Bevezető
Vettem még hónapokkal ezelőtt egy pár éves felső kategóriás HP EliteBook 8530W típusú notebookot. Annyi hibával, hogy volt egy kis kopás a csuklótámasz részen, illetve a winchester kondíciója már rossz volt.
A kopás nem zavart, a HDD-t meg egyből SSD-re cseréltem így azzal se foglalkoztam.
Rengeteg gépem volt már, sőt előszeretettel cserélgetem őket, és a mai napig a történettől függetlenül ki merem jelenteni, hogy az egyik legjobb gépem volt, a tűéles képe miatt (WSXGA+ High Definition Plus, AntiGlare WVA TFT LCD) nagyon szerettem. Azonban kaptam céges gépet, így sajnos bármennyire is szerettem, 2 gépet feleslegesen tartottam volna egyszerre, úgyhogy gondoltam eladom. Szeretem minden dolgomat ha tehetem hibátlan formában meghirdetni, és mivel volt még rá garancia gondoltam ezeket a kis apró hibáit orvosolom, hogy a kedves vevő hibátlan állapotban kapja meg.
Garanciáztatás
Interneten kinéztem a legközelebbi helyet ahova betudtam vinni, ez a CHS Lehel utcai szervize volt. 2012.09.05-én vittem be, a hibák ismertetése (a fent említett hibák még kiegészültek annyival hogy kértem egy új töltőt mert sercegett), és a gép leadása után közölték velem, hogy 4 munkanapon belül kész is lesz.
1 hét után semmi fejlemény nem történt, ezért írtam nekik egy e-mailt, hogy mi van a gépemmel.
Válaszul annyit kaptam, hogy a terméket külső szervizbe küldték javításra, mert bár a gép javításához joguk volt, viszont a gyártó szervizük mindösszesen két alkatrész rendelését engedélyezi. Ezért 1-2 hetet várjak...Itt már ideges voltam kicsit, mivel aki átvette gondolom ezzel tisztában volt akkor, és nem kellett volna hitegetnie 4 nappal...
2012.09.21-én ismét írtam egy levelet nekik, mi újság a gépemmel. Itt azt a választ kaptam hogy ma kaptak meg az alkatrészt, és már beszerelés/tesztelés alatt van...
Nem lett kész, 2012.10.1-jén közölték velem, hogy a javítás során sajnos hibás switch covert kaptak, ami ugyan működik, de mivel nem reagál csak erősebb nyomásra, így újra rendelték a HP -tól jelezve a problémát. Majd ismételten megérkezett következő alkatrész is hasonlóan hibásnak bizonyult, így most a HP válaszára várnak a folytatást illetően. Várjak...
Ezek után kicsit felgyorsítom az eseményeket...
A lényeg az volt, hogy az újabban kapott alkatrész is hibás volt, majd harmadjára rendelt is, és végül a negyedik alkatrész volt a jó... Persze ez nem két nap alatt zajlott le, így már időben 2012.10.30-nál tartottunk, azaz 55 nap telt el, de most már szóltak hogy átvehetem.
Közben megemlíteném, hogy a HP reklamációs osztályával felvettem a kapcsolatot, és elmondtam nekik mivel egy közel 400 ezres gépről van szó azt tartanám evidensnek, hogy egy újat kapok ennyi idő után. Sajnos közölték velem hogy 2 éves múlt a gép, és attól függetlenül, hogy 3 év garancia van rá nem adhatnak újat, csak megjavíthatják.
Na folytatva akkor a történetem 30-án érte mentem a gépért a CHS-be. Itt se részletezném a történteket annyira mert kisregényt tudnék írni...
A lényeg annyi volt, hogy kihozták, kipróbáltam, hol bekapcsolt hol nem, a hibás HDD-t ki sem cserélték....
Mondanom sem kell hogy 55. nap után ez a fogadtatás vár, enyhén ideges lettem.
A hibás HDD-t a gép leadás napján a gyerek (aki az adatokat felvette) bele sem írta hibának mert elfelejtette, pedig mint tudjuk ez volt az egyik fő ok amiért bevittem, és természetesen ezzel is kezdtem neki a hibákat. Plusz direkt a "HD Sentinel" nevezetű programot úgy állítottam be, hogy bekapcsolásnál egyből megjelenjen, ezáltal tapasztalják a HDD hibát. A CHS főnöke ezt el is ismerte, hogy látniuk kellett volna, de nem érti hogy nem vehették észre a kollégái.
Még ott a helyszínen, megállapították, hogy alaplaphibás lett a gép... Azért már nevetséges volt ez az egész 55 nap után, főleg mert úgy adtam le, hogy alaplaphibának nyoma sem volt. Felhívtam a HP reklamációs osztályát, és közöltem velük, hogy itt vagyok a szervizbe a gépem használhatatlan, és ezek után már legyenek szívesek most már tényleg egy új gépet biztosítani. Az illetővel már beszéltem többször, így mondta most már erre jó esélyt lát, így továbbítja a kérelmemet, és értesíteni fog. A CHS-nél meg ugye újra ott kellett hagyni, újra felvették alaplap, HDD hibával, illetve említettem a kijelzőn is "látok valami kis elváltozást" (lehet csak meg kellett volna törölni a kijelzőt), de úgy voltam vele akkor már ha új gépet esetleg nem kapok legalább cseréljék ki azt is.
Majd körülbelül egy hét elbírálás után azt a választ kaptam a HP -tól, hogy sajnos nem kapok új gépet, így várjak továbbra is míg megcsinálják. Ezek után a telefonbeszélgetést se részletezném...A lényeg az volt hogy gusztustalanak tartom, hogy egy ilyet megcsinálnak egy Elitebooknál. Nem minta egy multinacionális cég nem engedhetné meg magának hogy adna egy újat. De nem inkább kicserélnek benne mindent míg jó nem lesz, legyen az bármennyi idő is, nevetséges....A Dell szerintem egy hónap után ilyen esetben nem győzne elnézést kérni, és ad egy új gépet szó nélkül.
Természetesen még hetekkel ezelőtt a fogyasztóvédelemnek is elküldtem ezt az egészet, de átirányítottak egy másik szervezethez hogy ott reklamáljak, amit már nem tettem meg, mert közbe vártam már ennyi idő után csak kész lesz.
Végül 2012.11.15-én azaz 71 nap után átvehettem a gépem, kész, hibátlan, fóliás állapotban.
A képeken is látható, hogy mondhatni így is egy új gépet kaptam, mivel a memória, billentyűzet, és alsó burkolaton kívül minden elemet cseréltek rajta. A kedves HP annyit ajánlott fel ezek után hogy kibővíti a garanciát, viszont ezt se maguktól találták ki, hanem én említem hogy valamivel jó lenne ha kompenzálnák ezt a benntöltött időt (viszont hogy mennyi idővel bővítik ki még elbírálás alatt van...).
Végszó
A történetemet nem azért meséltem el, hogy ne vegyetek ezután HP gépeket, mert ez egy elég kivételes eset volt, de én nagyon megutáltam őket akármennyire is szerettem ezt a gépem, illetve a HP-kat. Ha saját pénzemből veszek majd ismét gépet (azaz nem cégtől kapok), nem HP lesz, illetve a CHS-t is kerülni fogom. Igaz ők itt arról nem tehettek, hogy hibás alkatrészt kaptak többször is, viszont hetente írtam nekik, és minden levelemet 2x kellett elküldenem, hogy méltassanak válaszadásra, pedig a rendszerük azt a visszajelzést küldte, hogy többen is elolvasták. Illetve ha hozzáértők dolgoznak ott, miért nem vesznek észre egy hibás HDD-t, nem nagyon értem. Na de ezzel már én már nem foglalkozom, remélem a gép következő tulaja még sokáig fogja hibátlan állapotban használni, ezt az úgymond szinte új gépet.