2024. március 19., kedd

Gyorskeresés

Google Duplex - szuperjó, de...

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A minap járta be a hír a sajtót, hogy a Google promózta a MI/AI mindegy hogy nevezzük technológiáját, ahol is egy éttermi időpontfoglalás és egy fodrásszal való beszélgetés volt a középpontban.

Az új technológiákat természetesen valamivel promózni kell, iszonyatosan jó, hogy mennyire fejlődik a beszédfelismerés, húsz évvel ezelőtt még az is nagy szám volt, hogy a beszkennelt gépelt/nyomtatott szöveget az OCR úgy ahogy képes volt felismerni, most meg...

De... Elég szomorú, hogy a technológia fejlődik, és ilyen piti feladatokra használnánk, mert bizonyos iparágak, az élet egyes területein a digitalizáció nem tud beférkőzni. Pl. az éttermek miért nem tudják az étlapjukat digitalizálni, az asztalfoglalásra online módot adni, amikor erre van egy tucat szolgáltatás? Még mindig egy könyvbe ceruzával firkálnak, pedig lenne ennek egyszerűbb módja is. Ugyanez a fodrásznál, autószerelőnél, mindegy kinél.

Az életnek annyi területe van, ahol lehetne normálisan egyszerű feladatokat digitalizálni, és nem tesszük meg, helyette majd a MI felhívja az ügyfélszolgálatot, vár az ügyintézőre, és elmondja neki, hogy mi a baj...

Hozzászólások

(#1) BoB


BoB
veterán

Végre egy értelmes blog bejegyzés ezen a téren, maximálisan egyetértek veled! :R

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#2) cinemazealot válasza BoB (#1) üzenetére


cinemazealot
addikt

+1 :K

(#3) UnA válasza BoB (#1) üzenetére


UnA
Korrektor

Van benne valami, de egy kis cégnél, ahol ketten-hárman vannak, talán mégis inkább felveszik a mobilt, és egyeztetnek veled, mint hogy belőjenek egy fullos appot ugyanerre a feladatra. :)

(#4) Samus


Samus
addikt

+1. Falra mászok attól, hogy egy kis befektetéssel mennyire lehetne egyszerűsíteni bizonyos dolgokat. A digitálisan tárolt információ rendszerezhető, könnyek kereshető, szűrhető, a feldolgozása pedig gyors.

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#5) Divinity válasza UnA (#3) üzenetére


Divinity
őstag

+1

Azt hiszik sokan, hogy olyan egyszerű digitálizálódni. Egy nem IT beállítottságú cégnél viszonylag bonyolult a módja egy komolyabb rendszer kialakításának. Na meg persze nagyon drága is tud lenni.

return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }

(#6) Stanlee válasza Divinity (#5) üzenetére


Stanlee
őstag

Nem kell IT beallitottsagu cegnek lenni ahhoz, hogy az ember digitalizaljon, de alljon itt egy mai IT-s pelda. Reggel baratnom kap egy sms-t a nemet Telekomtol, hogy a prepaid kartyajara a szerzodest felmondjak es errol vagy e-mailt vagy levelet kuldenek.

Felhivtuk az ugyfelszolgalatot, csak 20 percet kellett volna varni, mivel amugy is volt a varosban tennivalo, bement a legkozelebbi shop-ba, varakozott, majd kozoltek, hogy mivel 1 eve nem toltotte fel a kartyajat, igy felmondjak a szerzodest. De ha most feltolti 5 euroval, akkor ujra aktivalodik 1 evre a kartya.

Mibol tartana a nemet telekomnak a kikuldott sms szoveget atalakitani, aszongya: "Mar tobb, mint egy eve nem toltotte fel prepaid kartyaja egyenleget. Kerjuk latogasson el erre az oldalra [itt egy elofizeto specifikus link] bovebb informacioert, vagy ha szerzodeset meg akarja hosszabbitani."

Oszinten ezt leprogramozni nem tartana sokbol es szerintem a juzerek tobb, mint felenek 5 perc mulva nulla emberi interkacio nelkul megoldodna a problemaja es mindenki boldog. De ez ma meg nem megy. De helyette a MI ezt valoszinuleg el tudna intezni...

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#7) lambda5 válasza Stanlee (#6) üzenetére


lambda5
tag

Mit vársz egy olyan országban, ahol ha írsz egy e-mail-t (pl: banknak a saját felületüket használva) akkor egy (vagy 2) héten belül levélben válaszolnak... :F
A Digitalizáció meg egy üres frázis a németeknél... a telefon és a levél a mániájuk.

[ Szerkesztve ]

...Szürkék vagyunk. Félúton állunk a fény és az árnyék között!

(#8) Stanlee válasza lambda5 (#7) üzenetére


Stanlee
őstag

Nemetorszag digitalisan egy gatya orszag, szerintem meg afrikaban is nagyobb a lehetosegekhez kepest az innovacio.

Egy masik pelda: sokszor berlek autot. Autoberleskor az ADAC oldalan szoktam tobbnyire berelni. Amikor megyek felvenni a gepsarkanyt, minden egyes alkalommal, ugyanazon a telephelyen, sokszor ugyanaz a dolgozo, minden egyes alkalommal felveszi az osszes adatom, amit mar evek ota minden berleskor eltarolnak, ill. a foglalaskor mar megadtam az ADAC weboldalan, es nem valtoztak meg mar legalabb 5 eve, max. a hitelkartyaszamom. Azert, mert nincsenek osszekotve a rendszereik. Egy tarsasag kivetelevel mindenhol kezzel felviszik az adataimat szerzodeskoteskor. Digitalizacio? Ugyanmar...

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#9) Divinity válasza Stanlee (#8) üzenetére


Divinity
őstag

Azt, hogy a DT ezt miért nem oldotta már meg rejtély, főleg mivel a Telekom HU már régóta küldi így az SMS-eket. Az autó kölcsönzős példa meg egyszerű, drága. Nem foglalkoznak vele azok akiknek nincs IT csapatuk és vennék valakitől a rendszert. Mi ilyen és ehhez hasonló rendszereket is fejlesztünk és hát durva számokról van szó., Sokszor még a nagyobb multik is átgondolják a dolgot és inkább megoldják saját házban szarul de nem fizetnek érte.

return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }

(#10) Stanlee válasza Divinity (#9) üzenetére


Stanlee
őstag

Az autokolcsonzo eseten Avis-rol es Sixt-rol van szo. Egyik sem sufni ceg. Hertz eseten valahogy flottul megy az adatcsere. Az en velemenyem az, hogy azert nincs sok helyen digitalizalas, mert vezetoi szinten nincs ra igeny.

A ceg ahol dolgozom az "arukeszletet" excel-ben tarolja. A penz hianyara nem lehet rafogni, hogy miert nem fejlesztettek eddig mar ra valamit. Annyi az egesz, hogy azoknak, akik kezelik ezeket a listakat egy olyan rendszer, amihez barmelyik munkatars hozzafer, legalabb csak olyan szinten, hogy latom, a vagy b tipusu termekbol mennyi van, nem erdeke. Minnel jobban digitalizalom, annal nagyobb a valoszinusege, hogy kevesebb lesz a munkajuk. Most ha csak erdeklodo jon, sokszor egy hetet varok, mire valaszt kapok, hogy mennyi van a cuccbol, mert pont nem er ra a 2 emberbol egyik se, hogy az excel tablazataibol kiszedegesse a nekem szukseges informaciokat. Es ez egy evi tobb mrd ft-os arbevetelu cegnel van.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.