Elterveztem, hogy belevágok egy újabb cikk írásába, melyben a CPU és RAM tuning hatását nézném meg a játékokban. Itt van nekem a jó öreg i5 2500K, mellette 2x4GB memória, mérések terén a felállás pedig a következő lenne:
-3.4GHz + 1066MHz
-3.4GHz + 1866MHz
-5.0GHz + 1066MHz
-5.0GHz + 1866MHz
Anno sok kritikát kaptam az alacsony felbontás és alacsony grafika beállítással való CPU tesztelés miatt. Nos az a helyzet, hogy jelenleg is csak egy R9 290 áll rendelkezésemre, így grafikai beállítások terén eléggé megvan kötve a kezem, legalábbis ha azt szeretném, hogy ne nagyon fussanak GPU limitben a játékok - márpedig most ez lenne a cél. Végül úgy döntöttem, hogy félig-meddig eleget teszek a kritikáknak: minden esetben marad az 1080p felbontás, grafikai beállítások pedig játéktól függően Low/Medium/High közül válogatva.
De most igazából nem is ez a lényeg. Szóval belevágtam a mérésekbe, első tesztalanynak a GTA V-öt vettem elő. Ennél speciel High beállításokat alkalmaztam, forgalommal és látótávval kapcsolatos csúszkákat maximumra toltam, advanced beállításokat pedig kikapcsoltam. Kíváncsiságból először mind a négyféle órajel-beállítással elvégzem a méréseket, és hát azt kell mondjam, hogy az eredmények eléggé érdekesen alakultak, nem éppen úgy ahogy azt vártam volna.
Gyorsan összedobtam egy excel diagramot az eredmények ábrázolására, nem a legjobb, de a lényeg kivehető. A cikkben természetesen ettől igényesebb diagramok lesznek.
Azt már nemrégiben megtapasztaltam, hogy a magasabb órajelű memória tényleg nem hülyeség, nagyon sok FPS-t képes hozni egy CPU limites szituációban. Azon viszont teljesen elképedtem, hogy 3.4GHz-es CPU és 1866MHz-es memóriákkal több FPS-t kaptam mint 5.0GHz-es CPU és 1066MHz-es memóriákkal.
Azonos grafikai beállításokkal, azonos útvonalon haladtam végig a játékban, mérési hibát nem követtem el.
Kíváncsi vagyok más játékban hogyan fog ez alakulni, véleményem szerint egy érdekes cikk kerekedhet ki ebből a témából.