2024. június 23., vasárnap

Gyorskeresés

A vén csataló fejlődése (AUTÓB'ZIK FIGYELEM)

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Par eve írtam egy bejegyzést az autómról. Mára 22 éves mar a "kicsi" Opel en meg 17 helyett 21, meg mar nem vagyok annyira csóró, szóval nem csak az életben tartás a cél, hanem mar magamra is tudtam formálni a kicsiket.
Rengeteg fejlesztés van továbbra is tervben, de már-már kezdi elérni azt a szintet amire vágyom. Bar idén kapott egy uj féket, de a későbbi fejlesztések miatt (motorcsere) mar megvasaroltam a gyari nagy féket az autóhoz, ami csak beszerelesre var. Szerencsére opelék nem voltak hülyék, igy a fejlettebb astra (beleértve G astra ) cuccok is átalakítás nelkul belemennek. Igy tudtam a féket is megszerezni, mert Gsi astra bontaskor 10 perc alatt elmegy minden finomság. Mar bent virít az elektromos ablak, illetve a tető is elektromosra váltott. Fájdalmas volt a beleganyolas a lelkemnek, de akitől a cuccok voltak az nem az igényes kiszerelest választotta. Sikerült találnom jobban felszerelt kabelkoteget, ezért teljesen at lesz alakítva gyarira ott elől minden, es az itthon heverő fűthető elektromos tükrök is bekerülnek végre. Szereztem fordulatszammeros órát , ami mar jelzi ha nincs benzinem ( nagyon fontos feature :D ) illetve a gyari Gsi kormany is bekerült. Minek utan gyárilag Recaro ülés van az autoban (nem vicc, tenyleg az. Megtaláltam a cetlit az alján) nehez utánpótlást találni. Egyet sikerült, de az is anyósülés volt leanykoraban. Végtére kényelmes lett, mert azaz oldal nincs kiulve :)

Régi álmom teljesült ujra, évekkel később alufelni került az "ótó" alá. Először egy 14-es BBS Pininfarina szett, de nagyobbra vágytam es gyarira. Múlt pénteken nevetseges 20.000 forintért vettem egy 15-os Ronal Calibra pakkot, ami pénteken megkapta az uj Kleber gumikat is. Itt jegyezném meg, hogy igazan jo állapotú márkás gumim sosem volt. Hihetetlenül sokat dob az auto viselkedesen. A szervo olyan mintha uj lenne, az auto stabil, jol fekszik stb stb. Megérte az összes forintot.

Mára kinottem a sportszurobol , igy visszakerült minden gyariba. Az EGR szelepbol kivertuk a kormot, es kicsereltunk minden vakumcsovet.

A nagy vágyam a gyari boardcomputer beszerelése, de a Gsi astrak ritkák es a bontás - mint említettem - hamar elfogy.
A hivatalos menetnek utánanéztem es számlákkal nem is nagy pénz egy motorcsere. C20xe (2.0 16v dohc 150hp) vagy x20xev (2.0 16v dohc ecotec 136hp) van tervben. Apró csinositgatas , LAKATOLAS ujra, es apróbb sérülések eltuntetese meg májusig megtörténik. Hamar megjön az a fránya műszaki :(

A vásárlás ota létezett egy probléma.(2003) néha-néha ha kinxomtad a kuplungot, szimplán leállt a motor. Ez mókás dolog volt, főleg kanyarban amikor a szervo elment. Na erre sok szerelő nem tudott sosem rájönni. Hat en egy drót segítségével kiolvastam a hibakódot, es ennek okán beraktunk egy uj kmorat, ami megoldotta a problémát egy csapásra.

Hozzászólások

(#1) Klaus Duran


Klaus Duran
senior tag

Nem adod el Simi87-nek? ;]

Pedig mintha mostanság kezdenének lassan kikopni az Astrák a forgalomból. :F

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#2) alkatraz3000 válasza Klaus Duran (#1) üzenetére


alkatraz3000
senior tag

Van egy teóriám. Par evvel ezelőtt meg a ladak es társaik uralták az indiánok flottajat. Na most ehelyett F astrak, es escortok meg hasonló leszakadt autók vannak náluk. A Lada mára klasszikus veterán lett. Az astra meg ezelőtti utolsó eletszakaszba lepett :P most kell bevásárolni jo cuccokbol, mert aztán különleges lesz :) eladás esélytelen.

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#3) Klaus Duran válasza alkatraz3000 (#2) üzenetére


Klaus Duran
senior tag

Eladni nincs értelme mert csak bukik rajt az ember. Jó kocsi, csak semmi értéke nincs a piacon.

Most én is "Fastrat" használok. :W

Viszont a kombinak jár a +pont, ha lehajtod a hátsó üléssort simán lehet aludni is benne.

[ Szerkesztve ]

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#4) alkatraz3000 válasza Klaus Duran (#3) üzenetére


alkatraz3000
senior tag

En tárolok benne egy csomó szerszámot, ami a spontán szereleshez kell. Igy nem igazan tudok benne aludni :P

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#5) Petyyyyy


Petyyyyy
addikt

Ó, a vén csataló. Hogy én mennyire imádtam. Egy tip-top állapotú F-fért cserébe simán odaadnám a mostani G-t. A G ülései maximum jelenthetnek az elődnek. :U

Egyébként meg: kéretik normális időben lefényképezni a géperejűt. Légszűrőből a gyári helyett a MAN gyártmányút bepattintani - jobb minőség.
Tetősínek vonalán beázhat, hátső kerékjárat és hátsó ablak alatt közvetlen támad a rozsda - bár gyanítom ez már a könyöködön jön ki. Ami viszont használhat - esetünkben használt G dízelnél - a szívócsonk tisztítás.

Még évekkel ezelőtt a balatonon láttam egy kombi GSI-t, azóta egyetlen kombi kivitelt sem. Azon fent is volt a "felségjelzés", derekas pacskerok, makulátlan állapot, fekete szín. Erről jut eszembe: ha marad a szín, akkor az első lökőst is cserélni kellene szerintem fényezettre, mert így kicsit bután néz ki a fehér indexbúrával.

Amint elkészül és megvolt az első egynéhány km kettesben, jelentkezzünk nálam és vigyünk el engem egy karikára. :D Addig is kalappal művelethez!

[ Szerkesztve ]

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#6) Simi87 válasza Klaus Duran (#1) üzenetére


Simi87
senior tag

:C :C :C
Ahogy megláttam a posztot, tudtam hogy így fel fog bukkani a nevem. :R

Mondok egy titkot: Van most egy patika állapotú 1.6 lengyel gyártású Fastra szedán a családban, GM felniken, de ha ezt valahol felhozzátok letagadom. ;]

(#7) alkatraz3000 válasza Petyyyyy (#5) üzenetére


alkatraz3000
senior tag

A tetosinek mar aznak mint az állat. Kar volt a retket kiveretni alóla, legalabb az szigetelt :D tudok en errol mar mindent, nincs meglepetés. A lökös fényezés is fel van mar írva, de gyárilag ehhez a szinhez nem létezett fényezett lökös. A 94 utaniak metalkekje minimálisan elüt.

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#8) D1Rect


D1Rect
félisten

Szerintem ezekre(20 év körüli tömegautó) már nem éri meg költeni, max annyit, hogy menjen.
Lehet olcsóbb venni egy szakadt donort és évekig eljárhatsz vele.

"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."

(#9) Petyyyyy válasza D1Rect (#8) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Ilyen esetekben már csak a szentimentális érték/érzelmi szálak hajtják az embert. :)

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#10) alkatraz3000 válasza Petyyyyy (#9) üzenetére


alkatraz3000
senior tag

Ohhhh azt en leszarom mi éri meg. Vannak olyan emlékek, amik a sors miatt mas autóval nem lennének mar meg. Szóval marad, kerül amibe kerül. Azért extrazom fel az egész kocsit, hogy a növekvő igenyeimet ki tudja majd elégíteni. Meglepően sok az olyan extra, amiért ma is vaskos összeget kérnek el. Ha a motor is erős lesz, meg minden fasza, akkor minek vegyek újabbat? Ennek mar csak felfelé fog menni az értéke, az iphoneom többet ér most. Az elmúlt 3 évben 600 ment bele az autóba es 2003-ban vettük 890-ért. Most vennék egy másik autót teszem azt 10 évesen. 7-800 egy normális autó, amire vétel utan ra szalad a papirozas költsége, ami kb 100, plusz kötelező szervizek megint 100, es váratlan hibákról meg nem is tudunk.

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.