Hirdetés

2019. május 22., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Az élet rovat

Életmódváltásra fel!

Egy cikk arról, hogyan változzunk és változtassuk meg az életünket...

[ ÚJ TESZT ]

Mit? Mivel? Hogyan?

Kezdjük a tévhitekkel. Első hallásra a teljes kiőrlésű lisztről mindenkinek az jut eszébe, hogy igen, az egészséges. Azonban a teljes kiőrlésű liszteknek a szénhidráttartalma mindössze 5%-al alacsonyabb! Akkor miről beszélünk? Persze, valamivel magasabb a rost tartalma a fehér liszthez képest, de közel sem az egészséges kategóriába tartozik.
A másik nagy átverés a barna kenyér, zsömle stb. Jól nézzük meg azt a címkét ami a kenyéren van. Személyes tapasztalatom: Párom anyukája vett nekem teljes kiőrlésű barna kenyeret. Első dolgom az volt, nézzük mi van benne. Köze nem volt a teljes kiőrléshez. BL 55-ös liszt volt benne és egy sor színezék, amitől barnának látszott. Párom alig akarta elhinni amikor meséltem neki.
Gondoljunk bele, mennyien hiszik azt, hogy egészségeset esznek. Természetesen, vannak olyanok, amelyekben tényleg rendes alapanyag van, de szerintem ez a kisebb arány sajnos.

Egy kis ide tartozó irodalom:
"Egy nagyobb szelet kenyérnél 52 gramm szénhidrátbevitellel kell számolni, ami jelentős terhet ró a hasnyálmirigyre, ugyanis a kenyérből származó szénhidrát gyorsan vércukrot emel, így a hasnyálmirigynek azonnal inzulinválasszal kell reagálnia. Ha kiáramlik az inzulin a szervezetből, az blokkolja zsírbontást és azt a tápanyagot, amit nem használunk fel a szervezetünk működéséhez, a zsírsejtekbe juttatja."

Akkor mit együnk kenyér helyett?

Kezdjük a puffasztott rizzsel illetve búzával. Ebből is a natúr az ajánlott, hiszen a só megköti a vizet a szervezetben. Egy szelet puffasztott rizsben (fajtától függően) kb. 8g szénhidrát van. Ebből én reggelire vagy vacsorára 2-3 darabot eszek rendesen szendvicsként elkészítve.

A második helyen az Update szeletelt kenyér áll. Ebből a kenyérből 4 szelet 26g szénhidrátot tartalmaz. Fele annyi, mint egy szelet hagyományos kenyérben. És valljuk be, a fehér kenyérből nem egy szeletet eszünk meg vacsorára vagy az ebéd mellé.
Mostanában már itthon is megsütjük az Update kenyeret, Update liszt illetve zabpehelyliszt keverékből. Ez annyival egészségesebb, hogy nincs benne az a tartósítószer ami a szeleteltben benne van. Kenyérsütőben pár óra alatt kész a finom házi kenyér. :)

A harmadik helyen áll az extrudált kenyér, de arra figyelni kell, hogy hozzáadott cukrot ne tartalmazzon! Sajnos elég sok olyat láttam, amiben van. Ezért kell megnézni, hogy mit veszünk.

Ha már kenyér, akkor jöhet a liszt ajánlás...

Az Update boltban kétféle liszt kapható, az egyik szénhidrát csökkentő, a másik csökkentett szénhidrát tartalmú lisztkeverék. Előbbit 50-50%-ban kell használni finomliszttel vagy teljes kiőrlésű liszttel, utóbbival önmagában süthetünk.
Saját ajánlásom: Mi a csökkentett szénhidráttartalmú lisztet használjuk, illetve zabpehelyliszttel keverjük. A zabpehelylisztet csak ajánlani tudom, olvastam róla sok mindent, hogy van aki fogy tőle, van aki nem. Nálunk határozottan bevált, nyugodt szívvel eszem az ebből készült sütiket, kenyeret.

Cukor...

Nos, ez egy kicsit tágabb témakör a lisztnél. Szerintem ezt mindenkinek magának kell kikísérletezni. Én a saját tapasztalatomat írom le, indulónak szerintem hasznos lehet.

Az első az Update1 Zero cukor. Sütibe, teába, kávéba, bármibe. Oda kell vele figyelni, hiszen ebből 1 kiskanál, olyan mintha 4 kiskanál cukor lenne. Nem tűnik nagy kiszerelésnek, de nagyon sokáig elég.
A fontos információk róla:
"A többi cukoralkoholtól abban különbözik az eritritol, hogy szinte 100%-a továbbhalad a bélrendszeren, nem képes a szervezet megemészteni. Így kalória és szénhidrátmentes, glikémiás indexe ezáltal 0. Nem növeli a vércukorszintet és nem igényli a szervezet inzulin kibocsátását."
Forrás: [link]

A második amit sütikhez használunk, az az Update1 Prebio Sweet. A hagyományos cukorhoz hasonlóan édes, így ugyan annyi kell a sütibe, mint a sima cukorból.

A harmadik helyen az édesítőszerek: Van olyan sütemény amibe elég a folyékony édesítőszer, a tészta nem kívánja meg a cukor állagát. Rengeteg fajta van, mi Huxol-t használunk, nekünk ez bevált.

Hallottam már pár embertől, hogy az édesítőszer sem egészséges, nem szabad használni. Természetesen nem szabad túlzásba vinni, de úgy gondolom, hogy jobb mint a cukor. Hiszen a cukorral a rákos sejtek táplálkoznak. Plusz, a cukorbetegek nem ehetnek cukrot, csak édesítős dolgokat. Ha ők ehetik ezt, akkor az egészséges ember is nyugodtan kihagyhatja a cukrot az életéből.

Miután a cukor "kiürül" a szervezetből, nem kívánja az ember az édes dolgokat, ezt saját példámból tudom. Most már eszembe se jut, hogy megegyek egy csokit vagy egy pudingot.A süteményeket is jóval kevesebb édesítővel készítjük, és nagyon finomak. Egyáltalán nem hiányzik a túlzásba édes íz.

A következő oldalon megmutatom, milyen "szörnyű" ez az életmód, lapozz! ;)

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.