2022. december 6., kedd

Gyorskeresés

E46 blog 2. rész, Sikamlós részletek...

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Hol is folytassam?
Valahol ott, hogy fel políroztam a fényszórót és jó lett. Annyira, hogy odajött hozzám egyik bütykölés alkalmával az egyik szomszéd, hogy látta, hogy én políroztam és fsza lett, meséljem el, hogy csináltam. Semmi extra, csak 600-as, 800-as majd 1000-es papírral felcsiszoltam, majd polírozó géppel addig nyektettem, míg ilyen nem lett:

Én látom, hogy nem 100-as, de egyenlőre megteszi.

A nagyobb bajom, hogy olykor kopogott a motor és néha kipufogó gáz szag volt az utastérben, ami nem éppen a komfort és az egészség védjegye. Autó szerelő cimborával egyeztetés után megállapítani véltük a kopogásszenzor hibáját. Igen ám, de a szenzor bent lakik a szívósor alatt, nem cserélhető annak bontása nélkül. Szívtam a fogam, hogy lebontsam az egészet, de ezt nem lehet nagyon halogatni. E5-ös üzemanyaggal sokkal kevésbé kopogott, de nem megoldás. Végül az egyik nem túl forró hétvégén szétszedtem a szívósort.

Totális káosz az egész. Rengeteg cső, kábel és szar helyen lévő csavarok, nehezen oldható patentek és persze szr helyen össze gyűlő mocsok, ami a szívósor leszedése után egyenesen a szelepekre potyogott. Ilyen ha nincs meg a szükséges rutin.
Másik csodálatos felfedezés, hogy tele van olajjal a blokk oldala, erről picit később.


Ott alszik a lepke/dongó/légy a szelep tányéron. Nem akartam felkelteni...

És az igazi probléma:

Ezek a kis szemcsék a hengerekben elég rondán tudnak viselkedni.

Mondanom sem kell talán, eléggé megborultam amikor megláttam.
Pár napra itt szüneteltettem is a projektet, mert elfogyott a türelmem.

Persze annyira kézenfekvő volt a megoldás, hogy vagy két napig főttem mire eszembe jutott, hogy kis is lehet onnan porszívózni. Elő is kerítettem a régi porszívónkat és rá applikáltam a PC vízhűtésből vissza maradt 8-as csövet, amibe egy 6-ost toldottam. Szépen sikerült ki takarítanom a szelepeket, de ehhez kellett még egy kompresszor is, így nem csak szívtam, hanem fújtam is.
Ha maradt is benne valami, akkor nagyon minimális mennyiség.

A jó hír, hogy a kopogásszenzor teljesen süket.

Multiméterrel mérhető, hogy működik-e, ugyanis kocogtatásra elektromosságot termel, mint az öngyújtó. Na, ez nem csinált ilyet. Bárdi autótól 30 000Ft-ért rendeltem a másikat.

Miután kiszedtem a szívósort megtaláltam az olaj forrását is, ami a kartergáz szűrő/olaj lecsapató.
Ez a membrános szerkezet szűri ki a kartergázból az olajat és csurgatja vissza nívópálca mellett.

Van egy olyan tippem, hogy ezt még nem cserélték ki szerencsétlen autón, ergo a gyári volt még, pedig a cseréjéhez nem kell leszedni a szívósort és nem is vészesen drága, 17 ezer forint volt a csere darab.

Szépen el van dugulva...

A csöve ami a nívópálca felé fut így nézett ki belülről:

Maga a nívó foglalata amibe csatlakozik ez a cső, az is el volt dugulva.
CVV cseréje után megszűnt a kipufogó szag az utastérben.

Ha már szét lett csapva az egész, akkor gondoltam kicsit segítenék a szűkös teljesítményén egy nagyobb szívósorral. Mindezt gyári alkatrésszel, hogy semmi ne látszódjon. Szerencsére az M52TU motorokra tökéletesen passzolnak az M54-es szívósorok. Az egyetlen különbség a pillangószelepnél van, de erre is van megoldás, de erről majd legközelebb. :)

Addig is pár kép a szerelés szépségeiről:

Hozzászólások

(#1) ncc1701


ncc1701
veterán

Az a torx bit igen szép lett. :)

(#2) #30604800


#30604800
törölt tag

Igen, a "prémium német". Olyan jól esik ilyeneket látni. :D

A szarolaszomon most kellett 8 év után kicserélni a tank szellőztető csövet, komoly meghibásodás történt. :D

Elnézést, kimegyek az ajtón magamtól is.

(#3) Somatom válasza #30604800 (#2) üzenetére


Somatom
addikt

A különbség az, hogy a német autók egységes szabvány szerint készülnek. Ha szar bennük valami, akkor egységesen szar, amire lehet számítani. Ellenben az olyan országokban tervezett és gyártott autók, amelyekben szieszta van, mind AS szabvány szerint készülnek. Ezért van az, hogy van, aki isteníti és van, aki átkozza ezeket. :)

[ Szerkesztve ]

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#4) eldiablo válasza #30604800 (#2) üzenetére


eldiablo
addikt
LOGOUT blog

24 éves autón azért elő-elő fordulnak hibák. Ezeket leszámítva kaszni az ismert helyeken kicsit rozsdás, de a futómű és az alváz szinte teljesen rozsdamentes. Lengőkarok, szilentek újak. :))
Amúgy szerintem a 3-as széria elég messze van a prémiumtól. :)

(#5) futo001 válasza #30604800 (#2) üzenetére


futo001
senior tag
LOGOUT blog

Helyes. :DD 8 vs 24 év azért nem ugyanaz.
Amúgy ezt a német prémium dolgot én sem értettem soha. Van BMW-m, nem is régi és Mondeom is, 1 évvel fiatalabb. Mindketten szeretjük a BMW-t és imádjuk a Mondeot, egyszerűen jobb használni. Beülsz a német prémiumba és mi a prémium? Semmi. Picit más, talán picit szebb belül. Azért van 1-2 megoldás benne amire elismerően gondolok, de ettől nem lett prémium nálam. Ráadásul a BMW sávtartója majdnem megölt, megtetszett neki a szalagkorlát az autópálya belső sávjában, a Mondeoé meg épp ellenkezőleg, megmentett.
Tavaly amúgy pont rámjött ez a prémiumozhatnék, néztünk pár ínyencebb márkát de semmi nem lett belőle, egyik sem prémium úgy, ahogy az az én fejemben kialakult a szó ismeretében.
Van Alfás sztorim is, de az annyira szürreális, hogy kb már én sem hiszem el, hogy nem én voltam csak annyira szerencsétlen. :DDD

[ Szerkesztve ]

I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.