2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Mobiljegy tapasztalatok

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Avagy az emberi produktumok tán legnagyobbika, melynek használata oly megtiszteltetés és felemelő érzés, melyet földi létezésünk alatt csak átélhetünk korlátozott érzékelésünk segítségével.

Az első egy Volán jegy lett volna, mely azzal az apró ajándékkal kedveskedett, hogy nem kellett érte fizetni, melyet a "a bankkártya elfogadás szünetel" hibával adott a tudtomra. Mind a Simple, mind a Mobiljegy alkalmazás esetén volt részem eme öröm megtapasztalásában.

Második alkalommal az érvényesítéssel sem kellett volna bajlódnom, mivel az ajtóra egy A4-es oldalnyi szöveg volt ragasztva, négy darab QR kóddal, ami közül egyiket sem fogadta el. Vagyis egy köztes megállóban az első ajtónál, hátsó felszállásnál, teljesen feleslegesen kínlódtam vele. Pedig ha előre tudom, hogy hiába, akkor élek a lehetőséggel, és egyből utazom nem érvényesített jeggyel. Szerencsére a sofőr most sem akadékoskodott emiatt.

Ezután kb. tíz alkalommal minden hibátlanul, gyorsan, jól működött. Felszállás után is meg tudtam venni és érvényesíteni. Így a korábbi negatív tapasztalatokat taglaló írásomat el is távolítottam, betudva egyszeri gyengélkedésnek.

De ez így unalmas, hogy minden működik jól. Ismét üdítő tapasztalatokról tudok beszámolni!
A megvásárolt Volán jegy felszálláskori érvényesítéskor a véget nem érő homokórázással csempészett örömöt a reggelembe. Végül azt írta, nem érvényes, mert szerinte egy másik készüléken van. Hát minek is pepcselek ilyesmikkel. Az erre a készülékre való áthelyezéssel való oktalan bajlódásomat sem engedte, hiszen már érvényesítve lett egy másik készüléken. A sofőr itt is megértő volt az alkalmazás kitűnő működésével kapcsolatban. Elvileg jöttek volna ellenőrök, de végül nem, így az ő hozzáállásukat a kifizetett, de nem érvényes jegyemhez nem volt alkalmam megtapasztalni.

Eztán következett a korábban már szintén jól működő, BKK 24 órás napi mobiljegy megvásárlása.
Az első ajtós felszállásnál ismét a véget nem érő homokórázással ajándékozott meg, így ennek a sofőrnek is sikerrel volt alkalmam próbára tenni empatikus képességét, elfogadta a helyzetet.
Később 15 percnyi örömteli szenvedés után rájöttem, ha kikapcsolom a mobilnetet, akkor ennél a BKK résznél az "ellenőri felmutatás" működik. Hála ennek, még a metróra is fel tudtam szállni a kifizetett jegyemmel!

Megértem és elfogadom, hogy csak és kizárólag user error lehet, hiszen sokaknak működik. Minden esetre én sok évig bottal se piszkálom ezt a gyalázatot, mert ideológiailag nem vagyok elég képzett ehhez a borzalomhoz.
Sőt, még a mobilfizetést sem fogom propagálni az unalmas, mindig működő, nem lemerülő, és kihívásokat nem felvonultató bankkártya helyett.

Hazaérve, wifi-re csatlakozva rendbejött, már fel tudtam volna mutatni a jegyet a szobaajtóban.

Igen, volt működő és elérhető mobilnet. Igen, újraindítottam, ami a várakozásoknak eleget téve most se ért semmit. Nem, nem tiltottam az alkalmazás nethasználatát. Nem, nem root-olt telefon, gyári, friss, Android 10. Reggel még volt wifi, ha épp frissíteni akart volna. Wifi-t kikapacsoltam, nem az kavart be.
Az alkalmazást nem mertem törölni-újratelepíteni.

Ui.: várhatóan az örömök tetéződnek majd a – vélemények alapján – szintén fantasztikus és biztonságos Raiffeisen alkalmazás használatának kötelezővé tételével a netbankos belépéshez...

Frissítés, rá három hónappal
Egy ideje a Raiffeisen app kötelező, de eddig nem volt vele hiba, akarom mondani nem örvendeztetett meg semmiféle kínlódással...

...de a Simple, na az nem maradt ám tétlen! Párszor használtam QR kódos fizetéshez. Ma viszont megint pénzt akart nekem spórolni ez a Drága, mert fizetésnél hiába nyomtam a rögzített bankkártyára, nem történt semmi.
Gondoltam törlöm, és hozzáadom újra a kártyát. Ohh, gyenge próbálkozás. Nagyon gyenge... Hibaüzenettel megörvendeztetve nem engedte. Így vélhetően az utolsó jótéteményeként tárhelyet szabadított fel a telefonomon azzal, hogy utolsó erejével rávett arra, hogy töröljem az applikációt.
Béke poraira!

Frissítés, újabb bő egy év távlatából...
...mert csak nem lehetett nélküle teljes az életem. Az alkalmazás neve VoxPay, és 100+ jegy megvásárlása után azt mondom, hogy az esetek nagy részében ez nem örvendeztetett meg semmiféle megoldandó problémával. Egyszer vagy kétszer szerverleállás miatt nem működött, és egy alkalommal volt jó öt perc, mire hajlanó volt megmutatni a felszálláshoz szükséges ábrát.
Szóval ez sem életbiztosítás, de azért használható és kényelmes. Ha ilyen lett volna a másik két alkalmazás, ez a boldogságomat kifejező cikk sem születik meg.

Hozzászólások

(#1) mbalint987


mbalint987
aktív tag

3 éve használok mobilfizetést, most éppen Google Pay-t. Már van olyan kártyám, aminek a PIN-kódját is elfelejtettem... :B

„Így száll hát sírba a szabadság... tapsvihar közepette.” /Star Wars Episode III/

(#2) UnA


UnA
Korrektor

Az teljesen egyértelmű, hogy minél bonyolultabb és összetettebb egy technológia, annál több hibalehetőséget hordoz. Vagyis nincs menekvés, az elkényelmesedésnek is ára van. :)

(#3) joey04


joey04
titán

Ez a BKK-s mobiljegy ez borzalom. Rengeteg ember jár így mint te. Pedig én is át szretnék téni, de ez így egy használhatatlan túlbonyolított szar.

"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

(#4) szaszyka


szaszyka
senior tag

Szerintem az lehet a gond, hogy túl kevés milliárdot költöttek az appra. Nem volt idő, pénz rendesen megcsinálni. Nekem egyébként eddig hiba nélkül működik, nem volt szerencsére gondom vele. Egyenleget feltöltöm hónap elején, és abból veszek jegyet. Eddig mindig működött a rendszer, bár lassú, digis nettel használom, így azért kicsit várni kell.

Lenovo Thinkpad X220 :D

(#5) oszi666


oszi666
őstag

Nekem az az egy bajom van, hogy volán busznál miért nem veszi meg automatikusan a távolsági kiegészítő akármilyen extrasarcnak a jegyét is, egyébként teljesen jól működik ez a cucc, meglepően

It is not birth, marriage, or death, but gastrulation, which is truly the most important time in your life.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.