszásig, amikor is az első kép megjelenítésekor lefagyott az egész, és az egész folyamat megismétlése mellett minden beállításváltásnál egy perces optimalizálós lépéseket iktatott be a motor. Alig kevesebb, mint 25 perc alatt sikerült egy db mérést kicsiholni az 1600AF-fel 2133 MHz-es memória mellett - itt az átlag 50.2, a minimum pedig 43.3 volt, azaz jelentősen jobb, mint DirectX 11-ben. Annyit tehát kiderítettünk, hogy Radeonon sokkal jobb az újabb API - mindenkinek sok kitartást kívánok hozzá.
Az eredmények a CPU-s beállításokkal:
Úgy fest, ennek a játéknak a CPU sebessége igencsak fontos - talán a legbeszédesebb a 3000 MHz-es memóriával készült mérések összevetése, ahol az 1600AF 73 százalékkal (átlag) és 109 százalékkal (minimum) gyorsabb, mint az 1200. Mehet mellé a 2080 Ti, meg az Ultra beállítás. Persze nem 4K-ban.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!