2024. szeptember 8., vasárnap

Gyorskeresés

Majdnem 30 ezer km Liával...

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Kicsit azért hazudok, ehhez még hiányzik olyan 1300 km, de mivel rengeteget vezetek nem sokára meglesz az.

A szóban forgó autó azóta is a mi kis autónk. Nem egy egyedi darab, nem is kirívó, viszont őszintén mondhatom azt 1.5 évvel a vásárlása után is, hogy szeretem. Eddig nem hagyott cserben, A-ból B-be hoz visz, klímája jéghideg, az 1.2-es motorjához képest nem panaszkodhatok fürge is.


Ezen szögből már majdnem szexi...

Nos meséltem tavaly, a kalandos szervíz sztorit, azt hittem az ott véget is ér, viszont nem így lett. Akkor ott cseréltek nekem egy jobb oldali távfényszóró izzó foglalatot, ami egészen április elejéig tette is a dolgát, ám akkor kiégett benne az izzó. Ennyi még nekem is megy, vettem is újakat, hogy kicserélem, viszont ott kezdődtek a meglepetések mikor neki kezdtem a procedúrának. Levettem a gumi kupakot ami védi az izzókat, és feltűnt, hogy egy karton lap bele van hajtogatva, és hiányzik a kis kallantyú ami az izzót a helyén tartja. Egy ízes "miafasz" kíséretében már fogalmazódott is meg bennem, hogy ebbe a szervízbe sem megyek többet, mert akkor 4x kellett vissza mennem hozzájuk, erre most derül ki, hogy még a fényszórónál is csak kontárkodást csináltak. Viszont a meglepetések itt nem értek véget. Ahogy kivettem az izzót... Az izzó a foglalattal együtt a kezembe maradt. Ugyanis a drága szerelő koma különösen nem erőltette meg magát, megblankolta a kábelt, beledugta az új foglalatba a 2 véget és visszatette. Nem volt semmilyen módon fixálva. Csoda, hogy a jó magyar utakon odaáig egyben maradt. Itt már azért mondjuk úgy ideges voltam, tárcsáztam is őket, elregéltem, már cseppet sem türelmesen, hogy mi a tényállás. Furcsa módon nagyon is emlékeztek rám, bár említettem is nekik az előző 4 ismétlős találkozásunkat. A főnökkel beszéltem megkért menjek be megcsinálja.

Bementem de kikötöttem, hogy vagy ott előttem csinálják, és látom, hogy mitörténik, vagy hagyjuk is egymást, amúgy sem szándékozom többet idejönni. Megcsinálta, ingyen. Életemben először köszöntem el úgy bárhonnan, hogy a soha viszont nem látásra.

Azonban közben volt más egyéb gond, ami már lassan alakult kifele, tudtam, hogy nem tűrhet halasztást. Váltáskor, kuplungolásnál furcsa zörgő hang, magasan fogó kuplung, az autó bár megy 90-el érzetre inkább csak 50-60 km/h van meg. Elkezdtem keresni szerelőt, kolegám ajánlott egyet, 2 japán és 1 francia (szintén Renault) autót hordanak hozzá 10+ éve, bátran ajánlják. Felhívtam, megbeszéltük, hogy elmegyek hozzá, megnézi meghallgatja miről van szó, bár már a telefonba felállította a diagnózist.
El sem vitte próbakörre, beindítás után már hallotta, kuplungtárcsa és kinyomócsapágy kuka. Felpattintotta a motorháztetőt, ott még észre vett egy szelepfedéltömítést, hogy ereszti az olajat. Mikor meghallotta, hogy hova hordtam eddig kifehéredett és közölte velem, örüljek, hogy nem csináltak a kocsival más gebaszt, mert volt pár ügyfele akik attól a szervíztől jöttek... Horror.
Nos, diagnózis megvolt, gyorsan időpontot is fixáltunk, ugyanis időzített bomba volt a kuplungja a kis Thalia-nak. Rá egy hétre tudta fogadni az autót, és szerencsére 1 napra rá meg is csinálta. Megkértem, hogy nézze át kicsit tüzetesebben az autót, ugyanis előző helyen ebből állítólag ki volt szedve a motor... Megnyugtatott, 2006 óta nem emelték ki ebből a motort egyszer sem, nem hogy az említett szervíz ahova vittem kivette volna. Akkor nyilalt belém igazán ez, amikor beszáltam a kocsiba, és az óra nem a pontos időt mutatta illetve a rádió pinkódot kért, hogy baaaaaaaaszdmeeeeeeeeeg. Ha kiveszik a motort, ahogy állította ezt az előző szervíz, akkor lekötik az akkut is, aminek pont az az eredménye, hogy az óra elállítódik, a rádió szintén. Viszont mikor én akkor 2023. februárba vissza kaptam a kocsit... Semmi ilyen nem volt.

SOHA SOHA SOHA TÖBBET NEM VISZEM A KÖZELÉBE SE A KOCSIT ANNAK A SZERVÍZNEK!

Egyébiránt más problémát nem talált, menetközben sem produkált olyat az autó ami előjele lehet bárminek is. Ez nagyon fontos volt, ugyanis áprilistól számítva 3 hónapra járt le a kocsi műszakija.

A kocsi pedig, gyönyörűen megy azóta, a kuplung tökéletes, visszatért a fürgesége, nem nyomja már el a motorhangot a zörgő kuplungszerkezet, egyszóval újra élvezet vezetni. A szerelő nálam szerzett egy erős piros pontot, de nyilván ez akkor fog kiderülni, ha kell még hozzá mennem - remélem nem gyakran -, első benyomás tökéletes volt. Említett helyen első szervízkor 3 hétig volt az autó, ámítottak, nem vették fel a telefont stb. Ettől már bármi csak jobb lehet.

És akkor a végére, ezen a héten hétfőn vittem műszakiztatni az autót, és nem is kell mennem már vele csak 2026. július 27.-én. A kellő kritériumoknak megfelelt az autó, minden érték rendben volt, egyedül ami gyenge az a kézifék. Az üzemifékhatás tökéletesnek bizonyult, ergó máshol hibádzik a rendszer. Átengedték, de minél hamarabb megcsináltatom, ha már más egyéb gond nem volt vele.

Végszó gyanánt. Szomorú, hogy, ha egy laikus kevésbé autókhoz - vagy bármihez - értő ember elmegy egy szervízbe, van pofa arra, hogy átverjék, és lehúzzák akármennyi pénzről is. Az meg, hogy kontár semmilyen munkát végeznek még akkor is, még szomorúbb. Nyilván, valahol ez az én hibám is, viszont akkor, hogy bízzon az ember bármelyik szerelőbe is? Nekem sajnos nincs affinitásom ahhoz, hogy magamnak szereljem az autót, sem helyem, sem szerszámaim, legfőbbképpen pedig tudásom nincs ahhoz, hogy ne kelljen autószerelőhöz fordulnom. Bízok az új szerelőmbe, hogy nem fogja átverni a fejem, és hordhatom majd hozzá bátran az autómat, ha gond van, már a kézifékkel kapcsolatban is kerestem. Viszont jelenleg nagyon bennem van a félsz, hogy mi van ha?!

Nos, ennyi említésre méltó történt a legutóbbi bejegyzés óta, itt a korábbi részek találhatóak. Köszönöm, hogy elolvastad! Béke! :)

4 hónap Liával...
Majdnem egy év Liával...

Hozzászólások

(#1) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

A kézifék, az üzemi féket használja.
Mivel a kézifék általában fapados megoldás, a fékek kopását nem korrigálja magától.
Általában a kézifékkar folytatásában van egy szálfeszítő. Ezt kell a kopáshoz állítani. Visszatér az elvárt fékhatás.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#2) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

Érdekes szervíz lehetett ha nem kötötték le az akku sarut komolyabb dolog miatt

(#3) Jack Hunter


Jack Hunter
tag
LOGOUT blog (1)

Nem tudom összesen hány kilométer van benne, de még sok balesetmentes,nyugodt kilométert kívánok. Sajnos az én Rönómnak vége van, el kell engedni a kezét. A legutóbbi küzdelem az ac pumpával csak a jéghegy csúcsa volt, a hiba forrása a motortéri biztosítéktáblában keresendő. Ez az alkatrész egy bonyolult,nehezen javítható panel,ami a különböző elektronikai egységek tápellátásáért felel. Nekem ez döglődik, ezért nem megy a benzinszivattyú. Újonnan nehézkes a beszerzése,és majdnem 200 ezerbe kerül. Bontottan olcsóbb, de annak a minősége meg kérdéses. Szóval ezt már nem vállalom be, nem ér annyit. :(
Jó hír azonban,hogy a tiédben másfajta van, az nem hajlamos elpusztulni. Használd amíg tudod,és élvezd ki amíg lehet!

Csak nevess, ne vedd túl komolyan!

(#4) Hieronymus válasza Jack Hunter (#3) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

RENAULT KANGOO-t használtam egy ideig. (céges)

Nagyjából 10 éves korában kezdte elveszíteni az elektromos rendszer egységét.

A baloldali irányjelző jele megjelent a középső féklámpában. Bekapcsolt tompított lámpák mellett a féklámpa lassan pulzáló fényt adott.

A motorhibát jelző lámpa időnként jelzett, motorhiba nélkül. Az indítómotor időnként sztrájkolt. Elegendő volt egy kicsit egyesben megmozgatni (gondolom vissza állt a kontaktus valahol) és indult hiba nélkül a motor. Aztán egyszer indítás helyett elfüstölt valami az autóban.
Nagyjából itt lett vége az autó történetének. Legalább is számomra.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#5) Victoryus


Victoryus
addikt
LOGOUT blog

Ismerős helyzet. Pedig ez is egy egyszerű autó, mint a Logan 1. Nálam ott telt be a pohár, hogy már konkrétan megmondtam mi a baja a kocsinak, és akkor se akarták megcsinálni. fhp jeladó... Volt 3 szervizben, hogy miért nem indul néha, de a dacia fórumon meg lett a megoldás, itt egyik szerivzes se jött rá. Márkaszerviz se.
Olyan 10 éves kora körül jöttek elő az elekrtonikai gondok: ablakemelő motor, sebesség jeladó, majd fhp jeladó. De ezek egy Logannél nem nagy tételek, és utána megint jó 8-10 évig... bár addigra szétrohadhat a kasztni.
Mondjuk azok amúgy is balfékek, rokon Clióját se tudták megcsinálni, fedcomp bedöglött, vészüzemmód... max 70km/h de kínkeservesen gyorsult fel arra is. Aztán valami háztáji ezermester megcsinálta. Alkatrész meg nincs is egy 18 éves autóhoz, ez is fura. Meg nem is egyszerű összetanítani az autó többi részével egy bontottat/újat.
No a lényeg, hogy szerintem a Thalia-ban is ugyanaz a fos kézifék van, mint a Loganben, a bowden szokott lazulni, utána kell állítani. A kuplung bowden feszítő is hasonló lehet, nekem azt pl. márkaszervizben rossz irányba csavarták, még szarabb lett, mint volt, pedig csak helyre kellett volna tenni. Mondtak nekem is kuplung cserét aranyárban, közben semmi baja nem volt. Enyém nem recsegett. De bepróbálkoztak gólyaláb rohadással is, márkaszerviz szintén. Műszakin meg gond nélkül átment mindig, garázsban állt, nem is rohadt, semi baja nem volt. De ugyanúgy az aksit is cserélni akarták, kb. 3 éves volt benne, és még kihúzta 4 évet. Ott vernek át, ahol tudnak.
De ugyanez van az építőiparban is. Nagyon nagyon kevés a normális, rendes szaki. Csak a kurva pénzhajhászás megy, minőségi munka meg nulla.
Márkaszervíz, k.drága óradíjjal, mégse értenek még egy faék egyszerű Daciához se. Akkor mit csinál mondjuk egy felső kategóriás Renaulttal, vagy hibrid Toyotával, mert azt is árulnak...?

[ Szerkesztve ]

Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle

(#6) ncc1701 válasza Victoryus (#5) üzenetére


ncc1701
veterán

Ez egy lefele tartó, egymást erősítő spirál. Az emberek 98%-nak se igánye, se pénze nincs a korrekt munkára/megoldásra, csak a kókányoltatás megy, olcsóért. És erre rendezkedett be szinte mindenki.
Aztán jön egy olyan ember (mint én is), aki rászánja a pénzt, és megakad a gépezet, nem tudják feldolgozni, h korrekt megoldás kell. Egy küzdelem megtalálni a korrekt szakit.

[ Szerkesztve ]

(#7) Graphics


Graphics
Jómunkásember
LOGOUT blog

Huhh volt, nem tudom hányszor akartam felgyújtani.

Akkor utáltam meg örökre a Renault... A Thalia a szükségszedánok alsó polca, igazából inkább jelent volna meg Dacia Logan néven, még akkor is jobban jár az autós társadalom.

A sorjás műanyagok, a török minőség... NEm tudom a Logan jobb vagy rosszabb volt, de a Thalia abból lett, ami megmaradt a Renaultnál, és utána abból lett kb a Logan is...

De közlekedőedénynek ideális, csak emocionálisan én csak negatív élményeket tudok társítani.

Sajnos a Renault csoport termékeiről nincs jó tapasztalatom.. Esetleg a benzines Cliokkal nincs annyi baj...
De elektronikában mintha a franciák nem lennének erősek..

Esetleg egy Alpine... De ott is ott lenne az érzés, hogy ez mélyen ... Na szóval.

[ Szerkesztve ]

Black Shark Watch GT okosóra eladó, vadiúj bontatlan.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.