2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Simson Star VI.

Írta: | Kulcsszavak: Simson . Star . féklámpa . hátsó kerék

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Avagy miért nem hagyom

Szóval rengeteg dolog történik. Történt, hogy véletlen széttörtem a hátsó lámpát. Jelenleg nagyon koppon van a pénztárcám szóval egy babetta hátsó lámpa került fel.

Neki is álltam a féklámpa projectnek mert hát az nem volt. Ugyebár a töltőegységem totál kuka, szóval azt megkerülve (amúgy sincs rá szükség xD) a terv az volt, hogy egyből két vezeték a töltőtekercsre (volt itthon egyenírányító Wish I love u). A test a gyári felfogatásra a fázis hátra a féklámpához. A gyári féklámpakapcsolót megberhelve ennek sikerülnie kellett volna.
Ámbár kómásan fél tizenegykor nem nagyon ugrott be, hogy is kell levenni a hátsó kereket (nem mintha nem csináltam volna meg 100x) Az amúgy is elnyalt hátsó lánckerék tengelybe így beleszakadt a menet. No problem, lett esztergálva új. Menet rá. Az egészet szépen megcsinálva a lendkerék felhúzatásánál a lendkerék anyája elszakadt. A folyton megdöglő szikraoltó kondik miatt nem is csoda. No para még aznap sikerült szerezni olyan finommenetes anyát mint a gyári. Persze a főtengelyen elnyalódott az ék úgyhogy sikerült picit elfordulva rátennem a lendkereket, párat beledurrogtattam a kipufogóba mire rájöttem. Legközelebbi lehúzásnál kap új éket.

Szóval 5 óra után úgy állt a dolog, hogy bettem két izzót aztán mind a kettő kiégett. Nem hiába... Multiméterrel rámérve rájöttem, hogy 12-15v-ot simán tölt a tekercs, szóval 12v-os kellene bele (pedig ugyebár 6 voltos a rendszer de hát hátulra sose tettem még izzót).

Szóval a dolog működött, mentem is vele két kört. A láncvédő furcsán elkezdett mocorogni. Hát nem a délben esztergál menet szakadt el? De. A horony elvolt nyalódva, nem ülte be rendesen.

Szóval hétfőn elmentem a Soltvadkerti mofakerbe ezért a tengelyért:

Összeszerelés után megint problémamentesen működik a simson (kopp kopp), és van ~20W felesleges áramom amiről tudok mondjuk telefont tölteni. Igen lehet kicsit perverz gondolat :DDD .

Ui.: Tudom nagyon zagyva de szerintem már megszoktátok.

Hozzászólások

(#1) Somatom


Somatom
veterán

Egy tanács. Ahol tudsz, használj ledes izzókat! Ugyanaz a fényerő, töredék áramfelhasználással. Csak arra figyelj, hogy az "izzó" oldalán is legyen led, ami a foncsor felé szór! Különben csak pislákoló parázs lesz hátul.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#2) Steve_Brown válasza Somatom (#1) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

Az legális?
Nem olyan mint a Xenon izzó beépítése? :F

(#3) Hieronymus válasza Steve_Brown (#2) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Részben bizonyosan legális.
A rendszámtábla megvilágításhoz használt izzóknak van LED-es változata, ami végigjárta az engedélyeztetés útját. Ha jól sejtem a motorodhoz használható izzók LED alternatíváját senki se engedélyeztette és nem fog rá költeni.
A Xenon esetében a lámpatest cseréje és az automatikus lámpamosó rendszer beépítése szükséges. Ez típusmódosítást igényel.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#4) Somatom válasza Steve_Brown (#2) üzenetére


Somatom
veterán

Nem mindegy? Szted abajgatni fog a rendőr azért, mert a Simson Starodon ledesre cserélted a hátsó lámpa 21/5 -ös izzóját? :N

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#5) llax


llax
senior tag

A Simsonok generátora "teljesítményillesztett". (a VAPE gyújtás előtt minden típus és sok korabeli kismotor - de néhány régebbi nagyobb is)
Azaz névleges feszültséget csak névleges, a tekercsre megadott terhelés mellett mérhetsz, üzemi fordulaton (4000-6000rpm).
Gyárilag megadott feszültség (javkönyv), amikor a tekercs és a rákötött izzó teljesítménye azonos:
4000rpm: 6V
7000rpm: 7,8V
Ha kisebb a tekercsen lévő izzó(k össz.) teljesítménye, mint a tekercsé, akkor feszültség magasabb lesz, az izzó hamar kiég, ha több izzót akasztasz rá, akkor a fényerő lesz kevés.
A 6V-os rendszerben terheletlen tekercseknél teljesen normális a 12-15V, a töltő/féklámpatekercs végén a 25V is. (LED-et javaslóknak: ezekről tekercsekről LED csak komolyabb elektronikával működhet, olyan feszstab. kell ami a már egyenirányított 6-35V közötti bemenet mellett képes 12-14V-ot kiadni).

Feszültséget terheletlen tekercseknél csak kivételes esetekben szükséges mérni, ekkor LÉNYEGESEN magasabb, mint a névleges terhelés mellett, ez nem hiba, teljesen normális, ezek az egyszerű szerkezetek ilyenek.
Pl. az elektronikus töltéssel szerelt S51-ek (SR50, S53...) névleg 12V/21W-os töltőtekercse terheletlenül akár 50-60V-ig is elmehet. Egy 12V/21W-os (féklámpa) izzót rákötve üzemi fordulaton 12-14V-ot ad le. Ebből is látszik, hogy terheletlenül kapott számadat teljesen lényegtelen...

Kondi...
Sűrűn meghaló kondi az hulladék kategória és/vagy szerelési hiba. Az első köhintésre mindenki kondit cserél, sokszor teljesen indokolatlanul. Ha nem lóg a "bele", kapacitásmérő helyes értéket mutat (220nF, erős szórással), esetleg ha van ESR mérő, az nem mutat szokatlanul magas értéket, akkor jó a kondi.
A kondi csavarjának elforgása (ha nem "lóg") önmagában nem túl nagy hiba, a belül lévő fóliakondi sem a házhoz, sem a csavarhoz nincs forrasztva, a csavar elforgásakor belül nem szakad el/meg semmi.

Egy lehetséges megoldás a kondi alaplapon kívüli elhelyezése, ekkor kevesebb hőnek és rezgésnek van kitéve (az olcsó kondi ezt nem bírja, a házon belüli fóliakondi egyébként "örök élet" lenne).

Töltés...
A gyári töltőjében egy szál dióda és két tekercs van. Az egyik tekercs és a dióda felel a töltésért.
A másik tekercs fojtótekercs a hátsó helyzetjelző számára, mivel az gyárilag a féklámpa/töltőtekercsről van táplálva. Ha továbbra is innét kapja a delejt, de azt a fojtót kihagyod, az izzó gázadásra kiég...

A gyári töltőtekercsről csak egyutasan tudsz egyenirányítani, ha a táplált rendszer bármilyen (test) kapcsolatban lesz a gép vázával. Kétutas egyenirányításhoz (graetz "kocka") ez esetben testfüggetlen töltőtekercs kellene (ilyennel szerelték a 12V-os Simsonokat).

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.