2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Egy komment

Írta: | Kulcsszavak: Komment . hozzászólás . kerékpár . autó . közlekedés

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Facebookon született nyilvános cikk alatti nyilvános hozzászólás.

"Szabolcs Novotni Pont azért kellenének szakemberek, hogy ne irkáljanak ilyen hülyeségeket.Egy értelmes országban a sajtó nem indít gyűlölet kampányt a lakosság 85 %a- ellen. Ugyanis ma hazánkban a lakosság ennyi %- autósember, az autótlanok vannak, alapos kisebbségben. Mégis, akár fősodrú médiát nézzük akár TotalCart (szerencsére az már nem az) mindenki az autósokat - akik a lakosság döntő többségét alkotják - kutyapi...zzák. Igen, amikor a leghülyébb "érv"-et hallom " az autóban egy ember ül, egy ember ül, egy ember ül" akkor azon gondolkodom el, hogy most tényleg mindenki ilyen ostoba, vagy csak a sajtó? Tegyétek már be egy imamalomba : és tekerjétek " azautóbanegyemeberül". Ha egy csöpp sütnivaló lenne és egy kicsit tudnátok számolni, akkor rájönnétek, hogy, ha az autóban egy ember ül az akkor is 25% kihasználtság! Úgy ám, kiskomám! Számold már ki ezt az arányt, akkor, amikor a 123 férőhelyes autóbuszon, vagy 36 tonnás villamoson három ember ül! Tanultál matekot nem? Nade az autót 25 % rosszabbul nem lehet kihasználni, mert 0, 11 % ember nem tud vezetni, a vezetőülésben minimum, annak a bizonyos egy (!) embernek ott kell ülnie. Viszont gondoltál, már arra , amikor az autóbusz, vagy a villamos 0 azaz nulla emberrel halad? Utas nélkül! Az hány százalékos kihasználtság? 35 tonnát mozgatni a semmiért? Na erre varrj gombot!Aztán még valami: vegyünk egy példát "A" -ból "B" -be járnak ez emberek dolgozni. Aki kocsival jár beül(ne) az autójába és elmenne "A" -ból "B" -be, DE az autó ott marad(na)! és nem megy vissza és délután nem jön el újra, viszont ha tömegközlekedéssel járnak az emberek az autóbusz, villamos odaviszi a tömeget, és utána micsinál(?) visszafordul(!) és üresen elmegy következő adag tömegért. Na ez az igazi környezetszennyezés nem az autó!! "Nem a fizikai dolgozó az aki autóval jár, ők többnyire buszra ülnek, legalábbis aki műszakozik" Na pont műszakozó fizikai munkás van rákényszerítve az autóra! Úgy mégis szerinted, Nagytétényből Pécelre éjjel 0 óra 41 perckor (mert akkor van vége a műszakjának) miképpen menjen haza tömegközlekedéssel? Tudsz rá módszert? Várom a választ, ha van! Aztán még valami amit - amit ezek szerint nem tudsz, gondolom, nem vagy műszaki ember -, tudod, az autónak van egy része amit úgy hívnak: csomagtartó, na az a munkás, egyedül ül a kocsiban, ebben a (számodra) rejtélyes dologban tartja napi munkájához szükséges 50 - 70 kg.-nyi szerszámot és anyagot. Felszállsz vele villamosra vagy a biciglire? Mert ha igen kezdhetjük. Én felülök a buszra, Te pedig hozod utánam 8-10 láda szerszámot anyagot és indulhatunk, vállalod? Megint csak fősodrú sajtó hatását látom bicigliben is. Lehet , hogy valakinek alternatíva, de a többségnek nem, azért nem mert (1) a bicigli tényleg csak egy embert visz el, (2) nem szállíthatsz rajta csomagokat, (3) időjárási körülményektől függ a használta, hidegben, nagy esőben, hóesésében alkalmatlan,(4) egészségi állapottól függően nem mindenki tud biciglizni, (5) rendkívül balesetveszélyes, volt róla kimutatás, hogy számarányukat tekintve aránytalanul sok baleset okoznak, (6) a közutak egyetlen olyan résztvevői, akik anonim módon rohangálnak az utakon, közlekedési ismeretek, KRESZ-vizsga,rendszám, és egyéb azonosító nélkül, amivel, persze keményen vissza is élnek, (7) semmiféle módon nem járulnak hozzá az utak fenntartásához, míg rólam 68 bőrt húznak az "autós fizess!" elv alapján, ők semmiféle közterhet nem fizetnek, nem járulnak hozzá semmivel az utak fenntartásához, amiből egyre többet követelnek. Ami a munkába járást illeti, hogy erre is reagáljak, figyi, nem élünk már álomvilágban , és főleg nem a pártállami rendszerben. Nem hiszem, hogy van tapasztalatod arról ez időről (soha nem jöjjön vissza) de(!) én emlékszem amikor fél hatra kellett járni az egész országnak(!) 5 órakor már nem lehetett felférni a villamosra tömegek lógtak az ütközőkön, az ajtók külső peremén, a lökhárítókon. Én még utaztam így. Ezt akarod visszahozni(?) A világ megváltozott, ma nem 1/2 6- kettőig tart a műszak , három ember lehet, hogy egy irányban dogozik, de nem egyszerre kezdenek és egyszerre van vége műszakjuknak. Igen, a privát szféra, erről annyit, hogy engem egyáltalán nem zavar ha valakit fel kell vennem a kocsimba, szívesen megteszem, (Oszkározok), na de a villamoson(!) már nem örül(nék)ök, ha valaki a privát szférámba hatol. Mire gondolok: mi is a privát szféra? Elmondom, nem akarom magam kitenni olyan atrocitásoknak, melyek napi rendszerességgel történnek a tömegközlekedés járművein, és, amit különösen ezért tartok borzasztónak, mert nem tudok ellene semmit tenni. Ha a másik "utas" (bűnöző) valamit szándékozik tenni, megöl, kirabol, összever, nem tehetek semmit, menekülési lehetőségem nincs, bármit tehet velem, kénytelen vagyok eltűrni, mert össze vagyok zárva vele egy légtérbe, 0 védekezési lehetőséggel. Köszönöm az ilyen "szolgáltatást", valahogy nem akarok kérni belőle Ha nem hiszel nekem, nézz már szét a IT-n naponta hány ilyen videót tesznek fel, hány ilyen eset történik. Balesetmenetes közlekedést! "

Hozzászólások

(#1) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ha nem "bicigli"-ne feszt, akkor minden szavával egyetértenék. Így a jelölt kivételével a maradékkal.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#2) UnA


UnA
Korrektor

Kár, hogy nem ért semmit, és elbukna matekból is, pedig azt nagyon büszkén emlegette.

(#3) Gargouille


Gargouille
őstag

Elég flame indító téma, de kétségtelenül nagyon sok igazság van benne. A környezetszennyezési részébe én nem mennék bele, mert attól függően, hogy mit veszel figyelembe kihozható az is, hogy az autó környezetkímélőbb meg az ellenkezője is.

Viszont a többi részét azt én is osztom. Nekem a saját élményem, hogy régen (11 évvel ezelőttig) magam is bringával jártam dolgozni, akkoriban tényleg csak az otthon és a munkahely közt ingáztam, se család se egyéb de még úgy is rettentő körülményes volt. Óbudán laktam 16km-re a munkahelytől, minden nap végigtekertem a budai rakpartot meg a hungária körút egy részét. Igazság szerint már akkor is inkább csak a sportértéke miatt csináltam, mert mint közlekedési megoldás nagyon rossz volt. Az időjárástól erősen függött a dolog, ha esett az eső vagy már nagyon hideg volt (latyakról, egyebekről most nem szólva), akkor azért erősen szenvedés volt.

A munkahelyre beérve átizzadt a ruhám, 45 perc intenzív tekerés után tök mindegy mit vettem fel, leizzadtam, büdös volt. Zuhanyzó nem lévén a mosdóban próbáltam "cicafürödni" de mondanom se kell, ez mennyire nem komfortos. Egész nap úgy ülni a rámszáradt izzadtásgban, a kollégák sem értékelték természetesen.

Az egyéb szempontokat már nem is taglalva, én arra jutottam, hogy ez csak maximum a fanatikusoknak való, akik minden egyéb szempontot a háttérbe sorolnak csak azért, hogy bringával járjanak. Mióta vannak gyerekeim és őket is vinni kell suliba stb. azóta meg ha akarnám se tudnám megoldani bringával.

Nem vagyok a bringázás ellen egyébként, tekerjen akinek ez megfelelő, csak ne akarja senki rám kényszeríteni. Az autózás nem egy úri huncutság, hanem a mindennapjaink része. Az emberek túlnyomó része nem passzióból autókázik szabadidejében, hanem mert közlekednie kell. Jellemzően ezt az autózás jelentette "problémát" is mindenki úgy akarja megoldani, hogy átlapátolja a szomszéd kertjébe. :)

[ Szerkesztve ]

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#4) Klaus Duran


Klaus Duran
senior tag
LOGOUT blog

PÁV kötelessé kéne tenni a jogsit, vagy pszichológiai teszthez.
Hidrogén üzemű buszok + brutális dugódíj. És nincs probléma. ;]

[ Szerkesztve ]

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#5) UnA


UnA
Korrektor

A szerzőnek: nem szerencsés benne hagyni senkinek a nevét egy ilyen írásban.

(#6) bitpork válasza UnA (#2) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Mi a baj a metekkal?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#7) dugo_ válasza Klaus Duran (#4) üzenetére


dugo_
veterán

Látjuk mennyit ér a PÁV a taxisok és buszosok esetén...

[ Szerkesztve ]

(#8) Narxis válasza Klaus Duran (#4) üzenetére


Narxis
nagyúr

Te lehet, hogy ironizálsz de amióta a BP-i autósok közössége youtube csatornát nézem azóta tényleg aláírnék egy ilyen petíciót, hogy legyen pszichológiai vizsgálat, minimum a jogosítvány megszerzésekor de lehet 5-10 évente felül kellene vizsgálni. Elképesztő mennyi pszichopata vezet autót ebben az országban.

Thanos was right.

(#9) Feketelaszlo


Feketelaszlo
senior tag

Mára ki lehet kapcsolni az internetet, a KTI-ben megüresedő pozíciókat pedig fel lehet tölteni fészbuk hozzászólókkal, kik gordiuszi csomóként vágják át a problémákat matematika tudásukkal. Nem is értem, hogy a sok nagyokos diplomás közlekedési professzor hogy nem jött rá eddig, hogy az autózás mindenre a gyógyír.

(#10) Sanyi.mTs


Sanyi.mTs
addikt

Még nem olvastam végig, de az 5 személyes autót egyedül használva, az csak 20%-os kihasználtság.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.