2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

A fundamenta szinonima a bürökratikus mocsokra, de beijedtek, nyertem.

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

FRISSÍTÉS: alul részletezem, vége...
Alapszitu: lakáshitel náluk, havi 2x32890 törlesztő, csoportos beszedéssel a 6. munkanapon.
A történet 2021 decemberében kezdődött, ott én néztem be, bár kicsit necces az is. Egészen addig mindig 10-én vonták, így meggyőződésem volt, hogy az a határidő. Volt is akkor pénz, de nem vonták le, nem értettem, de nem mentem utána, mert úgy voltam vele, megvan ár az okuk, túlfizetés, stb...majd jött a meglepi: a bank ugye csak a sikeres terhelésről küld sms-t, a sikertelenről nem, így nem volt fogalmam róla, hogy hátralék van, mert 8-án próbálták levonni. Persze értesítést 15-én küldtek SMS-ben, MAJD levélben még később. A rendezésre a határidő, találjátok ki: legkésőbb 15., efölött hátralékos büntetés stb...Befizettem, utólag, úgy ahogy elmondták, majd a következő havival a hátralékos cuccokat is. Tanulópénz volt, gondoltam én... :W :W

Most is adódott egy ilyen helyzet, de felkészült voltam (na persze...). 8-án vonták volna, én ELŐRE felhívtam őket, elmondtam miért nem fog sikerülni, megkérdeztem, hogy hogy rendezzem, jó lesz-e akkor, stb, 10-én reggel pedig el is utaltam mind a két részletet a megfelelő módon (közlemény rovatba ami kell, két különböző). Majd hátradőltem, bőven határidő előtt volt, elmentettem a bizonylatot, mi baj történhet?

Itt követtem el az első hibát, bár elkerülhetetlen volt: ezek a szerencsétlen, ostoba, bürokratikus barmok sikeresen bekönyvelték mindkét törlesztőt az EGYIK számlára, így ott túlfizetés, a másikon pedig hátralék keletkezett. Ezt jelezték is, mármint a hátralékot sms-ben 17-ÉN PÉNTEKEN 17 ÓRAKOR, ahol már se ügyfélszolgálat, se hétvégi elérhetőség nem opció. Nosza, hétfőn telefonáltam is nekik, ahol az ügyintéző minden volt, csak nem segítőkész: azt hajtogatta, hogy rossz helyre utaltam, alig akarta megérteni, hogy nem, majd lerázott azzal, hogy írjak üzenetet a webbankáron, vagy, kapaszkodjatok meg: POSTAI ÚTON A KINYOMTATOTT DOLGOKKAL. A telefonbeszélgetlés számát (ezúttal) elkértem. A webbankárhoz folyamodtam, ahol az üzenetek között kizárólag az általános üzenethez tudtam bármit csatolni, ott megírtam, hogy semmiféle extra költség megfizetésére nem vagyok hajlandó, csatoltam a banki bizonylatokat, stb, majd vártam...a csodára, mint kiderült.

UGYANIS ma megkaptam,2 sima levelet arról hogy hátralék van az EGYIK számlán, fel is számolták az ajánlott levél, a hátralékkezelés és a levélküldés díját is levelenként, 17-i keltezéssel. Még jó,hogy semmit nem írtam alá, mert csak be volt dobva a postaládába. De azért felszámolják. Szóval 1 sms és 2 levél eddig, 14 nappal a bénázásuk után, 0 problémamegoldás. Szóval telefonálhattam, mocskos ideges voltam, de szerencsére egy kompetens ügyintézővel sikerült végre beszélnem, aki megtalálta az utalásaim, elismerte hogy tévedtek, megírta a panaszt, csatolta hozzá a korábbi levelem, és tájékoztatott a kártérítési/visszautalási ügymenetről. 30 napjuk van rá, mai naptól. :W :W :W Ezalatt le fogják vonni a hátralékot, majd a következő hónapban az extra költségeket is a törlesztőkkel. ÉS ha mindent kivizsgáltak, akkor ELVILEG visszakapok mindent. Ez utóbbiba valahogy kételkedem, de szaros 1000 Ft-ot sem fogok náluk hagyni, az fix...

Ki hibázott? Én max abban, hogy nem kértem el a legelső utalásos telefonbeszélgetést, csak az utolsó kettőt, egyébként mindent rendben és a lehető leggyorsabban megtettem. A fundamenta, mert egy utalást is képesek voltak benézni, és a nyomorult ügyintéző, akinek először panaszkodtam, mert nem a panaszlevél felé irányított, hanem lerázott.

Válaszuk a panaszomra:
Tegnap levonták ugye az esedékes részleteket+a szerintük hátralékosra a kamatot. Tegnap. Ma pedig megjött a válasz, vajon miért nem fordítva. Lényeg: a büntetést visszautalják, a pénzt nem, mert előtörlesztésnek bekönyvelték. Elismerik azt, hogy hibáztak, persze próbálják védeni magukat, mert hogy bármikor előtörleszthetek, stb. ÉN! HA AKAROK! NEM ŐK, HA ELB@SSZÁK! Annyi lenne, hogy nem indítják el a beszedést következő hónapban, vagy akár most túlfizetett számlán, ehelyett megírták, hogy 2025-ben egy hónappal előbb véget ér azt egyik fele, örüljek.
Szóval jön az újabb telefon...persze csak holnap, mert este írtak, amikor már nincs mit tenni. :(( :(((

2023.05.06:
Írtam ezeket korábban. Azóta volt egy telefonom kedden (05.02), ahol érdeklődtem az ügyről, mert ugye csend volt. Nem tudott az ügyfeles természetesen tájékoztatni, de mindenesetre átbeszéltem vele a lehetőségeket, és rákérdeztem ugye arra is, hogy hová fordulhatok még? "Az MNB a felügyeleti szerv, ők újra kivizsgálják."-hangzott a kissé remegős válasz. Megköszöntem, és vártam, hogy kiderüljön a döntésük. Csodák-csodájára megjött másnap a teljes összeg. Semmilyen levelet nem kaptam. Pénteken jött meg a reklamációra adott válasz, melyben igazolnak, javitják a törlesztés végét és jelzik, hogy már visszautalták a pénzt. Vajon véletlen? :U Mindenesetre furcsaa, hogy az egyéb jogorvoslatokra való feltételes utalás után hirtelen ott volt a pénz, ami jogosan az enyém, és most tudom elkölteni.

Tanulság: megéri kitartani. Eddig is ezt tettem és eztán is ezt fogom minden ilyen helyzetben, mert lesz még, az tuti...

Hozzászólások

(#1) Nordic


Nordic
Közösségépítő

Lehet én vagyok naiv, de ha hagysz elég törlesztőt a számlán, akkor nincs ilyen gond. Havi 80k az én fundamentám, és sosem volt ilyen gondom, mert mindig van elég a számlámon, hogy bármikor vonhassa. Nem vagyok milliomos, csak előrelátó... :U

(#2) #72042496


#72042496
törölt tag

Valószínűleg visszakapsz mindent, csak sokáig tart és macerásak az ilyen dolgok.

(#3) Ceree válasza Nordic (#1) üzenetére


Ceree
senior tag

Ne legyen mar aldozathibaztatas, azzal o is tisztaban van, hogy 6 volt a datum es 10 volt a fejeben.

A fundamenta ugyintezesel nekem is volt bajom, a lakastakarek kifizetese utani igazolaskor, ami technikai volt raadasul, mert ahogy kiutaltak a penzt az egybol ment a lakastorlesztobe elotorlesztesnek. Csatoltam az errol szolo megbizast, meg a bankszamla kivonatot. Postai levelben ertesitettek, hogy nem jo. Bankban kertem igazolast rola, amit nem adtak ki helyben, csak kozpontilag, igy megigenyeltek. Azt is megkaptam postan. Webbankarban valaszoltam, ujabb napok, mikozben jott a postai figyelmeztetes aznapi keltezessel amikor amugy webbankaron becsatoltam a doksikat. Aztan ujabb postai, hogy nem jo a bank altal kiallitott hivatalos igazolas, mert nincs rajta pecset. Ekkor ujabb kor a bankba, kb. vegig se mondhattam a keresem, a fundamenta szonal mar fogtak a fejuket: tartalmi ellenorzes nelkul nyomtak ra reflexbol a pecsetet meg az alairast az igazolasra. Ment a webbankarba az is, na ekkor mar jo volt, postai levelben ertesitettek a szamlam zarasarol.
Valahogy az online-offline ugyintezes hibridjet valositottak meg, ami nem kulonosebben sikerult jol. Szerencsere nekem kimaradt a telefonalgatas.

Másolat_eredetije

(#4) Krugszvele


Krugszvele
aktív tag

Nálunk a ház vevőjének OTP lakástakarékja volt, és határidőben utalt, azt hiszem 120, vagy 160 napra a szerződés felmondásától? Egyetlen napot sem késtek, igaz korábban sem utaltak.
Mondjuk amikor tőlem/tőled 3-4 napra rá már a büntetőkamatot számolnak, nem tudom nekik miért tarthat 120 napig egy utalás... De hát ilyen ez a bankszakma :)

(#5) Nordic válasza Ceree (#3) üzenetére


Nordic
Közösségépítő

Ezt nem feltétlenül annak szántam, de azért lássuk be, MO-on ezen mi a meglepő? Az lenne a meglepő, ha valami rendesen működne. Nekem ezért ilyen a mentálitasom.

(#6) Ceree válasza Nordic (#5) üzenetére


Ceree
senior tag

Ebben amugy egyetertek, jobb felkeszultnek lenni es inkabb pozitivan csalodni.

Másolat_eredetije

(#7) chopin42


chopin42
őstag

Köszi mindenkinek az észrevételeket. Ezen 2 eset kivételével MINDIG van elég pénz a számlán, most azért nem volt, mert közbejött egy nagyobb dolog, ezért IS szóltam nekik előre. Amúgy én annak örülnék a legjobban, ha nem kellene őrizgetni, hanem 3-án mehetne nekik egyből, ÁLTALAM elutalva. De nekik a csoportos szar kell, meg ugye hiába utalom jó helyre, az se sikerül nekik jól... :(

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#8) Sethdobaloah válasza chopin42 (#7) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

latod, a raffinal meg nem lehet csoportost megadni a hitelre sajat szamlarol. Naivan azt hinned, hogy minek is bankon belul, majd levonjak automatikusan. De nem... felhivtak telefonon az elso torlesztes elott, hogy megis mikor tervezek utalni? En meg csak pislogtam, hogy ott a penz, mire varnak, vegyek le...
De legalabb szar az appjuk is, ott meg nem lehet allando atutalast megadni erre, csak a weben :D (persze lehet hogy egyaltalan nem lehet megadni az appban, ki tudja... nekem sehova sem sikerult)

...csak én vagyok helikopter?

(#9) chopin42


chopin42
őstag

Vége a sztorinak, visszakaptam mindent, akit érdekel, elolvashatja.

Szakmai kérdések csak a fórumban...

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.