2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Utazások 35.

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Bátran kapj elő egy térképet, szükség lehet rá a következő sorok közben.
Vonatozásilag kicsit rutinosabbak is idetévednek néha, ez jó. Magánban kaptam egy olyan kérdést, hogy a Győr-Budapest-Székesfehérvár-Győr miért egy útnak van feltüntetve, inkább két külön út tűnik logikusnak, a retúr pedig kizárt, hiszen az oda-vissza út nem ugyanazon az útvonalon zajlik.
A tarifarendszer nem trükkös utazásokra van felkészítve, hanem egyszerűbbekre. Az, hogy egy útvonal a térképen jó közelítéssel körként írható le, már trükkösnek számít. Egy útra szóló jegy vásárlásának kb annyi a feltétele, hogy az út során ugyanaz a vonalszakasz nem érinthető egynél többször. Márpedig a fentebb említett kör teljesíti ezt, ha a visszaút során Győrt nem Komárom, hanem Veszprém irányából közelítem meg, és biztos ami biztos, nem Győrig, hanem csak Győrszabadhegyig kérem a jegyet. Csináltam ilyet még a fizetős korszakban, működik, szabályos. És ez azért jó, mert minél hosszabb távra utazol, annál olcsóbb a jegy fajlagosan (ez amúgy sem olyan istentől elrugaszkodott szemlélet), azaz 300 kilométer bizony kevesebbe kerül mint 2x150. Az említett 300 kilométertől messzebb pedig minden további 50 kilométer csak fillérekbe kerül, 550 kilométer felett pedig egységesen 6400 forint a teljesárú, belföldi jegy. És összeállítható olyan trükkös útvonal - más kérdés hogy mégis mi a fenének - ami kicsiny országunkban jóval tovább kanyarog ennél a távolságnál.

Április közepéig a kör-IC-k is ilyen vonalon mozogtak, most szétszedték őket, nehogy a Szajol és Püspökladány között borítékolható késések tönkrevágják a menetrendszerűségi mutatókat. De milyen trükkösen vágták szét!
Reggel 5:08-kor indul egy személyvonat a Nyugatiból Debrecenbe, erre szálltam fel Szolnokon. Feltűnt, hogy milyen fasza cseh kocsikat raktak egy nyomorult belföldi bokorugróba - na nem baj, emiatt nem panaszkodok. Beértünk Debrecenbe 8:36-kor, és ott, csodák csodájára már írta is az utastájékoztatás hogy 8:54-kor ez a vonat megy tovább Nyíregyen és Miskolcon át a Keletibe, immár Holló InterCity néven. Cseles, nem? Megjegyzem, a cseh bisztró/1. osztályú kombinált kocsi igen kényelmes, világos színvilága kellemes, tessék kipróbálni.
No én csak Miskolcig utaztam vele hogy egy találkozót lebonyolíthassak, majd egy órával később indultam tova Budapest, majd Győr felé. Abba az egy órába szerencsére ismét belefért egy csapolt Kőbányai, ah, imádom az életet.

Ma pontosan két hónapos a Start-klub VIP kártyám. Teljesárú jeggyel számolva 285290 forint lett volna az út amit beletettem, azaz ma "behozta az árát". Ez persze így nem igaz, lásd az első bejegyzést, de leírva jól mutat. Ja és mekkora távolság volt ez? 17726 kilométer, csaknem a Föld kerületének a fele. És még nem unom :)

Győr-Békéscsaba-Szolnok: 327+96km (7020ft)
Szolnok-Miskolc-Budapest-Győr: 571km (6400ft)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.