Azt a mindenit, de jó szervező vagyok is én. Ma 6:31 és 9:10 között a következő hőstetteket hajtottam végre:
- Felpattantam Győrben a pesti gyorsra
- Komáromban cserebere egy ottani kollégával az alatt az ötven másodperc alatt míg állt a vonat
- Kelenföldön szintén, de ez már lehetett egy perc is
- Egy, a Keletitől tizenöt-húsz percre lévő irodaház portájára is eljuttattam némi motyót
- A Keletibe visszaérve a postán sikerült feladni két ajánlott levelet
- Ezek után még maradt is tíz percem a 9:10-kor Brassó felé tartó gyors indulásáig, melynek fedélzetére felpattantam.
Az utolsó előtti pont azért különösen fincsi, mert ez a posta a forgalmassága mellett eléggé lassúnak tűnő személyzettel van verve, késtem ám már le vonatot utánuk. Ez mondjuk oda-vissza igaz, késett vonat is lepett már meg bezárt postával.
Békéscsaba a cél, tegnap délután három óra előtt még szabadnap volt a tervekben, villámgyorsan esett be pár igény az útra, bárcsak minden ilyen egyszerűen menne. Kevés híja volt hogy nem durvult be még jobban ez a szombat, egy nyíregyházi találkozót is meglobogtattak pár napja, az visszamondásra került, de a vonatmenetrend tanulmányozása közben kiderült: lehetséges egy Győr-Békéscsaba-Nyíregyháza-Győr kanyar egy napon belül, de persze úgy, hogy nem csak ledobálok a vonatról ezt-azt, hanem rendesen kommunikálva, nyugodtan zajlanak a találkozók.
És ha már menetrend, akkor nézzük csak mivel lehetne Elvirára hozni a sikítófrászt: mit szól ahhoz, hogy Kisvárda-Vasvár?
Áh, nudli, a legjobb menetidő 8 óra 22 perc, átlagosan 3-4 átszállással, ez semmi.
Legyen akkor Vásárosnamény-Makó, de Vasváron keresztül.
Óh, igen, ez már perverz, alsó hangon 23 óra 44 perc az út, 11 átszállással, de megúszható 6 átszállással is, igaz akkor több mint 29 órán át kell a segged formájára igazítani a műbőr üléseket. Fincsi, nem? Azt már meg sem nézem, van-e valahol mindössze 2-3 perc szánva az átszállásra, mely segítségével egy kisebb késéssel is további órákat áldozhatunk helyszíni országismeretre.
Ez van no, a magyar vasúthálózat vagy regionális forgalomra használható úgy-ahogy, vagy a nagyvárosok köztire, és mivel én az utóbbi csoportot gyarapítom, ezért könnyen dícsérem.
Hmm, most ezzel beugrott egy-két régebben olvasott gondolat a tömegközlekedés lehetséges jövőiről, na legközelebbre az jön.
Győr-Komárom és vissza: 2x37km (1490ft)
Győr-Békéscsaba és vissza: 2x327km (10320ft)