Hirdetés

M4

Ezt is megélhettük. Bár nem vagyok budapesti, de szomorúan tapasztaltam, hogy az új metró építése nem éppen úgy halad, ahogy anno eltervezték. Viszont elérkezett a nagy nap ...

2014 március 28-án reggel 9 órakor átadják az új, M4-es metrót :Y

Aki szeretné most ráadásul ingyen is kipróbálhatja, hiszem március 28-án 12 órától március 30-án üzemzárásig nem kell jegyet venni a használatához.

Bár a cikk lehet politikai tartalmú is, nem szeretném ha a kommentek ilyen irányba mennének el. Köszönöm.

Amikor a vicc valóság ...

Értesítjük tisztel utasainkat,hogy a Szegedről Budapestre* tartó vonat 8 órát késik mert az utasok lassan tolják. Megértésüket köszönjük.

*Kufsteinből Münchenbe

F1 2014 Jerez teszt 1.nap

Hivatalosan is elkezdődőtt a 2014-es Forma 1-es világbajnokság.

Bár a tesztlehetőség korlátozott a csapatok számára így minden lehetőséget érdemes kihasználni, de a mai nap mégse voltak túl aktívak, legalábbis a pályán megtett körök számában. Köszönhető ez annak, hogy több csapat is kisebb nagyobb problémákkal küszködött.
Az első tesztnap végeredménye:

1. Kimi Räikkönen - Ferrari 1:27,104 mp (31 kör)
2. Lewis Hamilton - Mercedes 1:27,820 mp (18 kör)
3. Valtteri Bottas - Williams 1:30,082 mp (7 kör)
4. Sergio Pérez - Force India 1:33,161 mp (11 kör)
5. Jean-Éric Vergne - Toro Rosso 1:36,530 mp (15 kör)
6. Esteban Gutiérrez - Sauber 1:42,257 mp (7 kör)
7. Sebastian Vettel - Red Bull idő nélkül (3 kör)
8. Marcus Ericsson - Caterham idő nélkül (1 kör)

Ez a nap arra jó volt, hogy legalább megismerjük az idei autók kinézetét* és az új turbó motorok hangját is szokjuk, de az erőviszonyokról még mindig nem lehet semmit tudni. Folytatás holnap ...
A négynapos teszt végére pedig talán már lehet majd látni egy körülbelüli erősorrendet is.

Megérkezett

Tegnap még csak a nevét lehetett tudni, de ma már az autót is bemutatták. A leleplezésnél jelen voltak a Ferrari idei versenyzői Fernando Alonso és Kimi Räikkönen.

Formáját tekintve mindképpen egyedi a többiekkel szemben (legalábbis a mostanáig bemutatottakhoz képest). Ha felűről vagy szemből nézzük, akkor még nem is olyan szokatlan. Oldalról nézve viszont egyből látszanak a szabályok adta következmények. Mostanra már csak tényleg az a kérdés maradt, hogy ez lesz-e a 2014-es Forma 1-es világbajnokság győztes autója. Hamarosan kiderülhet ...

További hivatalos képek: Scuderia Ferrari F14 T

Gmail hiba

A Google levelezőrendszere a Gmail elérhetetlen. Már jó néhány éve használom, de ilyen hibával még soha nem találkoztam. Remélhetőleg hamarosan javítják.

Ferrari F14 T

Bár a Ferrari idei F1-es autójának leleplezésére még várni kell egy napot a neve már ma kiderült. A rajongók öt lehetőség közül választhatták ki a számukra szimpatikust és szavazhattak rá. A győztes végül az F14 T név lett. Már csak az a kérdés, hogy ez egy világbajnok autó neve vagy sem.

Gépjármű vs. kerékpár vs. gyalogos

Egy egyszerű kereszteződés, ahol több hónapja nem sikerült még normális megoldást találni. Sopronban még a tavalyi évben elkezdődőt a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése. Sajnos ez viszont sok helyen nem sikerült a legjobban.

Személy szerint én nagyon örültem neki, amikor megtudtam, hogy több helyen lesz a városban kerékpárút. Sajnos amikor elkészült nem voltam már olyan boldog. Az elképzelés jó volt. A kivitelezés, hát ...
Igazából ami a legnagyobb probléma, hogy egy ilyen (képen) kereszteződésnél miért kell a kerékpárosokat felkényszeríteni a járdára, hogy a gyalogátkelőn a szabályoknak megfelelően áttolja a kerékpárt. Majd ha áttért ismét felszállhat és folytathatja útját. Ami még bosszantóbb, hogy néhány száz méterrel később egy ugyanilyennel szembesül a kerékpárral közlekedő.
Az akadály valószínűleg az volt, hogy a kereszteződében az autósok nem csak egyenesen hanem jobbra kanyarodva is mehetnek tovább. Igen, de amikor az autós jobbra kanyarodik, akkor van zöld a gyalogosoknak is. Tehát az autósok kanyarodáskor a gyalogosok köz hajt.
A megoldás viszonylag egyszerű lett volna. Egy kiegészítő lámpa a kerékpáros részére. Amikor pedig a gyalogosnak zöld van, akkor zöld van neki is és mehet tovább Ő is egyenesen (nem a zebrán, hanem mellette kijelölt sávban). Amikor pedig a gyalogosnak piros, akkor neki is és várakozik. Addig pedig az autósok haladhatnak egyenesen vagy kanyarodhatnak jobbra és nem lesz ott se gyalogos, se kerékpáros.

ACER V3-571G bemutató

Bevezető

Már jó ideje terveztem egy új gép vételét. Először asztali gépben gondolkodtam, de aztán rájöttem, hogy néha jó lenne, ha tudnám hordozni. Ekkor elkezdtem nézegetni a laptopokat a 150 000 forintos kategóriában. A keret nem a legnagyobb, de ebben az árkategóriában rengeteg gépet lehet találni nagyon sok gyártótól, és számtalan specifikációval.
A sok keresgélés és szelektálás után megvettem a cikk alanyát, az Acer V3-571G notebookot.

A géphez semmi extrát nem kapunk, csak a legszükségesebbeket (adapter, drivereket tartalmazó DVD).

Külső

Az eszköz fedlapja egyszerű, fényes, fekete, a közepén az Acer logóval. A gép borítása műanyag, fémmel vagy alumíniummal nem találkozhatunk, de ebben a kategóriában ez nem szokatlan.
A kijelző 15,6"-os 1366×768 pixel felbontású HD Acer CineCrystal LED megvilágítású, fényes, de maximális fényerő mellett a szabadban is használható. Betekintési szögek meglepően jók.