Van egy motorom, barátnőm elnevezte Károlynak. Amúgy egy BMW R1100RS.
Alapvetően teljesen problémamentes, de van pár apróság, ami bosszant, és senki nem tudta az okokat (köztük egy Bpi márkaszervíz).
-Az egyik ilyen, hogy néha egy-egy pillanatra a fordulatszám leesik, mintha az egyik gyertya nem gyújtana.
-Gázelvételkor durrog, csattog, lángnyelveket köpköd ijesztgetve a környezetet.
-Gyengének érzem magas fordulatszámon. Régen állítólag ki lehetett akasztani a kilóméterórát, most lejtőn lefele alig éri el a 220-at (ráadásul meredek és hosszú lejtő kell hozzá). Nem mintha gyakran akarnék ennyivel menni, de akkor is, valami nem OK.
-Határozottan úgy érzem, hogy ferdén fut. Ezt alátámasztja a mostanra elgyúrt Metzeler MZ6 is, nem középen van elkopva legjobban, hanem kicsit balra. Én is úgy éreztem, hogy balra dől, de simán hülyének néztek mindenhol. Azonban a gumi engem igazol.
Aztán ma szívességból elugrottam Tárnokra alkatrészért egy ismerősömnek. Kiderült, hogy egy szerelőhöz lettem küldve, akinek megmutattam Károlyt. Az első 3 hibának az okát max 1 perc alatt megtalálta, hozzá sem kellett nyúlnia. A karbi szinkron csonkjának a sapkája jobb oldalon leesett, így a nyomás egy része távozik. Nem kicsit lettem kinevetve, ellenben nagyon.
A ferde futást pedig megígérte, hogy megnézi, és megcsinálja. Na mondom, végre hozzáértő szaki. Úgyhogy megbeszéltem vele, hogy a közeljövőben otthagyom pár napra, nézze át az utolsó csavarig, amit talál, csinálja meg. Végre látom a lehetőségét annak, hogy a Bömbi visszanyerje régi állapotát, külsejét. Amint elkészül a szerelőnél, mennek rá fel az új gumik (amíg ferdén koptatná, addig inkább fel sem teszem őket), új fényezés, szelepfedelek, kormánysúlyok... nagyon fess lesz Károly, már alig várom!
Jó lenne a féknyergeket is újrafesteni, de annak még utána kell járnom.
Update 2010.05.07, 9:51:
Ma feltettem egy kupakot az említett csonkra. A tapasztalataim:
-Eddig hideg indítás előtt a szívatót maxra kellett tekernem. Most is ezt tettem, és elkezdett pörögni a motor 3000-en. Vissza kellett vennem a felére.
-Egyenletesebb alapjárat, halkabb járás.
-Ezelőtt a kb 1cm-es csuklómozdulatra 1400-ig pörgött, ez most valamivel 2500 felett van!
-Gázra mélyebb, erőteljesebb hangja lett.
-Lassú haladásnál nem rángat.
-Nem csattog a kipufogó.
-A kupak nélkül 2500 körül éreztem, hogy váltani kéne. Most úgy lépi át a 3000-et, hogy észre sem veszem, rendre 4000 felett váltottam.
-Eddig 3000 körül intenzív gyorsításra rántott és kattant egyet. Ez is megszűnt!
-Nagggyon megy, valami hihetetlenül gyorsul.
Az első kört itt tettem Bicske körül. Eleinte picit húzogattam a gázt, élveztem a mély üvöltést. Aztán az 1-esen körforgalomból ki, 2-3-4 és ott a kettessel kezdődő sebesség, ami nem 2 és 20. Csak üvöltöttem a sisakba, hogy azt a kúúva! Aztán vissza, balra kanyar, a kereszteződésben megszokott kuplung-gáz mozdulatok, és majdnem kifordult alólam. Lehet jobb volt mikor szelelt a karbi.
Szóval feltettem egy pár forintos, kisebb köröm méretű kupakot és tanulhatok újra motorozni. Szánalmas az ember, ugye?
Update 2010.05.08 , 2:45:
A hiba okozója:
A kupak, mellette egy FET méretösszehasonlítás képpen.
Most magas frekis csatiknál használt porvédő van mindkét oldalon.