2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Melyik bicót tartsam meg?

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok,

Van 2 bicóm, de csak az egyiket akarom megtartani.
Mindkettő szuper, de egyik sem tökéletes, a szürkének kicsit merevebb a váza, a fekete egyszerűbb felépítésű, de kb ennyi. Mindkettőt jó használni, jól mennek, jók a váltók és a fékek, minden patent. Szóval a külső alapján akartam eldönteni, melyik maradjon. De nem megy.
A dolog egyszerű: az itteni szavazatok alapján az egyik felkerül egy hirdetési portálra, a másik marad.
Ha esetleg valakit érdekel a bővebb sztori, a képek alatt megtalálja kicsit bő lére eresztve, akit pedig nem érdekel, annak itt a 2 kép és kérem, szavazzon. Köszönöm a segítséget. :)


Cube SL Cross 2011


Boardman Team Hybrid 2014

Technikai adatok:

Cube SL Cross:
Agyak: Shimano Tiagra
Váltókarok: Shimano Deore
Féktestek: Avid Single Digit 7 V-fék
Fékkarok: Avid SD 7
Első váltó: Shimano Deore LX
Hátsó váltó: Shimano Deore LX
Hajtómű: Shimano SLX

Boardman Team Hybrid:
Agyak: Fogalmam nincs, nincs márkajelzés, de baromi jók
Váltókarok: SRAM S700
Féktestek: Avid Elixir 1 tárcsafék
Fékkarok: Avid Elixir 1
Első váltó: SRAM Apex
Hátsó váltó: SRAM Apex
Hajtómű: FSA Gossamer MegaExo

Pro és kontra:

Cube:
+színes, nem egyhangú
+Shimano váltók kicsit szebben, könnyebben járnak, mégis határozottak
+kicsit kommerszebb dizájn, kompatibilitása jobb az univerzális kiegészítőkkel, mint pl kitámasztó
+a V-fék szerkezetileg sokkal egyszerűbb, bármikor akár út szélén is megbütykölhető
+ez a V-fék nagyon megbízható, vizes körülmények között is
+jó minőségű erős festés amibe bele lehet javítani
-a tárcsfék adagolhatósága jobb
-a váz kevésbé merev
-használtan vettem, igaz én alakítottam át új alkatrészekkel
-kevésbé modern megjelenés

Boardman:
+teljesen gyári, újan vettem
+szép, modern forma
+karbon első villa
+precíz, jó váltók
+a fékek bikák, vizesen, szárazon jól adagolható
-a váltáshoz sokkal nagyobb erőt kell kifejteni
-a váltókarok kialakítása kevésbé ergonomikus
-a tárcsafékkel már volt nyűgöm régebben, nem javítható csak úgy az út szélén
-a tárcsafék sokkal precízebb beállításokat igényel, pl nem lehet kicsi görbülete sem pl a tárcsának és a kosz is hamar hallatszik, emellett magasabb a karbantartás igénye (olajcsere, tömítéscsere)
-a váz kialakítása nem szokványos, ezért nem minden univerzáis kiegészítővel kompatibilis, pl kitámasztó
-szép és erősnek tűnő festés, de hajlamos lepattanni pl a kerekek ki- és betétele során a gyorszár környékén, és ebbe belejavítani nem lehet a spéci felület miatt

A Boardman bicót 1 éve vettem, ugyan páromnak nem tetszett, de nekem bejött. Az első gondok a sárvédő felszerelésekor kezdődtek, nem volt jó a csavar ehhez a villához, de végül tudtam venni. Majd a kitámasztót nem tudtam rátenni a hátsó villára, a spéci forma és szög miatt. Így betettem egy középtámaszt, de abba meg bele kellett köszörülni egy bevágást az első váltó bowdenének.
Alapvetően szeretem ezt a bicót, megbízható, könnyű és nagyon gyors. Nem szeretem rajta az első váltókarokat, nehezen járnak és hülye alakjuk van, kényelmetlenek.

Aztán párom vett egy Cube-ot, majd meggyőzött engem is, mivel talált olcsón egyet a méretemben, hogy vegyek én is egyet, az sokkal szebb és legfeljebb átalakítom, hogy felszereltségre is jó legyen. Szóval olcsón sikerült hozzájutni egy darabhoz, amit nem igazán tartottak karban, de lelakva sem volt. Fékek, hajtómű, középcsapágy, első váltó kuka, Avid fékek, SLX hajtómű és Shimano középcsapágy került rá. Aztán észrevettem, hogy a bowdenházak korrodáltak, így cserélve lettek szintén. Következett a beállítás, minden könnyen ment. Sárvédő, kitámasztó pillanatok alatt rápattant, semmi gond nem volt.

A 2 bringát párhuzamosan használva azért jobban bejön a tárcsafék, főleg esőben, csúszós úton, jobban érezni meddig lehet húzni. Ellene szól, hogy az előző bringáimon is tárcsafék volt, és rengeteget szívtam, többször kellett javítani őket, amik gyakran több hetes várakozást jelentettek egy-egy alkatrészre. Amúgy a kosz ugyanúgy rámegy, ugyanúgy elkezd csikorgó hangot adni, mint a V-fék.

Szóval ész érvek vannak mindegyik mellett és ellen is. Marad a kevésbé ész érv, a kinézet.

Hozzászólások

(#1) Matada2.3


Matada2.3
veterán

Küllem alapján a Boardman, de ahogy olvasom, te egy kicsit a CUBE-hoz húzol :) Az előbbi szerintem modernebb és jobb a színe is, persze ez szubjektív.

[ Szerkesztve ]

Finn the human

(#2) joysefke


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Én úgy érzem, hogy az észérvek a Cube mellett szólnak (alkatrészek magasabb minőségérzete, strapabíróbb festés, szerelhetőség). Egyedül a hidro-fék adagolhatósága az ami a másik irányba húz, de ezt is beárnyékolják a korábbi rossz tapasztalatok.
Egyébként meg miért minket kérdezel, hogy melyik a szebb, amikor barátnőd már rég döntött?

tömegre hogy néz ki a dolog (sárhányót és kitámasztót levonva a Cube tömegéből)?

[ Szerkesztve ]

(#3) domos


domos
senior tag

Nem lehet a Boardmanra áthaxolni a shimano váltókarokat plusz váltókat? Úgy az elég baba lenne.

If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.

(#4) joysefke


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Ha gyengének érzed a V-fékeket, érdemes lehet teflonozott bovdenházat és ahhoz megfelelő bovdeneket felrakni. Ég és föld lesz a különbség. (Jagwire - Crododile meg a Shimanónak is van ilyenje)

(#5) tixem


tixem
addikt

Totál laikusként én a Cube-ot tartanám meg a leírás alapján. Meg küllem alapján is.

Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

(#6) adrian360


adrian360
őstag

nem vagyok bringás, de ha a kettő közül a Cube a szimpatikusabb.

(#7) LattilaX


LattilaX
tag

Nekem a Boardman jobban tetszik.

(#8) C0R0


C0R0
csendes tag

Cube :)

(#9) BoB


BoB
veterán

A zöldet tartsd meg. (A pisztáciaszínűt)

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#10) sanzi89


sanzi89
addikt

Cube-ot tartsd meg.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.