2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

#VectraV6 - Fényjáték

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ahogy ígértem, ezúttal apróságok következnek, mégpedig esztétikát érintö módosítások.

Már az egyik korábbi bejegyzésben említettem, Günther bácsi, az autó elsö tulajának ízlése nagymértékben megegyezett az enyémmel, nagyjából azokkal az opciókkal pumpálta meg az egyébként sem rövid extralistát, amiket én is szívesen választanék, így került beikszelésre a Xenon fényszóró is a kívánságok közé, amivel csomagban járt az elektromos magasságállítás ( ez Xenonnál amennyire tudom, alapfeltétel ), és a lámpamosó spricni ( szintén ), illetve a fütött ablakmosó fúvókák. Megvétel óta nagyon hideg sem volt, meg nem is nyalogattam meg, szóval nem tudom, müködnek-e még, de jó tudni, hogy este a Klubban ha a pultra kib***va a kulcsot nem is csúszik le a bugyi, még mindig be lehet dobni, hogy " bizonyám, fütött a fúvókám is ´béby "... :D

Megnézéskor annyira nem is feltétlen szúr szemet, ilyenkor van csillió más dolog, amit árgus szemekkel sasol a sok önjelölt Mike Brewer, a lámpákat letudjuk annyival, hogy megnézünk minden funkciót müködik-e, helyzetjelzö, fényszóró, reflektor, index, ködlámpák, illetve Xenonnál persze az automatikus magasságállítás, és a mosó, ha igen, akkor örülés van, ha nem, akkor is örülés van, mert rögtön lehet a felére alkudni ( sokak szerint )... :)

Komolyabban akkor én sem foglalkoztam a területtel, müködött minden, szóval örülés volt, kis idö elteltével figyeltem meg, általában az elöttem álló autóban tükrözödö képböl, hogy míg önmagában felkapcsolt helyzetjelzönél az ember szemének kimondottan kellemesen hat a meleg sárgásan derengö fény, addíg felkapcsolt Xenonnál ugyanez mennyire rikitóan elüt.

Nyilván, emiatt nem törtem be az elsö autóalkatrész boltba, hogy azonnal adjanak valami F&F BrianOconner izzót, viszont most, hogy egyébként is kellett pár dolgot rendelni, picit bolyongtam a virtuális sorok között az egyik német autóalkatrész-webshopban, belebotlottam az izzó szekcióba is, és a német bolti árakhoz képest nagyjából féláron ( kb. az otthoni árnál csak épphogy drágábban ) kínálgatták magukat az izzók, így elkapott az " adjunk egy esélyt " érzés.

Több helyen is olvastam az Osram Cool Blue Intense helyzetjelzökröl, hogy Xenonos lámpákba ajánlott, a csomagolásán is ezerrel reklámozva van, hogy "Xenon Look" - mondjuk én ezekkel a nagy lözungokkal óvatos vagyok, a cseresznyekonzervre is ráírják, hogy magozott, aztán milyen vidám érzés, ahogy csócsálod, és hirtelen felütköznek a rágógumók egy emberes magon...
Valamint, ha már ennyire rápörögtem a kérdésre, akkor felmerült az is, hogy az elsö indexeknek is van egy alapból sárgás tükrözödése a foncsorban - a síküveges lámpában sárga izzó van -, esetleg akkor megnézzük, milyen mod-ok vannak ehhez.

Azt az egyik korábbi rendszeres olaj-, folyadékszint ellenörzéskor feltérképeztem, hogy ugyan a motortérben alapvetöen egészen szellösen elfért a 3.2-es blokk, körbe egészen jól megközelíthetö a legtöbb szerelnivaló, a levegöszürö dobozának, és a klíma csövezésének elvezetése viszont valószínüsíthetöen a sorozatgyártás elötti másfél órára maradhatott, ott pingvinezett a sok öltönyös a gyártósor elején, Karl már a pezsgöröl is lekapta a kupakot tartó fém biztosítót, és hüvelykujjal igyekezett ellentartani az üvegben túlbuzgó szénsav nyomásának, ezért itt már csak a "valahogy-férjen-el-és-le-lehessen-csukni-a-motorháztetöt" elv szerint zsúfoltak össze a motortér elejébe a dolgokat, hadd pörögjön aztán a GDP.

Természetesen, ez magával hozza, hogy a legtöbb, elsö lámpát érintö szerelést, lámpakivétel, vagy motortéri megbontás nélkül max az X-Aktákban látott Gumiember tudná megoldani - akitöl akkoriban cirka 8 évesen a rész megnézése után napokig úgy fostam, hogy a villanykapcsoló-ágy közötti táv tempójával Asafa Powellre ma egy körön kettöt vernék rá -, tehát, ha már úgyis szerelni kell, akkor egyszerre lesz helyzetjelzö- és index izzó is upgrade-elve, illetve akkor már egy levegöszüröt is behajítok.

Így került a kosárba egy:
Osram Cool Blue Intense ( 6.50€ - német webshop/ 1690Ft - lumenet.hu ) helyzetjelzö, és
Osram Diadem PY21W BAU index izzó ( 8,99€ - német webshop/ 2490 Ft - lumenet.hu ), illetve mellé amik még kellettek - levegöszürö, utastérszürö, a Gsi-hez egy eltört kapcsolóvilla alkatrész -, és mehetett is a rendelés. Kedden rendeltem, pénteken csengetett a futár, az átfutási idöre nem lehet panasz.
Ez itt a kert csomag:

Hétvégére be is ütemeztem a mütétet. Motorház felnyit, kicsit méregettem a két oldalt, de a vezetö oldalon csak az akku fedele takar el vészjóslóan mindent, ezt felnyitva relatíve sok helyünk van mindjárt, illetve az ablakmosó tartályának beöntö csövét csak egy pöcök tartja a zárhídon, azt kipattintva, óvatosan húzva kivehetö - csak visszarakáskor kell figyelni, hogy a csö belecsússzon a tartályba, különben majd pislogunk, amikor úratöltéskor 10 liternél se telik meg a cucc. :D

Szóval ha már ilyen gavallérság van itt, akkor "essünk túl a gyorsabbik oldalon" felkiálltással kipattintottam a kis pöcköt, picit félretoltam a beöntöcsövet, és máris az én hólapát kézfejeim is befértek.
Kezdjünk a helyzetjelzövel, óvatosan a lámpából kihúztam, izzót szintén óvatosan a foglalatból, helyére bekerült az "Menö Kék Intenzív" izzócska, foglalatot lámpába kattanásig betoltam, burkolat vissza, tádáám. Szintidö nem egészen 2 perc volt.
A sikerélménytöl megrészegülve gyorsan nekiestem az indexnek is, foglalatot nagyjából 90 fokkal elfordít, foglalatot kihúz, az izzót szintén olyan 30 fokkal elforgatva ki lehet húzni magából a foglalatból, Diadem izzó be, másodikra el is kapta a hornyot, 90 fok a másik irányba, boomheadshot!
Ekkor jártunk olyan 3,5 perc nettó idönél, gyorsan körbe is néztem, hátha hozzák a babérkoszorút, konfettit, ejj, ettöl még Edd China szemébe is könnycsepp szökne...

Beöntö csövet visszahelyeztem, müanyag pöcök is a helyén, ahogy a gyárban megálmodták. Akku fedél lecsuk, ez az oldal bizony készen van.
Na persze, majd a másik oldal lesz a csumpis, meg az órára nézve láttam, hogy ha kitart a végéig ez a lendület, akkor ebböl bizony házimunka lesz, ejjráérünkarramég, inkább kényelmesen hasonlítsuk össze a két oldalt, ilyenkor úgyis szembetünö igazán az eltérés. ( eredmény alant )

Lássunk hozzá a másik oldalhoz is, ott látszott, hogy sportértéke annak lenne, ha benthagyott levegöszürö dobozzal cserélném ki mégis az izzókat, de az eddig megszerzett sikerélményt minek dobjuk sutba, így inkább gyorsan kikaptam a helyéröl.
1 bilincs, 5 db csavar után hipp-hopp levehetö a doboz felsö fele, utána egy csavar, két gumicsöcs, és egy müanyag csö lehúzásával pedig az alsó felét is ki lehet emelni. Ennek a szintideje pici vacakolással nagyjából 5-6 perc volt. Akkor már szépen kiborítottam a benne összegyült bogár-osztálytalálkozót, elég multikulti múmiák voltak benne, most már szép tiszta.

Innen már elegendö hely lévén hasonló szintidövel sikerült abszolválni az izzócserét, mint odaát, ezt követhette a légszürö doboz visszaszerelése, aminek a bonyolultsága a kiszereléssel egyenértékü, a két gumiágyat a megfelelö helyre bepattintva, lecsavarozva, a müanyag csövet szépen visszahelyezve mehetett is be az új, Hengst márkájú levegöszürö, majd a fedél, 5 csavar beteker, a szívócsövet szépen visszajátszani a szívócsonkra, majd a bilincset meghúzzuk, és voilá. " Fény fel", és hadd lássuk:

Ilyenkor jön persze a kötelezö narratíva: feszesen kihúzzuk magunkat, a mellkast megtöltjük finom friss zOxigénnel, önbizalmunk pedig úgy megugrik, az Égig ér úgy, hogy ha nem vigyázunk még a Napot is leverjük vele. És elönt az ilyenkor szokásos magabiztosság, hogy ha hírtelen bezuhan ide a Mars Rover, akár azon is cserélnénk gyorsan egy hektopalzmatikus fotonnyalábszüröt kizárólag 4-es villáskulccsal.

A helyzetjelzö a gyári sárgás színnél mindenképp jobban passzol a Xenonhoz, a csomagoláson 4000K-t írnak, ergó nem egyezik tökéletesen a gyári 4250-4300K körüli Xenon színével, de határozottan jobb lett az összkép, szerintem.
Az index izzó megint csak ízlés dolga, a sárgás tükrözödés a diadem izzó búrájának Opálos színe miatt bizonyos szögben enyhén kékes-lilás lesz, ami így a helyzetjelzökkel, bekapcsolt Xenonnal annyira nem is szembetünö, de valahogy mégis picit nekem megtöri az egységet, szóval a következö kanyarban ( mert megint kell rendeljek egy kört ) valószínü kipróbáljuk a "Króm"-os indexizzó verziót, meglátjuk azzal milyen lesz.

Mostanra ennyit, idöközben megjött egy szép nagy kerek csomag is a kapitányi híd új kellékével, legközelebb folytatjuk.

Hozzászólások

(#1) rover45


rover45
senior tag

Nagyon szeretem az Osram Diadem-et. Évek óta az van bent. Irtóra tetszik, hogy kék, ráadásul nálam nincs eltakarva, mint nálad :)
Azonban a legutóbbi műszakimnál (egy Peugeot márkaszervízben) nem akarták átengedni miatta a kocsit .... mert kék ... ?

[kép]

[ Szerkesztve ]

(#2) pet007


pet007
aktív tag

Mint mindig, most is jo volt olvasni az irast!! Grat, remelem a vegen lesz majd osszehasonlito kep az osszes te altalad elvegzet modositasokkal!

(#3) Szada85 válasza rover45 (#1) üzenetére


Szada85
aktív tag

Gondolom, mert feltünöen nem narancssárga az izzó, bár a rendeletben csak a kibocsátott fényröl tesznek említést, illetve, hogy milyen körülmények között milyen távolságból kell látható legyen.

Nekem a határon mozog megítélésben, picit erösnek érzem a kékes beütést, meglátjuk a "Króm"-os verzióval milyen lesz, arról is készül majd összehasoblítós képsorozat. :)

(#4) Luck Dragon

Szórakoztató írás volt ismét . Főleg ez a része: "És elönt az ilyenkor szokásos magabiztosság, hogy ha hírtelen bezuhan ide a Mars Rover, akár azon is cserélnénk gyorsan egy hektopalzmatikus fotonnyalábszüröt kizárólag 4-es villáskulccsal."

Imádom:D

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.