2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Egy közel 400 ezer forintos felső kategóriás HP EliteBook garanciáztatása nevetséges közel negyedév alatt!

Írta: | Kulcsszavak: HP . EliteBook . Garanciáztatás . CHS

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Bevezető

Vettem még hónapokkal ezelőtt egy pár éves felső kategóriás HP EliteBook 8530W típusú notebookot. Annyi hibával, hogy volt egy kis kopás a csuklótámasz részen, illetve a winchester kondíciója már rossz volt.
A kopás nem zavart, a HDD-t meg egyből SSD-re cseréltem így azzal se foglalkoztam.
Rengeteg gépem volt már, sőt előszeretettel cserélgetem őket, és a mai napig a történettől függetlenül ki merem jelenteni, hogy az egyik legjobb gépem volt, a tűéles képe miatt (WSXGA+ High Definition Plus, AntiGlare WVA TFT LCD) nagyon szerettem. Azonban kaptam céges gépet, így sajnos bármennyire is szerettem, 2 gépet feleslegesen tartottam volna egyszerre, úgyhogy gondoltam eladom. Szeretem minden dolgomat ha tehetem hibátlan formában meghirdetni, és mivel volt még rá garancia gondoltam ezeket a kis apró hibáit orvosolom, hogy a kedves vevő hibátlan állapotban kapja meg.

Garanciáztatás

Interneten kinéztem a legközelebbi helyet ahova betudtam vinni, ez a CHS Lehel utcai szervize volt. 2012.09.05-én vittem be, a hibák ismertetése (a fent említett hibák még kiegészültek annyival hogy kértem egy új töltőt mert sercegett), és a gép leadása után közölték velem, hogy 4 munkanapon belül kész is lesz.

1 hét után semmi fejlemény nem történt, ezért írtam nekik egy e-mailt, hogy mi van a gépemmel.
Válaszul annyit kaptam, hogy a terméket külső szervizbe küldték javításra, mert bár a gép javításához joguk volt, viszont a gyártó szervizük mindösszesen két alkatrész rendelését engedélyezi. Ezért 1-2 hetet várjak...Itt már ideges voltam kicsit, mivel aki átvette gondolom ezzel tisztában volt akkor, és nem kellett volna hitegetnie 4 nappal...

2012.09.21-én ismét írtam egy levelet nekik, mi újság a gépemmel. Itt azt a választ kaptam hogy ma kaptak meg az alkatrészt, és már beszerelés/tesztelés alatt van...

Nem lett kész, 2012.10.1-jén közölték velem, hogy a javítás során sajnos hibás switch covert kaptak, ami ugyan működik, de mivel nem reagál csak erősebb nyomásra, így újra rendelték a HP -tól jelezve a problémát. Majd ismételten megérkezett következő alkatrész is hasonlóan hibásnak bizonyult, így most a HP válaszára várnak a folytatást illetően. Várjak...

Ezek után kicsit felgyorsítom az eseményeket...

A lényeg az volt, hogy az újabban kapott alkatrész is hibás volt, majd harmadjára rendelt is, és végül a negyedik alkatrész volt a jó...:) Persze ez nem két nap alatt zajlott le, így már időben 2012.10.30-nál tartottunk, azaz 55 nap telt el, de most már szóltak hogy átvehetem. :)

Közben megemlíteném, hogy a HP reklamációs osztályával felvettem a kapcsolatot, és elmondtam nekik mivel egy közel 400 ezres gépről van szó azt tartanám evidensnek, hogy egy újat kapok ennyi idő után. Sajnos közölték velem hogy 2 éves múlt a gép, és attól függetlenül, hogy 3 év garancia van rá nem adhatnak újat, csak megjavíthatják.

Na folytatva akkor a történetem 30-án érte mentem a gépért a CHS-be. Itt se részletezném a történteket annyira mert kisregényt tudnék írni...
A lényeg annyi volt, hogy kihozták, kipróbáltam, hol bekapcsolt hol nem, a hibás HDD-t ki sem cserélték....
Mondanom sem kell hogy 55. nap után ez a fogadtatás vár, enyhén ideges lettem.
A hibás HDD-t a gép leadás napján a gyerek (aki az adatokat felvette) bele sem írta hibának mert elfelejtette, pedig mint tudjuk ez volt az egyik fő ok amiért bevittem, és természetesen ezzel is kezdtem neki a hibákat. Plusz direkt a "HD Sentinel" nevezetű programot úgy állítottam be, hogy bekapcsolásnál egyből megjelenjen, ezáltal tapasztalják a HDD hibát. A CHS főnöke ezt el is ismerte, hogy látniuk kellett volna, de nem érti hogy nem vehették észre a kollégái.

Még ott a helyszínen, megállapították, hogy alaplaphibás lett a gép...:) Azért már nevetséges volt ez az egész 55 nap után, főleg mert úgy adtam le, hogy alaplaphibának nyoma sem volt. Felhívtam a HP reklamációs osztályát, és közöltem velük, hogy itt vagyok a szervizbe a gépem használhatatlan, és ezek után már legyenek szívesek most már tényleg egy új gépet biztosítani. Az illetővel már beszéltem többször, így mondta most már erre jó esélyt lát, így továbbítja a kérelmemet, és értesíteni fog. A CHS-nél meg ugye újra ott kellett hagyni, újra felvették alaplap, HDD hibával, illetve említettem a kijelzőn is "látok valami kis elváltozást" (lehet csak meg kellett volna törölni a kijelzőt), de úgy voltam vele akkor már ha új gépet esetleg nem kapok legalább cseréljék ki azt is.

Majd körülbelül egy hét elbírálás után azt a választ kaptam a HP -tól, hogy sajnos nem kapok új gépet, így várjak továbbra is míg megcsinálják. Ezek után a telefonbeszélgetést se részletezném...A lényeg az volt hogy gusztustalanak tartom, hogy egy ilyet megcsinálnak egy Elitebooknál. Nem minta egy multinacionális cég nem engedhetné meg magának hogy adna egy újat. De nem inkább kicserélnek benne mindent míg jó nem lesz, legyen az bármennyi idő is, nevetséges....A Dell szerintem egy hónap után ilyen esetben nem győzne elnézést kérni, és ad egy új gépet szó nélkül.

Természetesen még hetekkel ezelőtt a fogyasztóvédelemnek is elküldtem ezt az egészet, de átirányítottak egy másik szervezethez hogy ott reklamáljak, amit már nem tettem meg, mert közbe vártam már ennyi idő után csak kész lesz.

Végül 2012.11.15-én azaz 71 nap után átvehettem a gépem, kész, hibátlan, fóliás állapotban.

A képeken is látható, hogy mondhatni így is egy új gépet kaptam, mivel a memória, billentyűzet, és alsó burkolaton kívül minden elemet cseréltek rajta. A kedves HP annyit ajánlott fel ezek után hogy kibővíti a garanciát, viszont ezt se maguktól találták ki, hanem én említem hogy valamivel jó lenne ha kompenzálnák ezt a benntöltött időt (viszont hogy mennyi idővel bővítik ki még elbírálás alatt van...).

Végszó

A történetemet nem azért meséltem el, hogy ne vegyetek ezután HP gépeket, mert ez egy elég kivételes eset volt, de én nagyon megutáltam őket akármennyire is szerettem ezt a gépem, illetve a HP-kat. Ha saját pénzemből veszek majd ismét gépet (azaz nem cégtől kapok), nem HP lesz, illetve a CHS-t is kerülni fogom. Igaz ők itt arról nem tehettek, hogy hibás alkatrészt kaptak többször is, viszont hetente írtam nekik, és minden levelemet 2x kellett elküldenem, hogy méltassanak válaszadásra, pedig a rendszerük azt a visszajelzést küldte, hogy többen is elolvasták. Illetve ha hozzáértők dolgoznak ott, miért nem vesznek észre egy hibás HDD-t, nem nagyon értem. Na de ezzel már én már nem foglalkozom, remélem a gép következő tulaja még sokáig fogja hibátlan állapotban használni, ezt az úgymond szinte új gépet.

Hozzászólások

(#1) Chaser


Chaser
titán

Ez a hozzáállás még egy 100k-s belépő HP-nál is necces, egy elitebooknál elfogadhatatlan! Min 1 év + gart harcolj ki. Az valahogy nekem nevetségesnek tűnik, hogy egymás után többször hibás alkatrészt küldtek..sztem már az első után ha tényleg hibás volt a következőt tesztelve kell küldjék. Lehet egyszerűen csak nem ért oda az első megrendelés és ködösítettek. Azt hogy hdd hibát nem vették észre, hát..sok pc boltban olyan dolgozik aki nem ért hozzá. De hogy egy HP szerviz is dilettánsok gyülekezete az gyönyörű.
Eddig se volt a szívem csücske a HP de ezek után véletlen se vennék tőlük gépet...ha ez egyedi eset is volt akkor sem. Mi az hogy elitebookot 2+ hónap után kap vissza a tulajdonosa? Még jó, hogy ez elvileg egy felső kategóriás munkagép, amit ugye azért vesz az ember többek között konzumerek akár többszörösének árán ,mert ha gond is van vele gyorsan és szakszerűen megcsinálják. Gratulálok a HP-nak, fergeteges művelet volt. Legalább lesz min röhögnie az acer szerviznek...

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#2) FRENK1988


FRENK1988
veterán

Én figyelemmel kísértem ezt a történetet igaz csak a közepe felé csatlakoztam be, de már akkor is felháborító volt ez a hozzáállás. Hogy tehet meg egy ekkora név (világ legnagyobb PC gyártója) hogy egy ilyen problémát nem kezel megfelelően. Bár mire számítson az ember egy ilyen fogyasztói társadalomban, ahol már egy évnél régebbi modelled van a gyár szerint le vagy magasról ejtve...

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#3) Tikakukac


Tikakukac
titán

Na, ezt is megéltük. Röhej az egész, valahol a 3. hónapnál nekem biztosan elpukkant volna az agyam. Ilyen időintervallumokkal én sem dolgozom, pedig én egy senki vagyok, aki ebayről hozat alkatrészt és akkor szerelek be, amikor van időm meg kedvem...

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#4) mutyi


mutyi
őstag

Na örülök, hogy végül elkészült a géped, bár ez a herce-hurca elég idegesítő, főleg a HP-től és főleg egy ilyen szintű gép esetében.
Így is folyamatos a panaszkodás az IT szektorban, úgy vélem kicsit jobban kellene megbecsülni az ügyfeleket, mert közvetve vagy közvetlenül, de saját maguk alatt vágják a fejszét.
Remélhetőleg olvassák illetékesek is a Prohardvert és a fórumokat (illene) és megteszik a kellő lépéseket az ügyben és úgy általánosságban is.
Várom hogy itthon is eljussunk végre arra a szintre, hogy a vevő az első és megtesznek ennek érdekében mindent.

(#5) Z86 válasza Chaser (#1) üzenetére


Z86
őstag

Ettől a bejegyzéstől most biztos megugrik a kereslet a hasonló korú elitebookok iránt. ;]

(#6) FRENK1988 válasza Z86 (#5) üzenetére


FRENK1988
veterán

hát elvileg nem hardveres volt a hiba mint inkább külcsínes:D

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#7) Z86 válasza FRENK1988 (#6) üzenetére


Z86
őstag

Aztán a szerviz megoldotta, hogy hardverhiba is legyen benne bőséggel.

(#8) icons válasza Chaser (#1) üzenetére


icons
addikt

Na az Acer szervíz egy másik történet, én meg velük szívtam be...
Sikerült rossz ROMot rakni egy TravelMate-re, az én hibám, de tanulópénznek vettem, gondoltam annyira nem lehet nehéz a hiba kijavítása. A gép 4-5éves darab 512RAMmal, valami Celeron procival.
A lényeg, hogy a hivalatalos Magyarországi Acer szervíz (tudtom szerint) az EC-CO Kft. a Fillér utcában. Gondoltam, biztos valami jól menő üzlet lesz, komoly szervízzel. Hát nem. Egy panel aljában van két szoba, az elsőben veszik fel a javításra szánt notikat, a másikban javítják őket. A minőség, tisztaság, kellemes küllem nem jellemzi őket.
Mivel tudtam, mi a probléma, írtam a szervíznek még korábban egy mailt, hogy mégis mennyiért, mikorra tudják kijavítani a hibát:
"...Ha jól tudom a probléma megoldható többféleképpen is, például a jelenlegi ROM újraírásával. A kérdésem az, hogy Önök rendelkeznek-e helyszínen az ehhez szükséges felszereléssel, vagy másik ROM chippel?..."
a válasz ez volt:
"A javítás ideje 1-2 nap

Bevizsgálás díj: 3.000,-Ft + Áfa ( előre fizetendő és a javítás költségéből jóváírjuk )"

A bevizsgálási díjat megértem, nekem nem szimpatikus, főleg, hogy közel 4000 Ft, akár a semmiért is. Dehát nem volt mit tenni, azt írták 1-2 nap, hát bevittem, otthagytam, kifizettem a 3810forintot. Pár nap múlva hívnak, hogy na, itt van a laptopom, sajnos nem tudják megcsinálni, mert nincs meg hozzá az eszközük (!!), DE el tudják küldeni a központi szervízbe, ahol 1-2hét alatt megcsinálják 30'000 Ftért!!!! Mert ez alaplaphibának számít, annak pedig az ára egységes!

Mondtam ,hogy nem erről volt szó, de a válasz sajnos az volt, hogy mást nem tudnak tenni. Így hát visszagyalogoltam, és elhoztam a laptopot, amiért 3810Ftot fizettem, és pont semmi nem történt vele.

Ha nem írtam volna meg nekik a pontos hibát, akkor sem tartanám korrektnek 4000Ft felszámolását (akár így van ez a többi cégnél, akár nem), de a félretájékoztatást végképp nem tartom elfogadhatónak.

A dolog messze nem olyan horderejű, mint B-L-A-C-K problémája, csak gondoltam ha már Acer szervízről is van szó, megemlítem :)

[ Szerkesztve ]

(#9) Gergő_ válasza icons (#8) üzenetére


Gergő_
őstag

ez a te hibád is, ha ismerted a probléma forrását, ennek a pontos áráról kellett volna tájékozódnod.

(#10) B-L-A-C-K válasza Z86 (#5) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Azért ez kivételes eset, nem hiszem gyakran előfordulna hogy gyári hibás alkatrészt küld a gyár 3x egymás után. Viszont azon gondolkozok ha most megveszik, és véletlenül hibás lenne lehet egyből adnak egy 350 ezres új gépet neki...:D Bár már kétlem lenne vele valami, hiszen eddig sem volt nálam baja, vagyis HDD szektorhibát nem veszem úgymond hibának, mert ez géptől függetlenül bármibe előfordulhat.

icons: Hát igen ez is kellemetlen, mondjuk ez kicsit a te hibád is volt, illetve amire már nincs garancia, és bevinnéd valahova előtte érdemes utánajárni hova viszed.

Nekem is volt olyan sztorim hogy egy Acer Aspire One betört a kijelző, és gondoltam megkérdezek egy hivatalos Acer szervizt mennyiért cserélik...Jött is a válasz 42 ezer + áfa, de közölték velem ebbe már a munkadíj is benne van...:) Na most a gép hibátlan használt piaci ára akkor 60 ezer forint volt. Fogtam ebay-ről megrendeltem 10 ezerért postával együtt, 5 nap alatt itt volt, 5 perc alatt bele is szereltem....:)
Na de most gondolhatod hány olyan ember volt aki megvette náluk...
Plusz még ugyan ezzel a géppel volt az, hogy a bios elszállt, azaz se kép se hang, 10 ezerért akarták megcsinálni, neten találtam hozzá egy leírást 15 perc alatt megcsináltam...

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.