Az a helyzet, hogy gyorsabb ütemben mennek rajta tönkre a dolgok, mint ahogyan meg tudnám azokat javítani / javíttatni.
Még a tavasszal sor került egy váltóolajcserére, aminek nem találtam nyomát a korábbi szervizpapírokban, így nem tudom, hogy az elmúlt négyszáz-huszonezer kilométer alatt megtörtént-e valaha, mindenesetre valószínűleg itt volt az ideje.
A szerelő srácoknak feltűnt, hogy igen torzul szólnak az ajtókból a hangszórók, így azok is cserélve lettek.
Ez megmagyaráz bizonyos dolgokat
Ezután viszont az ajtópanelek zörögtek marha idegesítő frekvencián, szóval nem lett sokkal jobb a helyzet, amíg meg nem érkezett a népi Kínából 1 dollárért rendelt egy maréknyi panelrögzítő-pakk. Visszapótoltam őket, ismét csend lett. (Mármint PDTDI-mércével)
Eltört néhány
Nyilván a fülemhez legközelebb esők
Obligát macskás kép
Következő fontos elem számomra a csomagtérroló volt.
A korabeli kombi VW-ekhez szállított csomagtérrolók mára legfontosabb tulajdonsága, hogy mind törött vagy rövidesen az lesz. A jó német tervezőképességet dicséri, hogy ezt a másfél méter széles, kb 2 méter vászont felcsévélő többkilós rugós szerkezetet két, a tengely végeibe dugott hangyap*cs méretű csavar tart össze, amelyek a roló két végét lezáró kupakokba vannak belesüllyesztve. Így amikor eljön az ideje, hogy a pelenkától nem sokkal vastagabb anyagból készült kupak - a süllyesztés miatt - elvékonyított része a több éven keresztüli csavaró-nyíró-feszítőerőknek engedve beszakad a benne lévő csavarral együtt, akkor az egész eszcájg szétugrik a picsába, és soha többé nem tudod összerakni, mert nem tartja össze semmi.
A középen látható csavar dolga lenne a mindent is összetartani. Tőle jobbra látható az a műanyagdarab, ami mára kiszakadt a baloldalt lévő kupakból
Ekkora
Ilyenkor két lehetősége van a VAG csoportos autó tulajdonosának:
- belép egy vonatkozó Facebook-csoportba és ott 20-30.000 JMF kicsengetése árán kap egy bontott autóból egy másikat, ami még a szétszakadás előtt van, és reménykedik hogy kibírja azt a pár évet, amíg nála van az autó,
- lemondóan leszarja a dolgot és igénytelenül, pőrén hagyja a csomagtartóját.
Nekem egyik megoldás se tetszett.
Némi gondolkodás után végül összeillesztettem, a tengelyre merőlegesen az egészet keresztülfúrtam és beletettem egy a lenti képen látható csavart. Mostmár tökéletesen működik és sokkal tartósabb megoldás, mint a gyári.
Nem tudom mi a neve. Véletlenül van itthon belőle pár darab.
Most essél szét!
Ugye mennyivel igényesebb?
Megvásárlása óta szúrja a szemem a bal első sárvédőív állapota, de valahogy mindig úgy adta ki az élet, hogy mindig jött valami, ami fontosabb volt ennél, ezért úgy maradt. Nézegettem bontásra behozott Passatokat, de egyrészt csak 2004 vagy 2005-ös évjárat lett volna jó az oldalindex hiánya miatt, másrészt nagyon ritka színben sikerült anno rendelni a kocsit, így teljesen esélytelennek láttam egy idő után a dolgot.
Nyár elején azonban feltűnt, hogy eső után jól láthatóan nedves a tetőkárpit a belső visszapillantó körül.
Nagyobb eső után meg vizes a kardánalagút is, mintha nyitva maradt volna a tetőablak, de ezen az autón nincs tetőablak.
A szerelők szerint jó esetben csak elengedte a szélvédő ragasztása. Rosszabb esetben elfogyott az anyag a szélvédő körül. Egy lapos csavarhúzóval megbökdöstem a szélvédő fölött közvetlenül a tetőlemezt. Tudjátok van az a jellegzetes rozsdásfém-ropogás. Ez is olyat hallatott.
Ez a sárvédővel együtt már elég indok volt a kasznis-fényező duó meglátogatásához. Vittem egy utángyártott sárvédőt, hogy ha már úgyis fényezni kell, akkor ne egy, az oxidáció akármilyen állapotában lévő elemet rakjunk fel, hanem újat.
A szélvédő kibontása után beigazolódott, hogy suttyomban elrohadt a tető első íve, ezért ázott a kárpit, ki lett javítva, újra lett fényezve, nagyon szép lett.
A sárvédő pedig...