2019. június 16., vasárnap

Gyorskeresés

A „nagy” Apple... - Avagy egy óriási kálvária egy CTO gép rendelését illetően.

Írta: | Kulcsszavak: apple . cto . macbook . 2016 . macbook pro . hiba . kártérítés

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Egy ideje már forr bennem, hogy kiírjam magamból az egész kálváriát ami November eleje óta tart, mikor is leadtam a megrendelésemet egy 2016 15” MacBook Pro CTO gépre. (CTO jelentése: custom to order – egyedi konfiguráció rendelés). - eredetileg a címlapra szerettem volna, de sajnos ott fogyasztói problémáról nem írhatok

952.791Ft összegben le is adtam a megrendelésemet, november 10.-én (azért a pontos összeg, mert ennek még később jelentősége lesz)
Tehát a leadott rendelés után kaptam a szokásos emailt, miszerint 3-5hét alatt kézbesítik a terméket.
Teltek múltak az idők, mikor is december 1-én leemelték az összeget a számlámról. Majd értesítettek: december 10-15 között megérkezik a készülékem.
December 7-én jelzett a bank, hogy ismét nagy értékű zárolás történt a számlámon. Az Apple majd 2 mft. értékben zárolt a számlámon összeget..
Megannyi support, és vezetőség egyeztetés után végre sikerült feloldaniuk a második zárolást rá 4 napra, ami azért is kellemetlen mert nem tudtam kifizetni egy adott árut ami közben érkezett.

Ezért elmondásuk szerint kaptam 200EUR jóváírást ami maximum 5 napon belül megérkezik.
A rendszer szerint december 16.-án megkaptam a csomagot – folyamatos eltérés volt a
csomagot, délután. Ezt is nem kevés kálvária előzte meg, hisz direkt le volt adva, hogy délelőtt hozzák a csomagot mert akkor tartózkodunk a címen vagy este 6 után, illetve, ha a két időpont között akkor telefonáljanak előtte kb. fél órával- szokás szerint nem történt meg. Szóval megannyi telefonálgatás után, igen végre kézhez kaptam a csomagot.

Kibontáskor ez fogadott:

Illetve az akkuban már 2 akkuciklus volt.

Másnap reggel 8kor már hívtam a supportot (nem fogok leírni már minden részletet, mert iszonyú hosszú lenne a cikk) ahol közöltem a tényeket, nagy sajnálkozás közepette szimplán közölték, hogy küldjem vissza a terméket, s küldenek egy újat. Igen ám, de közben eladtam a korábbi macbookomat, és mivel munkaeszköz számomra így nélkülözhetetlen.
Tehát ismét kisebb problémába ütköztem, aminek tetejében a vezetőséggel sikerült elintézni, hogy maradhasson a gép mindaddig míg meg nem érkezik az új. Illetve megemelték a kártérítési összeget, -aminek ugye már meg kellett volna korábban érkeznie- 300 euróra – ami majd ismét 5 munkanapon belül megérkezik – persze.

Január 12-én megérkezett az új gép. Kibontáskor természetesen átnéztem mindenhol, amely tökéletesnek bizonyult, kívülről – végre. Majd az beüzemeléskor mikor kérte az ujjlenyomatomat furcsa dologra lettem figyelmes:

Videó

Illetve ez is 2 akkuciklussal érkezett:

Másnap ismét support, és a megszokott kálvária. 500 euróra emelték a kártérítési összeget – mely korábbi 300 euró még akkor sem érkezett meg – és az új gépet vissza kellett küldenem természetesen, a legelső gép továbbra is itt maradt, hogy tudjak rajta dolgozni.

Február 6-án hétfőn ismét megérkezett az új gép – azt hozzá kell tennem, hogy az Apple rendszere február 8-át írt, így nem is számítottam rá (ja igen, a rendszerek folyamatos eltérésben voltak, nem real time adatokat adott vissza – egy esetben sem) – továbbá itt muszáj megemlítenem, hogy minden egyes gép átvétel + elvitel elég durva kavarást okozott, mert sosem voltak hajlandóak egyeztetni, itt is kérvényezte az Apple is, hogy délelőtti órákban hozzák, illetve hívjanak előtte. Majd délután 2kor hív a futár felháborodva, hogy ő itt van a címen, én hol vagyok. – mondtam neki jelenleg 10kmel odébb, de várjon 10 percet, most indulok. Nem volt hajlandó rá – mondanom sem kell. Nagy szerencsére barátnőm tesója otthon volt, így ő át tudta venni a terméket az én címemtől 1kmre lévő címen, könyörögve a futárnak, hogy legyen már szíves átvinni erre ő nagy keggyel (éreztetve ezt) átvitte.

Este amint hazaértem munkából kibontottam a gépet.
Ez fogadott, ismét...
(és gondoljatok bele, az Apple egy „prémium” márka, legalábbis a közhiedelemben ez így elterjedt, továbbá a prémium márkának ez egy felsőkategóriás gépe, és abból is egy egyedi konfiguráció, ami tény – továbbá majdnem 1 mft –ba került)

Megint support, próbáltam teljes mértékben higgadtan kezelni a történetet, s nem rájuk zúdítani az elégedetlenségem. A supportnál már mindenkit ismerek, sőt a support vezetőségénél is, még direkt hívóim, illetve email címeim is vannak (csak azért írom ezt le, hogy bele tudjatok gondolni mennyi beszélgetés és levelezés történhetett mire már ezeket is nyilvánosságra hozták részemre)

A vezetőség és a support is ismét sajnálkozott, és minden egyéb – illetve kérdezték mivel kárpótolhatának, hogy valamennyire visszanyerjék bizalmamat mondjuk pl. egy tokot vagy egy Magic mouset, vagy bármit amit szeretnék, mert látják megvan minden kiegészítőm az új géphez(amit szintén tőlük rendeltem ugye).

Mondtam nekik ne haragudjanak, ezt Önöknek kellene tudni, hisz számomra ez már nem a pénzről szól, reméltem, hogy az Apple számára sem, hanem magáról a gesztusról (amire azt gondolom már a korábbi gépeknél is nyugodtan küldhettek volna bármiféle ajándékot, hogy ne rossz szájízzel gondoljak vissza az Applere) Majd addig meddig kérdezgettek, míg kérték, engedjem meg, hogy visszahívjanak másnap reggel, s addigra találjak ki valamit mivel kárpótolhatnának.

Másnap reggel azaz február 8-án ismét elmondtam, nincs szükségem semmire, Önök ajánljanak fel bármit amit úgy gondolnak kompenzálni tudná ezt az egész esetet, kezdve az elejétől, illetve,– végül rámondtam, hogy tudja mit? Adjanak egy Apple Caret a leendő gépemhez, illetve esetlegesen akkor akár egy még nagyobb konfigurációt – ha már hátráltattak eddigi munkámban akkor tudják könnyíteni valamivel azt. A vezetőségnél lévő hölgy mondta, hogy hát nem hiszi, hogy ezt a kinti vezetőség engedélyezni fogja, de megpróbálja (kérdezem én: akkor minek kérdeztek ennyiszer, hogy mivel tudnának kárpótolni, majd mikor végre mondok valamit – amihez mellesleg semmilyen érdekem nem fűződött – arra közlik, hát nem hiszi, hogy lehetséges?! )

Ezt követő napon ismét hívtak, hogy a nemzetközi vezetőségtől – állítólag tőlük – azt az infót kapták, hogy kimerítették velem szemben, továbbá az eset tekintetében a kártérítési keretet, és semmi féle további módon nem tudnak-fognak kárpótolni – még egyszer hangsúlyozom, nem vártam el semmi egyéb kártérítést, csak szimplán jól esett volna az embernek.

Az Apple kicsinyességét is tökéletesen tükrözi- nem mondanám, hogy gentleman módjára viselkednek, valamint, úgy tűnik, hogy a történet arról szól, hogy eszük ágában sincs az imageüket építeni, hanem inkább rombolják azt– hisz jó pár éve Apple termékeket vásárolok, s ezt ők is látják, hangoztatták is ezt felém – s folyamatosan kérték, hogy a jövőben is „tartsam meg szokásomat”. – nekem ezek munkaeszközök...

Ezen a napon, február 8-án , a 2016. december 7.e óta ígérgetett kártérítés, természetesen már a „megemelt” 500 euró keret tekintetében végre megérkezett a számlámra.

Jelenleg itt tartunk. Február 10-én, ismét hívtak, hogy nagyon sajnálják, és kérik további türelmem, s együtt működésem, hogy adjam át ismét az érkezett új gépet, továbbra is használhatom az első gépet – azt gondolom ez a minimum – és értesítenek amint jönnek a gépért, és amint elkészül az új.
– okozva ezzel nekem további kellemetlenségeket. Valamint, ha összeszámolnám összesen hány óra beszélgetést folytattam a supporttal, a kezdetek óta, véleményem szerint egyáltalán nem túlzás ha ezt 1 munkaórákban számolt napnak tudnám be – és bárhogy is nézem, szerintem mindenki számára az idő = pénz, sajnos a mai rohanó világban...

Konklúzió: Szégyenletesnek tartom ezt az egészet. Egy ekkora cég, hogy engedheti meg magának, hogy egyáltalán egy ilyen cikk napvilágra kerüljön róluk.

Utóirat: A csomagok egyszer DHL Expresszel, egyszer UPSel érkeztek, illetve az elszállításról a TNT logisztika gondoskodott. Megjegyezném: egyik cég sem volt hajlandó még egy e-mail értesítést sem küldeni a szállításról, a kézbesítés időpontjáról – legalább aznap – holott az Apple a kézbesítő cégeknél időkapus kiszállítást adott meg.

...Még jelentkezem, remélem a következő egyed már tényleg hibátlan lesz... immáron a 4. ...

Hozzászólások

(#1) bmwk1200s


bmwk1200s
(PH! addikt)

Nagyon durva. A türelmedért pedig max respect.
El sem hiszem, hogy ennyiszer kicserélt gép és mindig találni rajta valami, amúgy optikailag rögtön kiszúrható problémát. Hol van ilyenkor a belső minőségellenőrzés?

Őszintén sajnálom a történteket; erre egyébként nincs mentség.
Remélem most már hamar megoldódik a probléma és elfelejtheted ezt az egészet.

Semmit sem írok alá!

(#2) Krugszvele


Krugszvele
(fanatikus tag)

Szia!

Ha úgy vesszük, akkor 1 munkanap alatt (az összesített hívások ideje) szereztél 500 euró kedvezményt. Nem tudom, de te mennyit keresel, de ha kevesebbet, mint napi 150 000 Ft, akkor ez az üzlet neked máris nettó megérte.
Ha csak az anyagi részét számoljuk.

Viszont a bejegyzésből kitűnik, hogy ezalatt a pár hónap alatt te sokkal több ideget ettél meg, mint ami egészséges. Ha ezt is beleszámoljuk, akkor valószínűleg nagyon nem érte meg az üzlet :)

Kéretlen tanács és tudom, hogy nagyon nehéz idegentől elfogadni bármit, ami negatív, mert nem ismer, meg biztos csak kárörvendő meg rosszat akar. Javasolnám, hogy szerezz 3-5 önismereti könyvet, Csernus, Brian Tracy, stb. íróktól és figyelmesen olvasd el őket és próbáld a saját életedre, gondolataidra, hozzáállásodra kivetíteni. Garantálom, hogy meg fogsz lepődni és tartalak annyira intelligensnek, hogy meg is fogadod majd az ott leírt javaslatokat. Ha csak egy részüket elfogadod, akkor valószínű tíz évvel legalább tovább fogsz élni és nem leszel ezentúl dühös olyan szituációkban, ahol nem javasolt. Köszönöm, ha elolvastad!

(#3) Cathfaern


Cathfaern
(PH! nagyúr)

Azon túl, hogy tényleg szívás, és neked van igazad, próbáld meg ezt bármelyik másik nagy laptopgyártó / forgalmazóval eljátszani. Valószínűleg az első esetnél megkaptad volna, hogy ez nem garanciális probléma, és az aku ciklus normális és köszönjük viszlát :)

Please note that "oh, It works" it is not always the same as "it will always work" - From IT Support

(#4) bmwk1200s válasza Cathfaern (#3) üzenetére


bmwk1200s
(PH! addikt)

A Dellről es a Montevideo utcan talalhato szervizrol lehetne mit meselni...

Semmit sem írok alá!

(#5) dugo_ válasza Cathfaern (#3) üzenetére


dugo_
(PH! kedvence)

Mondjuk az valószínűleg tényleg normális. :D Megkockáztatom, hogy már a gyártás során belekerül. De az se lenne baj, ha a kész gépet járatják meg tesztként.

A fizikai sérülés már komolyabb probléma.

(#6) .LnB


.LnB
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Nagyon durva sztori.

Megkérdezhetem, hogy mitől egyedi config? És mit számít a 2 akku ciklus? Sajna se Apple, se laptop ügyben nem vagyok otthon.

// Táti Tigrisek // Pittsburgh Penguins \\ MAC Újbuda \\

(#7) bLaCkDoGoNe válasza .LnB (#6) üzenetére


bLaCkDoGoNe
(PH! kedvence)

Ha veszel egy gépet az Apple.hu-n, akkor vannak a normál konfigok, amiket leemelhetsz a polcról, illetve vásárláskor néhány opciót meg is változtathatsz ezeken: kérhetsz bele gyorsabb procit, nagyobb SSD-t, erősebb videokártyát. Az ilyen gépekből lesznek a CTO modellek, amiket tulajdonképpen a te igényeidnek megfelelően gyártanak le, ezért a hosszabb átfutási idő.

"The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] http://www.flickr.com/photos/blackdogone [+] 

(#8) szumoo válasza .LnB (#6) üzenetére


szumoo
(senior tag)

Akku ciklus: [link]

TBMC:
Remélem minél hamarabb pont kerül a kálvária végére és tényleg hibátlant fogsz kapni! :K
Maxi respect a türelmedért.

Sz.

A nyúlon túl?

(#9) Jhonny06


Jhonny06
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

99%, hogy direkt ugyanazt a gépet akarták rádsózni, ennyiszer nem lehet hibázni. Iszonyatosan szarrágó a magyar képviselet. Én anno iPhone-t gariztattam, 3X ugyanazt kaptam vissza, csak a hátlapja volt cserélve.

Niche parfümök szórófejes üvegben, különböző kiszerelésekben! Tom Ford, Creed, stb. https://bit.ly/2Tz8UbE

(#10) TBMC


TBMC
(PH! addikt)

bmwk1200s: háát igen. én is a quality checket kérdzetem minden alkalommal, a válasz csak az volt, nincs ráhatásuk arra a részlegre, hisz a gépek tengerentúlról érkeznek én pedig ugye írországgal beszélek...

Krugszvele: igen, köszönöm a tanácsod. igen tisztában vagyok a kártérítés összegével. De sokkal több fejfájást okoztak nekem mint 150.000ft.. ezt jól látod, kezdve onnantól, hogy 2x zárolták az összeget és fizetnem kellett volna - ezt a szitut azért elég nehéz higgadtan kezelni, mikor határidős fizetésed van leszállított áruval kapcsolatosan....
- minden más esetben teljesen higgadtan jártam el, nem vagyok egy könnyen felidegesíthető típus..

Cathfaern: igern, igen tudom. tisztában vagyok vele, volt már harcom a sonyval (egy jó drága ultrabook tekintetében több mint fél évig ment a huza vona- igen ott is gyári hibás gépet kaptam, elviggét JAVÍTANI!!! mert 4. munkanapon vettem észre (pedig netes rendelés volt) és rá 2 hétre össze vissza karistolva kaptam vissza a gépet. A kinti vezetőséggel lekommunikálva fél évbe telt a rendezés...

Illetve a dell-el is volt egy-két incidensem, szóval igen, ismerem a többi cég supportját, és hozzáállásukat is.. sajnos... mindezekfejében merem állítani, hogy a jövőben is almás maradok... mert tulajdonképp korrekten állnak a dolgokhoz. (a felháborodásom pedig azt hiszem, teljesen érthető)

.LnB: minden Apple gép 0 ciklussal érkezik. illetve kellene érkeznie... jó pár modell fordúlt már meg nálam amiket APRből, apple storeból rendeltem, eddig minvégig 0 ciklussal. és azért egy új modell, legyen már tényleg új, pláne ennyi pénzért.. (továbbá gondolom az akkubotrány miatt lehet bennük esetlegesen 2 ciklus mert tesztelik őket... de ettől akkor sem vagyok hajlandó-nem szeretnék- eltekinteni)

azért egyedi konfig, mert a 460as videókártyával nincs polcon a 2016 15" rmbpro. ezt külön kell rendelni, egyedileg össze tudod állítani a választható opciók közül mikre van szükséged:proci, videókártya, tárhely...

szumoo: köszi

Jhonny06:biztos, hogy nem. hisza z első gép azóta is nálam van. a 2. gép aminek a touch id hibája volt, az pedig makulátlan karcmentes gép volt... a 3. ami érkezett a touch id tökéletes volt, de karcosan érklezett, illetve a széria számok sem stimmeltek. természetesen mind bontatlan állapotban teljesmértékben újként érkezett. - tehát ez a gondolat fel sem merült bennem. és az is biztos, hogy nem refurbished készülékek.

öhm a blogbejegyzés kicsapongásait illetően elnézéseteket kérem, "picit" összedobáltam, de azt gondolom egy blogbejegyzésben teljesen helytálló lehet.

[ Szerkesztve ]

markbellus.hu  2018 Ford Focus MK3 RS+ limited edition

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.