Tavaly nyáron vásároltam egy DELL XPS 13 2 in 1 9365 laptopot Angliában. Kb. ~700e Ft körüli összeget fizettem ki, és ebben benne volt 1 év Next Business Day + 3 év Prémium Garancia. Ezt később áthelyeztem Magyarországra, hogy ha esetleg lenne valami, itt is működjön a dolog. Ez szépen mutatkozik a DELL oldalán is, ha beírom a service tag-et a keresőbe.
Egészen 2018 Január 14-ig nagyon szépen is működött, aztán egyszer csak behalt. Abszolút kipusztult, bekapcsolás után annyit csinált, hogy világított a billentyűzet és kész. Semmi több. És akkor innen indul a kaland:
Január 15. - felhívom a DELL ügyfélszolgálatot, nagyon készségesen segít az ügyfélszolgálatos hölgy, rendeli is a cserealaplapot.
Január 16. - kijön a szervizes és kicseréli az alaplapot. Én ekkor sajnos nem voltam itthon, este viszont arra jöttem haza, hogy az új alaplap sem az igazi, nem működik semmi rendesen a BIOS-ban.
Január 17. - újra hívom a DELL-t, aznap ki is jön a szervizes, elviszi a laptopot. Délután hívnak hogy hát a Bitlocker miatt nem működik a BIOS (wtf?), de ő "agyon tudja ütni" a Bitlockert, viszont ez hosszú folyamat, csak Péntekre lesz kész (wtf again?). Mindegy, hagyom hogy dolgozzanak.
Január 19. - Visszakapom a laptopot, most már "agyonütött" Bitlockerrel, és kioktat a szervizes hogy dugjak egeret a laptopba, azzal működik a BIOS, és pluszba 10 percen keresztül szidja a DELL-t és a laptopomat, hogy mennyire rossz konstrukció. Beviszem a laptopomat az irodába, kipróbálom, a BIOS ugyan úgy rossz... de mivel már 5 óra elmúlt, az ügyfélszolgálatot nem tudom hívni.
Január 22. - Egész nap elérhetetlen a DELL ügyfélszolgálat, mivel meghalt a telefonvonaluk.
Január 23. - Végre elérem őket, elmondom hogy még mindig nem jó a cucc. Ekkor már felháborodott és lekezelő módon beszél velem az ügyfélszolgálatos, gondolom unja hogy ennyit telefonálok. Arra jutunk hogy ha ki akarom cseréltetni a laptopot, akkor hívjam a UK supportot, mert csak ők tudják elintézni. Ad egy számot amin valami tech support scammer indiai jelentkezik be, és 500 fontot kér hogy kicseréljék a laptopomat. Kikeresem a valódi számot, ott természetesen közlik velem, hogy mivel a garancia már át lett helyezve Magyarországra, ezért a magyar részlegre tartozik a dolog teljes mértékben. Visszahívom a Magyar ügyfélszolgálatot, ahol közlik velem hogy itt bizony csere nem lesz, mivel ők kint vannak Görögországban, meg hogy Magyarországon DELL nem is létezik. Abban maradunk, hogy felvitetik Budapestre a laptopomat, ott majd a nagyokosok megcsinálják.
Január 24. - Hív a Bp-i szervíz, hogy akkor jön majd érte a futár aznap. Délután 2 körül felhívom őket én, hogy akkor mikor várható kb. a futár. Oké, rákérdeznek, majd hívnak. Kb. 3 körül felhív a futár, hogy hát neki senki nem szólt, hogy el kéne vinnie bármit is tőlem, de ha lesz ideje akkor este 6 előtt még eljön. Szerencsém van, mert el tudott jönni, viszont se fuvarlevél, se semmi, de ne aggódjak, máskor is volt már ilyen, nem fog eltűnni a laptop.
Január 26. - Végre szervizben a laptop.
Január 30. - Felhívom a szervizt, hogy van-e valami fejlemény. Igen van, megkapták a 2. cserealaplapot (ugye-ugye hogy nem a Bitlockerrel volt gond), de ez is hibás. Itt már kezd a tököm tele lenni az egésszel, felhívom újra a DELL-t hogy cseréljék ki ezt a sz*rt, nem ezért fizettem plusz pénzeket a "Prémium" garanciáért. A "felettes" ekkor közli velem, hogy mivel Angliában vettem a laptopot, és a garancia át lett helyezve Magyarországra, így az egész garancia semmit nem ér, és várjak mert már megrendelték a 3. alaplapot hozzá.
Jelenleg ott tartunk, hogy Február 4. van, és még mindig nincs működőképes laptopom. Ennyit a "Next Business Day" meg a "Prémium" garanciáról. Lassan tényleg az lesz, hogy Apple terméken kívül mást nem érdemes venni, azt legalább cserélik szó nélkül, és még csak nem is drágább.
Update - Február 7.
Végre visszakaptam a laptopot, és egyelőre úgy tűnik hogy minden rendben van bele. Köszönet a C szerviznek.