2019. augusztus 24., szombat

Gyorskeresés

Tápegység garancia GYIK

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Tápegység garanciával kapcsolatos GYIK

Ha a gyártó x évet vállal egy tápegységre, akkor miért ad/vállal át a bolt/webshop kevesebbet?
Jelenleg törvény szerint 1 év a kötelezően vállalt garancia időtartama, ezen felül a nagykereskedő- és rajta keresztül a kiskereskedő döntheti el egyénileg, hogy mennyit vállal pluszban.

A webshopban x év garancia van írva, akkor ez most mind az üzlethez szól?
A webshopokban feltüntetett vállalt garanciális idő sem egyértelmű sok esetben. Van, ahol 60 hónapot írnak, de kiderül, hogy az a gyártói és 12+48 hónap lebontásban jelenik meg a számlán/garancia papíron. Mindenkinek javasolnánk, hogy előzetesen, írásban (e-mail) kérdezze az üzletet, hogy mennyi garanciát vállalnak helyileg.

Miért olcsóbb ott a tápegység, ahol csak 1 év garancia van írva?
Általában olcsóbb ott a tápegység, ahol kevesebb garanciát vállalnak rá, tekintve rövidebb az esetlegesen fennálló ügyintézési időszak és az ezzel járó költségei az üzletnek/nagykereskedőnek.

Hogy intézhetem a gyártói garanciát, miután lejárt a bolti, de még maradt x év gyártói?
A bolt/webshop által és a gyártó által vállalt garanciális idő közti különbséget a gyártóval lehet intézni. Általában kell hozzá a vásárláskor kapott számla, valamint egyes gyártók igénylik a vásárlást követő regisztrációját is a terméknek.
Többnyire külföldre kell postázni a terméket, ami nem olcsó, tehát érdemes olyan helyről venni a tápegységet, ahol több bolti garanciát vállalnak.

Miért nem a bolti garanciát írjátok ajánlásnál?
Tápegység ajánlásakor írt időtartamok a gyártói garanciára vonatkoznak.
Megkérnénk mindenkit, hogy egyénileg tájékozódjon, hogy hol, mennyi garanciát adnak a termékre. Nem fogunk minden tápegység ajánlásnál végigmenni mind a 15-20 üzletnek a kínálatán, hogy hol- és mennyi garanciát vállal az adott üzlet, már csak azért sem, mert néha pontatlanok/megtévesztőek a kiírt adatok, illetve időnként változnak is.

Elállhatok-e a tápegység vásárlástól, és ha igen, milyen feltételekkel?
Céges vásárlás esetén erre nincs mód.
Magánszemélyként (fogyasztóként), internetes vásárlás (webshop) esetén viszont van. Az átvételtől - számlán a teljesítési időpont - számított 14 naptári napon belül történhet az elállás, illetve egyes üzletek vállalnak ennél több időt is.
A termék átvétele történhet az üzletben személyesen is, nem kizáró ok, mivel a szerződésnek kell interneten kötöttnek lennie. Az elállási szándékunkat célszerű rögtön, írásban (e-mail) jelezni az üzletnek.
Pontos indoklás nem szükséges, csak az elállási szándék.
A visszaküldés közvetlen költségeit a vásárló fizeti meg.

Hozzászólások

(#1) #74018560


#74018560
(törölt tag)

Köszi az infot! :U

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.