FRISSÍTÉS: alul részletezem, vége...
Alapszitu: lakáshitel náluk, havi 2x32890 törlesztő, csoportos beszedéssel a 6. munkanapon.
A történet 2021 decemberében kezdődött, ott én néztem be, bár kicsit necces az is. Egészen addig mindig 10-én vonták, így meggyőződésem volt, hogy az a határidő. Volt is akkor pénz, de nem vonták le, nem értettem, de nem mentem utána, mert úgy voltam vele, megvan ár az okuk, túlfizetés, stb...majd jött a meglepi: a bank ugye csak a sikeres terhelésről küld sms-t, a sikertelenről nem, így nem volt fogalmam róla, hogy hátralék van, mert 8-án próbálták levonni. Persze értesítést 15-én küldtek SMS-ben, MAJD levélben még később. A rendezésre a határidő, találjátok ki: legkésőbb 15., efölött hátralékos büntetés stb...Befizettem, utólag, úgy ahogy elmondták, majd a következő havival a hátralékos cuccokat is. Tanulópénz volt, gondoltam én...
Most is adódott egy ilyen helyzet, de felkészült voltam (na persze...). 8-án vonták volna, én ELŐRE felhívtam őket, elmondtam miért nem fog sikerülni, megkérdeztem, hogy hogy rendezzem, jó lesz-e akkor, stb, 10-én reggel pedig el is utaltam mind a két részletet a megfelelő módon (közlemény rovatba ami kell, két különböző). Majd hátradőltem, bőven határidő előtt volt, elmentettem a bizonylatot, mi baj történhet?
Itt követtem el az első hibát, bár elkerülhetetlen volt: ezek a szerencsétlen, ostoba, bürokratikus barmok sikeresen bekönyvelték mindkét törlesztőt az EGYIK számlára, így ott túlfizetés, a másikon pedig hátralék keletkezett. Ezt jelezték is, mármint a hátralékot sms-ben 17-ÉN PÉNTEKEN 17 ÓRAKOR, ahol már se ügyfélszolgálat, se hétvégi elérhetőség nem opció. Nosza, hétfőn telefonáltam is nekik, ahol az ügyintéző minden volt, csak nem segítőkész: azt hajtogatta, hogy rossz helyre utaltam, alig akarta megérteni, hogy nem, majd lerázott azzal, hogy írjak üzenetet a webbankáron, vagy, kapaszkodjatok meg: POSTAI ÚTON A KINYOMTATOTT DOLGOKKAL. A telefonbeszélgetlés számát (ezúttal) elkértem. A webbankárhoz folyamodtam, ahol az üzenetek között kizárólag az általános üzenethez tudtam bármit csatolni, ott megírtam, hogy semmiféle extra költség megfizetésére nem vagyok hajlandó, csatoltam a banki bizonylatokat, stb, majd vártam...a csodára, mint kiderült.
UGYANIS ma megkaptam,2 sima levelet arról hogy hátralék van az EGYIK számlán, fel is számolták az ajánlott levél, a hátralékkezelés és a levélküldés díját is levelenként, 17-i keltezéssel. Még jó,hogy semmit nem írtam alá, mert csak be volt dobva a postaládába. De azért felszámolják. Szóval 1 sms és 2 levél eddig, 14 nappal a bénázásuk után, 0 problémamegoldás. Szóval telefonálhattam, mocskos ideges voltam, de szerencsére egy kompetens ügyintézővel sikerült végre beszélnem, aki megtalálta az utalásaim, elismerte hogy tévedtek, megírta a panaszt, csatolta hozzá a korábbi levelem, és tájékoztatott a kártérítési/visszautalási ügymenetről. 30 napjuk van rá, mai naptól. Ezalatt le fogják vonni a hátralékot, majd a következő hónapban az extra költségeket is a törlesztőkkel. ÉS ha mindent kivizsgáltak, akkor ELVILEG visszakapok mindent. Ez utóbbiba valahogy kételkedem, de szaros 1000 Ft-ot sem fogok náluk hagyni, az fix...
Ki hibázott? Én max abban, hogy nem kértem el a legelső utalásos telefonbeszélgetést, csak az utolsó kettőt, egyébként mindent rendben és a lehető leggyorsabban megtettem. A fundamenta, mert egy utalást is képesek voltak benézni, és a nyomorult ügyintéző, akinek először panaszkodtam, mert nem a panaszlevél felé irányított, hanem lerázott.
Válaszuk a panaszomra:
Tegnap levonták ugye az esedékes részleteket+a szerintük hátralékosra a kamatot. Tegnap. Ma pedig megjött a válasz, vajon miért nem fordítva. Lényeg: a büntetést visszautalják, a pénzt nem, mert előtörlesztésnek bekönyvelték. Elismerik azt, hogy hibáztak, persze próbálják védeni magukat, mert hogy bármikor előtörleszthetek, stb. ÉN! HA AKAROK! NEM ŐK, HA ELB@SSZÁK! Annyi lenne, hogy nem indítják el a beszedést következő hónapban, vagy akár most túlfizetett számlán, ehelyett megírták, hogy 2025-ben egy hónappal előbb véget ér azt egyik fele, örüljek.
Szóval jön az újabb telefon...persze csak holnap, mert este írtak, amikor már nincs mit tenni.
2023.05.06:
Írtam ezeket korábban. Azóta volt egy telefonom kedden (05.02), ahol érdeklődtem az ügyről, mert ugye csend volt. Nem tudott az ügyfeles természetesen tájékoztatni, de mindenesetre átbeszéltem vele a lehetőségeket, és rákérdeztem ugye arra is, hogy hová fordulhatok még? "Az MNB a felügyeleti szerv, ők újra kivizsgálják."-hangzott a kissé remegős válasz. Megköszöntem, és vártam, hogy kiderüljön a döntésük. Csodák-csodájára megjött másnap a teljes összeg. Semmilyen levelet nem kaptam. Pénteken jött meg a reklamációra adott válasz, melyben igazolnak, javitják a törlesztés végét és jelzik, hogy már visszautalták a pénzt. Vajon véletlen? Mindenesetre furcsaa, hogy az egyéb jogorvoslatokra való feltételes utalás után hirtelen ott volt a pénz, ami jogosan az enyém, és most tudom elkölteni.
Tanulság: megéri kitartani. Eddig is ezt tettem és eztán is ezt fogom minden ilyen helyzetben, mert lesz még, az tuti...